• 0

Hoe benader ik de markt voor mijn bordspel?

Beste medeondernemers,

 

Als beginnend Bordspel ontwikkelaar en producent hebben wij twee bordspellen gereed voor productie. Uiteraard willen wij deze zo snel mogelijk in de markt zetten.

Wij hebben onze ideëen over de strategie waarop wij dat willen doen. Onderstaand is onzse missie en visie beschreven. Het gaat over hoe wij het eerste doel uit onze visie kunnen bereiken. (Wij willen dat op 1 januari 2009 in ten minste 120 Nederlandse speelgoedzaken (10% van het totaal aantal speelgoedzaken) spellen van Dirty Rat Games verkrijgbaar zijn. )

 

Om twee redenen wil ik graag uw mening ook horen.

Reden 1: het is altijd goed om een ander ideëen te laten geven, wellicht heeft u een briljant idee of een fantastische manier van werken ontwikkeld bij hetzelfde soort probleem.

Reden 2: Ik doe mee aan de business challenge van Zibb (zie verderop op deze site). De eerste challenge is het gebruiken van het brain van je netwerk, dat wil ik ook door middel van de forum doen.

Overigens, als u mij wilt helpen, ga dan naar http://www.zibb.nl/businesschallenge/2192-fun-prijzen-met-de.html?show=signUp vul uw gegevens en mijn naam in als degene die u heeft geattendeerd op de website.

 

Ik wil iedereen bedanken voor de reacties

 

Met vriendelijke groet,

 

Ralf van Kempen

directeur van Kempen medical services

commercieel directeur Dirty Rat Games

 

Onze Missie:

De missie van Dirty Rat Games is het bijdragen aan sociale ontwikkeling en vriendschappen door het ontwikkelen op de consumentenmarkt brengen van kwalitatief goed en betaalbare bordspellen.

Daarnaast willen wij bijdragen aan marketingdoelen van andere bedrijven door het ontwikkelen van op maat samengestelde bord- of kaartspellen.

 

Onze Visie

Wij willen dat op 1 januari 2009 in ten minste 120 Nederlandse speelgoedzaken (10% van het totaal aantal speelgoedzaken) spellen van Dirty Rat Games verkrijgbaar zijn.

Wij willen dat in het jaar 2009 van het bordspel “over de kop” tenminste 1000 exemplaren worden verkocht.

Wij willen dat in het jaar 2009 van het kaartspel “Dirty Rat, the game” tenminste 2000 exemplaren worden verkocht

Wij willen in oktober 2009 aanwezig zijn op de spellenbeurs in Essen met tenminste 3 gepubliceerde boardgames.

Wij willen in 2009 tenminste één B2B spel ontwikkeld en uitgebracht hebben.

kijk ook eens op:

www.dirtyratgames.nl

www.reanimeren.eu

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

De geleverde url kende ik reeds. Deze gaat echter niet in op het benaderen van de markt. Alleen wat er allemaal moet gebeuren.

Wij bedenken het zelf, geven het zelf gestalte (design) en produceren het in eigen beheer. (dus ongeveer zoals 999 games ook doet) Het is niet de bedoeling licenties te verkopen zoals, inderdaad, dat nogal eens gebeurd in de bordspelwereld. Wij willen zelf verkopen aan de retailer, maar hoe kom ik daar tussen?

 

 

kijk ook eens op:

www.dirtyratgames.nl

www.reanimeren.eu

Link naar reactie
  • 0

Hallo Ralf,

 

Welkom op Higherlevel.

 

Wat dacht je ervan om voordat je geld gaat stoppen in dit nogal ambitieuze plan (2000 exemplaren van 1 spel verkopen in 1 jaar in Nederland doet mij als boekenuitgever wat utopisch aan), gewoon eens op rustige woensdagmorgens een stuk of vijf spellen- en speelgoedwinkels in te lopen en het aan de deskundigen te vragen? Zij weten hoe en waar zij inkopen en hoe jij schapruimte kunt veroveren...

 

Gezien de hoeveelheid speelgoedwinkels die ook spellen voor volwassenen verkopen, aantal gespecialiseerde spelelnwinkels en de voorraad die ik daar meestal zie liggen, vermoed ik dat je je verwachtingen daarna naar beneden bijstelt. Want volgens mij haalt zelfs 999 met hun leukste spellen dat maar amper.

