• 0

Overschrijven van auto naar Ltd; postkantoor weigert overschrijving

Geachte forumlezers,

 

hopelijk kunnen jullie mij op weg helpen met het volgende probleem:

 

Ik heb recent een bedrijfswagen gekocht bij een dealer. De bedoeling is dat de bedrijfswagen op naam van mijn Ltd komt. Mij is altijd verteld dat een Ltd rechtensgelijk is aan een BV. De Ltd is ingeschreven in de Nederlandse kamer van koophandel. Bij overschrijving op het postkantoor kon de (vriendelijke) baliemedewerkster mij niet verder helpen aangezien haar systeem aangaf dat het een buitenlandse rechtspersoon betrof. Mijns inziens niet terecht (aangezien ingeschreven in Nederlandse kamer van koophandel).

 

Ik wil uiteraard de BTW terug kunnen vorderen....kunnen jullie mij vertellen wat de beste actie is?

 

De volgende acties zijn al ondernomen door mij:

RDW benaderd...tot op heden geen inhoudelijke reactie

KvK benaderd....tot op heden geen inhoudelijke reactie

Bedrijf benadert dat mij de Ltd verkocht heeft. Deze zegt geen dergelijke ervaringen te hebben.

 

Dank alvast voor iedere tip.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Inmiddels heb ik bericht gehad van het RDW. Het blijkt dat zij in principe alle Ltd's blokkeren totdat blijkt dat zij daadwerkelijk gelijkgesteld zijn aan een Nederlandse rechtspersoon.

 

"Indien een bedrijf een buitenlandse rechtsvorm bezit, zal de RDW aan de hand van een uittreksel uit de Kamer van Koophandel (KvK) nagaan of die buitenlandse rechtsvorm gelijk gesteld kan worden aan een bestaande Nederlandse rechtsvormsoort. Indien ja, zal de tenaamstellingsblokkade worden verwijderd en is een tenaamstelling mogelijk.In deze situatie verzoek ik u een recent uittreksel (niet ouder dan 6 weken) naar de RDW te faxen om voorgaande te laten afhandelen. Vermeld tevens uw telefoonnummer zodat de RDW u kan terugbellen als de procedure is afgehandeld."

 

Bedankt voor het creatieve meedenken in ieder geval!

Link naar reactie
  • 0

Inmiddels heb ik bericht gehad van het RDW. Het blijkt dat zij in principe alle Ltd's blokkeren totdat blijkt dat zij daadwerkelijk gelijkgesteld zijn aan een Nederlandse rechtspersoon.

 

"Indien een bedrijf een buitenlandse rechtsvorm bezit, zal de RDW aan de hand van een uittreksel uit de Kamer van Koophandel (KvK) nagaan of die buitenlandse rechtsvorm gelijk gesteld kan worden aan een bestaande Nederlandse rechtsvormsoort. Indien ja, zal de tenaamstellingsblokkade worden verwijderd en is een tenaamstelling mogelijk.In deze situatie verzoek ik u een recent uittreksel (niet ouder dan 6 weken) naar de RDW te faxen om voorgaande te laten afhandelen. Vermeld tevens uw telefoonnummer zodat de RDW u kan terugbellen als de procedure is afgehandeld."

 

Bedankt voor het creatieve meedenken in ieder geval!

 

 

Wat een arrogantie. Alsof het EU Hof van Justitie in het Inspire Arrest van 30-9-03 (vrij verkeer van vestiging binnen de EU en dus de open deur voor de LTD in NL in ongewijzigde vorm) voorgezeten werd door een stel amateurs. :-[

 

Als ze niet mee willen werken print dan 'even' dit arrest (google) en sla ze met het metersdikke dossier om de oren!

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Hoi aj,

 

topic is al erg oud. Kleine kans dat TS dit nog leest. Waarom vraag je het het RDW zelf niet? Zij zullen wel antwoord geven en dan kun je dit topic nog eens nalezen en bezien wat je moet doen als ze weigeren.

 

groet

Joost

 

 

hoi Faban,

 

ik denk er ook over na om een Ltd te starten. het feit is wel dat ik ook een auto heb. is het jou gelukt om je auto op naam van je Ltd te zetten.

 

zo ja hoe heb je dat exact gedaan..??

 

vrgr aj

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Sorry voor het wat verlate antwoord.

 

het is mij inderdaad gelukt om de auto op naam van de Ltd te krijgen. Zoals ik al gezegd heb in de post hierboven, dien je het RDW te contacteren op de wijze zoals beschreven.. Als zij vervolgens een knop omzetten, is het het spreekwoordelijke fluitje van een cent om de auto op de Ltd te registreren.

 

Grt,

Fabian

 

 

hoi Faban,

 

ik denk er ook over na om een Ltd te starten. het feit is wel dat ik ook een auto heb. is het jou gelukt om je auto op naam van je Ltd te zetten.

 

zo ja hoe heb je dat exact gedaan..??

 

vrgr aj

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 110 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.