• 0

Verstandig cafe starten?

Beste mensen,

 

Ik ben een 21-jarige jongen en ik vroeg me af of het in deze tijd verstandig is om een cafe te starten.

Het is een cafe in een dorp met ong. 3000 inwoners, verder is er in dit dorp nog 1 ander cafe. Er is

veel jeugd in het dorp aanwezig en voor deze jeugd is vrij weinig te doen.

Toch vraag ik me af of het met alle negatieve berichten over de huidige economie en hoe we met zijn

allen de komende jaren nog meer achteruit gaan het een verstandig idee is om een cafe te beginnen,

laat staan een bedrijf opzich.

Daar komt bij dat ik de huurpijs vrij fors vind. Het gaat om een cafe met een zaal erbij welke allemaal

in goede staat verkeerd. Verder is er boven nog een woonhuis. De gevraagde huurpijs is ongeveer €2.900.

 

Qua cijfers weet ik verder nog niets, ik weet i.i.g. wel dat ik met een heel goed plan moet komen wil ik

in deze tijd iets kunnen lospeuteren bij de bank/brouwer. De verhuurder is overigens de brouwer zelf

welke een afnameverplichting hanteert en ik over twee weken een gesprek mee heb.

 

Alvast bedankt voor jullie reacties en bevindingen.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Probeer achter je werkelijke ambitie te komen. Waarom wil je een cafe starten?

 

Bijvoorbeeld:

 

- Is het omdat je het gewoon leuk vind om achter de bar te gaan staan en jezelf gratis kunt drinken?

- Is het omdat je aan je vrienden kunt tonen dat je een bar hebt?

- is het omdat je gewoon ondernemend denkt en inziet dat je een echt leuke onderneming van die bar kunt maken?

- Is het omdat je het leuk vind evenementen te organiseren?

 

etc...

 

Pak een stuk papier en blijf je afvragen waarom. Als je dat antwoord hebt vraag je weer af waarom, net zolang tot je niet meer verder kunt.

 

Vanaf daar kom je als het goed is een stuk verder op het antwoord, of het verstandig is een cafe starten.

 

Succes,

 

Perry

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 190 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.