• 0

Administratie Pakket

05-10-2008

 

Wat een weertje lekker achter de pc.

 

Welk pakket raden jullie mij aan om je administratie op te verwerken? voor een winkel

 

De laatste jaren werk ik zelf met www.kleisteen.nl ) voor mijn 1e B.V. Alles handmatig in voeren

( ontzettend goed programma om mee te werken als alles juist is ingesteld) Winst verlies rekening BTW aangifte facturatie enz.

 

Nou start ik een nieuwe winkel erbij in een nieuwe B.V.( in deze B.V. komt een meisje voorlopig in te staan daarna zien we verder dat er nog 1 bij komt)

Daar moet de administratie ook van moet gedaan worden natuurlijk.

Om dat ik niet altijd zelf aanwezig ben wil ik eigenlijks dat dit zoveel mogelijk automatich gaat. kan dit !

Pinautomaat ga ik ook aanschaffen dat alles zoveel mogelijk per pin wordt betaald.

De kassa wil ik ook automatich laten lopen zodat het gelijk in het pakket staat . weet niet als dit kan !

 

Eigenlijks wil ik het ook van afstand kunnen beheren. en als ik een fout zie die kunnen corriseren zodat het gelijk verwerkt is.

Wie weet of dit kan !

 

Welk pakket raden jullie mij aan om je administratie op te verwerken? voor een winkel

eventueel via een server dat de winkel bij mij inlogt op de pc en dat alles is verwerkt.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Jemenie,

 

Je stelt, terecht, nogal wat eisen aan het administratiepakket. Natuurlijk zijn er voldoende betaalde en gratis alternatieven, maar als je zo tevreden bent over Kleisteen, waarom dan switchen? Dat zou ik nooit doen. Hoe je het ook bekijkt je zult je altijd opnieuw moeten inwerken in een ander programma; zeker als er nogal wat functionaliteiten in moeten zitten (pinpas verwerkingen; controle op afstand, etc.). En hoe meer functionaliteiten hoe meer er moet worden ingesteld.

 

John

SpeedBalance expert; auteur van een aantal handleidingen voor boekhoudprogramma's en naslagwerken op financieel-administratief gebied. www.hofinza.nl

Link naar reactie
  • 0

Dat had ik wel begrepen maar daar kan toch hetzelfde pakket voor worden gebruikt? Hetzij als standalone; hetzij als afzonderlijke administratie in hetzelfde pakket. Bij veel pakketten kunnen tegenwoordig meerdere administraties worden verwerkt in hetzelfde programma.

 

John

SpeedBalance expert; auteur van een aantal handleidingen voor boekhoudprogramma's en naslagwerken op financieel-administratief gebied. www.hofinza.nl

Link naar reactie
  • 0

Stand alone betekent dat het bijvoorbeeld werkt op een P.C.. Het is voor het functioneren van het programma niet nodig dat er bijvoorbeeld internet verbinding is. Of dat het vebonden moet zijn met een computer die heel veel files opslaat en distribueert over een netwerk.

 

1 computer, 1 programma, het functioneert ... dat is stand alone.

Boterham dubbel vouwen? Ik kan het niet.

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij is Reeleezee hier inderdaad geschikt voor. Ik niet precies hoe de "kassa-module" gaat werken, maar je zou volgens mij met het huidige pakket al uit de voeten moeten kunnen.

 

"Om dat ik niet altijd zelf aanwezig ben wil ik eigenlijks dat dit zoveel mogelijk automatich gaat. kan dit !" Ja volgens mij kan dit :)

"Pinautomaat ga ik ook aanschaffen dat alles zoveel mogelijk per pin wordt betaald." Goed punt, voordeel van Reeleezee is dat ze bv de koppeling met de Bizner Bank hebben, het bijhouden van de betalingen en het afboeken hiervan is dan nog een simpele druk op de knop.

"De kassa wil ik ook automatich laten lopen zodat het gelijk in het pakket staat . weet niet als dit kan !" Je zou, mits je geen supermarkt bv hebt.. Rechtstreeks kunnen factureren binnen het boekhoudpakket, je maakt dan zo je eigen kas module, daarbij zit er binnen Reeleezee ook een soort van CRM, wat je voor latere marketinginspanningen zou kunnen gebruiken.

"Eigenlijks wil ik het ook van afstand kunnen beheren. en als ik een fout zie die kunnen corriseren zodat het gelijk verwerkt is. Wie weet of dit kan !" Binnen Reeleezee is het mogelijk om meerdere gebruikers in het pakket te laten werken, je kunt dus zelfs zien wie wat heeft gedaan, daarbij kun je realltime corrigeren.

