• 0

2x factuur notaris betalen, vvgb verlopen

Hallo allemaal,

 

Ik heb in april de factuur van de notaris netjes voldaan, waarna hij een verklaring van geen bezwaar heeft aangevraagd voor de oprichtin van een aantal b.v.'s. De bankverklaringen zijn pas later afgegeven, in september.

 

Nu, in oktober, krijg ik een factuur van deze notaris waarin hij alle kosten nog een keer doorberekend met als reden dat de verklaring van geen bezwaar is verlopen. Ik moet nu dus 2x betalen.

 

Kan dit, mag dit, wat moet ik hier tegen doen.

 

Alvast bedankt.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 1
het komt mij vreemd voor indien je daarvoor weer het volledige bedrag moet betalen.

Daarom heten ze ook nota-ris. ;)

Ik kreeg eens een nota van € 120,- voor een rectificatie-acte waar alleen een 6 in een 7 veranderd moest worden; nota bene nog zijn eigen fout ook. Kwestie van secretaresse start Word op, wijzigt de 6 in een 7, draait uit in 2-voud, notaris tekent, inbinden en versturen. Meer dan 10 minuten en 5 Euro aan papier en porto zal het niet gekost hebben.

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0
Kosten: 1.000 euro

Dat is dan neem ik aan inclusief de kosten van het Ministerie van Justitie ivm afgifte van de verklaringen van geen bezwaar (dat kostte in 2006 € 110,- per verklaring) . Zo ja, dan zijn die kosten op zich acceptabel te noemen indien we hier praten over 4 BV's of meer. Zijn het er minder dan heb je m.i. wel een heel erg dure notaris gekozen. Wellicht een optie om - zuiver als referentiemateriaal en onderhandelingskracht - eens aan de andere notaris te vragen wat hij/zij in zo'n situatie rekent?

 

Ik word in een volgend leven ook notaris

Ook gij, Brutus? ;)

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 111 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.