 

Tot zover mijn 2 centen.

Karen

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Het prijsniveau van bordspellen is - gezien hun lage kostprijs om te maken - erg hoog. Voornaamste reden is de hoge marge welke winkeliers en retailketens eisen.

 

Een alternatieve strategie is om hier qua prijs ruim onder te zitten en winkels als verkoopkanaal te mijden. Maak je bordspellen fysiek geschikt om over de post (zo plat mogelijk) te versturen. Zoek hier Internet-winkels bij. Je kunt deze steunen met goed promotie-materiaal voor op hun site.

 

SubRosa : Moving products that move people

&

R.W. Verbrugge Bedrijfseconomisch advies :

http://www.reneverbrugge.nl

Link naar reactie
  • 0

Karen en SubRosa, Allereerst bedankt voor jullie snelle en eerlijke reacties.

 

@Karen, wellicht ambiteus mijn cijfers maar je moet toch een doel hebben om naartoe te werken. Het spel waarvan ik er 2000 wil verkopen zal een zeer lage prijs hebben (om en nabij 7 euro per stuk) vandaar het hoge aantal. Op een totale besteding van 132 miljoen euro per jaar aan gezelschapsspellen en puzzels een schijntje.

Het vervelende van de meeste speelgoedwinkels is dat zij zijn aangesloten bij een keten waar je moeilijk binnenkomt. De zelfstandige speelgoedwinkels en gespecialiseerde spellenwinkels zijn inderdaad beter te benaderen, maar dat kost heel veel tijd.

Qua breakeven wordt er door de grote firma's gesproken over 3000 exemplaren, dat zal 999 games dus toch wel geregeld moeten halen.

 

@SubRosa

Heb je enig idee wat de marge op dit soort speelgoed is? De winkeliers welke ik gesproken heb zijn daar enorm wazig over. Dankzij de eigen ontwikkeling en vormgeving en voordelige productie kunnen wij een goede marge bieden.

 

kijk ook eens op:

www.dirtyratgames.nl

www.reanimeren.eu

Link naar reactie
  • 0

Onze Missie:

De missie van Dirty Rat Games is het bijdragen aan sociale ontwikkeling en vriendschappen door het ontwikkelen op de consumentenmarkt brengen van kwalitatief goed en betaalbare bordspellen.

Daarnaast willen wij bijdragen aan marketingdoelen van andere bedrijven door het ontwikkelen van op maat samengestelde bord- of kaartspellen.

 

Onze Visie

Wij willen dat op 1 januari 2009 in ten minste 120 Nederlandse speelgoedzaken (10% van het totaal aantal speelgoedzaken) spellen van Dirty Rat Games verkrijgbaar zijn.

Wij willen dat in het jaar 2009 van het bordspel “over de kop” tenminste 1000 exemplaren worden verkocht.

Wij willen dat in het jaar 2009 van het kaartspel “Dirty Rat, the game” tenminste 2000 exemplaren worden verkocht

Wij willen in oktober 2009 aanwezig zijn op de spellenbeurs in Essen met tenminste 3 gepubliceerde boardgames.

Wij willen in 2009 tenminste één B2B spel ontwikkeld en uitgebracht hebben.

 

Beste Ralf,

 

Ik ga even muggeziften:

 

Wat jij hierboven als missie beschrijft, is meer een vage beschrijving van je ambities. Een goede missie beschrijft waar je bestaansrecht op berust, dus welke bestaande problemen en vragen in de markt los jij met je prestaties op (waartoe ben jij op Aarde?) Wat jij hierboven als visie beschrijft, zijn hele operationele doelstellingen en al vrij S M A R T geformuleerd. Visie gaat over hoe je je bestaansrecht vanuit het nu doorvertaalt naar morgen. Dit soort doelstellingen die jij nu hebt beschreven, zijn doorgaans het uiteindelijke resultaat van een gedegen marketingplan met een duidelijke strategie en volledig uitgewerkte marketingmix. Ik krijg de indruk dat je nog geen echt marketingplan hebt en je verdere vragen in dit topic lijken dat vermoeden te bevestigen.

