• 0

wel bezoekers geen verkoop e-commerce

Hallo,

 

Ik ben dit jaar een webshop begonnen in Italiaanse modeaccesoires. Hierbij richt ik mij op jonge Italiaanse ontwerpers die creatieve producten voortbrengen. (www.style-italian.com)

 

Er zijn nu ongeveer 200 contacten per dag (via zoekmachines, hyves) en zon 100 mensen die zich hebben geregistreerd in de site maar er wordt tot nu toe nog niets verkocht. Ik ben bezig met de aanvraag van creditcard en Ideal, maar denk zelf dat dit niet een reden van geen verkoop is. Er kan nu worden betaald dmv bankoverschrijving of paypal.

De zoekmachine is gericht op Nederland, Italie en engelstalige landen.

 

Ben er van bewust dat ik nog niet genoeg aanbied en dat het gebied waarin ik opereer ook niet het makkelijkste verkoopt en het aanbod zal naar mate de tijd vordert groter worden.

 

Ik vraag mij eigenlijk af waarom er niet tot verkoop wordt overgegaan. Is het traject te lang voor de aankoop? Zijn de produkten over het algemeen te duur voor internet? Ik bied overigens kwalitatief goede produkten aan en kan ook niet veel verder omlaag met de prijs. Tevens zijn de duurdere produkten echt handgemaakt en willen de designers hun producten ook niet voor een lagere prijs aanbieden.

 

Of bereik ik misschien toch niet de goede doelgroep of niet genoeg mensen? Wat is het gemiddeld aantal bezoekers per dag voor een website? Ik wil nog een folder gaan maken en dit gaan verspreiden op evenementen, hotels etc..

In elk geval alvast iets verkopen zou ook wel leuk zijn!

Tevens is mijn plan mij wat meer te richten op vakantieaccomodaties in Italie, waardoor de website ook wordt aangepast. het onderwerp schoenen zal hoogstwaarschijnlijk uit het assortiment verdwijnen.

 

Wie heeft er tips, op of aanmerkingen op mijn website. graag hoor ik het!

 

Groeten

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Oke ga de adressen en het telefoonnummer erin zitten. Heb dit niet bewust vermeden. Maar omdat ik afwisselend in Italie en Nederland ben (beide landen een woonadres) dacht ik dat het niet veel zin had om een adres te vermelden omdat ik de ene keer in Nederland ben en de andere keer in Italie. (de italiaanse versie komt omdat ik de url vanuit Italie heb verzonden).

 

Kan je gewoon bij je contact gegevens vermelden. Dat je vaak in Italië te vinden bent (natuurlijk op zoek naar mooie exclusieve producten).

Link naar reactie
  • 1

De grote plaatjes problematiek had ik inderdaad ook al aangegeven aan de grafisch ontwerper, maar die vond het zo duidelijk.

 

Pardon? Wie is er hier de opdrachtgever, en wie betaalt er hier? Jij toch? Dan bepaal jij ook wat er gebeurt. Wat de ontwerper vind is allemaal best leuk, en moet je in je overwegingen zeker meenemen, maar uiteindelijk beslis jij.

 

Dit is naar zeggen aangepast, want dit was inderdaad al eerder aangekaart bij de websitebouwer.

 

Naar zeggen misschien wel, maar in praktijk niet.

 

De tekst wordt wel gelezen door zoekmachines ook al zie je de afbeelding.

 

Nee, sorry, dat is onzin. Deze tekst wordt door zoekmachines niet gelezen, en aangezien de afbeelding geen alt of title heeft zal hij zelfs bij zoeken op afbeeldingen niet gevonden kunnen worden.

 

hij had onder de afbeelding tekst gezet zodat google toch de tekst kon lezen oid?

Link naar reactie
  • 1

Je site ziet er harstikke mooi uit, maar is erg lastig te gebruiken. Ik zou eens een willekeurig iemand van straat plukken en die op je website wat laten bestellen en dan kijken hoe ze je site gebruiken.

