• 0

door wanbetalers geen privé lasten kunnen opbrengen,bbz aanvragen???

beste allemaal,

even in snel trein tempo mijn situatie:

vorig jaar zijn we doordat mijn partner blind (zou) raken in zeer korte tijd een giga verandering doorgegaan. voorheen werkte ik 8 á 10 uur per dag en droeg mijn partner de zorg over onze 2 kids, nadat men vertelde dat hij binnen zeer korte termijn blind zou raken zijn we vanalles aan het verzinnen geweest om én de kost te kunnen verdienen, en de zorg voor de kids te kunnen doen. hieruit is mijn zaakje ontstaan. van een nood een deugd. we konden toen met de hand op zitten, maar zo zit ik niet in elkaar, mijn motto die ik heb meegekregen is "werken voor de kost"en zodoende. nu een jaar later, is mijn man nog steeds niet blind en de vraag is of dat ook gaat gebeuren??!!!

samen draaien wij nu kinderopvang vanuit eigen huis. het zogenoemde Gastouderschap! gaat goed tot er klanten niet tijdig betaalden,en daar ook de bureau's die bemiddelen. en toen,,,.......moeilijke situatie, aangezien het rijk het er ook niet makkelijker maakt. eerst al 1 kind die ik mag opvangen minder, = wel al 40 uur per week inkomsten weg! vraag is héél erg groot voor ouders om opvang te hebben, maar,......vanaf nov 2008 heb ik die opvang pas, tot die tijd :-\ geen inkomsten, en als je zonder buffer vanuit een magere situatie begint en klanten betalen ook nog eens niet op tijd, wordt het gat steeds groter om in te halen, logisch, maar nu hoe kom ik eruit, rekken dit jaar misschien met kerst ook nog iets lekkers te eten of zo?en wanneer, ik , als nu genoemde wanbetaler, de rekeningen niet op tijd betaal, kan er faillesement aangevraagd worden, toch? graag een hulpje wel bbz of geen bbz aanvragen?????welke ander opties liggen er?buiten erbij te moeten gaan werken, wat ik al moet, maar hoe zit dát dan weer met mijn zzper/ of freelance= geen aftrekposten!!!!!!

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 1

Else,

Doe dat, vraag bij de gemeentelijke Sociale Zaken een Bbz aan. Je hebt er twee soorten: starters Bbz en doorstarters Bbz. Bij de laatste heb je dus al een bedrijf, maar dit is door externe problemen van tijdelijke aard in problemen gekomen. Althans zo ziet het er uit. Vraag dus een kapitaallening aan met daarin een bedrag als tegemoetkoming in de kosten van het dagelijkse levensonderhoud. Vermoedelijk zal dan je "bedrijf" (nooit "bedrijfje" noemen op deze site!!!, bedrijfjes vind je in Madurodam, niet hier) doorgelicht moeten worden naar levensvatbaarheid. Een en ander kan lang duren: dus vraag het vandaal al aan. Hopelijk komt je plaatsgenoot Marco van Sofiac straks in beeld, hij weet er alles van.

Succes, ik leef met je mee Karel

• 0

beste karel,

bedankt voor je reactie.

soms weet je even niet meer wanneer je iets goed doet, op dit moment heb ik een giga gevoel dat ik gefaald heb, ik sleur namelijk wel mijn gezin ermee in. ook moet ik je erbij vermelden dat we niet met een schone lei zijn begonnen, we hebben een persoonlijke krediet van héél véél jaar geleden voor, toen de tijd, een nieuwe auto. die hangt als een molensteen aan ons nekkie. dus met die gegevens vraag ik me af óf we wel in aanmerking komen voor bbz??? en dan is de vraag erbij, als ik werk dan weet ik niet of de belasting diens me ziet als zzp of freelancer? scheelt ook een slok op een borrel, maar veel keus heb ik niet toch???

• 0

Else,

Gewoon doen! Aanvragen. Navragen (belastingfdienst), heb je een BTW nummer? Jij werkt, je man dan, werkt deze ook of is hij beschikbaar voor het bedrijf? Zo te horen moet je dan een starterscredit aanvragen (Bbz). Je zoudt kunnen overwegen de "molensteen" van je nek te doen (auto verkopen, aflossen).

Sterkte, Karel

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar