• 0

conflict bestuur-uitvoerder/werknemer Stichting .....HELP !

Graag jullie advies over een nogal ingewikkelde kwestie.

 

Mijn ex vriend had een eigen onderneming (eenmanszaak) waarmee hij zijn brood verdiende door het aanbieden van verschillende acrobatiekacts. Voor zo ver ik weet zit hij in een schuldsaneringstraject en is zijn bedrijf failliet verklaard of heeft hij zelf beeindigd.

 

Na een mislukte poging om een voorstellingsgroep binnen zijn sportvereniging op te richten, hebben wij ons afgesplitst en een Stichting opgericht, waarbinnen wij ook voorstellingen en workshops verzorgen. Ik (zijn vriendin destijds) ben onbetaald voorzitter, samen met een andere vriend. Mijn ex is betaald werknemer van de Stichting, maar in practische zin ook uitvoerder.

 

Dat is voorzitter ben, is slechts een formaliteit. We hadden een rechtsvorm nodig aangezien hij zijn eenmanszaak niet meer had en het binnen de sportvereniging niet werkte. We hadden een project in wording in Zuid Amerika, dus er was haast bij. Natuurlijk heb ik wel affiniteit met de Stichting aangezien ik zelf ook aan acrobatiek doe en wij samen een act hebben (gehad...) en ook (onbetaald) mee heb geholpen aan het geven van optredens en verzorgen van workshops. Ik ben zelf student geneeskunde en heb totaal geen affiniteit of verstand van het runnen van een Stichting. MIjn ex is volledig financieel gemachtigd, doet de boekhouding en heeft bovendien zelf ook nog een juridische achtergrond.

 

Aangezien al zijn werkzaamheden die hij al had (voorstellingen geven) in de Stichting zijn overgegaan, en wij nu ook toegang hebben tot subsidies is dit voor hem financieel gezien een stuk gunstiger. Bovendien hebben we omdat we een Stichting zijn, gratis beschikking over een zaal gekregen en met subsidiegeld in staat allerlei materialen aan te schaffen. Immers hij mag zelf niet een al te hoog inkomen krijgen vanwege zijn schuldsanering en evt mislopen van kunstenaarsuitkering, dus dat geld kan nu in de Stichting blijven. Bovendien heeft hij nu gratis beschikking over een trainingsruimte, subsidiegeld voor materialen etc.

 

Prive is hij me nogal wat geld verschuldigd. Ik heb hem in het verleden een aantal keren uit de brand gered door geld voor te schieten wegens belastingsschulden. Verder heb ik nog een factuur van hem (zijn vorige nv) open staan die hij me nooit betaald heeft en heb ik aan veel optredens onbetaald meegedaan. Verder zijn we in de oprichtingsfase van onze Stichting een paar weken naar Midden Amerika geweest vanwege een mogelijk daar op te zettend project. Het project ging uiteindelijk niet door, maar ik heb het wel allemaal voorgeschoten.

 

Heb daarvoor destijds krediet opgenomen bij de bank. Dat kon hij zelf niet doen vanwege die schuldsanering. Dit allemaal met de mondelinge overeenkomst dat hij me zo spoedig mogelijk zou terugbetalen. Hij had nog altijd een hele grote factuur te innen die oorspronkelijk naar zijn bedrijf, maar nu dus naar de Stichting zou moeten gaan. Ik beschouw dat geld als bron waar hij mij uit zal terugbetalen.

 

Ik ben zelf student, heb nog twee jaar coschappen voor de boeg, zonder studiefinanciering. Zit nu daarnaast dus met een schuld, die in de afgelopen jaren ook nog eens behoorlijk is opgelopen en werk daarnaast tegenwoordig 5 dagen per week.

