• 0

Ik wil graag een scooterzaak beginnen

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi dank je wel.

 

Ik wil graag een scooterzaak beginnen in de buurt. In de omgeving hebben we geen scooterzaak. Een paar jaar geleden is de laatste scooterzaak hier gesloten. Ik heb aan de eigenaar gevraagd waarom en hij vertelde mij dat hij de technolegy niet kon bijhouden.

Ikzelf ben aardig handig met scooters en sleutel vaak voor andere mensen. Deze mensen zijn zeer tevreden over mijn werk dat ik aflever.

 

Ik zit nu al 2 jaar te denken om een eigen zaak te gaan beginnen. Ik weet dat de mogelijkheden goed zijn hier om zo een zaak te beginnen. Alleen moet ik wel wat lospeuteren bij de bank en daarvoor heb ik een ondernemersplan nodig.

 

Ik zou ook graag willen weten of je de scooters die je wil verkopen eerst in moet slaan of dat je ze gewoon mag showen en als ze verkocht zijn dat je ze dan betaald.

 

Ik hoop graag hier informatie te vinden.

 

Alvast bedankt

www.veju.nl

Link naar reactie
  • 0

Je kan voor een ondernemersplan op de website van de kvk kijken, daar staat een 'kant-en klaar' businessplan, die je alleen maar hoeft in te vullen. Verder staan er hier op het forum volgens mij ook nog businessplans. Je kan ze als voorbeeld gebruiken, je kan ze ook overtypen, dat moet je zelf weten.

 

Verder denk ik dat je met je leverancier moet overleggen wanneer en hoe je betaald. Die leverancier wil zo snel mogelijk zijn geld, en wil zekerheid dat hij het überhaupt krijgt. Maar als jij hem met een goed plan kan overtuigen, en kan bewijzen waarom jij na jouw verkoop (aan jouw klant) wil betalen ipv na jouw aankoop (bij de leverancier), dan heeft hij zekerheid dat hij zijn geld krijgt en heb je ook een grote kans van slagen.

Link naar reactie
  • 0

Leuk een scooterszaak, maar hier komt aardig wat bij kijken lijkt mij.

 

Jouw vraag: Ik zou ook graag willen weten of je de scooters die je wil verkopen eerst in moet slaan of dat je ze gewoon mag showen en als ze verkocht zijn dat je ze dan betaald?

Antwoord: Dit moet je echt zelf regelen met de leverancier van jou scooters, elke leverancier hanteert andere regels en condities. Misschien zul je er één vinden die je kunt betalen nadat jij zelf de scooter pas hebt verkocht. Wel kan ik jou vertellen dat dit moeilijk is aangezien veel bedrijven hun geld binnen 30 dagen willen hebben. Ik zou zeggen ga is opzoek naar een leverancier, en heb je al is gedacht aan winkel ruimte?

Succes verder.

 

Posters kopen bij Posters-kopen.nl, Aanbod van ruim 5.000 verschillende posters en schilderijen voor uw kantoor, bedrijf of huis.
Link naar reactie
  • 0

Hoi

 

Weet iemand een paar leveranciers van bv aprillia, yamaha en kymco?

 

Ik heb wel een winkelruimte te huur gevonden maar voordat ik alles heb uitgezocht zal dat wel verhuurd zijn. Anders kan ik nog op het industrie terrein gaan kijken.

 

Heeft iemand nog een ondernemingsplan van een scooterzaak of iets vergelijkbaars?

 

Alvast bedankt

www.veju.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoi

 

Weet iemand een paar leveranciers van bv aprillia, yamaha en kymco?

 

Ik heb wel een winkelruimte te huur gevonden maar voordat ik alles heb uitgezocht zal dat wel verhuurd zijn. Anders kan ik nog op het industrie terrein gaan kijken.

 

Heeft iemand nog een ondernemingsplan van een scooterzaak of iets vergelijkbaars?

 

Alvast bedankt

Voordat je met die leveranciers begint zou ik eerst maar eens dat ondernemingsplan gaan maken.

Je zegt dat je al een geschikte ruimte gezien hebt, ga eens vragen wat dat kost etc. (naast huur ook vaste lasten etc.). Ga bedenken wat je nog meer voor kosten zult hebben. Kijk hier bij de KvK voor meer informatie over het opstellen van een ondernemingsplan.

Dat is iets wat je echt zelf moet doen, je wilt toch ook zelf die zaak runnen? Niemand kan het zo bedenken als jij het wilt.

Link naar reactie
  • 0

Hoi

 

Weet iemand een paar leveranciers van bv aprillia, yamaha en kymco?

 

Ik heb wel een winkelruimte te huur gevonden maar voordat ik alles heb uitgezocht zal dat wel verhuurd zijn. Anders kan ik nog op het industrie terrein gaan kijken.

 

Heeft iemand nog een ondernemingsplan van een scooterzaak of iets vergelijkbaars?

 

Alvast bedankt

 

De importeurs zijn tevens de leveranciers.

Er zal ook nog wel wat grijze import zijn.

