• 0

Ik verstuur zeer regelmatig enveloppen via TNT priority mail naar de VS/ Australie en Azie.

Aangezien het gewone enveloppen betreft ( onder de 20 gram) is dit erg goedkoop.

Ik vind het zelf echter niet erg professioneel om de brieven zonder tracking nummer ( dus zonder bewijvs van versturing) te verzenden. Ik zie bij UPS enz wel voldoende mogelijkheden om pakketten met een track & trace nummer te versturen, maar kan dit niet vinden voor enveloppen ( tenzij extreem duur)

Weet iemand een goede en liefst goedkope oplossing om "gewone" enveloppen met een track & trace ( of een andere bewijs van versturing) te verzenden?

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/17380-internationale-post-met-tracking/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 0

Pascal,

Is er ooit iets mis gegaan met de priority post? Ik denk dat deze heel erg betrouwbaar is. De Engelsen/Australiërs zijn trots op hun PTT en doen er alles aan om hun naam hoog te houden.

Overigens probeerde ik in de 70-er jaren er achter te komen hoe lang de zee-post vanuit Nederland naar Houston (USA) daarover deed. Louter omdat ik telkens 2-3kg documenten had te verzenden en ze hadden geen haast. Ik ben er echter nooit achtergekomen, omdat mijn zendingen (met zeepostfrankering) binnen 3 dagen in Houston waren. De PTT vervoerde ze kennelijk steeds via de lucht (ik heb het dan wel over stuk of 20-30 keer!). Nooit gelukt per boot.

Karel

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar