• 0

Opstellen algemene voorwaarden

Aanbevolen berichten

  • 0

Yep. Dat is legaal.

 

Zou ook niet erg opschieten toch, als je wel iets via internet zou mogen bestellen, maar dat je dan op dag 1 aan mag geven dat je wat wil bestellen, vervolgens 2 dagen moet wachten op de postbode om de brief met algemene voorwaarden te krijgen en pas dan kun je bevestigen dat je akkoord bent met de algemene voorwaarden en dat je je bestelling definitief wilt maken...

 

Overigens is het bij mijn weten aan de leverancier om te bewijzen cq aannemelijk te maken dat hij jou heeft laten weten dat er algemene voorwaarden van toepassing zijn op je bestelling (ik weet niet zeker of ze ook getoond moeten zijn) voordat de bestelling geplaatst is.

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie
  • 0

het is volgens mij alleen maar legaal als je ze in het bestelproces duidelijk voor je krijgt en ook moet bevestigen (net als bij software installaties). dit is dan als het goed is ook aantoonbaar (maar wel weer easy te vervalsen).

 

ik denk er toch het mijne van... ik vind het geen fijne manier van werken. wat natuurlijk wel kan is een bestelling laten doen, die per email bevestigen (offerte) vergezeld van algemene voorwaarden en dan moet dat mailtje bevestigd worden.

Link naar reactie
  • 0

Paul,

 

Volgens mij ben je met dat e-mailtje al te laat... de algemene voorwaarden moeten de klant bekend zijn voordat deze zijn bestelling plaatst!

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie
  • 0

Het punt was dat deze niet beschikbaar waren toen ik bestelde, maar dat kan ik natuurlijk niet bewijzen. ::)

Dominique,

 

Over het kenbaarheidsvereiste van algemene voorwaarden in digitale vorm heb ik reeds eerder een opmerking gemaakt in een ander topic. Zie bijgaande link.

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=17;action=display;threadid=3380;start=msg27125#msg27125

Voorafgaand aan de door jou gesloten overeenkomst moeten de algemene voorwaarden dus bij jou bekend kunnnen zijn. Als jij er zeker van bent dat destijds de voorwaarden nog niet op de site van de wederpartij stonden vermeld, dan zou ik allereerst op dit punt verweer voeren. Succes!

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Dat is dit maal geen mogelijkheid. Maargoed het gaat hierom:

 

Duur van de overeenkomst

Tenzij uitdrukkelijk anders voortvloeit uit de Algemene Voorwaarden of schriftelijk anders bepaald, wordt de Overeenkomst aangegaan voor onbepaalde tijd, met een minimum van twaalf (12) maanden.

Tenzij anders is bepaald in deze Algemene Voorwaarden, kan de cliënt een Overeenkomst niet tussentijds beëindigen.

De duur van een Overeenkomst voor een domeinnaam registratie is afhankelijk van de aangevraagde extensie.

Een Overeenkomst wordt na afloop van de in de Overeenkomst overeengekomen periode, steeds stilzwijgend verlengt voor een periode van één (1) maand, tenzij één van beide partijen de overeenkomst minimaal één maand voor het verstrijken van de overeengekomen periode per brief opzegt.

Link naar reactie
  • 0

Je hebt klaarblijkelijk ruimte op een webserver gehuurd (correct me if I'am wrong). Dat is een soort huurovereenkomst. De verhuurder moet die capaciteit ook inkopen en een initiële inspanning leveren om jouw site op die server te krijgen. Logisch dat de verhuurder een contract afsluit voor een minimale periode. Dat is nogal gebruikelijk in zijn branche. De rechter zal er van uitgaan dat jij had kunnen weten dat er een minimale huurperiode aan het contract vast zat. Ik denk dat je daar niet zomaar onderuit komt, tenzij de verhuurder een wanprestatie heeft geleverd.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

ik ken het product en de branche, en ik vind 12 maanden absurd. drie maanden minimale afname is een stuk normaler.

 

Volgens mij ben je met dat e-mailtje al te laat... de algemene voorwaarden moeten de klant bekend zijn voordat deze zijn bestelling plaatst!

 

niet als de klant een bestelling doet, dat als offerte per e-mail binnenkrijgt en die dan nog expliciet moet bevestigen (door te faxen bijvoorbeeld).

Link naar reactie
  • 0

Dat is dit maal geen mogelijkheid.

Waarom niet ??? Gewoon het groene icoontje in het profiel aanklikken en een boodschap verzenden.

 

Voor wat betreft de voorwaarde zelf. Deze is helder. Dit laat evenwel onverlet hetgeen hiervoor reeds is gezegd over het kenbaarheidsvereiste. Indien de voorwaarde bij jou niet bekend had kunnen zijn, dan kan je niet aan de algemene voorwaarden worden gehouden. Voor zover je de wederpartij met deze stelling niet reeds hebt geconfronteerd, dan is dat de eerste actie die je zal moeten ondernemen ter ondersteuning van je opzegging.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

met www.archive.org en dan de 'wayback machine' kan je wel oude versies van sites oproepen, misschien heb je daar wat aan?

 

Als je een gegronde reden hebt om bij deze leverancier weg te willen kun je dit toch uitleggen en aannemelijk maken, juridisch gezien, waarom jij als klant niet tevreden bent met de dienstverlening van partij X?

En...iets kopen zonder de algemene voorwaarden te lezen of er naar vragen als je ze nergens kan vinden is ook een zekere mate "ESDB". Eigen Schuld Dikke Bult... dat overkomt ons allemaal wel eens ;D

 

Een server 'plakt' een datum aan een file, dus het moet voor jouw leverancier gemakkelijk zijn je inzicht te geven in het al online staan van DIE versie van het bestelformulier/pagina/script ten tijde van jouw bestelling. Denk ik ;)

 

Link naar reactie
  • 0
Omdat diegene niet meewerkt.

 

dat bedoelt hij niet dominique, hij bedoelt dat je wel contact met hemzelf (edward) kan opnemen buiten het forum op voor wat specifieker advies (toch?)

 

Colocation

 

dan is het dus jouw eigen server. die kan je uiteraard gewoon gaan ophalen, als je dat wordt belet is het diefstal en is jouw leverancier nog verder van huis.

Link naar reactie
  • 0
dat bedoelt hij niet dominique, hij bedoelt dat je wel contact met hemzelf (edward) kan opnemen buiten het forum op voor wat specifieker advies (toch?)

 

Ja ok, dat kan.

 

Hmm ja lijkt mij ook geen diefstal sinds het mijn server is. :)

 

Maar dan blijf ik wel aan die 12 maanden vastzitten lijkt mij.

Link naar reactie
  • 0

ik ken het product en de branche, en ik vind 12 maanden absurd. drie maanden minimale afname is een stuk normaler.

 

Volgens mij ben je met dat e-mailtje al te laat... de algemene voorwaarden moeten de klant bekend zijn voordat deze zijn bestelling plaatst!

 

niet als de klant een bestelling doet, dat als offerte per e-mail binnenkrijgt en die dan nog expliciet moet bevestigen (door te faxen bijvoorbeeld).

 

Als 12 maanden werkelijk onredelijk is EN je hebt de algemene voorwaarden niet (kunnen) zien, dan kan je een zaak hebben.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 121 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.