Link naar reactie
  • 1

Beste Joro,

 

Ambitieus plan heb je en mijn beste wensen dat het een succes mag worden. Helemaal van scratch af aan beginnen is een lange weg en of je dat financieel gaat trekken is de vraag. Heb je er over nagedacht om het isw met een scooterzaak uit een andere regio op te starten, je kan dan op basis van hun inkoop/expertise de nodige voorsprong krijgen en sneller je bedrijf in de markt zetten.

 

Ga je alleen in scooters doen of ook aanvullende artikelen als kleding/accesoires/scooter onderdelen verkopen?

 

Met groet,

Rick

NewContacts, call support. Expert in b2b telemarketing en adresbestanden.

Link naar reactie
  • -1

Hoi

 

Ik wil als eerst beginnen met scooter verkoop en reparaties. Maar voordat ik dat kan gaan doen moet ik een ondernemersplan maken om geld los te peuteren bij de bank.

 

Heeft iemand een voorbeeltje van een ondernemingsplan van een bromfietszaak?

 

Alvast bedankt

www.veju.nl

Link naar reactie
  • 0

Heeft iemand een voorbeeltje van een ondernemingsplan van een bromfietszaak?

 

Een gratis businessplan vinden is al lastig, laat staan op het gebied van een bromfietszaak. Als ik jou was zou ik gewoon deze draad lezen en als voorbeeld gebruiken.

 

http://forum.sprout.nl/index.php?board=18;action=display;threadid=1065

 

Qua opbouw lijken veel ondernemingsplannen op elkaar, alleen de inhoud verschilt natuurlijk.

 

Ik hoop dat je bedrijf een succes wordt ;)

Link naar reactie
  • 0

of stel eerst jezelf wat vragen als..

stel; er komt iemand met een bepaalde brommer/scooter, merk X, wat zeg je dan/wat doe je dan? oh, dat merk heb ik niet/ken ik niet/repareer ik niet....of doe je dat wel en hoe pak je het aan?

hoe zit het met onderdelen? waar koop je die? origineel of uit/via een andere markt?

wat voor gereedschap/apparatuur/afstelapparatuur heb je/koop je enz.? wat doe je met schade scooters/spuitwerk/laswerk/richtwerk/electro problemen enz.enz.

welke opleiding heb je? loop 's bij een paar zaken binnen die niet je concurrent kunnen worden in andere steden en ga praten met de eigenaars. ik zou dat eerst doen. wie weet wat je ziet/hoort/denkt..

misschien kun je ook klein starten, connecties opbouwen en dat uitbouwen. kijk of er groei in zit.

 

ben niet nieuwsgierig, moet alleen alles weten.

Link naar reactie
  • 0

Hoi

 

Ik heb zelf een schoonmaakzaak gehad, ging best goed. Maar een scooterzaak is andere koek want je hebt met onderdelen, scooters en personeel te maken.

 

Moet even alles goed gaan uitzoeken en misschien moet ik maar eerst met reperaties gaan beginnen en tweede hands scooters.

 

 

www.veju.nl

Link naar reactie
  • 0

Sinds mijn 14de sleutel ik al aan scooters. Het is een hobby van mij en daar wil ik mijn werk van maken. Bij ons in de buurt zit geen scooterzaak.

 

Ik weet dat het wel moeilijk is om alles uit te geen zoeken maar daar ga ik me wel voor inzetten. I

k heb al een lijst gemaakt voor de benodigde gereedschap, Scootermerken,onderdelen, groothandels en heb ook nog een beetje rond gekeken voor bedrijfsruimte.

 

Wat ik nog moet uitzoeken zijn de benodigde vergunningen en dan kan ik mijn ondernemingsplan gaan schrijven.

 

Als iemand weet wat voor een vergunningen ik nodig heb hoor ik het graag.

www.veju.nl

Link naar reactie
  • 1

Sorry hoor, maar pak eens één ( 1 !) middagje, loop eens binnen bij of bel naar KvK, IMK en de gemeente. Je stelt je specifieke vragen over de vergunningen e.d. en binnen één minuut heb je antwoord. Je download de ondernemingsplannen die voorgangers aangegeven hebbe, en je begint te typen !

 

Toen ik mijn plan schreef, was er bijna nog geen internet (niet dat ik zo'n ouwe l ..ben !...)

Maak er dus nu gebruik van. Effe doortikken en binnen een dag kun je tegenwoordig, bij wijze van spreke, klaar zijn...!

Link naar reactie
  • 1

Wat je misschien ook kan doen is (als je die hebt) vanuit je schuur/garage beginnen met repareren en alvast een voorbeeld krijgen hoe je dit gaat doen.

Als je een klant kan trekken die een scooter wil kopen (praat het hele dorp om) moet je gewoon een scooter van marktplaats kopen en zelf nakijken/opknappen. Zeg tegen je klant wat je er mee gedaan heb en verkoop dat ding flink onder de verkoopprijs van de gemiddelde scooterwinkel, maar nog wel zodat jij er wat aan overhoudt. Kan niet missen denk ik..

