• 0

15 jarige ondernemer wil eigen internetwinkel

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als ik zoek op Google naar "ipod accesoires" krijg ik circa 9.890.000 resultaten. Blijkbaar is het gebruikelijk in die handel om een spelfout te maken want "ipod accessoires" heeft maar 814.000 resultaten. ;)

 

Heb je die accessoires al? Of moet je die nog gaan kopen? Heb je een adres waar je die goedkoop kan kopen zodat je het met winst kunt verkopen? Ik denk dat je op eBay wel wat partijtjes kunt vinden, zoek daar wat tussen en koop eens wat. Ga vervolgens op Marktplaats, eBay, Speurders, etc. kijken hoe je die spulletjes zo snel en winstgevend mogelijk kunt slijten. Vraag je klant wat ze nog meer zoeken, vraag hoe ze je gevonden hebben, etc. etc. Zo kom je er langzaamaan vast achter wat in de mode is of juist niet.

Link naar reactie
  • 0

Je kan heel leuk verdienen door hier:

http://www.dealextreme.com/

in te kopen en die via een webshop of nog beter marktplaats met een kleine winst verkopen. Meeste zaken passen in een enveloppe dus ook de verzendkosten zijn laag. Er zijn zelfs jonge ondernemers die inkopen bij de Action en de producten vervolgens met een kleine winst doorverkopen.

 

Met een echte webshop en reclame vallen de inkomsten al snel onder de inkomsten en omzetbelasting ik zou dus gewoon op marktplaats gaan handelen in de "hobby sfeer".

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Dat ligt er natuurlijk aan. Zomaar "Ja" antwoorden op een forum heeft weinig nut.

 

Als je als ondernemer een webwinkel start natuurlijk wel.

 

Maar als je als hobby het maken van sieraden hebt en je wat sieraden te koop aanbiedt of overtollige kralen om de kosten te drukken ben je natuurlijk geen ondernemer. Je mag dan niet eens KvK lid worden.

 

Op een gegeven moment kom je als je veel winst maakt in een grijs gebied. Maar om echt winst te maken moet je scherp inkopen bij een groothandel of fabrikant en dat kan als particulier niet. Ook moet je reclame gaan maken enz. Dan is het duidelijk dat je jezelf moet gaan inschrijven.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Dat ligt er natuurlijk aan. Zomaar "Ja" antwoorden op een forum heeft weinig nut.

 

Als je als ondernemer een webwinkel start natuurlijk wel.

 

Maar als je als hobby het maken van sieraden hebt en je wat sieraden te koop aanbiedt of overtollige kralen om de kosten te drukken ben je natuurlijk geen ondernemer. Je mag dan niet eens KvK lid worden.

 

Op een gegeven moment kom je als je veel winst maakt in een grijs gebied. Maar om echt winst te maken moet je scherp inkopen bij een groothandel of fabrikant en dat kan als particulier niet. Ook moet je reclame gaan maken enz. Dan is het duidelijk dat je jezelf moet gaan inschrijven.

 

Helder verhaal, Dank! ;D

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat de voornaamste moeilijkheid bij het verkopen van ipod oortjes en dergelijke bij de marketing zal liggen. Er is veel aanbod op dat gebied, via ebay, dealexterme, noem maar op. Zaak is dus vooral om mensen naar jouw shop te krijgen in plaats van naar die van de concurrent.

 

Competitie op prijs heeft in zo'n verzadigde markt niet zoveel zin, als je dropshipped van dealextreme met enige opslag zul je nog ver onder de nederlandse winkelprijzen zitten, maar de vraag is of die je concurrent wel zijn.

 

Niet dat ik je daarmee wil ontmoedigen, want er zijn nautuurlijk lieden genoeg die een aardige botermham verdienen op die manier - het is alleen zaak je te realiseren dat je er met een leuke website gewoon niet bent.

Link naar reactie
  • 0

mijn vriendin is recent een webwinkel begonnen.

na telefonisch contact kreeg ze van de KVK te horen dat inschrijving niet nodig was.

zij kreeg te horen dat inschrijving pas nodig vanaf een omzet van €10.000..

 

kan iemand bevestigen of dat klopt (of niet, in dat geval zal ik haar nog even aan het werk moeten zetten)

Link naar reactie
  • 0

Ik krijg steeds vaker het idee dat de KVK geen consequent beleid voert. Als de KVK aangeeft dat er geen inschrijving nodig is onder een omzet van 10.000, dan klopt er niks meer van. Bij de KVK in Eindhoven en Maastricht is mij altijd verteld dat indien er handel wordt gedreven dat er altijd een inschrijving nodig is, uitgezonderd de vrije beroepen.

 

Je hoeft geen belasting te betalen onder een bepaald bedrag, echter inschrijven bij de KVK is wel verplicht in dit geval. Atleast, zo heeft de KVK mij meermaals voorgeschilderd.

http://www.adfactor.nl - Sponsored content & display advertising
Link naar reactie
  • 0

Het is heel simpel en toch weer niet.

 

Simpel is dat alle ondernemers lid moeten zijn van de KvK. Maar wanneer ben je ondernemer? Dat is niet zo simpel.

 

http://www.ondernemeneninternet.nl/weblog-over-ondernemen/ondernemer-to-be-or-not-to-be.html

 

Iemand die voor zijn hobby in oldtimers "handelt" en er een paar verkoopt ("omzet" > > 10.000 Euro) en koopt is nog geen ondernemer.

 

Bij een bepaalde omzet is het wel aantrekkelijker om ondernemer te zijn. Je kan de BTW en kosten aftrekken en als je aan het urencriterium komt ook voor belastingvrijstelling in aanmerking komen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wil je echt een bedrijf beginnen met als doel winst te maken, dan ben je volgens mij een ondernemer en moet je je inschrijven bij de KVK.

Heb je gewoon een hobby en handel je daar een beetje bij voor de leuk, dan niet.

 

Als ze bij groothandels wil gaan inkopen heeft ze zowieso een KVK inschrijving nodig..

 

Succes.

Link naar reactie
  • 0

Om maar weer even ontopic te gaan:

 

Het zomaar starten van een webwinkel kan ik afraden. Begin beter, zoals eerder door iemand is aangegeven in het klein. Dus verkopen op Markplaats en dergelijke.

 

Het nadeel van dergelijke producten is dat hij vaak "tijdsgebonden" is.

 

Van de andere kant kan ik het alleen maar toejuichen dat iemand op die leeftijd begint met ondernemen. Jong geleerd is oud gedaan!

Meer informatie over internet marketing lees je op mijn persoonlijke weblog: http://www.karelgeenen.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 164 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.