• 0

Ervaringen met adverteren in de Gouden Gids?

Al een paar keer ben ik benaderd door de Gouden Gids om daarin te adverteren. Een kleine advertentie kost € 1440,- Je bent dan in de regio en op Internet vindbaar. Ik adverteer veel via Google Adwords maar heb geen ervaring met de response op de Gouden Gids zoekpagina's. Jammer genoeg kon ook de advertentieverkoper mij geen ervaringcijfers geven, voor mij al een reden om het niet te doen trouwens, maar ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig of iemand er ervaring mee heeft.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 1

Ik ben telefonisch benaderd door de GG. Ik heb meteen gevraagd naar de voorwaarden, en of zij mij die konden doen toekomen. Niets meer van vernomen. Ik denk dat GG overbodig is geworden, er is immers Ggl. En als een advertentie zo veel kost, zie ik al helemaal niet meer de toegevoegde waarde.

Boterham dubbel vouwen? Ik kan het niet.

Link naar reactie
  • 1

Naar mijn mening zijn Gouden gids advertenties alleen waardevol als je een bedrijf hebt wat per direct en vaak eenmalig nodig is, zoals loodgieter, glaszetter, advocaat e.d.

 

Voor de rest gebruiken mensen toch alleen google. Wel Raar dat hij geen cijfers kan laten zien, aangezien ze die wel hebben?

 

Voor de rest kom je op de website, in het grote gele boek en op nog een site van Truvo ( eigenaar ) te staan.

 

Bij GG is er wel redelijk goed te onderhandelen aangezien ze het zwaar hebben, dus als je het wil moet je zeker niet deze prijs betalen, maar vlak voor einde kwartaal nog eens contact opnemen dan moeten de targets gehaald worden en kan je een stuk goedkoper uit zijn.

Voor hoger opgeleid commercieel personeel neem contact op via

www.profilerecruitment.nl

Link naar reactie
  • 1

Bij GG is er wel redelijk goed te onderhandelen aangezien ze het zwaar hebben, dus als je het wil moet je zeker niet deze prijs betalen, maar vlak voor einde kwartaal nog eens contact opnemen dan moeten de targets gehaald worden en kan je een stuk goedkoper uit zijn.

 

Toevallig werd ik vorige week nog gebeld door GG. Zij boden mij de advertentieruimte die normaal 1200 euro kostte voor 150 euro. Ik heb er voor bedankt en geloof inderdaad niet dat men de GG gebruikt voor de wat modernere dienstverlening.

Clickthrough online marketing: online analytics, zoekmachine marketing en e-mail marketing

www.clickthrough.nl

Link naar reactie
  • 1

De GG heeft ook gratis vermeldingen.Ik heb zo'n gratis vermelding in de Gids én de GG-internet.

en......... heb daar toch een aantal klanten aan te danken.

Inderdaad heb ik ook een vertegenwoordiger van hun over de vloer gehad, voor een betaalde vermelding dus

maar veel te duur. Daar met ik me dan de pleuris voor gaan werken.

Deze man kon me wel gegevens laten zien omtrent de vindbaarheid van mijn site, dat was nogal confronterend, maar,

ja echt, hij gaf mij tips en nu...... sta ik in google in de top van m'n branche in mijn regio.

Toffe gozer was dat dus ;D ;D ;D

eigenwijze fotografie op eigen wijze www.hermantroost.nl

Link naar reactie
  • 1

We hebben voor een redelijke prijs een advertentie in alle Gouden Gids edities afgesproken, plus (redelijk) prominente plaatsing op de GG-site. We adverteren veel online, maar willen minstens op één locatie 'offline' ook kunnen worden gevonden. Als je dan de keuze hebt uit één commercial van 30 seconden op een landelijk radiostation of een jaar lang in alle Gouden Gidsen (qua prijs ongeveer hetzelfde), dan is de beslissing snel gevallen (bij ons dan).

Link naar reactie
  • 1

De GG heeft ook gratis vermeldingen.Ik heb zo'n gratis vermelding in de Gids én de GG-internet.

en......... heb daar toch een aantal klanten aan te danken.

 

Heb even teruggezocht in GA over de afgelopen 6 weken en het bezoekpercentage van onze site via de gratis vermelding bedraagt: 0,15%

 

Niet direct een topresultaat moet ik zeggen

 

frans

Link naar reactie
  • 1

Ik begrijp je vraag niet helemaal. Wil je met je bedrijf dat in je profiel staat adverteren? Dan lijkt me dat niet zo zinvol nee. Maar als ik lees wat je (of jullie) doen, dan zou je dat toch moeten weten?

 

Voor sommige bedrijven werkt de Gouden Gids uitstekend. Voor de meesten hier op HigherLevel is het (waarschijnlijk) een achterhaald medium denk ik. Maar als je je verdiept in het gebruik van de Gouden Gids en de doelgroepen, dan kun je makkelijker je conclusies trekken. Bij zo'n algemene vraag als jij nu stelt krijg je al snel de reacties die je hierboven leest. Met andere woorden: wees eens specifiek! Wat is je aanbod? Wie wil je bereiken?

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp je vraag niet helemaal. Wil je met je bedrijf dat in je profiel staat adverteren? Dan lijkt me dat niet zo zinvol nee. Maar als ik lees wat je (of jullie) doen, dan zou je dat toch moeten weten?

 

Ik wilde alleen maar weten welke ervaringen bedrijven hebben met het adverteren in de GG, boek en Internet. Het was zo maar een vraag om eens te peilen wie het doet en wat het heeft opgeleverd.

Link naar reactie
  • 1

Ik heb bij het starten van mijn bedrijf enkele jaren geleden een advertentie in drie verschillende regio's geplaatst in de gouden gids. Daarbij kreeg ik ook nog een extra advertentie in een andere rubriek gratis en werd ik vanzelfsprekend ook in de gratis lijst op zowel internet als papier opgenomen.

 

Het resultaat, exact 1x gebeld door een potentiele klant.

 

Zoals iemand hier boven schrijft werkt het wellicht voor bedrijven die direct nodig zijn, bijvoorbeeld loodgieters of iets dergelijks. Die haal ik zelf ook uit de gids.

Link naar reactie
  • 0

Ik gebruik de papieren goudengids hooguit als mijn internet verbinding niet werkt, maar zelfs dan eigenlijk niet want dat moet ik eerst zorgen dat hij weer online komt.

 

Wat mij betreft een totaal achterhaald concept. ze gaan ook niet voor niks de telefoongids en goudengids samenvoegen, simpelweg omdat het te duur geworden is om als zelfstandige gidsen rendabel te houden

Link naar reactie
  • 0

Toevallig werd ik vandaag alweer gebeld door iemand die mij heeft gevonden via de Gouden Gids. Ik denk dat het de zesde is dit jaar. Volgens mij werkt dat ding dus uitstekend.

 

Probleem is alleen dat ze bellen voor een houtbedrijf en dat heb ik niet. Ik heb wel acht (8!) jaar geleden het nummer van dat bedrijf overgenomen. Het houtbedrijf dat het telefoonnummer had, is failliet. Kan niet anders, want iedereen belt mij.... en het enige dat ik erg goed kan is op een houtje bijten. Gouden Gids, heel actueel, zelf op internet!

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 134 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.