IDeal, ideaal of ramp?

Aanbevolen berichten

Ik ben benieuwd naar (slechte) ervaringen mbt ideal (of eventueel andere betalingen: paypal, pin etc), ik vraag dit omdat ik onlangs (probleem loopt nog) een klant had die betaald heeft met onze IDeal koppeling maar het geld is bij ons nooit aangekomen (transactie expired gaf het IDeal backend aan...) en wel bij de klant afgeschreven...

 

Het lijkt er op dat het geld op de tijdelijke tussenrekening van IDeal is terechtgekomen (674773837) en daar nog rond zweeft tussen het digitale 'geld'.

 

Gelukje is nu dat beide onze banken de Postbank is, alhoewel ze het ook voorelkaar krijgen (na ons verhaal gedaan te hebben) om je door te sturen naar de andere partij (van het "kastje naar de muur").

 

Dus de ene keer moet ik als ondernemer achter het probleem aan en de andere keer onze klant... nu hebben wij dit 'opgepikt' (lijkt mij wel zo netjes als 'winkel'), ik hoop binnenkort te horen te krijgen wat er nu 'mis' is gegaan.

 

Verder ben ik wel tevreden over IDeal, maar dit soort 'problemen' moeten niet te vaak voorkomen. Het kost bergen met tijd om dit met de bank op te lossen...

Link naar reactie

Tot nu toe ben ik alleen nog maar erg tevreden over Ideal.

PayPal hikt wat dat betreft vaker, maar gelukkig heb ik nog nooit de klacht gehad zoals jij die nu beschijft.

 

De raarste situatie is wel dat een klant via PayPal 1 cent heeft betaald i.p.v. het goede bedrag.

Dit heb ik wel geprobeerd op te pakken maar de klant heeft nooit op mijn pogingen daartoe gereageerd.

Deze cent is als kosten door PayPal ingehouden en zonder meewerkende klant vond ik het wel best.

 

Succes.

Ik hoop dat je er achter komt wat er fout is gegaan.

 

Karen

Link naar reactie
Alle gegevens worden door mijn website klaargemaakt en aangeboden aan Paypal. Het is niet mogelijk dat de klant dus een foutief bedrag overmaakt.

 

Zo werkt iDEAL ook, alleen weet je daar direct zeker dat het betaald is, terwijl je met Paypal nog op bevestiging van de CC-maatschappij kunt moeten wachten.

 

Ik vind het onderwerp van dit draadje trouwens een beetje overtrokken - er gaat 1 keer iets mis, en dan heeft TS het over 'ideaal of ramp'?

Link naar reactie

er gaat 1 keer iets mis, en dan heeft TS het over 'ideaal of ramp'?

 

Jep, maar dat wil niet zeggen dat ik Ideal een ramp vind... vandaar ook de ´vraagteken´, ik ben benieuwd wat jullie vinden. Over het algemeen ben ik zeker tevreden.

98% betaald via Ideal op onze webshop en de andere 2% via PayPal of handmatig overmaken.

 

Ik denk dat een Ideal koppeling (in Nederland) een must is voor je webshop.

Link naar reactie

Tot nu toe ben ik alleen nog maar erg tevreden over Ideal.

PayPal hikt wat dat betreft vaker, maar gelukkig heb ik nog nooit de klacht gehad zoals jij die nu beschijft.

 

De raarste situatie is wel dat een klant via PayPal 1 cent heeft betaald i.p.v. het goede bedrag.

Dit heb ik wel geprobeerd op te pakken maar de klant heeft nooit op mijn pogingen daartoe gereageerd.

Deze cent is als kosten door PayPal ingehouden en zonder meewerkende klant vond ik het wel best.

 

Succes.

Ik hoop dat je er achter komt wat er fout is gegaan.

 

Karen

 

Ik denk dan dat je instellingen niet op encryptie / beveiligen staat

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie

het bevalt op zich goed, maar ik vind het slordig hoe vaak er een storing is. het gebeurd best vaak dat het een klant niet lukte en ook bij mij was er weleens een storing, als ik wat moest betalen. wat ikzelf doe, is in de mail bevestiging een linkje (naar eigen site) waarmee je nogmaals via ideal kan betalen (mits de bestelling nog niet is gewijzigd naar betaald). Op zo 'n manier hoeft de klant niet opnieuw te bestellen als hij/zij per se via ideal wilt betalen.