 

De Stichting draait goed. We hebben gratis beschikking over een sportzaal er zijn veel trainingen en projecten gaande, hebben steun van de gemeente en stadsdeel en er is veel subsidiegeld binnen gekomen. Wegens het beeindigen van onze relatie, ik me meer op mijn studie moet richten ipv onbetaald workshops en voorstellingen te geven en ik ook nog een andere bijbaan heb, ben ik eigenlijk niet meer bij de Stichting betrokken. Het zit er voorlopig niet meer in om samen workshops aan groep kinderen te geven of samen op te treden.

 

Hij heeft dus inmiddels een ander meisje ingehuurd voor de workshops en geeft haar een aardige vergoeding hiervoor. Aangezien ik ook toegang heb tot de bankgegevens, zie ik dat hij (naast zijn maandelijkse inkomen) ook regelmatig van de Stichting pint (pas staat overigens op mijn naam), uit eten gaat , sauna, en zelfs de contributie vd sportschool van de Stichting betaald. Daarnaast zaken als computerapparatuur, laptop, audio en video apparatuur betaald door de Stichting, maar die hij natuurlijk ook prive gebruikt.

 

Ik ben nog voorzitter van de Stichting, hij betaald werknemer, zit in schuldsanering, ontvangt kunstenaarsuitkering en hij is mij nog een behoorlijk bedrag verschuldigd.

 

Ik ben bang dat we er onderling niet uitkomen. Hij doet erg moeilijk, reageert erg traag en verzint de raarste dingen om af te trekken van het gene hij mij nog verschuligd is (zo´n 3000 euro). Ik ben bang dat we hier niet uit gaan komen.

 

Zelf heb ik een aantal weken eigenhandig 500 euro van de rekening gepind, wat ik zelf maar beschouw als vergoeding voor alle de gedane workshops binnen de Stichting, aangezien hij zijn nieuwe ´assistent´ trainster (mijn plaatsvervangster) hier wel ruimschoots voor betaald en ik het allemaal vrijwillig heb gedaan. Hij beschuldigd mij ervan dat ik mijn positie als voorzitter misbruik en subsidiegeld voor sociale projecten steel...

 

Ik heb inmiddels mijn medebestuurslid in vertrouwen genomen en hij begrijpt mij volkomen, maar wil zelf het liefst zo snel mogelijk uit het bestuur. Mijn ex (en werknemer...) ziet mij uiteraard ook het liefst zo snel mogelijk uit het vertrekken. Gezien de reputatie die hij met de Stichting heeft opgehoud, wil hij deze natuurlijk ook niet kwijt. Het gaat mij ook te ver om de Stichting op te heffen of zijn reputatie ten gronde te brengen. Het liefst ga ik ook het bestuur, maar wil wel mijn geld terug.

 

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Mijn ex en ik hebben het er zowiezo al over gehad dat directe terugbetaling vanuit de Stichting naar mijn boekhoudkundig gezien niet kan, dus dat de betaling zowiezo in ´natura´ of onder mom van onkostenvergoeding zal moeten gebeuren.

 

Wat voor stappen kan ik hier, als voorzitter, het beste in nemen als ik er met hem niet uit kom? Heb gezien mijn situatie (student zonder studiefinanciering, met nog twee jaar coschappen voor de boeg), het liefst cash, maar begrijp dat dat niet kan. Zit er sterk over te denken om zelf ook regelmatig van de Stichting te pinnen, mijn sportactiviteiten hiervan te betalen of een nieuwe laptop of acrobatiekmaterialen aan te schaffen op kosten van de Stichting....

 

Help mij!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste iedereen,

 

Voorzitter geeft duidelijk aan geen drastische stappen te willen nemen. Wel wil ze advies over de onkostenvergoedingen. Laten we wel bedenken dat niemand verplicht is adviezen, hoe goed ook, over te nemen!

Laten we ons dus beperken tot de overgebleven vragen van Voorzitter. En andere adviezen even achterwege laten.

 

Sancho denkt vaak buiten de kaders.. Sorry Fred ;D

 

@ Voorzitter

 

Hmmmm, Ja, het is met ex'en lastig zakendoen.

