• 0

ok...patent aangevraagd, en dan???

hallo,

 

ben nieuw hier ;D

 

this is the situation...

 

ik heb een idee in mijn hoofd......(ok, zoals het onderwerp dan wel zegt heb ik dan nog wel geen patent aangevraagd maar dat begrijp ik ondertussen wel, iets op papier zetten, naar een octrooigemachtige gaan die het verder uitwerkt en onderzoekt enz. en verder kost het klauwen met geld >:() )

 

waar het mij om gaat..is dat ik geen verstand heb van zaken doen en geen cent te makken.

 

een product moet natuurlijk ook nog gemaakt worden, en er zit ook een technische kant aan, met chips en draden en een beeldscherm, zou niet weten hoe ik dat zou moeten doen. heb alleen het idee!! ??? en dan krijg je natuurlijk ook weer de vraag hoeveel moeten er gemaakt worden, niet te veel natuurlijk voor het geval het niet aanslaat en de hele garage vol staat met die dingen.

 

dus, moet je dan investeerders zoeken, of naar de bank, of iemand inhuren die er wèl verstand van heeft?? een financieel adviseur ofzo ??

 

PLEASE...help me ;D

 

alvast bedankt :)

 

MVG Caren

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je bent 24 in je profiel zie ik. Mag ik vragen wat je achtergrond is, je (ondernemers)ervaring, het soort product (welke markt en doelgroep, je hoeft niet in detail te vertellen wat het is), of je de beoogde markt kent, en dat soort dingen? Want je stelt een totaal open vraag, die op allerlei manieren te beantwoorden is èn tegelijkertijd helemaal niet. Het is alsof je vraagt: "ik heb een voetbal, hoe kom ik nu in de Champions League?", dat is ook een moeilijke vraag.

 

Tip: lees als achtergrondinfo ook eens een (voorbeeld)businessplan door, dan zie je wat er allemaal bij het opstarten van een bedrijf komt kijken.

Link naar reactie
  • 0

Als ik het hele bericht lees, heb je zowel van de technische kant als van de manier waarop er geld verdiend moet worden alleen een vaag idee. Dit gaat dus niet werken.

 

Je moet het echt eerst allemaal uitwerken, technisch en qua business plan, daarna uittesten (zowel technisch als business wise) en pas dan eventueel dingen gaan doen die je geld kosten, zoals een octrooigemachtigde. Hou rekening met de mogelijkheid dat "het" niet werkt. Misschien technisch niet, misschien zakelijk niet.

 

Deze volgorde is niet alleen belangrijk om zakelijke partners aan te trekken, maar ook voor jezelf.

 

 

hallo,

 

ben nieuw hier ;D

 

this is the situation...

 

ik heb een idee in mijn hoofd......(ok, zoals het onderwerp dan wel zegt heb ik dan nog wel geen patent aangevraagd maar dat begrijp ik ondertussen wel, iets op papier zetten, naar een octrooigemachtige gaan die het verder uitwerkt en onderzoekt enz. en verder kost het klauwen met geld >:() )

 

waar het mij om gaat..is dat ik geen verstand heb van zaken doen en geen cent te makken.

 

een product moet natuurlijk ook nog gemaakt worden, en er zit ook een technische kant aan, met chips en draden en een beeldscherm, zou niet weten hoe ik dat zou moeten doen. heb alleen het idee!! ??? en dan krijg je natuurlijk ook weer de vraag hoeveel moeten er gemaakt worden, niet te veel natuurlijk voor het geval het niet aanslaat en de hele garage vol staat met die dingen.

 

dus, moet je dan investeerders zoeken, of naar de bank, of iemand inhuren die er wèl verstand van heeft?? een financieel adviseur ofzo ??

 

PLEASE...help me ;D

 

alvast bedankt :)

 

MVG Caren

 

 

www.venturemedia.nl

Link naar reactie
  • 0

Je zou zelf al een kunnen beginnen met het worstelen door espacenet... wellicht kom je er dan snel achter dat get geld voor een mogelijk octrooi gewoon in je zak kan blijven.. ;)

 

tjee...wat een gedoe!

maar was wel te verwachten natuurlijk.

 

:-\

 

ice

Link naar reactie
  • 0

Je hebt een idee voor honden en kattenliefhebbers. Iets met draden, chips en een beeldscherm. Laten we zeggen een voedercomputer voor honden en katten.

 

Eerste stap is er achter komen of het al bestaat. Google is een goed begin. Voederautomaat levert talloze hits. Je ziet dat er weliswaar voederautomaten zijn maar die van jou is veel beter / goedkoper / slimmer. Of niet en dan ben je snel klaar. ;)

 

Daarna bezoek je winkels die voederautomaten zouden kunnen hebben. Vraag eens voorzichtig rond.

 

Als je nog steeds denkt iets unieks te hebben kan je in een octrooidatabank zoeken. Dat is niet eenvoudig, zelfs voor mensen die ervaren zijn, en voor een leek m.i eigenlijk al een flinke stap te ver.

 

Je moet dus met je idee naar iemand die je kan doorverwijzen. In Nederland is er een instantie die je gratis op weg helpt en geheimhoudplichtig is. www.syntens.nl

 

Dus zoek grondig uit of je echt iets nieuws hebt, zet een en ander op papier en maak een afspraak. Succes.

 

 

 

Edit. Storende F7 fout.

 

Link naar reactie
  • 0

ik denk dat het echt wel nieuw is..anders had ik het wel allang gehad ;D

 

bij dat syntens moet ik dus iets op papier zetten..

alleen in taal of ook een tekening oid ??

 

heb eens een beetje rondgesnuffeld hier op het forum, en alles is voor mij abracadabra ::) :P :-\

dat wilde ik effe melden...ben dus echt een LEEK !! :) de grootste wat hier rondloopt weet ik wel zeker...wat een wereldje......

Link naar reactie
  • 0

Bel ze gewoon even:

Syntens.nl: Advies op maat: kort en effectief

Heeft uw onderneming een innovatieadvies op maat nodig? Onze basisscan geeft een helder beeld van de kansen en de bedreigingen voor uw bedrijf, van de sterkten en de zwaktes. Aan de hand van deze analyse bespreekt u met de adviseur de innovatiekansen van uw bedrijf. En natuurlijk geven we aan hoe u te werk kunt gaan om die kansen te grijpen. Bij het advies op maat gaat het om korte en effectieve trajecten waarbij één aandachtspunt direct wordt aangepakt. Bel het landelijke innovatienummer 088 444 0 444 voor het maken van een afspraak.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 269 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.