Link naar reactie

iDeal werkt prima voor ons, al moet ik zeggen dat het gros van onze klanten niet Nederlands is, en er dus niet al te veel gebruik van wordt gemaakt. Buitenlandse klanten betalen bij ons via credit-card (momenteel Mastercard, Visa en Amex) (via Rabo InternetKassa)

 

PayPal? Daar kan ik een blik horror-verhalen over opentrekken. Ik kan het compleet uit gaan leggen, maar eerlijk gezegd heb ik daar de puf op dit moment niet voor. De horror-verhalen die je kan vinden op het internet zijn allemaal waar, kan ik uit eigen ervaring vertellen. In grote lijnen is wat er bij ons is gebeurd als volgt:

 

1) veel betalingen via PayPal

2) PayPal sluit rekening zonder opgaaf van reden

3) Zelfs de advocaat stuit op een muur, al kan deze wel wat informatie achterhalen (die van geen kanten lijkt te kloppen, PayPal verzint ze letterlijk ter plekke)

4) PayPal gaat er met X aantal duizenden euro's (het saldo) vandoor

 

Nu, na ontzettend veel gestechel, hebben ze nu een lange tijd later het geld alsnog aan ons betaald (grappig, want vanaf het moment dat je het ontvangt op je PayPal account is het legaal gezien jouw geld, en je betaald er dus ook gewoon belasting over, hebt verplichtingen voor de verkochte producten, etc). Toen dit speelde waren wij nog een stuk kleiner, en heeft dit ons bijna 'de kop gekost'.

 

PayPal is hier taboe. Ik zou je dan ook niet adviseren het te gebruiken. Mocht je het toch per sé willen en/of moeten, doe jezelf dan een plezier en zorg dat je account DAGELIJKS ge-'cleared' wordt. Ofwel, dat ze elke 24 uur de inhoud van de PayPal rekening naar je bankrekening overschrijven. Dit kun je zelf nergens instellen, maar naar verluid kun de klantenservice dit wel als je een tijdlang zeurt. Denk niet dat ze jou niet naaien, dachten wij ook :)

Web- en (mobiele) software ontwikkelaar

Nu ook verkrijgbaar als DGA!

Link naar reactie

Alle gegevens worden door mijn website klaargemaakt en aangeboden aan Paypal. Het is niet mogelijk dat de klant dus een foutief bedrag overmaakt.

 

Zo werkt iDEAL ook, alleen weet je daar direct zeker dat het betaald is, terwijl je met Paypal nog op bevestiging van de CC-maatschappij kunt moeten wachten.

 

Ik doelde hiermee op de Paypal betaling van 1 cent.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie

ik ben erg tevreden over ideal (via een betalings provider).

Is erg goedkoop ook als betalingsoptie (al vanaf 49 cent per transactie zonder verdere koste) zeker ten opzichte van creditcard (daar heb ik wel eens 25 euro kosten betaald)

 

wat wel het geval kan zijn is dat een klant een betaling heeft gedaan maar niet is teruggekeerd naar de webshop, in dat geval wordt in veel software de bestelling niet in de webwinkel genoteerd.

 

Had ik bij mijn oude software ook vaak last van.

in mijn huidige software laat ik een order echter al in de database opslaan als iemand naar het betaal systeem gaat en als de betaling is afgerond en de klant terug op mijn pagina is wordt de status van de order geupdate naar "in behandeling" .

 

Heb nu nog steeds regelmatig orders die niet afgerond staan in mijn systeem maar wel een betaling ontvangen is, kan nu dus snel de order alsnog in behandeling nemen.

 

Henri.... kan het zijn dat jouw website een beveiligingslek heeft? er zijn wel een paar webshop scripts waarbij de klant via de url (of anders) het bedrag kan aanpassen dat naar de betalings provider gestuurd wordt. De shop geeft dus b.v. een output van 40 euro maar de klant veranderd dat onderweg in 5 euro en betaald die 5 euro en jij krijgt de melding dat er betaald is en leverd de order uit als je niet goed de bedragen controleerd.

 

Overigens is Ideal absoluut een must in een nederlandse shop, ben momenteel ook met de belgische variant hierop bezig en hoop over een tijdje ook de duitse variant te kunnen gebruiken.

 

Paypal accepteer ik nu nog wel maar gaat er zeer binnenkort uit, wil weer (porno)dvd's gaan verkopen en dat is volgens de regels van paypal net zo ilegaal als wapens en drugs.

Link naar reactie

De raarste situatie is wel dat een klant via PayPal 1 cent heeft betaald i.p.v. het goede bedrag.