 

Maarre, als het niet je vriendje was geweest, was je er waarschijnlijk nooit ingestapt. Hievoor geldt hetzelfde als wat je doet met je woning, als je ex vertrekt. Je ruimt de rotzooi op. Onderbroeken, fotolijstjes, werkbanken en cd's dump je in een krat en zet je op zijn stoep.

 

Maak hiervan ook geen moeilijker verhaal dan dat het is. Ruim de rotzooi op. Het kan alleen maar erger worden. Ontsla de ex en doek de stichting op. Kost geld waarschijnlijk, maar wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten.

 

Neem wel juridische hulp, want er zitten nogal wat haken en ogen aan stichtingen en arbeidscontracten.

 

Sancho

Sancho is de realistische tegenhanger van de dromende Don Quichot, die reuzen zag in windmolens :: In zekere zin is Sancho een pragmaticus die met beide benen op de grond staat en Boerenslim.

Link naar reactie
  • 0

:-\ Hier ben ik weer....

 

Ik moet nu echt stappen gaan ondernemen en een advocaat in te schakelen. Eergisteren een brief van de advocaat van mijn ex ontvangen. Hij rekent mij aan dat ik de voortgang van de stichting in gevaar breng door zijn financiele machtiging te blokkeren en verwijt mij dat ik niet mee werk aan het samenstellen van een nieuw (en compleet) bestuur. Omdat ik enig bestuurslid ben, lopen we mogelijk een aantal grote subsidies mis....

 

Hij heeft zijn moeder (net twee beroertes gehad, nog revaliderende...!) en een buurvrouw bereid gevonden om in het bestuur te komen. Op die manier houdt hij natuurlijk alle financiele vrijheid en is er geen serieus controlerend en kritisch bestuur. Als ik van alle gedoe af wil en hiermee akkoord ga, ben ik wel van alles af. Ik weet niet of ik er verstandig aan doe de strijd aan te gaan. Het is vooral een principe kwestie, ik ga er niet van uit dat ik het door mij geinvesteerde geld nog terug zal krijgen, maar wil het er niet bij laten zitten.

 

Aangezien hij nu een advocaat heeft ingeschakeld, zet mij nu voor twee mogelijkheden. Of ik geef hem zijn zin: ik ga uit het bestuur of ik zoek ook jurische hulp...

 

Heeft iemand hier ervaring mee, of tips? Er zijn teveel details die ik liever niet op het forum zet, maar wel graag zou willen bespreken...

 

grtz

L

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Onderzoek starten naar financiele malversaties, hem aangeven dat hij de verhoudingen op scherp zet door een advocaat in te schakelen in plaats van hier gewoon over te overleggen, uitzoeken wat hij verder nog aan vervelende dingen doet die niet conform zijn arbeidsovereenkomst zijn. Als de financiële malversaties groot genoeg zijn, kun je hem op staande voet ontslaan, anders met inachtneming van de opzegtermijn. Wel afstemmen met een arbeidsjurist en zorgen dat je dossier volledig is. Welicht helpt het al om dit alleen al aan te kondigen.

 

En vervolgens de stichting opdoeken.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

hoi!

Het punt is alleen, ik heb niets! Geen statuten, geen boekhouding, zelfs niet zijn arbeidsovereenkomst! Kan ik dit van hem eisen dat ik dit in mijn bezit krijg?

 

Hij heeft alles in zijn bezit, maar kan alleen niet meer bij het geld. De stichting staat op mijn naam en mijn adres en de bankrekening natuurlijk ook. Ik heb hem laten weten dat als er betalingen gedaan moeten worden, dit vanaf nu via mij moet gebeuren. Het lijkt mij toch niet zo heel raar als binnen een stichting het bestuur controle heeft over wat een werknemer uitvoerd? Zijn salaris heb ik al betaald... daar kom ik natuurlijk niet onderuit, lijkt me.

 

Wat voor jurist kan ik het beste inschakelen? Zomaar een advocatenkantoor bellen oid? Behalve mijn verhaal heb ik niets wat ik kan laten zien, behalve dan onze correspondentie, de website en de brief van zijn advocaat... Kan ik dit evt doen op kosten van de Stichting?

