• 0

boekhoud / voorraad / factureer software met koppeling naar webshop

Ik ben opzoek naar software om de complete administratie/boekhouding voor mijn bedrijf mee te gaan bijhouden.

 

Ik heb diverse webshops waarin ik producten verkoop.

 

Ik zoek iets wat ik kan syngroniseren met mijn webshop(s). gaat daarbij om:

 

* inlezen van orders uit de shops

* maken van facturen (voor verschillende shops verschillende layouts)

* voorraad beheer - voorraad moet gesyncroniseerd worden met de shop. dus als er iets in de shop besteld wordt moet de voorraad aangepast worden. Maar als er via het administratie pakket iets afgeboekt wordt moet dus ook in de shop de voorraad geupdate worden zodat klanten de actuele voorraad in de shop te zien krijgen.

 

* koppeling internet bankieren programma's

* debiteuren beheer

* bijhouden uitbetalingen aan affiliates

* btw aangifte

* koppeling naar b.v. parcelware

* export functie in diverse formaten om gegevens naar een boekhouder te kunnen sturen (b.v. kunnen importeren in snelstart)

* enz..

 

Belangrijk is dus in elkgeval de koppeling met de webshop (x-cart) in 2 richtingen.

 

Tevens is eblangrijk dat het of een online of een netwerk versie is aanegzien het van 2 verschillende locaties benaderbaar moet zijn.

 

Nu heb ik uiteraard al veel programma's gezien maar lastig om te beoordelen wat hier nu aan voldoet, soms is de website erg onoverzichtelijk maar veelal is de koppeling met een webshop gewoon ene probleem.

 

Hopelijk hebben jullie hier ervaring mee en kunnen me iets aanraden dat ook nog eens redelijk betaalbaar is.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • -1

Ik gebruik Snelstart DOS (volledig pakket)!!!! Om twee redenen. Hakkers en viri hebben geen kans enerzijds (echt stand-alone), de juf. die de administratie (inkoop, voorraadbeheer, factureren en boekhouden) doet, kan lezen en schrijven met dit programma anderzijds. Maar zelfs deze Snelstart heeft een faciliteit te exporteren in Excel formaat! Met Excel kan ik de web-orders oppakken (uiteraard op een WIndows computer) en weer in Snelstart integreren (denk ik, ik heb het nog niet geprobeerd - want overbodig).

 

Kunnen jullie niet met Excel iets bereiken. Al is het voor een deel van je totale wens?

 

Grappig eigenlijk dat er nog geen software-house zich hiermee bezighoudt op MKB niveau.

 

Karel

 

 

Link naar reactie
  • 0

dat geeft nog steeds problemen, kan je hooguit om de beurt op werken dan maar niet met beide locaties tegelijk inloggen en werken in het boekhoud programma

 

Wil je zeggen dat het pakket uberhaupt niet met meerdere gebruikers overweg kan als je het offline gebruikt?

 

voor zover ik weet dat wel. Ik bedoel meer dat je niet met 2 personen tegelijk via een remote programma dezelfde pc kan overnemen.

Link naar reactie
  • 0

 

Kunnen jullie niet met Excel iets bereiken. Al is het voor een deel van je totale wens?

 

Grappig eigenlijk dat er nog geen software-house zich hiermee bezighoudt op MKB niveau.

 

Karel

 

 

 

excel is geen optie omdat de voorraad continue actueel gehouden moet worden (2 richtingen op).

 

Er zijn dus wel bedrijven die veel ervaring hebben met het maken van koppelingen tussen snelstart en webshops en zo een koppeling kost dus rond de 2000 euro.

Link naar reactie
  • 0

vind het persoonlijk flinke bedragen voor zo een koppeling.

En helaas zijn de handleidingen voor de koppelingen enkel in het nederlands beschikbaar voor de meeste boekhoud software, anders had ik het door mijn vaste programmeur (een rus) kunnen laten doen en was ik waarschijnlijk maar 500 euro kwijt. ik moet gewoon maar eens goed verder gaan vergelijken welke boekhoud software het meest geschikt is en het beste met de webshops te connecten is.