 

Ik denk namelijk dat meteen een pand huren je wel eens fataal zou kunnen worden i.v.m. de kosten. Je kan natuurlijk wel wat geld lenen bij een bank, maar je moet goed uitvogelen of er überhaupt wel markt inzit bij jou in de buurt.

 

Succes

 

 

Link naar reactie
  • 1

Joro, heb zelf gewerkt bij de importeur van Aprilia

 

Huur pand

Lijkt me niet al te lastig.. Zoek een geschikte ruimte, met daarin ruimte voor een showroom en een werkplaats

 

Inkoop

Je hebt twee opties:

1. Je koopt bij rechtstreeks bij de importeur in. Moto Tricolore voor Aprilia bijvoorbeeld (www.mototricolore.nl)

2. Je koopt bij collega dealers in. Die halen hun units bij de importeur vandaan. En leveren ze door aan jou.

 

Betaling

Gewoonlijk 30 dagen na ontvangt. Als je "klein" start en een aantal units inkoopt en binnen deze termijn verkoopt heb je geen last van kredietverschaffing. Begin allereerst met de best verkopende merken. Draai wat omzet en bouw je voorraad verder uit

 

 

Aantal jaar geleden heb ik een uitgebreide scriptie over de 50cc markt in Nederland geschreven voor Moto Tricolore. Studeerde aan de HES in Amsterdam. Is een lastige markt, marges staan onder druk door toetreding van veelal Chinese merken met een lage kostprijs.

 

Succes met de start

www.helderadvies.com

www.vinimporto.nl

Link naar reactie
  • 0

Idee is goed, maar beginnen met schuld niet.

Begin klein met reparaties en vraag een stuk of wat consignatiemodellen bij leveranciers.

Kijk eens bij Fiestned. die hebben niet alleen opleidingen maar kunnen je ook registreren als reparateur.

Bedenk wel dat een goede reparateur niet per definitie een goede ondrnemer of verkoper is.

Heb je wel eens gedacht over electrische scooters? Goed ondernemen betekent ook met je tijd meegaan.

Always expect the unexpected

Link naar reactie
  • 2

Hoi

 

Het is me gelukt ik ben samen met een vriend onze eigen zaak begonnen. We zijn sinds Januari open en hebben het heel erg druk. Het is dus en vof geworden. Nu na 4 maanden will die vriend er uit stappen dus ik moet hem gaan uitkopen.

 

Mijn vraag is nu wat moet ik hem allemaal betalen?

 

Volgens mij hoef ik geen goodwill te betalen omdat we geen winst nog hebben gemaakt. Alles wat we verdiend hebben zit er weer in.

 

Ik denk dat ik alleen zijn inleg moet betalen en de helft van de voorraad. Heb ik dit goed of moet ik ook nog ergens anders aan denken.

 

Ik hoor graag wat van jullie.

 

Mvg

www.veju.nl

Link naar reactie
  • 1

Beste Joro,

 

omdat je ruim een half jaar geleden je goed hebt voorbereid op je bedrijfsstart en je in je zoektocht naar informatie ook op HL bent gestuit heb je je ongetwijfeld ook laten informeren over de do's en don'ts van een vof. Wanneer je toen dus de zoekfunctie van HL gebruikt hebt en je daar drie letters "vof" ingetikt hebt, werd je op diverse wijzes gestimuleerd om een vof-overeenkomst te maken.

 

Dus het enige wat je nu hoeft te doen is die vof-overeenkomst uit je bureaula te halen en te handelen overeenkomstig wat jij met jouw vennoot hebt afgesproken.

 

Succes,

 

Ard

Link naar reactie
  • 0

Hoi Joro

 

Als je niets geregeld hebt (zie post van Ard), dan kan dit lelijk worden. Je bent hem sowieso de stand van zijn kapitaalrekening verschuldigd. Als die negatief is, dan moet hij zelfs jou betalen. Laat de administratie bijwerken tot heden en je kunt zien wat zijn aandeel in de VOF is (eigen vermogen vennoot X).

 

Daarnaast kan hij idd een claim maken op goodwill. Dat is wel lastig te onderbouwen en zeker als er geen winst gemaakt is, zal dat niet snel aan de orde zijn.

 

groet en succes

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Het is me gelukt ik ben samen met een vriend onze eigen zaak begonnen.

 

Los van bovenstaande goede on topic reacties nog even gefeliciteerd met het starten van je eigen zaak!

Leuk dat je het druk hebt. Hoop dat het zo blijft en dat je in je eentje de boel kunt bolwerken en uitbouwen.

Succes in ieder geval

 

Zou je naast je huidige vraag eens kunnen vertellen hoe je het nu allemaal gedaan hebt, welke adviezen hier had je wat aan en hoe is de opzet nu? Lijkt me interessant om te volgen.

 

Reusje voor je doorzettingsvermogen in ieder geval. -1 verdien je niet (meer)

 

Frans

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 116 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.