Link naar reactie
  • 0

Waarom dien je geen ontslag in als bestuurder? Je kunt jezelf ontslaan. De Rechtbank moet dan op verzoek van belanghebbenden een nieuwe bestuurder aanwijzen.

Je komt nu alleen maar dieper in de spreekwoordelijke 'shit'.

 

Een misverstand is dat een bestuurder geen loon mag genieten. Je kunt jezelf prima een salaris geven. Daar moet wel een basis voor zijn. Je moet een tegenprestatie leveren. Als je feitelijk niets doet mag je geen salaris krijgen.

Denk eens aan de bestuurders van een zorginstelling (stichting), die verdienen ook geld.

Een goede basis is een arbeidscontract. Dan ben je bestuurder/werknemer van de stichting.

 

Succes!

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten.

Link naar reactie
  • 0

Ik peins er (nog) niet over om uit het bestuur te stappen en het bestuur over te dragen aan zijn bejaarde moeder en zijn buurvrouw. Dit is geen serieus bestuur en op die manier behoud hij alle financiele vrijheid. Ik heb behoorlijk geinvesteerd in de Stichting en heb vrijwillig meegeholpen met het opzetten ervan...

 

Aangezien ik enig bestuurslid ben, durf ik mezelf iig geen salaris te geven. In feite runt hij de zaak ook en is mijn voorzitterschap in wezen een formaliteit zodat hij in loondienst van een Stichting kon komen... Gezien zijn WSNP en kunstenaarsuitekering die hij ontvangt, is dit voor hem allemaal zeeer gunstig...

 

Wellicht dat ik zelf andere bestuursleden zal gaan zoeken.... het is ten slotte een goed draaiende stichting met leuke projecten, grote subsidies, mooi vestigingspand etc. Tja...

 

Link naar reactie
  • 0

Je bent en bljft naar mijn idee veel te soft en laat over je heenlopen.

Indien hij onverandwoorde/ongeoorloofde dingen doet zorg je ervoor dat hij ontslagen word.

Je eist alle goederen terug die hij op kosten van de stichting heeft gekocht (kan je zo en zo al doen voor alle goederen die hij niet perse nodig heeft voor de uitvoering van zijn werkzaamheden).

 

Verder erg vreemd... een werknemer die een advocaat inhuurt omdat hij van zijn baas niet meer aan het geld van zijn baas mag komen?????

 

Onthou nu eens dat hij een werknemer is en jij de baas en ga je daar ook eens naar gedragen als je dit wil oplossen.

Link naar reactie
  • 0

 

Kijk eens in de spiegel en spreek jezelf streng toe!

 

Jij bent oprichter, voorzitter en financier van de stichting en als zodanig eindverantwoordelijk. Gebruik het stichtingsbudget om een jurist in te schakelen, vraag de statuten op bij de notaris of desnoods de KvK, eis dat de boekhouding overgedragen wordt en laat die controleren door een accountant, en bouw een dossier op over de activiteiten van je ex. Je bent eindverantwoordelijk en daardoor tot op zekere hoogte zelfs medeplichtig aan eventueel misbruik van fondsen, zeker als je nalaat om actie te ondernemen die past bij je rol als bestuurder.

 