 

Mijn advies is dus eerst een goed marketingplan op te zetten,dan kom je vanzelf op de goede antwoorden uit.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Hallo Hans,

 

Bedankt voor je reactie, muggenziften mag van mij. Wat ik niet begrijp is dat ik, toen ik op zoek was naar de definities van Missie en visie, want als beginnend ondernemer vond ik het wel handig om die te hebben, ik uitkwam op de volgende websites van grote ondernemers:

http://www.philips.nl/about/company/local/missionvisionvaluesstrategy/index.page

http://www.sonyericsson.com/cws/corporate/company/aboutus/mission

http://www.unilever.com/ourcompany/aboutunilever/unilevervitality.asp

 

Ik heb altijd begrepen dat een missie is waarvoor we staan, een visie is waarvoor we gaan. De missie heeft te maken met waarden en identiteit.

waarden:

- kwalitatief goede

- betaalbare bordspelen

- op maat samengestelde bord- of kaartspelen

Identiteit

Het belang in het bijdragen aan sociale ontwikkeling en gezelligheid

 

Hierop heb ik onze Missie in één zin proberen samen te vatten.

 

Visie.

Visie is toch wat je wilt bereiken om vervolgens de strategie erop los te laten over hoe je dit wilt bereiken?

 

Juist over die strategie wil ik de mening van anderen weten. Je opmerking dat ik nog geen marketingplan heb is volledig juist, maar daarvoor zal ik toch eerst een strategie moeten vaststellen? Hoe weet ik anders waar ik in mijn planfase mijn marketingdoelen op moet richten?

Missie

Visie

Strategie

Plannen

Uitvoeren

 

Waar ga ik hierbij de mist in?

 

 

 

 

 

kijk ook eens op:

www.dirtyratgames.nl

www.reanimeren.eu

Link naar reactie
  • 0

Denk dat de discussie om de missie van Dirty Rat Games (what's in a name) minder relevant is in vergelijking met je persoonlijke missie. Je ondertekend het bericht met je naam en je functie als directeur van van Kempen medical services.

Dat lijkt me toch een heel andere wereld als de wereld van de bordspellen.

 

Over het bordspel heb ik de volgende vragen

Wat is er anders aan jouw bordspel ?

Voor welke doelgroep is het spel bedoeld ?

Hoe groot is de doegroep ?

Hoe kun je deze doelgroep benaderen ?

Wat vinden proefspelers van het spel ? (proefspelers niet zijnde bekenden die geen kritiek uitten)

Nodigt het spel uit om het meerdere keren te spelen ?

Hebben jullie preofspelers gevraagd of er verbeterpunten zijn ?

Heb je mensen gevraagd hoeveel ze er voor willen betalen ?

 

Over jullie eigen missie.

Wordt spellen ontwikkelen jullie corebusiness ?

In hoeverre zijn jullie bekend met de spellenwereld ?

Gaan jullie er vanuit dat jullie er van kunnen leven ?

Wat maakt jullie tot succesvolle bordspel bedenkers ?

Wat vinden jullie zelf leuk aan jullie eigen bordspellen ?

Wat vinden de gebruikers leuk aan jullie bordspellen ?

Link naar reactie
  • 0

Je gaat de mist niet in, je draait het alleen om. Begin met het marketingplan, want uit de analyses in het plan vorm je je strategie. Benoem je bestaansrecht (je missie: in welke behoefte voorzie je, voor wie en hoe?), hoe je dat doorvertaalt naar volgend jaar, naar de verdere toekomst (de wereld om je heen verandert, hoe hou je daar rekening mee?), dat is je visie. En dan kom je op de vragen als: 'hoe ga ik dat bereiken' en 'wat heb ik daarvoor nodig?', dat zijn de strategische vragen. Marketingplanning is voornamelijk de juiste vragen stellen in de juiste volgorde en daar gedegen onderzoek naar doen. Alle vragen die jij nu stelt - en nog veel meer - komen in een goed marketingplan aan de orde. In sommige delen van het land bestaat zelfs een subsidieregeling (tot wel 40%)om je te helpen bij het opstellen van een marketingplan, misschien moet je er hulp bij zoeken en kan dat voor een belangrijk deel gesubsidieerd worden.

 

Succès en groet,

 

Hans

 

 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Denk dat de discussie om de missie van Dirty Rat Games (what's in a name) minder relevant is in vergelijking met je persoonlijke missie. Je ondertekend het bericht met je naam en je functie als directeur van van Kempen medical services.