Dit heb ik wel geprobeerd op te pakken maar de klant heeft nooit op mijn pogingen daartoe gereageerd.

Deze cent is als kosten door PayPal ingehouden en zonder meewerkende klant vond ik het wel best.

 

Nee jongens, mijn shop is ok. Karen haalde de betaling via Paypal van 1 cent aan.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie

Hallo

 

Zelf met drie webwinkels in de weer en uitsluitend nog betalingen accepterend via PayPal of giral/bank overboeking.

 

ZEEER tevreden met PayPal ondanks hogere provisie maar het geld is altijd aanwezig.

 

iDeal module is er niet voor onze Coldfusion webwinkel maar dat overweeg ik omwille van de kosten nog niet. 30 euro via Buckaroo en een contract van min. een jaar en dan vooraf geen informatie hoe ik de iDeal implementatie kan runnen is me te gortig. Het F woord zou ik soms willen gebruiken voor iDeal. Maar goed ik hoor ook dat de optie een gewone acceptgiro een optie is maar dan wil ik wel ingeval van wanbetaling direct een man of vrouw (extern) op de zaak zetten en ons geld als nog innen. Advies welkom.

 

Groet

 

Anthony

Link naar reactie

Bij mijn weten staan alle beveiligingen wel goed hoor, klanten kunnen zelf het bedrag niet invullen..

Heel raar incidentje..

Nou kiezen mijn klanten ook bijna nooit voor PayPal hoor, het is een optie voor de enkeling die me met creditcard of vanaf het buitenland wil betalen.

 

Ideal wordt wel vrij veel gebruikt en werkt tot nu toe prima, geen klachten over.

 

Karen

 

 

Link naar reactie

wat wel het geval kan zijn is dat een klant een betaling heeft gedaan maar niet is teruggekeerd naar de webshop, in dat geval wordt in veel software de bestelling niet in de webwinkel genoteerd.

 

Had ik bij mijn oude software ook vaak last van.

in mijn huidige software laat ik een order echter al in de database opslaan als iemand naar het betaal systeem gaat en als de betaling is afgerond en de klant terug op mijn pagina is wordt de status van de order geupdate naar "in behandeling" .

 

Ik heb er voor gekozen om dit niet te doen. Reden hiervoor is dat ik bij een webshop (niet die van jou) een betaling met iDEAL wilde doen en een verkeerde rekening pakte. Ik koos voor annuleren en keerde terug naar de shop met de mededeling dat de bestelling was afgerond. Ik kon niet meer betalen behalve via overschrijving. Normaal hoor je bij annuleren terug te komen in de shop en een andere betaalmethode (of in mijn geval iDEAL via andere rekening) te kunnen kiezen.

Link naar reactie

Anthony kijk eens op multisafepay.nl

geen maandelijkse kosten, geen contract en 49 cent per transactie.

 

Zit er ook geen opstart kosten bij ? Hoe zijn ze met het verstrekken van informatie voor de technische implementatie>

 

Ik vraag dit juist omdat onze winkels geen, lees niet op de lekke OSCommerce schoeisel is gebaseerd en ik me afvraag of multisafepay deze info vooraf wil verstrekken.

 

Werkt iDeal qua implementatie als de verwerking bij PayPal waarbij er geen modificatie aan de eigen database nodig is ?

 

Groet

 

Anthony

Link naar reactie

Ik ben momenteel aan het kijken om voor ideal over te stappen naar multisafepay dus nog geen ervaring mee.

 

Er zijn echter ook geen opstart kosten en ze hebben flink wat technische documentatie en standaard koppelingen voor heel veel verschillende webshops.

 

Maar bel ze even zou ik zeggen, vorige week een redelijk lang en goed gesprek met ze gehad, ze nemen rustig de tijd om alles goed uit te leggen en je op de juiste documentatie te wijzen.

Link naar reactie

... maar dan wil ik wel ingeval van wanbetaling direct een man of vrouw (extern) op de zaak zetten en ons geld als nog innen. Advies welkom.

 

Groet

 

Anthony

je kan nooit garantie hebben dat de wanbetaler dankzij incassobureau alsnog zal betalen, je moet dan eerder bedenken of je de risico ervoor over heb. Acceptgiro = wellicht meer klanten maar wellicht ook wanbetalers....ikzelf heb zoiets van zolang de wanbetalers niet al te hoog oploopt, is het de moeite waard aangezien het wel extra nieuwe klanten kan opleveren, dat je die mogelijkheid bied.