Link naar reactie
  • 0

En helaas zijn de handleidingen voor de koppelingen enkel in het nederlands beschikbaar voor de meeste boekhoud software, anders had ik het door mijn vaste programmeur (een rus) kunnen laten doen en was ik waarschijnlijk maar 500 euro kwijt. ik moet gewoon maar eens goed verder gaan vergelijken welke boekhoud software het meest geschikt is en het beste met de webshops te connecten is.

 

Je kunt de documentatie via Google translate vrij snel omzetten in bruikbare documentatie voor je Rus. Met de eisen die je hebt vind ik 2000 euro niet veel geld voor een custom made koppeling met alle functionaliteiten die je wilt hebben. Reken maar uit hoeveel tijd het je zelf bespaard, als je dat allemaal bij elkaar op telt kom je op een veel groter bedrag uit. Investeren in automatisering is in mijn ogen zeer nuttig. De gateway van Snelstart is overigens gratis en ondersteund vrijwel alles wat je ook handmatig kunt doen.

Link naar reactie
  • 0

ik geef het op.... het is (voor mij) onmogelijk deze software te gebruiken aangezien ik Apache ANT niet geinstaleerd krijg omdat van java JRE de tools.jar niet te vinden is.

 

Als ik nog langer doorga breek ik de boel hier af... deze software is enkel geschikt voor bedrijven die een proffesionele systeembeheerder in dienst hebben kennelijk.

 

Ik hoop dat ik niet te laat ben en dat je inboedel nog heel is :)

Je moet de java development versie (jdk) hiervoor installeren, niet alleen de jre (runtime) versie.

www.devinition.com

Link naar reactie
  • 0

In eerste instantie waren wij ook aan het kijken naar een koppeling tussen iDeal, Snelstart en osCommerce, maar dat wordt echt helemaal niks.

 

We zijn ons nu aan het richten op een combinatie van Magento met een online boekhoudpakket zoals Asperion. Dit omdat Magento de flexibiliteit biedt van meerdere webshops vanuit één CMS die dan weer te koppelen is aan het boekhoudpakket.

 

Dit kost €400 per jaar aan hosting voor Magento en ongeveer €75 per maand voor Asperion.

 

Een systeem (front+ERP+CRM+accounting) dat uit één geheel bestaat is een onbetaalbare utopie.

Link naar reactie
  • 0

Een systeem (front+ERP+CRM+accounting) dat uit één geheel bestaat is een onbetaalbare utopie.

Waarom is dat een utopie? Ligt dat aan het feit dat de pakketten niet koppelbaar zijn? Of ligt dat aan het feit dat niemand ze koppelt?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

@Vossie

 

Ik ben op dit moment zelf bezig met het ontwikkelen van een online erp systeem.

Het product heet EIS (Enterprise Information System) en bevindt zich in de beta fase.

Zie thread: https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=55;action=display;threadid=22806

 

In EIS kan je factureren en voorraad bijhouden.

Het systeem houdt automatisch je boekhouding bij.

 

Wel één probleem............geen webshop koppeling.

 

Het ontwikkelen van een EIS systeem is een gigantische klus.

Ik wilde me in eerste instantie richten op facturatie, voorraadbeheer en boekhouding.

Maar ik begin steeds meer na te denken over een webshop module of koppelingen met bestaande webshop oplossingen.

 

Als je weinig facturen hebt, dan kun je je transacties handmatig inboeken in EIS.

Maar je sprak over twee locaties, dus waarschijnlijk heb je meer dan een paar orders op een dag.

 

Bedenk wel dat een koppeling je tot een bepaalde werkwijze zal dwingen.

Orders die in osCommerce ingevoerd worden, moeten dan wel volledig verwerkt worden in EIS.

osCommerce is dan alleen een mooie front end. Dit is noodzakelijk voor een correcte

verwerking in de boekhouding.

 

Stuur me een persoonlijk bericht als je EIS interessant vindt. Misschien is een koppeling

met osCommerce en EIS wel 'gemakkelijk' te regelen (beloof niks).

 

BizFusion Home :: http://www.bizfusion.nl

BizFusion Community :: https://www.bizfusion.nl/blog.aspx

BizFusion Twitter :: http://twitter.com/bizfusion

Link naar reactie
  • 0

Een systeem (front+ERP+CRM+accounting) dat uit één geheel bestaat is een onbetaalbare utopie.

Waarom is dat een utopie? Ligt dat aan het feit dat de pakketten niet koppelbaar zijn? Of ligt dat aan het feit dat niemand ze koppelt?