 

Verder ontwikkelt Reeleeze veel nieuwe applicaties wat het pakket interessant maakt voor de toekomst.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou zeggen dat Reeleezee ook geschikt is voor een kinderdag verblijf.....

 

Wat denk ik erg belangrijk is is dat je eerst een aantal eisen op papier zet. Hoe wil je graag je boekhouding voeren... Wil je bijvoorbeeld alles zelf inboeken en controlleren? Of zou eventueel een medewerker dit kunnen oppakken. Daarbij is het eventueel ook van belang of het interessant is om constant inzicht te hebben in de administratie, zeg maar wil je op kantoor kunnen inboeken en thuis, of kies je voor 1 locatie?

 

Ook een keuze qua geld is natuurlijk van belang, wil je liever in 1 keer veel betalen of maandelijks een beetje?

 

Ik zou zeggen wil je op meerdere locaties kunnen werken en liever een maandelijks bedrag betalen (wat qua incentive richting boekhoudpakket interterresant is) dan zou je je beter kunnen gaan orienteren op de online pakketten. Kijk welke goed bij je past of welke drie goed bij je zouden passen en ga je dan orienteren op een administratiekantoor welke je hierin zou kunnen onderstuenen. Pakket en administratiekantoor zijn meestal geen losstaande keuzes. Het ene administratiekantoor kan bv meer ervaring hebben met 1 pakket, kies hier dan voor is mijn devies. Hoe meer ervaring hoe sneller en dus goedkoper ze je kunnen helpen.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf een kassa-systeem van Valk software en als boekhoudpakket heb ik er accountview bijgekocht.

groot deel van de boekingen verloopt automatisch, dus dat scheelt een hoop werk.

Ik heb ook een koppeling met huis, daar wordt immers de boekhouding ook gedaan.

Het geheel heb ik in een lease overeenkomst icm service abonnement.

 

Het zal vast niet de goedkoopste oplossing zijn, maar het werkt uitstekend voor een winkel met een breed assortiment.

De support is goed, helpdesk is ook goed bereikbaar.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Wat u zoekt is dat uw front-office (kassa waar klanten betalen) gekoppelt is aan uw back-office (bijhouden wat je in huis hebt). Alles wat verkocht word, word automatisch van de voorraad afgeboekt. Retouren bijgeboekt. Geld inkomende en bij retouren uitgaand. Dit gaat van de kassa pc naar de pc in het magazijn/kontoortje van de winkel. Ik geloof dat het tegenwoordig ook (via internet?) naar de thuis pc kan. Durf alleen niet te zeggen wie die pakketten aanbied. 8) En dan moet u die uitbreiden met een boekhoudings gebeuren. Ja da's het ware systeem voor winkeliers die na sluitingstijd thuis willen zitten. Veel succes!

10 dubbeltjes is ook een euro!

Link naar reactie
  • 0

Ik zou ook eens kijken naar de OpenSource mogelijkheden, niet omdat het 'gratis' is, maar meer om de mogelijkheden meer aan heje bedrijf aan te laten passen. Een van de pakketten waar wij ervaring mee hebben is osFinancials (http://www.osFinancials.org). Deze software heeft een kassa module, bank afschriften inlezen en online/ofline mogelijkheden.

Quote:

An expert is a person who has made all the mistakes that can be made in a very narrow field.

Niels Bohr

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet of ik deze vraag hier mag stellen, zo niet dan haal ik het weg.

Kent iemand een goed administratiepakket voor een kinderdagverblijf? Eentje die niet in de duizenden euro's loopt?

 

Gr

Sara

 

Sara,

 

Wat wil je precies gaan doen, alleen de personeels en kindplanning of wil je ook de financiele administratie bij houden. De meeste pakketten in jouw branche zijn vrij kostbaar.

 

Ik weet niet hoe groot jouw KDV is maar als het in omvang wel meevalt zou ik niet al te vreemde kapriolen gaan uithalen. De kindplanning en personeelsplanning kan ook met de hand, en de facturering daar moet je even naar kijken want volgens mij zijn er een paar eisen die je aan het factuur moet inwilligen om een goed factuur te sturen.

 

niet ieder pakket zowel on als offline kan dit, naam kind, geboortedatum etc.

 

Ik zou in ieder geval zeer kritisch zijn bij je keuze.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 231 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.