• 0

Import Thailand en China

Hallo,

 

Ik heb een vraag, misschien horen jullie het vaker.

Echter ik weet niet waar ik moet beginnen, dus maar op goed geluk via de experts proberen aan wat antwoorden te komen.

 

Situatie:

Voorkennis: nul

Ideeen: genoeg

 

Ik wil graag wat spullen gaan importeren vanuit Thailand, het gaat om chinese wenslampen die in China en Thailand worden geproduceerd.

Spullen die ik zelf graag hier zou willen kopen maar hier te duur zijn.

Ik heb suppliers gevonden in Thailand en China, maar wat ik wil weten is:

 

- wat de importkosten zijn, en waar zou ik tarieven kunnen vinden?

- of ik ook met invoerrechten te maken ga krijgen en en hoe wordt dat berekend?

- hoelang gaat het duren als het met schip vervoerd wordt?

- of aan huis adressen geleverd kan worden.

 

Ik heb deze informatie nodig om een budget vaststellen.

Zouden jullie mij kunnen voorzien van wat links, inlees materiaal, kennis alles is welkom :-)

 

Alvast heel erg bedankt voor alle antwoorden/hulp/pointers.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo,

...

 

Ik heb suppliers gevonden in Thailand en China, maar wat ik wil weten is:

 

- wat de importkosten zijn, en waar zou ik tarieven kunnen vinden?

DHL, UPS, TNT, etc...

- of ik ook met invoerrechten te maken ga krijgen en en hoe wordt dat berekend?

Douane

- hoelang gaat het duren als het met schip vervoerd wordt?

DHL, UPS, TNT, etc...

- of aan huis adressen geleverd kan worden.

DHL, UPS, TNT, etc...

 

...

 

Alvast heel erg bedankt voor alle antwoorden/hulp/pointers.

Geen probleem! Belze!

 

Link naar reactie
  • 0

Dat is natuurlijk wel simpel gezegd.

 

Wat je je moet afvrfagen is denk ik of je direct vanaf daar aan de consument wilt leveren (per post), of dat je hier in nederland een voorraad wilt aanhouden. Bedenk dat er in de praktijk het nodige direct verzonden wordt van het verre oosten naar de consument, zonder dat daar altijd douane en dergelijke bij komt kijken. Naar de letter is dat wellicht niet altijd correct, maar concurrentie is het wel.

Link naar reactie
  • 0

Dat is natuurlijk wel simpel gezegd.

 

Wat je je moet afvrfagen is denk ik of je direct vanaf daar aan de consument wilt leveren (per post), of dat je hier in nederland een voorraad wilt aanhouden. Bedenk dat er in de praktijk het nodige direct verzonden wordt van het verre oosten naar de consument, zonder dat daar altijd douane en dergelijke bij komt kijken. Naar de letter is dat wellicht niet altijd correct, maar concurrentie is het wel.

 

Hangt sterk af van wat je verkoopt niet?

Link naar reactie
  • 0

Beste TS,

 

Mijn eerste bericht op dit forum, ik zie veelal als antwoord DHL/FEDEX/UPS etc etc.. Lijkt mij echter niet altijd het juiste antwoord.

 

Wat ga je bijv. importeren? Zijn dit grote spullen, of juist kleine pakketjes. Een paar dozen kleding met UPS versturen kost je handen vol geld. Maar een paar schoenen kun je weer het beste versturen met UPS ipv andere mogelijkheden. Het gaat dus eigenlijk om het 'volume' van de goederen.

 

Het antwoord op je vragen zijn dus niet simpel te geven. Wellicht kun je ons wat meer informatie geven?

 

1. Kosten voor import

Kosten voor het versturen van 1 doos van 25x25x25 is wat anders dan een volle container. In welke hoeveelheden denk je? Naast kosten voor versturen ga je te maken hebben met de douane in Nederland welke over de waarde van de goederen een percentage rekenen voor import rechten, en daarnaast betaal je 19% BTW (als bedrijf trekt je die uiteraard weer af, als prive persoon ben je ze kwijt). Vergeet niet dat de uiteindelijke waarde van je goederen voor de douane de inkoop + transportkosten is. Bij duur transport betaal je dus meer invoerrechten over dezelfde goederen.

 

2. Invoerrechten

Ga je 99% zeker krijgen, maar om dat uit te zoeken is meer informatie nodig. Levert China bijv. met een 'Certificate of Origin'? Voor sommige goederen levert dit een korting op op de invoerrechten of zelfs een 0 tarief.

