• 0

Heeft het zin om folders te verspreiden voor mijn nieuwe bedrijf?

Hoi,

 

Ik zit er aan te denken om voor mijn webdesignbureautje een flyer te ontwerpen.

En deze door middel bezorgers te laten bezorgen tussen de reclame.

Ik heb hier al een offerte voor liggen en de kosten vallen mij reuze mee het zou gaan om 5.000 flyers.

Maar nu is mijn vraag zal het effect hebben om kennis te maken met nieuwe potentiele klanten?

Omdat Ygo Webdesign zich voornamelijk richt op starters ben ik van plan de verspreiding in de nieuwbouwwijken.

Gek gezien kom ik vaak tegen dat hier veel starters zijn waarschijnlijk omdat er vaak jonge gezinnen zijn.

 

Is er iemand die al eens aan folderverspreiding gedaan heeft?

En waren de resultaten hiervan positief?

 

Alvast Bedankt voor jullie reacties weer :D

Edit: titel aangepast

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Persoonlijk zou ik eerst eens gaan kijken welke doelgroep je wil aanspreken. Als dat starters zijn lijk het mij verstandiger om dan gerichter te adverteren. Het is natuurlijk een enorme gok om maar te hopen dat er toevallig in die nieuwbouw wijk een paar starters wonen. Dat is toch kosten maken met een relatief kleine kans dat je er klanten aan over houdt.

 

Bij de KVK kan je mooie lijsten kopen met daarin starters, gebruik daar dan je drukwerk voor. En nog beter zorg dat je weet aan wie je hem moet richten. Lijkt mij effectiever maar mischien zij er anderen die daar anders over denken.

www.bezembinderproducties.nl

Link naar reactie
  • 0

Wat moet een consument eigenlijk met een site? Waarom zou men daar voor gaan betalen, er zijn toch zat registreer-klik-en-klaar alternatieven?

 

Er zijn genoeg consumenten die starters zijn ;) of start ideeen hebben of vaak mensen kennen die een bedrijf starten.

Ik heb dit vaak genoeg mee gemaakt.

 

@Bezembinder daar heb je misschien gelijk in. Ik vind het alleen lastig uit te pluizen waar nou precies te adverteren om starters te treffen. Maar ja dat is denk ik de kunst van marketing ;D

 

Link naar reactie
  • 2

Bij de kvk, via http://www.kvk.nl/handelsregister/zoekenframeset.asp?zk=0&url=https://server.db.kvk.nl/ia kun je kiezen voor "Nieuwe inschrijvingen en/of starters

Maak een selectie op basis van nieuwe inschrijvingen en/of starters "

Periode aangeven (wat vind jij een starter), postcode enzo, en tadaaa! Adresstickertjes uitdraaien, op je flyer plakken en daar gaat je eerste marketingcampagne.

 

 

 

 

 

mod edit: link gefixt

Link naar reactie
  • 0

Bij de kvk, via http://www.kvk.nl/handelsregister/zoekenframeset.asp?zk=0&url=https://server.db.kvk.nl/ia kun je kiezen voor "Nieuwe inschrijvingen en/of starters

Maak een selectie op basis van nieuwe inschrijvingen en/of starters "

Periode aangeven (wat vind jij een starter), postcode enzo, en tadaaa! Adresstickertjes uitdraaien, op je flyer plakken en daar gaat je eerste marketingcampagne.

 

 

Thnx voor de tip Freek :D

Link naar reactie
  • 0

Op slot?

 

Dat lijkt me geen goed advies aan de moderatoren hier. Je hebt knap snel besloten dat je gaat folderen. Eerst had je het overigens over een flyer.... Dat lijkt me hoe dan ook geen goed idee. Het drukwerk kost niet veel, dat is waar, maar ik zou het geld toch iets meer doelgroepgericht besteden. Dat levert een grotere kans op succes op.

 

Particulieren geven geen geld uit voor een website. Waarom zouden ze in vredesnaam? Zoals hier al eerder is gesteld vind je startende ondernemers via de KvK of via websites die zich op die doelgroep richten. Focus je dan nog liever op verenigingen...

 

En over je website: laat daar even iemand met wat taalgevoel naar kijken zodat het verschil tussen u en uw duidelijk wordt en de d's en dt's op de gewenste plaats staan. Staat erg slordig...