 

Het menu aan de linkerkant bijvoorbeeld, onder 'Kies het merk' is totaal niet herkenbaar als menu.

 

De tekst 'wie zijn wij' is niet in het Nederlands beschikbaar...

 

Dat dacht ik eerst ook even Maarten maar onder het eerste Engelse stukje tekst staat een Nederlandse tekst.

 

Het inloggen is de grootste "ik wil hier weg" dilemma.

 

Zoals al gezegd moeten je NAW gegevens op de site worden vermeld, volgens enige kenners hier bij voorkeur met een vast telefoonnummer maar daar begin ik persoonlijk niet aan om de simpele reden dat ik weinig thuis ben en dan dus niet bereikbaar terwijl ik dat wel altijd wil zijn......(niet opnemen lijkt mij knulliger overkomen dan een mobiel nummer)

 

Je hebt prachtige producten op je site staan maar of mensen online een ketting gaan kopen (waarvan trouwens niet duidelijk is of het nu om een armband of ketting gaat...) voor € 799 vanaf enkel en alleen één detailfoto???? Ik betwijfel het ten zeerste en zou me denk iets meer gaan richten op een minder hoog segment!

 

Succes ( ben ook net gestart en leer nog iedere dag en ben er ook nog lang niet!!! ;)

www.kikibags.nl

Link naar reactie
  • 0

Zoals al gezegd moeten je NAW gegevens op de site worden vermeld, volgens enige kenners hier bij voorkeur met een vast telefoonnummer maar daar begin ik persoonlijk niet aan om de simpele reden dat ik weinig thuis ben en dan dus niet bereikbaar terwijl ik dat wel altijd wil zijn......(niet opnemen lijkt mij knulliger overkomen dan een mobiel nummer)

 

Nou, ik zou nergens iets boven de 100,- bestellen waar alleen maar een 06-nummer vermeldt staat. Dat vind IK nou weer knullig overkomen. En ik ga toch bij een webshop waar ik misschien iets wil bestellen en een vraag over het product heb of iets wil retourneren geen 06-nummer bellen…. Never nooit niet!

Daarvoor heb je toch de optie ‘doorschakelen’ op je vast toestel. En voor alle andere zaken heb je een telefoonservice (die uiteraard geld kost). Of maak op z’n minst een ‘Call back’ button op je site …

 

Als je (dure) producten wilt verkopen moet je ook in je service investeren. Vind ik….

 

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat het ontbreken (of ik kan het niet vinden) van een fysiek adres op je site niet helpt...

 

sorry Iwan dat jij nu opeens de eigenaar van mijn webshop bent geworden! Je hebt nog een hoop te doen ;D

 

Hi hello! Jazeker....

 

Ik heb mij net proberen te registreren (ondanks dat je mijn BH maat niet hebt) krijg ik een foutmelding

 

Ik zal je hem maile

 

Weet je nog in welke versie je je hebt geprobeerd te registreren? De Italiaanse en engelse versie zijn eigenlijk net online en verdienen nog wat verbeterpuntjes en er was inderdaad ook een probleem bij registratie. Of heb je je toch in de nederlandse versie geregistreerd? ga ik eigenlijk wel vanuit...

Link naar reactie
  • 0

NL

 

En ik zie nu dat als ik wil afrekenen dat ik (weer) verzendadres moet opgeven....

 

ja hebben we eigenlijk gedaan om mensen de mogelijkheid te geven ook een produkt als kado te verzenden.(en dus mogelijkheid ander adres in te vullen). Hier irriteerde ik me aan bij een van de grote internetwinkels toen ik een kadootje voor mijn nichtje wilde bestellen en verzenden als verrassing. Ik had me toen aangemeld en later kon ik geen ander adres meer invullen voor het verzenden van het pakketje. Er zou eigenlijk een vakje moeten komen met adresgegevens overnemen oid als je niet voor een ander verzendadres kiest.

