IDeal, ideaal of ramp?

Aanbevolen berichten

Het probleem met paypal zijn inderdaad vooral de kosten, zeker bij wat grotere betalingen loopt dat echt de pan uit. Als iemand via paypal zn creditcard trekt en 1000 euro afrekent zit je aan 35 euro kosten. Bij een ideal betaling blijft dan 70 cent.

 

Wellicht is het zo dat de bank er nog iets op doet voor het ontvangen van de ideal betaling op je courantrekening, maar das feitelijk ook het geval als je je geld van paypal naar je bankrekening haalt.

 

Of paypal verder betrouwbaarder is lijkt me discutabel. Je hoort genoeg over bevroren of zelfs verdwenen tegoeden en dergelijke misere. Natuurlijk heeft paypal heel veel gebruikers en komt zoiets daardoor gewoon vaker voor, maar ik betwijfel of het per transactie vergeleken iets uitmaakt.

 

Uiteraard hoef je als nederlande merchant geen ideal te accepteren, maar het is in veel gevallen domweg goedkoper dan werken met paypal of creditcards. Bovendien loop je geen risico op chargebacks, dus wat dat betreft zie ik meer voordelen dan nadelen voor binnenlandse betalingen.

 

Link naar reactie

Ik zeg nogmaals PayPal is zeker niet goedkoper maar wel laagdrempeliger voor de merchant. Tenzij je zelf een programmeur bent kan je met iDeal niet zondermeer aan de slag en snelle jongens uit de Capgemini talel die in de jaren negentig van de vorige eeuw het lef hadden om een lunch van 200 gulden te declaren als zakelijk wat een partijtje was met wat vrienden kunnen me ook de spreekwoordelijke rug op.

 

Sorry

 

Neen iDeal wij (mijn vriendin en ik) zullen er wel aan moeten, maar een een Happy Camper word ik er niet van.

PayPal is deugelijk genoeg, maar fraudeurs zijn er ook zeker ook aan kant van de winkeliers en natuurlijk zal PayPal daar af en toe ongemakkelijk tegen optreden. Maar dat doen Nederlanse banken ook. PayPal is wereldwijd geaccepteert en iDeal is alleen voor den Hollanders.

 

Jammer, gemiste kans dat wiel opnieuw uitvinden ipv PayPal helpen zichzelf nog beter te maken. Zijn we goed in.. net als de OV chipkaart. ;D

Link naar reactie

Ik moet zeggen dat ik wel het gevoel krijg dat we als merchants iDeal door de strot geduwd. Iets wat alleen voor Nederland werkt en dat terwijl je kosten maakt waar je klante uit andere delen van de Wereld gewoon net zo makkelijk via PayPal krijgt.

 

In deeltijd werk ik zelf als medewerker bij een retailbank en daar raad ik veel consumenten aan om toch PayPal te koppelen aan hun eigen bankrekening bij ABN, Generale Bank (Fortis.. dat kenik niet), SNS, Rabo, ING, Postbank.

 

Net zo makkelijk en snel betaalt als met iDeal en ... veel makkelijker om dan ook aankopen te kunnen doen via eBay of buitenlandse merchants.

 

Wat is dit voor wazig verhaal?

Niemand is verplicht iDEAL te gebruiken maar ik vind het voor Nederlandse betalingen de beste oplossing die er is. PayPal is veel duurder, je verhaal rammelt aan alle kanten (voor zover ik het begrijp).

 

Je hebt gelijk als je zegt iDeal -- het beste voor de klant, maar niet perse voor de merchant

Link naar reactie
Het probleem met paypal zijn inderdaad vooral de kosten, zeker bij wat grotere betalingen loopt dat echt de pan uit. Als iemand via paypal zn creditcard trekt en 1000 euro afrekent zit je aan 35 euro kosten. Bij een ideal betaling blijft dan 70 cent.