Link naar reactie

in mijn huidige software laat ik een order echter al in de database opslaan als iemand naar het betaal systeem gaat en als de betaling is afgerond en de klant terug op mijn pagina is wordt de status van de order geupdate naar "in behandeling" .

 

Heb nu nog steeds regelmatig orders die niet afgerond staan in mijn systeem maar wel een betaling ontvangen is, kan nu dus snel de order alsnog in behandeling nemen.

 

De fraaiste oplossing is om de communicatie over de betalingsstatus niet te laten afhangen van het terugkeren van de klant. Zowel ideal (advanced) als paypal (ipn) hebben die mogelijkheid. Voordeel is dat je altijd je order hebt opgeslagen, en altijd de correcte status hebt, ook als de klant direct na het verrichten van de betaling zn venster sluit.

 

Met ideal heb ik verder goede ervaringen - zolang de implementatie goed zit althans. Geld dat ergens op tussenrekeningen blijft zweven, zoals de startpost beschrijft, heb ik nog niet meegemaakt, terwijl ik al vrijwel sinds de introductie dingen met ideal doe... maarja, dat wil niet zeggen dat het nooit kan gebeuren natuurlijk.

Link naar reactie
Normaal hoor je bij annuleren terug te komen in de shop en een andere betaalmethode (of in mijn geval iDEAL via andere rekening) te kunnen kiezen.

 

Ehm...nee. Annuleren is annuleren, wat jij bedoelt is corrigeren.

 

Daarnaast is het punt waarop je een rekening hebt gekozen en die al of niet kunt bevestigen het internet-bankieren deel van jouw bank. Dat je daar niet een stap terug kunt en een andere rekening kunt kiezen heeft niets met iDEAL te maken, maar met de mogelijkheden van je eigen bank.

Link naar reactie

Normaal hoor je bij annuleren terug te komen in de shop en een andere betaalmethode (of in mijn geval iDEAL via andere rekening) te kunnen kiezen.

 

Ehm...nee. Annuleren is annuleren, wat jij bedoelt is corrigeren.

 

Daarnaast is het punt waarop je een rekening hebt gekozen en die al of niet kunt bevestigen het internet-bankieren deel van jouw bank. Dat je daar niet een stap terug kunt en een andere rekening kunt kiezen heeft niets met iDEAL te maken, maar met de mogelijkheden van je eigen bank.

 

Ik heb inderdaad niet de mogelijkheid om terug te gaan en een andere rekening te kiezen. Je gaat betalen met het rekeningnummer waarmee je inlogt (Bij ABN tenminste).

Ik moet dus de iDEAL betaling annuleren om terug te gaan naar de shop.

Link naar reactie

Ik moet zeggen dat ik wel het gevoel krijg dat we als merchants iDeal door de strot geduwd. Iets wat alleen voor Nederland werkt en dat terwijl je kosten maakt waar je klante uit andere delen van de Wereld gewoon net zo makkelijk via PayPal krijgt.

 

In deeltijd werk ik zelf als medewerker bij een retailbank en daar raad ik veel consumenten aan om toch PayPal te koppelen aan hun eigen bankrekening bij ABN, Generale Bank (Fortis.. dat kenik niet), SNS, Rabo, ING, Postbank.

 

Net zo makkelijk en snel betaalt als met iDeal en ... veel makkelijker om dan ook aankopen te kunnen doen via eBay of buitenlandse merchants.

 

 

Link naar reactie

Ik moet zeggen dat ik wel het gevoel krijg dat we als merchants iDeal door de strot geduwd. Iets wat alleen voor Nederland werkt en dat terwijl je kosten maakt waar je klante uit andere delen van de Wereld gewoon net zo makkelijk via PayPal krijgt.

 

In deeltijd werk ik zelf als medewerker bij een retailbank en daar raad ik veel consumenten aan om toch PayPal te koppelen aan hun eigen bankrekening bij ABN, Generale Bank (Fortis.. dat kenik niet), SNS, Rabo, ING, Postbank.

 

Net zo makkelijk en snel betaalt als met iDeal en ... veel makkelijker om dan ook aankopen te kunnen doen via eBay of buitenlandse merchants.

 

Wat is dit voor wazig verhaal?

Niemand is verplicht iDEAL te gebruiken maar ik vind het voor Nederlandse betalingen de beste oplossing die er is. PayPal is veel duurder, je verhaal rammelt aan alle kanten (voor zover ik het begrijp).

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    16 leden, 288 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.