 

Overigens dank aan iedereen die zo actief meezoekt naar mogelijkheden ter verbetering!

 

Link naar reactie
  • 0

Zoals al gezegd moeten je NAW gegevens op de site worden vermeld, volgens enige kenners hier bij voorkeur met een vast telefoonnummer maar daar begin ik persoonlijk niet aan om de simpele reden dat ik weinig thuis ben en dan dus niet bereikbaar terwijl ik dat wel altijd wil zijn......(niet opnemen lijkt mij knulliger overkomen dan een mobiel nummer)

 

Nou, ik zou nergens iets boven de 100,- bestellen waar alleen maar een 06-nummer vermeldt staat. Dat vind IK nou weer knullig overkomen. En ik ga toch bij een webshop waar ik misschien iets wil bestellen en een vraag over het product heb of iets wil retourneren geen 06-nummer bellen…. Never nooit niet!

Daarvoor heb je toch de optie ‘doorschakelen’ op je vast toestel. En voor alle andere zaken heb je een telefoonservice (die uiteraard geld kost). Of maak op z’n minst een ‘Call back’ button op je site …

 

Als je (dure) producten wilt verkopen moet je ook in je service investeren. Vind ik….

 

 

Ik zie persoonlijk het probleem niet (nee ben niet blond ...) we leven toch allemaal wel in hetzelfde tijdperk? Waarom zou een vast nummer zoveel meer vertrouwen schenken boven een mobiel nummer als alle adresgegevens verder zichtbaar zijn? Wij persoonlijk bellen hier allemaal mobiel in huis, we hebben wel een vaste aansluiting maar eigenlijk enkel en alleen nog maar voor internet, de "gewone"telefoon is of zoek of niet opgeladen en dat bevalt me prima want de enige telefoontjes die ik op mijn vaste nog ontvang (als hij dus al eens opgeladen is) zijn vervelende 'call centra of enquete bureau's belletjes.

Ik kijk er serieus van op dat we vandaag de dag nog moeite hebben met mobiel telefoneren.

En mocht het 06 gebeuren een financieel plaatje zijn dan stuur je toch een berichtje via het contactformulier of via email?

Zo'n call back button is wel een goed idee trouwens! Bedankt voor de tip!

www.kikibags.nl

Link naar reactie
  • 0

Zo, in vijf uur tijd voldoende tips voor een doorontwikkeling van je business/webshop. Aan mij dringt zich het gevoel op dat je de techniek (en logistiek) net niet helemaal in de vingers hebt en en dat dat naast een goede inrichting van het assortiment de crux vormt. Waarom zoek je geen technische partner in Nederland? En misschien commerciële samenwerking in Italië?

 

Heb je de gewenste functionaliteit al eens op een rij gezet? En nogmaals: doe je ook aan promotionele activiteiten?

 

Groet,

 

Highio

 

P.S. krijg nog steeds een prachtige website (dat zeker!) met italiaanse tekst voorgeschoteld bij bezoek vanuit Nederland

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

....Ik zie persoonlijk het probleem niet (nee ben niet blond ...) we leven toch allemaal wel in hetzelfde tijdperk? Waarom zou een vast nummer zoveel meer vertrouwen schenken boven een mobiel nummer als ...

 

Omdat het tarief naar een mobiel nummer nog steeds tussen de 0,15 en 0,18 / minuut is en naar een vast toestel ongeveer 0,04 per minuut. Vind ik een groot verschil.

 

Misschien is het helemaal geen punt en bellen potentiële klanten vrolijk naar een 06 nummer voor uitgebreide productinformatie.... Maar ik denk dat je voorzichtig moet zijn met 'wat JIJ wel of geen probleem' vind.