Voor eenvoudige systemen worden koppelingen aangeboden. Denk bijvoorbeeld aan een koppeling tussen osCommerce en Snelstart. Wij zijn op zoek naar een uitgebreider systeem dat niet alleen boekhoudkundige taken overneemt, maar ook helpt bij bijvoorbeeld inkoop en CRM.

 

Als ik zeg uitgebreidere functies, dan heb ik het over bijvoorbeeld het automatisch doen van een inkoopvoorstel wanneer dit nodig is. Dit voorstel zou dan gebaseerd moeten worden op de waarschijnlijke omloopsnelheid van producten en de levertijd van de leverancier. Dit voorstel moet om te zetten zijn in een werkelijke inkooporder. Tevens willen we de werkelijke kosten van een product kennen omdat we met een relatief kleine marge werken, hiervoor moeten de inkoop, transport en garantie kosten worden gecombineerd. Ook willen we met een ticket systeem werken voor e-mail en garantie-afhandeling dit laatste moet weer gekoppeld worden aan de voorraad. Dit zijn zomaar wat voorbeelden van een uitgebreider systeem.

 

Wij zijn natuurlijk niet de eersten die dit bedacht hebben, maar de enige complete oplossing die wij kennen is Intershop en dit systeem zit boven ons budget.

 

Eigenlijk zijn we nu aan het kijken of dat we zelf enkele (open source) systemen kunnen koppelen om tot een goed geheel te komen. De combinatie Magento + OpenERP zijn we bijvoorbeeld aan het onderzoeken. Maar ook kijken we zeker nog naar oplossingen waar osCommerce een rol in speelt, want Magento is traaaaag.

 

Eén belangrijke voorwaarde voor een ERP systeem voor ons is dat wij niks te maken willen hebben met het managen van servers. Wij zijn dus eigenlijk op zoek naar een web-based systeem waarvan het hosten relatief eenvoudig uit te besteden is.

 

BTW Bedankt voor de Ohmega en Businessbase tips, we zullen er zeker naar kijken!

Link naar reactie
  • 0
Eigenlijk zijn we nu aan het kijken of dat we zelf enkele (open source) systemen kunnen koppelen om tot een goed geheel te komen. De combinatie Magento + OpenERP zijn we bijvoorbeeld aan het onderzoeken. Maar ook kijken we zeker nog naar oplossingen waar osCommerce een rol in speelt, want Magento is traaaaag.

 

osFinancials is wel niet web based maar ze waren bezig met een koppeling naar Vtiger. De koppeling osCommerce en osFinancials is dik in orde, weet ik uit ervaring.

 

Uit ervaring (tot ongeveer twee jaar terug) weet ik ook dat businessbase niet echt een prettig pakket is, wellicht is dat veranderd.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf Afas. Van oorsprong was ik altijd financieel manager op interim-basis, en op 1 van mijn projecten werd Afas gebruikt. Ik vond het meteen erg gebruiksvriendelijk en overzichtelijk. Ik heb het daarom ook voor mijn eigen administratie aangeschaft. lage instapkosten, 1e jaar betaal je instapkosten, volgens mij 200 euro of zo, daarna ieder jaar aan abonnement, ca. 250 euro (staat vast wel op de website).

 

met Afas kun je zelf importkoppelingen maken; je hoeft hier geen softwarekennis voor te hebben.

Mijn website heeft ook financiele transacties. Mijn webbouwers maken een cvs-file, dat ik kan uploaden in Afas. Voordat dit mogelijk is moet ik in Afas de velden/koppeling definieeren.

 

ik heb dit nog niet gedaan; mijn website is in de laatste fase, dus heb ook nog geen csv file.

 

Afas heeft ook een online versie; er worden dan backups gemaakt. Dit kost ook meer.

 

Mail me als je meer wilt weten; ook als je evt. andere vragen hebt betr. financiele administratie en de inrichting van je pakket.

Ik kan je evt. online ook wat laten zien met Teamviewer/SKype

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wil je graag wijzen op Secundo (www.secundo.nl).

Bied (volgens mij) alle gevraagde functionaliteiten en er wordt momenteel een koppeling gerealiseerd met SnelStart.

Wij adviseren, begeleiden en geven concrete invulling op het gebied van CLOUD oplossingen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 195 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.