Dat lijkt me toch een heel andere wereld als de wereld van de bordspellen.

 

Bedankt voor het bezoeken van mijn site. Helaas moet ik je teleurstellen. Ondanks dat ik reanimatie, reanimatieonderwijs en automatische externe defibrillatoren een ontzettend nuttige en levensreddende toevoeging vind aan de maatschappij is dat geen persoonlijke missie. Dan had ik wel een stichting opgericht. Ook met van Kempen medical services wil "gewoon" mijn boterham verdienen.

 

Over het bordspel:

 

Ik beantwoord de vragen over ons bordspel over de kop. Zie onze website.

 

Wat is er anders aan jouw bordspel?

Anders dan een ander bordspel? Dat kan ik niet zeggen aangezien er jaarlijks zo'n 300 verschijnen. Net zoals een boek verschillende woorden bevat bevat ons bordspel een unieke combinatie van elementen die het leuk maakt.

Aansprekend thema (pretpark)

Combinatie van geld verdienen en uitgeven (inkomsten, veiling, onkosten)

Heldere kleuren, gedetaillerd speelbord.

Uniek spelprincipe gebaseerd op rondes

 

Voor welke doelgroep is het spel bedoeld ?

1. Gezinnen met kinderen vanaf 10 jaar

2. Jonge stellen

 

Hoe groot is de doegroep ?

1. ongeveer 2 miljoen huishoudens (met thuiswonende kinderen in alle leeftijden)

2. onbekend, er zijn ongeveer twee miljoen samenwonenden zonder kinderen, maar daarbij zijn natuurlijk ook de ouderen meegeteld

 

Hoe kun je deze doelgroep benaderen ?

1. speelgoedwinkels

2. internet, gespecialiseerde spellenwinkels

 

Wat vinden proefspelers van het spel ? (proefspelers niet zijnde bekenden die geen kritiek uitten)

Nagenoeg allemaal positief (100+), onderzoek gehouden tijdens landelijke beurs Nederlandse spellenvereniging (dus die hard gamers)

 

Nodigt het spel uit om het meerdere keren te spelen ?

Ja, uitstekende herspeelbaarheid, dit was ook één van onze criteria bij het ontwikkelen

 

Hebben jullie proefspelers gevraagd of er verbeterpunten zijn ?

Uiteraard, en ook doorgevoerd (niet allemaal...)

 

Heb je mensen gevraagd hoeveel ze er voor willen betalen ?

Ja, en gezien onze informatie betreft de productiekosten denken wij een mooie marge te kunnen bieden aan de retailer

 

Over jullie eigen missie.

Wordt spellen ontwikkelen jullie corebusiness?

Nee, waarschijnlijk niet, spellen produceren en op de markt zetten wel.

Wellicht wel, dat ligt eraan wat de respons is op onze B2B ontwikkeling.

 

In hoeverre zijn jullie bekend met de spellenwereld ?

Redelijk, zelf hardcore gamers, alleen van de spellenbusiness nog niet veel bekend

 

Gaan jullie er vanuit dat jullie er van kunnen leven ?

Dat is wel het doel

 

Wat maakt jullie tot succesvolle bordspel bedenkers ?

Omdat mijn partner in de zaak en ik samen een unieke combinatie vormen. Wij kunnen van elk thema een spel bedenken.

 

Wat vinden jullie zelf leuk aan jullie eigen bordspellen ?

1. Herspeelbaarheid

2. Heeft te maken met geld

3. Interactie tussen spelers

 

Wat vinden de gebruikers leuk aan jullie bordspellen ?