 

3. Duur per schip

Ga uit van 4/6 weken + de tijd die een consolidator erover doet om de zending vrij te geven. Bij sommige duurt dit tot 2 weken.

 

4. Huis levering

Dat kan altijd, de koerier diensten leveren altijd huis-huis. Een container kan voor de deur gelost worden, een lcl (less then container load) kan ook thuis afgeleverd worden. Indien je een volle container wilt laten uitpakken en dan bij verschillende klanten aan huis wilt laten leveren zijn daar ook diensten voor.

 

Voor punt 2, geef eens een goede beschrijving van de goederen, waar is het van gemaakt, is het een apparaat met een stekker?

Link naar reactie
  • 0

Goedenavond,

 

Zag dat je al aardig wat goede antwoorden had ontvangen, hierbij een aanvulling/ nogmaals antwoorden op bovenstaande vragen:

 

Importkosten:

importkosten zijn afhankelijk van het soort transport.

Wil je de goederen per lucht- of zeevracht vervoeren.

Over het algemeen moet je er vanuit gaan dat wanneer het onder de 40 kg is, je het beste gebruik kan maken van de Express bedrijven, zie DHL express/ TNT/ Fed Ex etc.

 

Wanneer de zending boven de 40 kg is kun je gaan kijken of je gebruik wilt maken van lucht- of zeevracht.

Zeevracht wordt in principe interessanter wanneer je meer dan 1 cbm (cubieke meter) gaat vervoeren. Je moet dan informeren naar een LCL (ofwel deellading) zending.

 

Gemiddelde looptijd van luchtvracht is ong 5 werkdagen

Gemiddelde looptijd van zeevracht is ong 40 dagen (beide is incl inklaring e.d. afhanelijk van A/POL ofwel Airport/ port of loading).

 

Voor wat betreft invoerrechten, deze zijn per product verschillend, wanneer je aan de leverancier een taric (of HS) code vraagt, kun je aan de hand daarvan te weten komen wat de invoerrechten op jouw product zijn.

 

Laatste vraag, het leveren op huisadressen.

De meeste vervoerders bieden deze service aan, wel zal je met het probleem zitten dat je veel handel moet hebben om dit (ook bij de vervoerders) rendabel te maken.

Een oplossing zal zijn om het gewoon (afhankelijk van het gewicht) per tnt of DHL express te verzenden.

 

Hopende je hiermee wat meer op weg geholpen te hebben.

 

 

Gr

 

J. S. ASPA

Sales@bjornfrank.eu

www.bjornfrank.eu

Business with China was never easier

sales@bjornfrank.eu www.bjornfrank.eu

Link naar reactie
  • 0

 

"2. Invoerrechten

Ga je 99% zeker krijgen, maar om dat uit te zoeken is meer informatie nodig. Levert China bijv. met een 'Certificate of Origin'? Voor sommige goederen levert dit een korting op op de invoerrechten of zelfs een 0 tarief."

 

Moet zijn GSP Form A. Want met alleen een CvO krijg je nooit een verlaagd invoerrechten tarief.

 

 

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
  • 0

......

- wat de importkosten zijn, en waar zou ik tarieven kunnen vinden?

- of ik ook met invoerrechten te maken ga krijgen en en hoe wordt dat berekend?

- hoelang gaat het duren als het met schip vervoerd wordt?

- of aan huis adressen geleverd kan worden.

 

.......

 

 

Ik denk dat je al veel informatie hebt gekregen maar hier vanuit mijn perspectief nog wat

 

- importkosten en invoerrechten:

Wat ga je importeren en hoeveel eenheden per zending. HS/taric codes vragen aan je leveranciers en de douane bellen

Dan weet je precies wat je kwijt bent aan invoerrechten en btw

 

- Met schip vervoeren duurt een aantal weken, eigenlijk alleen interessant bij groot volume of gewicht.

Anders kan je beter met een express pakketdienst werken.

Bij bijvoorbeeld UPS zou je hierop al korting kunnen krijgen zonder dat je aan een volume verplichtingen vastzit.

 

-Of aan huisadressen geleverd kan worden.

Wat bedoel je hier precies mee?

Direct vanuit china leveren naar je klanten zou een dure grap worden. Je betaald namelijk met express import per zending en aantal kilo's. Je kan beter geconsolideerd importeren, dus 1 grote importzending doen een keer in de zoveel tijd.

En dan je zendingen vervolgens versturen vanuit Nederland naar je klanten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 211 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.