De slachtofferrol moet je zo snel mogelijk afschudden, want op die manier laat je je onderwater trekken door iemand die blijkbaar geen enkele scrupule heeft. Overigens kan jij ook zelf (met hulp van je advocaat) andere bestuursleden aanstellen. Dat is waarschijnlijk een goeie uitweg: zoek hulp van een saneerder die het doel van de stichting onderschrijft en hard durft op te treden tegen iedereen die deze constructie misbruikt.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik zit er over na te denken wat nou verstandig is. Je MOET gewoon juridische hulp inschakelen, dat sowieso. Ik zit even over de verdere taktiek na te denken: Stel je eist inderdaad alle aanschaffen op naam van de stichting op, ontslaat hem en neemt al zijn bevoegdheden verder weg. Dan krijg je dus de situatie dat hij kan zeggen dat jij het toegestaan hebt. Dat is ook zo, je hebt geen acties ondernomen dus een soort stilzwijgend akkoord want je hebt het wel gezien. Als er op dat moment grote shit komt ben jij het haasje want jij bent eindverantwoordelijk. Of hij nou in de praktijk die stichting runt of jij maakt niet uit. Dus het wordt een spel wat heel scherp gespeeld moet worden en zonder te botsen ergens onderweg want dan knalt het waarschijnlijk compleet!

 

Dat jij geen arbeidsovereenkomst hebt is gek, ook andere documenten, die moet jij hebben? Iedereen die daar wat van heeft moet je gewoon per direct een mail sturen waarbij je die gegevens aanvraagt.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Jaja, ik weet ik ben veel te soft geweest... maar ja, dat heb je binnen een relatie he? Sollicitanten voor het bestuur en een zakelijk/artistiek leider mogen zich bij mij aanmelden.... graag affiniteit met acrobatiek en kinderen...

 

Beste Voorzitter,

 

Ik ga het nog iets harder zeggen dan Vossie en Twabla. Zolang jij geen blijk geeft dat je echt een switch maakt in jouw gedrag richting je ex, zou ik niemand aanraden in het bestuur te gaan zitten. Dat is dweilen met de kraan open, en sterker, ze zouden zelf in de problemen komen.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Hoi!

Het punt is alleen, ik heb niets! Geen statuten, geen boekhouding, zelfs niet zijn arbeidsovereenkomst! Kan ik dit van hem eisen dat ik dit in mijn bezit krijg?

 

Hij heeft alles in zijn bezit, maar kan alleen niet meer bij het geld. De stichting staat op mijn naam en mijn adres en de bankrekening natuurlijk ook. Ik heb hem laten weten dat als er betalingen gedaan moeten worden, dit vanaf nu via mij moet gebeuren. Het lijkt mij toch niet zo heel raar als binnen een stichting het bestuur controle heeft over wat een werknemer uitvoerd? Zijn salaris heb ik al betaald... daar kom ik natuurlijk niet onderuit, lijkt me.

 

Wat voor jurist kan ik het beste inschakelen? Zomaar een advocatenkantoor bellen oid? Behalve mijn verhaal heb ik niets wat ik kan laten zien, behalve dan onze correspondentie, de website en de brief van zijn advocaat... Kan ik dit evt doen op kosten van de Stichting?

 

Ik ben geen jurist en heb niet de wijsheid in pacht dit is slechts hoe ik het zie.

Vraag om alle papieren.

Als voorzitter kan je namelijk alleen functioneren als je alle en dan ook alle papieren hebt.

Want als je dat niet hebt kan jij niet functioneren als voorzitter/verantwoordelijke.

 

Als jij de voorzitter bent dan moet ook duidelijk zijn dat jij de voorzitter bent.

 

De Stichting komt in gevaar als jij als voorzitter niet alle papieren hebt omdat je dan geen verantwoordelijkheid kan uitoefenen. (dragen)

 

Als je alle papieren hebt dan moet je denk ik je laten adviseren door een ervaren administrateur/accountant van een stichting.

 

Tegelijkertijd voor het behoud van de Stichting en jezelf zoek zelf een jurist, mediator en/of advocaat. Dit is ook nodig als niet alle adminstratie aan jou wordt gegeven.

 

Pas als je alle papieren hebt, maar niet eerder, kan je de stichting overdragen mijns inziens.

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als bestuurder ben je de baas. Je bent de verantwoordelijke voor het reilen en zeilen van de onderneming. Ook voor het gevoerde beleid. Jij heb recht op ALLE stukken en je ex moet die DIRECT ter beschikking stellen. Je ex kan geen nieuwe bestuursleden benoemen, dat kan alleen het bestuur en dat ben jij.