1. Herkenbaarheid, thema

2. Heeft te maken met geld

3. Interactie tussen spelers

 

kijk ook eens op:

www.dirtyratgames.nl

www.reanimeren.eu

Link naar reactie
  • 0

Je gaat de mist niet in, je draait het alleen om. Begin met het marketingplan, want uit de analyses in het plan vorm je je strategie. Benoem je bestaansrecht (je missie: in welke behoefte voorzie je, voor wie en hoe?), hoe je dat doorvertaalt naar volgend jaar, naar de verdere toekomst (de wereld om je heen verandert, hoe hou je daar rekening mee?), dat is je visie. En dan kom je op de vragen als: 'hoe ga ik dat bereiken' en 'wat heb ik daarvoor nodig?', dat zijn de strategische vragen. Marketingplanning is voornamelijk de juiste vragen stellen in de juiste volgorde en daar gedegen onderzoek naar doen. Alle vragen die jij nu stelt - en nog veel meer - komen in een goed marketingplan aan de orde. In sommige delen van het land bestaat zelfs een subsidieregeling (tot wel 40%)om je te helpen bij het opstellen van een marketingplan, misschien moet je er hulp bij zoeken en kan dat voor een belangrijk deel gesubsidieerd worden.

 

Succès en groet,

 

Hans

 

 

 

Wij hebben marktonderzoek gehouden, wij weten dat er markt voor is. Wij weten alleen niet wat de beste manier is om deze te benaderen. Wij kennen onze P's maar twijfelen nog in de keuze ervoor. Natuurlijk hebben wij daar onze gedachten over. Mijn doel met deze topic is echter te horen krijgen hoe iemand anders dat zou doen. Wellicht komen mensen met briljante ideëen. Daar gaat het ons om.

 

Alle vragen die jij nu stelt

Ik heb, in de opening, zegge en schrijve, één vraag gesteld: Hoe kan ik, in jullie ogen, het doel Wij willen dat op 1 januari 2009 in ten minste 120 Nederlandse speelgoedzaken (10% van het totaal aantal speelgoedzaken) spellen van Dirty Rat Games verkrijgbaar zijn. bereiken.

 

gr

Ralf

kijk ook eens op:

www.dirtyratgames.nl

www.reanimeren.eu

Link naar reactie
  • 0

Dag Ralf,

 

Ik heb je hierboven in diverse posts diverse vragen zien stellen. Goed om te zien dat je een marktonderzoek hebt gedaan. Nu dan een plan opstellen om op basis van die gegevens je markt te vinden, te bereiken en die winstgevend te bedienen, kortom: marketingplanning!

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 1

Hoe groot is de doegroep ?

1. ongeveer 2 miljoen huishoudens (met thuiswonende kinderen in alle leeftijden)

2. onbekend, er zijn ongeveer twee miljoen samenwonenden zonder kinderen, maar daarbij zijn natuurlijk ook de ouderen meegeteld

 

Hoe kun je deze doelgroep benaderen ?

1. speelgoedwinkels

2. internet, gespecialiseerde spellenwinkels

 

Met de vraag hoe bereik je deze doelgroep bedoel ik niet "waar kopen mensen hun bordspelletjes?" maar hoe bereik je jouw doelgroep om ze te vertellen dat er een nieuw en leuk spel op de markt is.

Ga je adverteren in bladen als Donald Duck of ga je bijvoorbeeld een marketingactie opzetten met het spel en een internet actie actie ? Misschien zegt de term viral jou iets ?

 

Een andere belangrijke vraag is: wie zijn je concurrenten en dan bedoel ik niet 999Games of de Wii maar alle alternatieven die er zijn om te doen in plaats van julllie spel, ook de bioscoop (biedt ook campagnemogelijkheden) en andere uitgaansgegelegenheden, binnenspeeltuinen enz. Voor de oudere doelgroep kun je weer andere dingen nzetten.

Je kunt 2 miljoen potentiele gezinnen als klant hebben, maar deze klanten kunnen hun geld maar één keer uitgeven, 2 miljoen lijkt veel maar hoeveel klanten gaat het je echt opleveren ?

 

Verder geef je aan dat het spel enthousiast ontvangen is tijdens de landelijke beurs van de spellenvereniging, dat is net zoiets als stellen dat een nieuw soort kaas warm onthaalt is tijdens de nationale kaasdag, lijkt op preken voor eigen parochie, natuurlijk is iedereen het dan met jou eens. Of dat ook de stem is van jouw toekomstige klanten is maar de vraag.

 

Verder blijf ik moeite hebben met jouw gebrek aan focus, iets wat overigens ook mijn eigen valkuil is, ik ben in het verleden ook met teveel totaal verschillende bedrijfsactiviteiten bezig geweest waardoor ik eigenlijk niets helemaal goed deed omdat mijn aandacht teveel over de verschillende activiteiten werd verdeeld.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor al jullie feedback, ik heb er veel aan. Zie mijn uitleg niet als een verdediging svp, ik doe dit ter verduidelijking van mijn gedachten.

