• 0

Een auto leasen als startende ondernemer

Ik ben bezig met het oprichten van een automatiseringsbedrijf. Hiervoor wil ik een auto gaan leasen. Nu heb ik al een aantal afwijzingen gehad op grond van mijn startend ondernemerschap en het toekomstperspectief van mijn branche... En dat terwijl de fenit aangeeft dat het mkb binnen de automatisering de draagpoot is van het niet verder omlaag duikelen. Hoe en waar kan ik als startend ondernemer toch een representatieve auto leasen ?. Iemand ideeen, ervaringen of tips, laat het mij weten.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Koop eem knappe tweedehands diesel met twee ton op de teller. Kost niks, goed voor je balans en je klanten vinden het niet erg als je op de kleintjes let.

 

Groeten,

Nils

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Misschien dat deze topic over shortlease interessant is voor je.

 

Of bekijk ook de mogelijkheden die er zijn voor

Heb je af en toe een auto nodig? Dan biedt een abonnement op Greenwheels jou hetzelfde gemak als een eigen auto, maar je betaalt alleen wanneer je hem gebruikt.

 

Eenzelfde initiatief als hierboven heeft ConnectCar.

 

 

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Ik heb gekozen voor de tweedehands optie. Alhoewel het een initiële investering vraagt zorgt het wel voor lagere kosten. Ten slotte betaal je voor een compacte auto al snel 300 Euro p.m. exclusief brandstof. Ik rijd nu een Volvo 440 uit 1996 met 103.000 km op de klok voor nog geen 250 Euro p.m. en dan reken ik de afschrijvingskosten en rentelasten mee. Aanschafprijs was Euro 7.500,-

 

Natuurlijk zijn er ook moderner ogende auto´s voor die prijs te vinden ;D

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Ik wil niet gelijk off topic gaan en een discussie gaan voeren over de inkoopprijs van mijn auto maaruh kan het toch niet laten om erover te reageren.

 

In het zuiden liggen de verkoopprijzen wat hoger dan in het noorden (maar je zult zien dat jij dan weer net uit het zuiden komt ;)) Daarnaast heb ik hem bij de dealer gekocht en die heeft hem gelijk opgespoten, grote beurt uitgevoerd, aardig wat aan verspijkerd. Tot slot was dit een jaar geleden wat dus een eerste afschrijving van circa 1800 Euro met zich meebrengt. Toegegeven op internet vindt je lagere prijzen maar met al het bovengenoemde denk ik niet dat ik een belachelijk hoge prijs heb betaald. Kan ook zijn dan ik verblind ben door mijn Volvo hart (wat op zich al blijkt uit het feit dat ik een 440 koop :P)

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Ach, het ging al over auto's, dus zo ver off-topic is het ook niet ;)

 

Ik denk dat je er een fijne wagen aan zult hebben hoor, ik heb zelf nog geen ongebruikelijke problemen ondervonden met mijn 460. En ja, volvo's zijn perfecte wagens ;)

 

Prijzen verschillen heel erg tussen dealers en handelaren. Ik heb mijn wagen van een handelaar gekocht hier in utrecht... wel een ANWB keuring laten doen etc. Natuurlijk kan 7750 best een redelijke prijs zijn voor een goed onderhouden wagen met weinig kilometers die strak in de lak zit. Alleen als vrekkig ondernemer schroom ik er op zich niet voor zelf een keer de turtlewax ter hand te nemen ;)

Link naar reactie
  • 0

Misschien mag ik als echte Newbee wat toevoegen. Met dank Nils voor je verwijzing naar LeaseTrader.

 

Het is inderdaad zo dat bij de meeste leasemaatschappijen je als starter je neus stoot. Er zijn er die (nog) ronduit zeggen: 'wij willen helemaal geen starters'. Maar dat is niet bij alle maatschappijen zo. Van Terberg weten wij inmiddels dat zij redelijk flexibel zijn t.a.v. starters en uit de markt heben wij ook gehoord dat ALH hier een goede partij is.

 

Kortom, als je wilt gaan leasen kan het de moeite lonen om bij meerdere maatschappijen informatie in te winnen. Natuurlijk is het sowieso interessant om een contract over te nemen, zeker als daar ook een bonus aan verbonden zit. Dan zijn b.v. de eerste 2-3 maanden alvast betaald! Ook een auto uit een faillisement nemen kan interessant zijn omdat die vaak lager geprijsd wordt. In beide gevallen profiteer je ook nog van een kortere looptijd.

 

Zelf ben ik de eerste 6 maanden begonnen met een Opel Kadet op LPG van 15 jaar oud met 215k op de teller. Tot recente datum. Had hem nu langs de weg te koop staan voor € 300. Om 01:00 vannacht politie aan de deur dat hij gestolen en in de fik gestoken was... :o Misschien keert de verzekering nog wat uit! ;D

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 225 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.