 

Hoe kun je overigens 10 webpagina's aanbieden voor een vast bedrag? Lege html-bladzijden? Een link naar naar... niks? Ik bedoel: wat bied je nu precies aan? Wat mij betreft mag je daar wel wat duidelijker over zijn.

 

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat een belangrijke vraag die ze stelt is:

 

Heeft het zin om folders rond te sturen.

 

Ik heb er zelf geen ervaring mee, nooit voor mijn bedrijf folders uitgestrooid. Maar weet wel dat wanneer ik folders ontvang in mijn postbus, ik er niet echt gevoelig voor ben. Meestal gooi ik ze gelijk weg.

 

Hoe denken andere HL-ers daarover? Denken jullie dat folderen/flyeren een effectief instrument is?

Link naar reactie
  • 0

Ik ben zelf zwaar allergisch voor folders en direct mailing. Meestal zie ik alleen de afzender nog maar, en het gaat gelijk het ronde archief in.

 

Neemt niet weg dat mijn echtgenote iedere avond die hele pakken "oud papier" door zit te snuffelen, en met haar nog vele anderen...

 

Wanneer ik dat aanzie, mijn echtgenote dus, heb ik inderdaad ook altijd fors geïnvesteerd in folders. Wél koos ik voor kwalitatief goede folders, welke mensen nog even aan de kant leggen, om in het weekend nog eens goed door te kijken. Mijn folders (tot 15 pagina's) hadden meestal een bereik tot 3 weken....

Link naar reactie
  • 0

Ik ben zelf zwaar allergisch voor folders en direct mailing. Meestal zie ik alleen de afzender nog maar, en het gaat gelijk het ronde archief in.

 

Neemt niet weg dat mijn echtgenote iedere avond die hele pakken "oud papier" door zit te snuffelen, en met haar nog vele anderen...

 

Wanneer ik dat aanzie, mijn echtgenote dus, heb ik inderdaad ook altijd fors geïnvesteerd in folders. Wél koos ik voor kwalitatief goede folders, welke mensen nog even aan de kant leggen, om in het weekend nog eens goed door te kijken. Mijn folders (tot 15 pagina's) hadden meestal een bereik tot 3 weken....

 

Kreeg je er ook altijd veel respons op?

Link naar reactie
  • 0
Mijn folders (tot 15 pagina's) hadden meestal een bereik tot 3 weken....

 

Ja behoorlijk veel dus... (dit is trouwens echt lang...)

 

Maar zelfs na de verspreiding in augustus, zag ik in november de geplakte sinterklaaslijstje voorbij komen met uitgeknipte stukjes uit die folder. Nooit geen spijt van gehad.

Link naar reactie
  • 0

 

En over je website: laat daar even iemand met wat taalgevoel naar kijken zodat het verschil tussen u en uw duidelijk wordt en de d's en dt's op de gewenste plaats staan. Staat erg slordig...

 

Hoe kun je overigens 10 webpagina's aanbieden voor een vast bedrag? Lege html-bladzijden? Een link naar naar... niks? Ik bedoel: wat bied je nu precies aan? Wat mij betreft mag je daar wel wat duidelijker over zijn.

 

Hihi lees even mijn offtopic ;)

 

Maar het flyer idee heb ik idd ook al geschapt ik ben van plan er een folder te maken van 4 blz. die erg leuk vormgegeven word al zeg ik het zelf. Je kan hem namelijk openklappen en op de voorkant komt een pakkende tekst. En binnen de informatie.

Link naar reactie
  • 0

??? Ik ben ook aan het twijfelen of ik een folder in de toekomst moet verspreiden. Mijn diensten liggen meer in het advies sector en visueel heb ik niet veel om mee te propaganderen. Hoe pak je zoiets aan?

 

Als ik hier zo lees dat een folder vrij snel op een stapel beland twijfel ik des te meer.

If at first you don't succeed try again

Link naar reactie
  • 0

Als een folder de enige manier om je bedrijf aan de aan te brengen zal ik er niet teveel van verwachten. Ook zoals hier gezegd moet je een duidelijke propositie hebben en afgeleid een duidelijke doelgroep (segment)(-en). Een goede folder met een duidelijke presentatie aan de juiste groep zonder teveel spill-over kan heel effectief zijn, maar ik zou het altijd verpakken met een actie en de inzet van andere media.

