Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

• 0

@ J Haan,

Wat wil je zelf? Een idee verkopen? Of samen met een IT partner het idee uitwerken tot software, en dit verkopen aan een derde? Of de software zelf in de markt zetten? Wil je zelf geld investeren in de ontwikkeling? Wil je in loondienst blijven, of zelfstandig verder?

Afhankelijk van de antwoorden kun je gerichter advies vragen.

Een aandachtspunt: je bent nu in dienst van. In mijn optiek heb je als werknemer ook wel een plicht om binnen je bedrijf aan te geven wat er beter kan. Ook daar word je nl voor betaald.

Je zou je huidige werkgever (als die dat ook wil) als 'launching customer' kunnen inzetten. Misschien willen ze er zelfs ook in investeren.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/17355-test/#findComment-170764
Delen op andere sites

• 0

Ik zou een vriendje zoeken met IT achtergrond, die het zou kunnen maken.

Met dat 'vriendje' zou ik een keer gaan brainstormen over de mogelijkheden, hoe moeilijk dat zou zijn, wat de waarde is, kortom een opzetje van een business plan. In combinatie met wat experts er van zeggen (zie eerder reacties).

Als je student bent kan je wel tijd vrijmaken om een plan te schrijven. Maar iemand er bij halen die de technische kennis heeft is wel erg belangrijk.

Succes!

Startup coach | Pitchtrainer | Spreker | Presentator | www.arthurtolsma.nl

Schrijver van Startups & Downs. Fouten, successen en lessen van een ambitieuze ondernemer

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/17355-test/#findComment-170771
Delen op andere sites

• 1

Zonder te weten waar dit idee over gaat, denk ik dat je iets te optimistisch bent over de mogelijkheden het te kunnen verkopen. Als ik het zo lees, heb je hooguit een vaag idee hoe het softwarematig moet worden uitgewerkt. Dat levert meer problemen op dan je denkt.

Je zegt dat je zelf geen expert bent, maar het probleem is dat je die expertise nu juist nodig hebt om de commerciele haalbaarheid te kunnen vaststellen. Als je die expertise niet hebt, zul je die eerst moeten inroepen om te kunnen evalueren of het idee commercieel interessant is.

Waar sta je nu?

Je weet nog niet weet hoeveel tijd het kost om te ontwikkelen.

Dat betekent dat je de kosten niet kunt inschatten.

Dat betekent dat je geen prijs kan stellen en geen break even kunt berekenen.

Dat betekent ook dat je niet weet hoeveel klanten je kan krijgen, want de prijs is niet bekend.

Dat betekent dat je niet weet of het commercieel interessant is.

Kortom, eerst uitwerken tot en met het technische ontwerp. (Eventueel met vriendje of compagnon). Dan een business plan. Dan financiering zoeken.

www.venturemedia.nl

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/17355-test/#findComment-170793
Delen op andere sites

• 0

Klopt, ik weet dat bij het kijken naar de haalbaarheid en de berekening van de kosten de sleutel zit tot een verdere doorgang. Helaas, zoals ik eerder vermelde, is dat erg moeilijk omdat ideeen niet te beschermen zijn en makkelijk kunnen worden overgenomen. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Ik ben juist op zoek naar mensen die mij daarbij kunnen helpen en misschien later ook.

Alle advies is welkom!!

bvd

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/17355-test/#findComment-170834
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar