• 0

Probleem: mijn hoofdaannemer wil mij niet betalen vanwege klachten afnemer

Zoals al eerder aangegeven in andere topics dat mijn opdr.gever moeilijk doet met betalen.

 

Als startend ondernemer ben ik begonnen op een project waar men nu ineens niet tevreden over is. Men eist een rapportage en middels deze rapportage gaat men verhaal halen bij hun opdr.gever. Omdat zij niet betaald krijgen gaan ze mij dus ook niet betalen zo wordt er gesteld. Al aangegeven dat ik eis dat er, nu 2 openstaande facturen, betaald moet gaan worden. Zij blijven erbij, hun geen geld ik geen geld.

 

Zijn er mensen die mij hierin willen bijstaan ? Graag zou ik wat juridisch advies willen en hoe ik dit het beste kan aanpakken.

 

trouwens@hotmail.com

Data / Telecom, Siemens HiPath, Allround storingen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Volgens mij kun je 2 wegen volgen.

 

1: Meewerken en proberen het geld van de eindopdrachtgever binnen te halen. Positief, relatie met bemiddelaar loopt geen schade op, negatief: kan even duren.

 

2. (of als 1 geen resultaat oplevert). Neem je overeenkomst met de bemiddelaar door. Heb jij je daaraan gehouden? Zo ja, dan manen, in gebreke stellen en een deurwaarder inschakelen.

 

Belangrijk is natuurlijk te weten wat de bemiddelaar heeft toegezegd aan zijn klant. Ben jij slechts student natuurkunde en hebben zij een Nobelprijswinnaar beloofd... Dan valt jou in principe weinig te verwijten. Heel erg flauw van ze om jou hiermee op te zadelen.

Link naar reactie
  • 0

.... Zij blijven erbij, hun geen geld ik geen geld.

...

 

Staat daar iets over in je contract met hun? Of hun algemene voorwaarden? Ik weet dat sommige tussenpersonen zo werken (vaak zitten die tussen gedetacheerde en eindklant). Op zich niets mis mee, mits van te voren duidelijk. De gedetacheerde kan om dit risico af te dekken, zijn tarief verhogen. (In theorie, in de praktijk is het vaak 'take it or leave it'.)

 

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

 

Belangrijk is natuurlijk te weten wat de bemiddelaar heeft toegezegd aan zijn klant. Ben jij slechts student natuurkunde en hebben zij een Nobelprijswinnaar beloofd... Dan valt jou in principe weinig te verwijten. Heel erg flauw van ze om jou hiermee op te zadelen.

 

Ik ben uitgezonden als projectleider, maar ben aan alle kanten tegengewerkt. Zowel zijde opdr.gever als hoofdopdr.gever. Al eerder aangegeven dat ik geen eindverandwoording wil nemen en het project uit 'goodwil' heb gedaan.

Data / Telecom, Siemens HiPath, Allround storingen

Link naar reactie
  • 0

Tja,

 

Wat heb je op papier staan? Was het gewoon een uurtje/factuurtje deal of had je een resultaat verplichting?

 

Gr

Mark

Uurtje factuurtje...als ik echt als projectleider ingehuurd wil worden had ik het dubbele uurtarief gevraagd. Maw, ik heb geen diploma's of te kennen gegeven dat ik projectleider ben, dit was vooraf bij beide partijen bekend. Ik heb zo mijn andere specialiteiten en deze job aangenomen om te gaan investeren in mijn bedrijf om zo mijn kwaliteiten en wensen te behartigen, dus 'jobs' waar ik wel gediplomeerd voor ben.

Data / Telecom, Siemens HiPath, Allround storingen

Link naar reactie
  • 0

Na juridisch advies bij KvK te hebben ingewonnen wordt gesteld dat ik een overeenkomst heb met diegene die van mijn diensten gebruik heeft gemaakt, maw de opdrachtgever. Die moeten los van problemen, want die hebben zij immers niet met mij maar met hun opdrachtgever, mijn facturen voldoen.

 

Zij moeten dus gewoon mijn facturen betalen, wat ze niet willen.

Data / Telecom, Siemens HiPath, Allround storingen

Link naar reactie
  • 0

Na juridisch advies bij KvK te hebben ingewonnen wordt gesteld dat ik een overeenkomst heb met diegene die van mijn diensten gebruik heeft gemaakt, maw de opdrachtgever. Die moeten los van problemen, want die hebben zij immers niet met mij maar met hun opdrachtgever, mijn facturen voldoen.

 

Zij moeten dus gewoon mijn facturen betalen, wat ze niet willen.

 

Heel simpel denk ik:

1. Proberen er door gesprekken uit te komen

2. Lukt dit: Succes! Lukt dit niet: 1e aanmaning

3. Betaling: Succes! Geen betaling: 2e aanmaning

4. Betaling: Succes! Geen betaling: Deurwaarder

5. Betaling: Succes! Geen betaling: twee mogelijkheden:

1. kort geding (afhankelijk van het bedrag waar het om draait)

2. laten gaan, niets meer op uit doen. je verlies pakken en je richten op positieve zaken (tip!)

 

Sterkte en succes...

"Een lachend gezicht verblijdt het hart, een goed bericht verkwikt het lichaam" Spreuken 15:30

"Accepteer wat je niet kunt veranderen, verander wat je niet kunt accepteren"

 

Zakelijk of informeel entertainer nodig?

http://www.bartvandenbelt.nl

http://www.artiestboeken.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik ben net weer benaderd. Schijnt ineens een misverstand te zijn. Ik praat over verlopen facturen en zij over de laatste facturen.

 

Affijn, krijg doodleuk te horen dat ze niet KUNNEN betalen...facturen week 34 en 35. Stond even met een mond vol tanden dus.

 

Nu heb ik de vraag lopen of ze een Surseance van betaling aanvraag hebben of tegen een faillissement lopen.

 

Heb ik weer :-\

Data / Telecom, Siemens HiPath, Allround storingen

Link naar reactie
  • 0

Over welk bedrag (incl btw) praten we eigenlijk?

In welk belang deze vraag weet ik nog niet, maar denk aan een goeie 2e hands Hayabusa :P

 

ps: waarvan het motorblok naar de belasting moet :(

Data / Telecom, Siemens HiPath, Allround storingen

Link naar reactie
  • 0

Ik heb geen idee wat dat is en wat het moet kosten.

De achtergrond is eenvoudig: voor 20.000 is het zinvoller bepaalde acties te ondernemen dan voor 200.

Hoe sterk je staat, hangt ook van je contract af met de bemiddelaar.

Veel bemiddelaars hebben een passage waarin ze opnemen dat ze je pas betalen nadat de klant heeft betaald of dat ze je een voorschot daarop verstrekken. Vandaar mijn eerdere vraag om het contract geanonimiseerd te posten.

 

 

Kees de Kruiff

In Memoriam

Link naar reactie
  • 1

Hi Guys,

 

Buiten het feit dat ik eigenlijk ook graag een hayabusa zou willen hebben zijn wat mij betreft alle middelen geoorloofd om zo'n bedrag te incasseren al dan niet goedschiks of kwaadschiks........................ Probeer wel gefocused te blijven .....maar voor zo'n bedrag verlies nemen om de GVD nooit niet. Had je net zo goed fortis kunnen aankopen.

 

Succes en laat ff weten wat het geworden is AUB

 

l8r Ed

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Nu heb ik de vraag lopen of ze een Surseance van betaling aanvraag hebben of tegen een faillissement lopen.

 

Dit vonden ze een flauw grapje, dus maar direct een factuur aanmaning gestuurd

Data / Telecom, Siemens HiPath, Allround storingen

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Ik ben net weer benaderd. Schijnt ineens een misverstand te zijn. Ik praat over verlopen facturen en zij over de laatste facturen.

 

Affijn, krijg doodleuk te horen dat ze niet KUNNEN betalen...facturen week 34 en 35. Stond even met een mond vol tanden dus.

 

Nu heb ik de vraag lopen of ze een Surseance van betaling aanvraag hebben of tegen een faillissement lopen.

 

Heb ik weer :-\

In dat geval is mijn dringende advies direct naar één van mijn beroepsgenoten te stappen. Deze kan ervoor zorgen dat er beslag wordt gelegd bij de klant(en) en vaak is dat wel genoeg om te zorgen dat je betaald krijgt! En is dat niet genoeg, dan zal snel genoeg de dagvaarding volgen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 203 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.