IDeal, ideaal of ramp?

Aanbevolen berichten

Ok, dat is jammer. Je praat dan in feite alleen maar over een verschuiving.

 

Ik ga sowieso Ideal installeren en heb hier ook al een partij voor gevonden. Wanneer mijn bevindingen bekend zijn, zal ik ze hier op het forum bekend maken. Ik denk dat dit voor veel toekomstige webshop-eigenaren van belang is.

Voor echte besparing ga naar www.handigbesparen.nl

Link naar reactie

Wij gaan binnenkort Europees met onze shop. Nu willen wij natuurlijk dat al onze klanten kunnen betalen met de iDeal variant die in het land van de klant werkt.

 

Voor ons is vooral belangrijk dat we in Duitsland een hoge dekkingsgraad halen. Als ik het goed heb begrepen heeft Giropay daar de hoogste dekkingsgraad, is daar bij jullie iets bekend over? Verder willen we Mr. Cash (België) sowieso implementeren.

 

Om de implementatie eenvoudig te houden zijn we de mogelijkheden met een payment service provider aan het onderzoeken. Multisafepay biedt zowel iDeal, Credit Card, Mr Cash, Giro Pay als een Franse betaalmethode. Als we MSP dus implementeren, dan hebben we veel betaalmethodes afgedekt. We hebben al een aantal ervaringen over MSP gelezen, maar de telefoonsupport was niet bepaald meedenkend met ons.

 

Heeft er iemand ervaring met het zelf implementeren van verschillende Europese 'instant-transactie-methodes'? Is dit goedkoper dan de tarieven van MSP? (€0,25 + 2%)

 

Weten jullie welke Europese landen nog meer een 'instant-pay-methode' hebben met een redelijk hoge dekkingsgraad? Denemarken?

Link naar reactie

Toch nog even terugkomend op dit Ideal verhaal (topic is wel al redelijk oud, maar goed):

 

Ik wil betalen via Ideal toepassen op mijn website. Nu wordt er alleen nog maar vooruit betalen aangeboden (handmatig) + onder rembours.

 

Zijn er echter webshopeigenaren die uit eigen ervaring weten wat dit met de conversie doet / deed voor hun webshop. Lijkt me wel eens leuk om hier beetje inzicht in te krijgen.

Ik heb een mail gestuurd naar mensen die zich hebben aangemeld als klant maar niets gekocht hebben om hun mening te peilen. Hun gaven vaak aan dat de oorzaak was dat er geen Ideal werd aangeboden.

 

Alvast dank,

 

Ruben

Even een oude post opduikelen.. je vroeg hier 1 jaar geleden naar.. hoe zijn je ervaringen nu?

 

We zijn na diverse tegenslagen (IT-programmeur in NL een burn-out en IT-webshop ontwerper in de VS ernstige RSI-klachten, in zee gegaan met een lokaal bedrijf en nu dan toch sinds 1 maand bij iDeal.

 

Als conversie het aantal bezoekers dat ook afrekent is, dan kan ik zeggen dat in relatieve zin er geen stijging lijkt te zijn, maar in absolute zin is het bezoek wel gestegen. Dat ondanks de komkommertijd (juli-aug zijn de slechtste maanden van het jaar). Nu hebben we wel diverse dingen gedaan om meer bezoek te krijgen, waaronder de aankondiging van deze betaaloptie en een klantenkortingsysteem.

 

Hoe dan ook: had nooit verwacht dat ik het zo zalig zou vinden.. niet alleen lijkt het aantal spontane aankopen voor minder buitengewone artikelen gestegen te zijn, maar zo langzamerhand was bij betaling vooraf (bij vaste klanten achteraf) het aantal niet betaalde bestellingen gestegen tot bijna 1 op 5.

 

Dat komt bijna niet meer voor! Scheelt enorm veel kopzorgen en... ik hoef niet meer zoals vaak voorkwam, te wachten tot het einde van de dag om bestellingen definitief in te pakken!

 

Nalopen van betalingen kan beter, voorlopig is er nog geen terugkoppeling van machtigingen dus die moeten handmatig nagelopen zijn.

Wat wel frappeert: zeer regelmatig zijn er betalingen , maar geen bestellingen. Die zie ik dan bij de controle of machtigingen ook uitbetaald zijn aan de 'iDeal'-partner

Komt dat vaker voor?

 

Link naar reactie

Hoi,

 

Mijn ervaringen met Ideal zijn erg goed te noemen. Daarnaast zijn de resultaten van mijn webshop ook nog eens verbeterd.

 

Ik ga geen absolute getallen geven, maar kan wel de verbetering opgeven in percentages.

 

Conversieverhoging met Ideal: 0,1%

Dit is dus nog niet eens zo'n groot verschil. Dit kunnen evengoed andere factoren zijn zoals:

- Webshop-verbetering

- Vereenvoudiging bestelproces

 

Omzet per order: 100%

De omzet per order is dus verdubbeld en dat scheelt wel heel erg veel natuurlijk.

Het lijkt me omdat mensen toch meer vertrouwen hebben in deze betaal-methode, terwijl ze nog altijd vooruit moeten betalen.

 

Daarnaast ook de verbeteringen die je aangeeft, zoals niet meer wachten tot mensen betaald hebben.

 

Voor echte besparing ga naar www.handigbesparen.nl

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 123 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.