 

In verband met ons beperkte budget zullen wij het inderdaad moeten hebben van Viral marketing. Deze willen wij, in combinatie met de door Hans genoemde instrumenten (beurzen, verkiezingen, maar ook spellenverenigingen (die mijn ambassadeur moeten worden) en gratis of zeer voordelige publiciteit.

 

Qua concurrentie is het een beetje dubbel. De reactie van Merkava zegt eigenlijk al heel veel. Op de directe markt is er, in onze ogen, weinig sprake van concurentie. Elk bordspel is namelijk een uniek product. Als men eenmaal bordspellen heeft ontdekt en men kiest vandaag voor het spel van de ander dan kiest men, wellicht, volgende maand voor ons spel. Het is meer de concurrentie van een totaal andere categorie waar ik rekening mee zal moeten houden (of gebruik van kan maken)

Dat is iets waar ik nog niet aan heb gedacht. Want die binnenspeeltuinen zijn waarschijnlijk een mooie (en goedkope) manier van adverteren.

 

Verder geef je aan dat het spel enthousiast ontvangen is tijdens de landelijke beurs van de spellenvereniging, dat is net zoiets als stellen dat een nieuw soort kaas warm onthaalt is tijdens de nationale kaasdag, lijkt op preken voor eigen parochie, natuurlijk is iedereen het dan met jou eens. Of dat ook de stem is van jouw toekomstige klanten is maar de vraag

 

Niet helemaal waar. Waar je gelijk in hebt is dat eenieder die daar komt al bordspelfanaat is, je hoeft ze dus niet meer over de streep te trekken. Wat bij deze groep het grootste voordeel is, is dat zij ontzettend kritisch zijn. Deze gamers zien jaarlijks tientallen spellen en zien snel zaken als herspeelbaarheid, manco's in de regels en onjuistheden. Ook geven zij een (bijna proffesioneel te noemen) oordeel over spelprincipes en vormgeving.

 

Overigens hebben wij de demoversies ook laten spelen door onbekende gezinnen, ook zij waren enthousiast.

 

Qua focus; Ik heb momenteel een bedrijf waarmee ik, op een goede manier, kan voorzien in mijn kostwinning.

Indien ik echter diezelfde kostwinning kan verdienen door het ontwikkelen en publiceren van bordspellen dan gaat daar mijn voorkeur naar uit. Dat is iets wat mijn hele leven al een passie is geweest. Zie het als een schrijver die, voor zijn doorbraak, ook moet werken om brood op de plank te krijgen.

 

 

kijk ook eens op:

www.dirtyratgames.nl

www.reanimeren.eu

Link naar reactie
  • 1

Beste Ralf,

 

Je schrijft dat het moeilijk is om bij de speelgoedketens binnen te komen. Je hebt een zeer laag geprijs product voor het gezin. Waarom aanbieden via Speelgoedketens? Waar komen de gezinnen allemaal? Aldi, Lidl, markten, pretparken, dierentuinen....Ofwel biedt het unieke spel op unieke plaatsen aan waar mensen het niet verwachten.

Link naar reactie
  • 1

Hai Ralph,

 

Ik heb met mijn onderneming Community & Knowledge sedert mei 2007 een educatief kaartspel gelanceerd genaamd Hoe goed ken jij Suriname?... mijn ervaring is dat je de winkels inderdaad moet bezoeken. Vraag direct naar de inkoper van de winkel en probeer daar een goede afspraak mee te maken. Eventueel bij de eerste levering op inconsignatie basis. Om te zien hoe het produkt in de markt ligt. Het is idd heel erg moeilijk om bij speelgoedwinkels binnen te komen. Die werken met vaste uitgeverijen. Mijn spel is via het internet en via boekwinkels en spellenspeciaalzaken te koop. Verkoop via internet verloopt matig. Verkoop bij de verschillende winkels in Nederland verloopt prima. Heel erg veel succes en wie weet komen wij elkaar een keer tegen. Laatste advies is heel erg veel reclame maken en proberen te promoten d.m.v. evenementen.

 

Groetjes Peggy Bouva

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 127 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.