 

Ik zou niet wachten met met het inroepen van juridische hulp (op kosten van de stichting) of, zoals eerder opgemerkt, bij het vermoeden van ernstige malversaties je ontslag indienen en de rechtbank vragen een nieuw bestuur aan te wijzen.

 

Veel succes,

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ik heb behoorlijk geinvesteerd in de Stichting en heb vrijwillig meegeholpen met het opzetten ervan...

 

Ik weet natuurlijk niet hoeveel geld hij je nog schuldig is (In je openingspost las ik 3.000 euro), maar zolang het bedrag nog enigzins te overzien is (zeg tot 25.000,-) raad ik je aan om een ander bestuur te installeren. Maar jij moet daar weg. Laat hij het zelf maar met zijn moeder en buurvrouw runnen.

 

Trap niet in de valkuil dat je vanwege een bepaald rechtvaardigheidsgevoel grote juridische kosten op je nek gaat halen. Straks ben je 15.000 euro armer aan advocaatkosten, die (stel) 25.000,- krijg je toch niet terug, en zit je ook nog met een hoofdelijke aansprakelijkheid van misschien wel een ton of meer.

 

Zorg wel in de overeenkomst die je opstelt als je vertrekt, dat jou décharge wordt verleend. Dus dat het nieuwe bestuur het oude bestuur ontslaat van haar taak, en alle rechten en plichten van het oude bestuur overneemt. Dus dat je niet later nog eens met oud zeer wordt geconfronteerd.

 

Zorg daarbij ook dat je er zeker van bent dat je als bestuurder bent uitgeschreven bij de KvK !!!!!

Link naar reactie
  • 0

Beste voorzitter. Heb je geen goede vriend, die jou wil bijstaan om dit zakelijk voor je op te lossen? Dat het dan uiteindelijk toch nog een juridische zaak kan worden moet je accepteren. In eerste instantie zul jij (of diie vriend) je rechten als voorzitter moeten inventariseren en een pad moeten uitstippelen om hieruit te komen. Als je dat niet doet, ga je er als het ware mee akkorrd dat je met een strop op je nek door blijft gaan. Je zult voor jezelf moeten accepteren dat dat ontoelaatbaar is en dat je uiteindelijk toch op de hier geschreven adviezen terug moet komen. En wel vóór het te laat is. Jouw ex kan jou in deze situatie helemaal ruineren!

Link naar reactie
  • 0

.... nieuwe bestuursleden zijn toch niet verantwoordelijk voor het gevoerde beleid in het verleden? ???

 

 

Jaja, ik weet ik ben veel te soft geweest... maar ja, dat heb je binnen een relatie he? Sollicitanten voor het bestuur en een zakelijk/artistiek leider mogen zich bij mij aanmelden.... graag affiniteit met acrobatiek en kinderen...

 

Beste Voorzitter,

 

Ik ga het nog iets harder zeggen dan Vossie en Twabla. Zolang jij geen blijk geeft dat je echt een switch maakt in jouw gedrag richting je ex, zou ik niemand aanraden in het bestuur te gaan zitten. Dat is dweilen met de kraan open, en sterker, ze zouden zelf in de problemen komen.

Link naar reactie
  • 0

.... nieuwe bestuursleden zijn toch niet verantwoordelijk voor het gevoerde beleid in het verleden? ???

 

Zie een deel van de goede reactie van Ruben:

 

Zorg wel in de overeenkomst die je opstelt als je vertrekt, dat jou décharge wordt verleend. Dus dat het nieuwe bestuur het oude bestuur ontslaat van haar taak, en alle rechten en plichten van het oude bestuur overneemt. Dus dat je niet later nog eens met oud zeer wordt geconfronteerd.
Link naar reactie
  • 0

Ben vandaag bij twee verschillende juridische loketten geweest voor juridisch advies. Die bureau's zijn eigenlijk bedoeld voor natuurlijke personen en niet voor bestuurders van Stichtingen, maar ben desondanks wel wat op weg geholpen.