 

Ik persoonlijk stuur elk jaar zo'n 4000 folders naar relevante contactpersonen binnen universiteiten in de hele wereld. Dat doe ik met de aanbieding van een scholarship geldig voor een van hun studenten. Dat leverde me een aantal studenten op en bovendien geinteresseerde universiteiten. In het tweede jaar deed ik er een gelikte poster bij en dat leverde een vedubbeling op, met name omdat die op de bacheca kwam van de relevante faculteit. Het mooie daaraan is dat we daarmee van push naar pull gingen. De studenten hadden de poster gezien en gingen informatie bij hun docenten vragen.

Je kunt natuurlijk ook een actie koppelen met tevens de inzet van je website. Er zijn veel mogelijkheden en mensen die geinteresseerd zijn vinden het volgens mij nog altijd fijn om iets te kunnen meenemen, maar ik zou het nooit als einige marketingaktiviteit inzetten.

 

www.scuola-tricolore.it

Link naar reactie
  • 0

Als je besluit folders te gaan (laten) bezorgen zou ik dat in eerste instantie zelf doen en alleen in gebieden die je goed kent en waarvan je weet dat je doelgroep er woont.

 

Ik heb een jaartje folders gelopen in een Vogelaarwijkje (nouja officieel was het dat volgens mij niet maar het komt wel heeel dicht in de buurt) en daar hoef je dus absoluut niet aan te komen met je webdesign (ik had regelmatig folders in mijn pakket zitten waarvan ik zoiets had van: 'die gaan in mijn wijk echt 0,0 respons hebben'), als je zelf bezorgt weet je in ieder geval zeker dat je geen bezorgers hebt die de helft achterover knikkeren en weet je precies in welke (delen van) straten je je folders het best kunt bezorgen.

 

Je folder laten verspreiden door bedrijven als NetwerkVSP of de Interlanden is alleen interessant als je mobiele telefoons of platte televisies verkoopt ( want no offense maar wonderbaarlijk genoeg had 90% van die uitkeringstrekkers in mijn wijk wel altijd het nieuwste mobieltje en een grote plasma tv, het blijft natuurlijk een kwestie van prioriteiten stellen he :) )

 

Ik zou me overigens richten op bedrijven, is het niet een idee om gewoon eens te zoeken naar bedrijven die een lelijke site hebben, daar een mooie website voor te maken en aan die bedrijven te laten zien en proberen die lay-outs aan die bedrijven te verkopen. Met jouw prijzen (verdubbel die meteen!) denk ik dat je daarmee ongeveer 20 keer zoveel respons hebt als met folders en mocht je ze niet verkopen dan heb je in ieder geval weer iets voor in je portfolio.

 

Succes,

 

hwjd

Makkelijk en snel online boodschappen bestellen? Dat kan bij Thijl!

Twitter | Facebook

Link naar reactie
  • 0

Een webdesignbureau dat offline met hagel gaat schieten (folderen) op consumenten in de hoop webdesignopdrachten te krijgen van (startende) bedrijven. Het komt bij mij wat onlogisch over.

Als ik tussen de huis-aan-huis bladen e.d. een flyer van een webdesignbureau zou aantreffen, dan dan zou ik dat bureau onbewust (en waarschijnlijk onterecht) al direct in de low-end hoek plaatsen en de flyer direct in de oudpapierbak gooien.

 

Zorg ervoor dat je online, betaald (Google Adwords) en gratis, aandacht trekt met een gelikte website.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben zelf zwaar allergisch voor folders en direct mailing.

 

Heh...net een dealer maar even gemaild dat ik als thuiswerkende eenpitter niet echt op zoek ben naar een Chrysler of Dodge met grijs kenteken. Alleen dan iets directer.

 

On-topic: mensen willen iets zien wat ze interesseert. Het merendeel van de troep die door de gleuf geduwd wordt interesseert ze niet, dus waarom zou je daar onderdeel van willen uitmaken?

 

Bedenk een andere manier om publiciteit te zoeken waarmee je niet-geinteresseerden niet lastig valt! :)

 

Maar het flyer idee heb ik idd ook al geschapt ik ben van plan er een folder te maken van 4 blz. die erg leuk vormgegeven word al zeg ik het zelf. Je kan hem namelijk openklappen en op de voorkant komt een pakkende tekst. En binnen de informatie.