 

Een ander probleem is dat klanten bepalen op welke manier ze betalen en dat verkopers of webshopeigenaren niet de voordeligste betaalmethode naar voor kunnen schuiven. Ik zou me een soort intermediair voor kunnen stellen die de meest efficiënte betaalmethode als eerst voorschotelt.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

het probleem met paypal maar ook met creditcard bedrijven is dat ze amerikaans zijn.

En dat houd in dat het ongelovelijke hypocriete bedrijfen zijn!

 

zo moet ik paypal straks verwijderen omdat ik erotische dvd's ga verkopen en dat staat voor paypal gelijk aan wapens en drugs verkopen.

 

Zo kan ik bij creditcard bedrijven geen nieuw contract krijgen omdat ik het woord apotheek op mijn site gebruikte en dropjes in de vorm van penissen verkoop (en meer van dat soort producten) en dat zijn volgens hun voedings supplementen.

 

Ze zijn volgens hun o zo goed allemaal maar zijn kennelijk wel van mening dat zij hier in nederland de wet bepalen en dus bepalen wat in nederland legaal of ilegaal is!

 

Nee geef mij maar iDEAL, lekker een nederlandse betaal methode zonder al die hypocriete regeltjes.

Creditcard zou ik het liefst er ook helemaal uitgooien vanwege die regeltjes maar ook vanwege de extreem hoge kosten.

 

Voor belgie en duitsland heb je overigens ook locale ideal varianten.

Link naar reactie

....

Je hebt gelijk als je zegt iDeal -- het beste voor de klant, maar niet perse voor de merchant

 

Als het het beste is voor de klant moet de merchant het gewoon ook aanbieden, en de (eventuele) extra kosten doorbelasten aan diezelfde klant. Het gaat altijd om de klant, niet om de merchant.

 

Tuurlijk het gaat om de klant, maar dat wil niet zeggen dat die snelle IT gasten je zomaar een poot uit hoeven te draaien voor implementatie.

 

 

Link naar reactie

implementatie hoeft niet perse geld te kosten hoor.

Zijn voor vrijwel alle shopping systemen kant en klare koppelingen beschikbaar die je gewoon gratis kan gebruiken en die eenvoudigweg in je shop te intergreren is.

 

Begrijp me niet verkeerd, ik wil graag mijn klanten iDeal aanbieden maar als de kosten voor implementatie hoog zijn en de communicatie van de zijde van de ITer een dubbele agenda kent dan denk ik nog aan de debiteuren uit handen te geven.

 

Voor onze shop is er GEEN standaard koppeling a iDeal beschikbaar en toch durf ik de stelling aan dat wij veruit de beste winkel in handen hebben tov OSCommerce, betere SEO, tracking etc. alleen geen iDeal koppeling. Wat ik nodig heb is wat nodig is om een iDeal koppeling tot stand te laten komen, maar dat schijnt nogal erg te varieeren afhankelijk met welke IT partner je in bed duikt.

 

Of heb ik het mis?

Link naar reactie

Dat geldt in de IT sector voor alles. Wij zelf hebben iDeal betaling via mollie.nl geregeld vanwege de eenvoud van implementatie. (transactie kosten zijn iets hoger dan bij anderen volgens mij) De implementatie daarvan was vergelijkbaar met PayPal en echt niet meer dan een paar uur werk. (er van uitgaande dat je PayPal al wel goed geimplementeerd hebt en er dus al infrastructuur aanwezig is om betalingsbevestingen te verwerken) Als je een zelfstandige programmeur voor een paar uurtjes vind zou je toch niet zo heel duur uit moeten zijn denk ik.

Link naar reactie

Kan is er wel degelijk een gelijke handleiding voor iDeal implementatie/integratie.

 

Ogone, TripleDeal e.a. die zijn zo verschrikkelijk wazig -- PaySquare en Buckaroo eveneens, eerst contract tekenen en daarna de documentatie ontvangen voor implementatie. Dan krijg ik al de indruk dat de liever ook de implementatie zelf willen doen tegen een forse prijs.