 

In de brief van de advocaat van mijn werknemer/ex wordt ik als bestuurder aangesproken. Dat maakt het voor mij legitiem om een advocaat op kosten van de Stichting in te kunnen schakelen. Ben verwezen naar een viertal advocatenbureau's die hierin gespecialiseerd zijn, dus dat zal mijn volgende stap zijn.

 

Begrijp overigens niet wat mijn ex hiermee denkt te bereiken....volgens mij gooit hij hier alleen maar zijn eigen glazen mee in ??? :-\

Link naar reactie
  • 4

[ mod-modus uit ]

 

Even heel erg op persoonlijke titel: Ik begin onderhand een beetje de kriebels te krijgen van dit draadje. Sinds oktober vraag je om raad, advies en hulp. Acht maanden krijg je waar je om vraagt. En dan niet in de vorm van een enkele reactie van iemand die het heel erg voor je vind en je het allerbeste wenst, maar tientallen reacties van Higherlevel leden die weten waar ze over spreken, voor wie het dagelijkse kost is om mensen in situaties zoals jij uit de brand te helpen.

 

En wat zien we terug? Dat je er geen r**t mee doet. Dit draadje is voor jou je persoonlijke klaagmuur geworden, waarin je non-stop je ex zaken toedicht die op z'n zachtst gezegd lasterlijk zijn. En dan ben ik mild. Ik ken je niet, noch weet ik wie je ex is. Maar ik denk dat het goed is om te stoppen met deze systematische karaktermoord tegen iemand die niet de gelegenheid krijgt zijn kant van het verhaal te doen.

 

Higherlevel is geen journalistiek medium, dus hoor en wederhoor wordt hier niet altijd toegepast. Maar het is niet meer dan een kwestie van goed forum-fatsoen dat je:

 

a) Niet blijft doorzaniken over kwesties die allang aan de orde zijn geweest;

b) Wat doet met de tips en adviezen die je gratis verstrekt worden;

c) Je niet iemand blijft aftuigen die zich niet kan verdedigen;

d) Je met een positief bericht afsluit nadat je de tips ter harte hebt genomen die je via Higherlevel hebt gekregen.

 

Vervolgens stuur je de leden die je via het forum van zoveel tips hebben voorzien ook nog eens hele lappen tekst via PM met nog meer van hetzelfde gezever. Maar een afspraak maken om tot een oplossing te komen van je problemen... ho maar. Er zitten hier op het forum bijzonder kundige advocaten en juristen, die je in no-time uit de shit kunnen trekken. Maar wat doe je? Je gaat met je hele verhaal naar een wetswinkel om daar verder te klagen, te zaniken, en te zeiken.

 

Je hebt nu naar vier advocatenkantoren verwezen, dus je kunt je hele verhaal (inclusief je favoriete spelletje ex-bashing) nog vier keer kwijt. Ik stel voor dat jouw verhaal op Higherlevel hier ophoudt. Tenzij je nu werkelijk wat aan je problemen gaat doen en netjes terugkoppelt wat de uitkomst is.

 

Deze post zal voldoende aanleiding zijn voor de moderators om dit topic achter de schermen te bespreken, en niet alle moderators zullen het met me eens zijn. Ik zal me buiten deze discussie houden, mijn mening zal nu genoegzaam bekend zijn.

 

[ mod-modus aan ]

 

Ik ga koffie drinken.

Link naar reactie
  • 0

.... nieuwe bestuursleden zijn toch niet verantwoordelijk voor het gevoerde beleid in het verleden? ???

 

 

 

Dat is niet het punt. Het punt is dat zolang jij je gedrag niet verandert tav je ex, en hij ook niet tav van jou, zo'n nieuw bestuur de nieuwe problemen, die ongetwijfeld gaan komen, mag helpen oplossen. Daar zou ik persoonlijk voor bedanken, en daarom ook echt niemand aanraden.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 125 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.