 

Niet om lullig te doen, maar voor wie maak je die folder? Voor jezelf of voor je potentiele publiek? Zal iemand die hem in de bus krijgt hetzelfde denken, of gooit 'ie hem ongezien weg omdat het niet in een envelop zit en dus reclame is?

 

Anyway - ik haat ongevraagde reclame in de brievenbus, dus trek je er niet te veel van aan! ;)

Link naar reactie
  • 0

 

Niet om lullig te doen, maar voor wie maak je die folder? Voor jezelf of voor je potentiele publiek? Zal iemand die hem in de bus krijgt hetzelfde denken, of gooit 'ie hem ongezien weg omdat het niet in een envelop zit en dus reclame is?

 

Anyway - ik haat ongevraagde reclame in de brievenbus, dus trek je er niet te veel van aan! ;)

 

Het gaat hier trouwens niet meer om huis aan huis reclame maar gericht aan startende bedrijven (geadresseerd) ;)

Link naar reactie
  • 0

Hihi lees even mijn offtopic

 

Nee, da's handig, zo'n onderwerp openen met de titel 'voorstellen'..... :(

 

Je bent toch op zoek naar serieuze reacties, of niet?

 

Nou het begon met voorstellen en is toen daarop terecht gekomen.

Als je het topic leest kan je dat zien.... :-\

 

@Peter Bonjernoor nou wat een beetje mijn gedachten is wat als je een nieuwe ondernemer bent en opzoek bent naar een webdesigner en je toevallig in je brievenbus een folder binnen krijgt van een webdesigner ga je dan er niet naar kijken of wel? Ik heb deze vraag aan verschillende mensen nu gevraagd en ik kreeg als antwoord ja.

Link naar reactie
  • 0
Ik heb deze vraag aan verschillende mensen nu gevraagd en ik kreeg als antwoord ja.

 

Ja, als je alleen gaat kijken naar de mensen die daadwerklijk iets aan je folder zullen hebben, dan wordt hij 100% laaiend ontvangen. Maar hoeveel procent zal dat zijn, van alle mensen die hem krijgen? Met andere woorden - hoeveel procent zal zich ergeren aan 'boeiende folder' nummer zoveelduizend die ze ongevraagd in hun brievenbus geschoven krijgen?

 

Bekijk het dus ook even vanuit de niet-roze-bril-hoek, is het enige wat ik wil zeggen. :)

Link naar reactie
  • 1

Niet geschoten, altijd mis. In die zin gewoon proberen.

 

Maar Peter bedoelt dan ook niet zozeer dat je het niet moet doen. Wat hij wel bedoelt is dat je niet alles te positief moet bekijken. Als jij er 100 folders uitstuurt moet je niet verbaasd staan wanneer je er uberhaupt maar 2 a 3 klanten aan overhoudt. Want het is en blijft ongeadresseerd reclamedrukwerk.

 

En als je dan net uit de kosten bent met die 2 a 3 klanten (je rekent per slot van rekening erg lage prijzen) heb je die mailing eigenlijk voor jan met de korte achternaam gedaan...

 

Een heel belangrijk punt om klanten mee over de streep te trekken is een goed gevuld portfolio. Zorg er de komende tijd voor dat die gevuld gaat worden, al moet je het gratis doen. Al moet je aan design-challenges meedoen. Zolang die pagina maar wat voller wordt. Als men de keuze heeft uit 2 webdesigners en 1 heeft 2 sites gedaan en de ander 10-15, dan weten de meesten het wel. Dat is de realiteit.

 

Er zijn werkelijk duizenden webdesign bedrijven. De meesten zijn niet bepaald goed maar als een bedrijf iets heeft, dan is het een hoop keuze.

 

Op de prijs concurreren blijft een risky aangelegenheid gezien het feit dat er hobby-bureautjes zijn die voor 10 euro per uur werken. En de realiteit gebiedt ook te zeggen dat in het prijspunt waar jij je in beweegt bedrijven vooral naar de prijs kijken en niet naar de kwaliteit.

 

Het is logisch dat je zo enthousiast bent maar zonder de roze bril zal je zien dat er sowieso een hoop werk aan de winkel is. Gelukkig is het leuk werk, dus er gewoon voor blijven gaan :)

Mediascape - Hét adres voor betaalbare huisstijlen, reclame en websites.

We heten u van harte welkom op: www.mediascape.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 278 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.