 

 

Link naar reactie

Dat geldt in de IT sector voor alles. Wij zelf hebben iDeal betaling via mollie.nl geregeld vanwege de eenvoud van implementatie. (transactie kosten zijn iets hoger dan bij anderen volgens mij) De implementatie daarvan was vergelijkbaar met PayPal en echt niet meer dan een paar uur werk. (er van uitgaande dat je PayPal al wel goed geimplementeerd hebt en er dus al infrastructuur aanwezig is om betalingsbevestingen te verwerken) Als je een zelfstandige programmeur voor een paar uurtjes vind zou je toch niet zo heel duur uit moeten zijn denk ik.

 

Niet dat ik het de IT sector bijvoorbaat kwalijk neem, zij zijn ook ondernemers, maar wel dat een aantal bedrijven X zeggen en A doen en C in rekening brengen.

Link naar reactie

Dat de koppeling er niet zou zijn vind ik ook verbazend, zeker als het een systeem is dat door meerdere merchants in nederland gebruikt wordt. Wat zou uberhaupt het probleem zijn op een paar merchants op te zoeken en samen de ontwikkeling te financieren?

 

Wat de techniek onder ideal betreft is direct implementeren in mijn ervaring overigens handiger dan werken met third party providers - dat zou ik alleen overwegen als je middels 1 oplossing een hele lading betaalmethodes wilt afhandelen.

Link naar reactie

Binnen enkele weken open ik mijn webshop (obv x-cart) en hiervoor overwoog ik iDeal via de postbank te doen. Multisafepay lijkt me bij nader inzien een beter alternatief, al snel 20 cent goedkoper per transactie en de opstarttijd is veel sneller dan die van de postbank. Maar ze rekenen volgens hun website wel opstartkosten, namelijk 74,95. Meer mensen die ervaring met multipay hebben?

Link naar reactie

An sich vind ik iDeal een prima manier van betalen. Het is snel voor de klant en bij mij komt de bestelling gelijk binnen als zijnde verwerkt dus ik kan gelijk verzenden.

Er zijn wel met enige regelmaat hikjes in het systeem, ik neem de iDeal-dienst af bij de Postbank. Ik weet niet of Postbank dat alleen heeft maar het is wel lastig. Er komt dan wel de volgende dag een email dat de betaling toch binnen is.

Ik overweeg ook om over te stappen naar multisafepay, goedkoper en alles in één hand.

www.deblijeekster.nl * www.edelsteenkralen.nl * www.steinperlenwelt.de

Link naar reactie

Tot nu toe ben ik alleen nog maar erg tevreden over Ideal.

PayPal hikt wat dat betreft vaker, maar gelukkig heb ik nog nooit de klacht gehad zoals jij die nu beschijft.

 

De raarste situatie is wel dat een klant via PayPal 1 cent heeft betaald i.p.v. het goede bedrag.

Dit heb ik wel geprobeerd op te pakken maar de klant heeft nooit op mijn pogingen daartoe gereageerd.

Deze cent is als kosten door PayPal ingehouden en zonder meewerkende klant vond ik het wel best.

 

Succes.

Ik hoop dat je er achter komt wat er fout is gegaan.

 

Karen

 

paypal maakt zelf een cent over om het account te testen

Always expect the unexpected

Link naar reactie

Toch nog even terugkomend op dit Ideal verhaal (topic is wel al redelijk oud, maar goed):

 

Ik wil betalen via Ideal toepassen op mijn website. Nu wordt er alleen nog maar vooruit betalen aangeboden (handmatig) + onder rembours.

 

Zijn er echter webshopeigenaren die uit eigen ervaring weten wat dit met de conversie doet / deed voor hun webshop. Lijkt me wel eens leuk om hier beetje inzicht in te krijgen.

Ik heb een mail gestuurd naar mensen die zich hebben aangemeld als klant maar niets gekocht hebben om hun mening te peilen. Hun gaven vaak aan dat de oorzaak was dat er geen Ideal werd aangeboden.

 

Alvast dank,

 

Ruben

Voor echte besparing ga naar www.handigbesparen.nl

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 207 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.