 

Maar misschien ben ik ook té service-minded: ik vind een op en top service één van de belangrijkste dingen naast goede producten/diensten. Omdat ik denk dat je je daarin zeer kunt onderscheiden :)

Link naar reactie
  • 0

Zo, in vijf uur tijd voldoende tips voor een doorontwikkeling van je business/webshop. Aan mij dringt zich het gevoel op dat je de techniek (en logistiek) net niet helemaal in de vingers hebt en en dat dat naast een goede inrichting van het assortiment de crux vormt. Waarom zoek je geen technische partner in Nederland? En misschien commerciële samenwerking in Italië?

 

Heb je de gewenste functionaliteit al eens op een rij gezet? En nogmaals: doe je ook aan promotionele activiteiten?

 

Groet,

 

Highio

 

P.S. krijg nog steeds een prachtige website (dat zeker!) met italiaanse tekst voorgeschoteld bij bezoek vanuit Nederland

 

Ja aldoende leert men blijkt maar weer!

Promotie wordt inderdaad aan gewerkt!

 

Link naar reactie
  • 0

....Ik zie persoonlijk het probleem niet (nee ben niet blond ...) we leven toch allemaal wel in hetzelfde tijdperk? Waarom zou een vast nummer zoveel meer vertrouwen schenken boven een mobiel nummer als ...

 

Omdat het tarief naar een mobiel nummer nog steeds tussen de 0,15 en 0,18 / minuut is en naar een vast toestel ongeveer 0,04 per minuut. Vind ik een groot verschil.

 

Sterker nog, als je echt modern bent ;), heb je geen gewone telefoonaansuiting meer maar een VoIP lijn. Voor bijvoorbeeld € 12,00 per maand alle telefoonverkeer binnen Nederland naar vaste nummers afgekocht en dus onbeperkt bellen. Dan ga je toch niet duur mobiel zitten bellen?

Link naar reactie
  • 0

Dit onderwerp intrigeert mij enorm. Ik snap er niets van, je hebt 200 bezoekers per dag maar niemand koopt iets. Dat moet toch iets betekenen. Gisteren een klein testje gedaan. Mijn vrouw (en ik trouwens ook) is helemaal gek van Italie en alles wat daar mee te maken heeft. Ik heb haar gevraagd kijk eens naar deze website en geef mij je eerste reactie..........

 

Haar eerste reactie was leuke spullen. Echter bij verder surfen op je site werd ze terughoudend. Ten eerste miste ze het vertrouwen om via de site te bestellen. (ze koopt in verhouding veel via Internet) Ten tweede de levertijd vond ze veel te lang.

 

Ik snap ook wel dat dit onderzoekje nauwelijks waarde heeft maar het is iets. Probeer vertrouwen te creeren door duidelijk op je site te zetten over retourmogelijkheden. En de levertijd, die realtief lang is, misschien moet je nog meer de exclusiviteit, handwerk benadrukken .

Link naar reactie
  • 0

Omdat het dure spullen zijn moet je er ook vertrouwen in hebben dat wat je ziet ook is wat je krijgt. Een fotootje zegt niet alles.

Maak per product verschillende foto's met bijv details van de afwerking, verschillende aanzichten.

Links naar de website van de merken kan denk ik ook helpen, een klant kan zich dan een beter beeld geven over het merk, met meer achtergrond informatie over de makers.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Persoonlijk vind ik dat je in het hogere segment zit minder.

Voor een starter zou ik met producten beginnen wat lager in prijs.

Ook de levertijd is idd te lang,klanten willen niet zo lang wachten als ze een aankoop doen.

Ik vind echter dat je mooie producten hebt,compliment daarvoor.

 

Ik heb zelf een webshop in Italiaanse herenhemden.

Ik merk wel dat klanten het fijn vinden om een fysiek adres te zien op de site.

Wat het mobiele nummer betreft,hiervan ondervind ik geen hinder,dit heb ik nl ook als telefoonnummer op mijn site staan en de telefoon gaat hier haast constant.

 

Succes met de ontwikkelingen!

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 158 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.