• 0

Persoonlijke waarde als bedrijfsingrediënt

Je kunt jezelf niet communiceren en marketen als je niet weet wat jouw waarden zijn. Ben je een harde ondernemer? Iemand die op gevoel afgaat? Iemand die klanten gelijk terugbelt en er prat op gaat vóór deadlines op te leveren? Ben je iemand die een go with the flow mentaliteit hebt of geloof je in strakke planning?

 

Allemaal zaken waar je over na zou moeten denken, want dit is je manier van zaken doen. Dit vertelt je ook meteen wat jij ook van je klant zou willen.

 

Voor een ondernemer is het dan ook het belangrijkste om de eigen kernwaarden uit te zoeken. Ik merk dat dit veel te weinig gebeurt. De meeste ondernemers denken vanuit het product en hoe ze die aan de man moeten brengen. Maar als je niet duidelijk voor ogen hebt waar je voor staat, tegen wie praat je dan? In je vriendenkring zitten ook alleen de personen die je raken, die je begrijpen en die jij begrijpt. Hoe kan je een product op de markt neerzetten voor een klant die jij niet begrijpt? Dat gaat dus niet.

 

Door dit niet helder te stellen word je dan ook een blaadje in de wind, onderhevig aan de grillen van klanten.Tenslotte wilde je om een aantal redenen voor jezelf beginnen: misschien is het veel geld verdienen, meer vrijheid, en/of die dingen kunnen doen die je zo leuk vindt. Je passies dus.

 

Het heeft dus geen enkele zin een bedrijf op te bouwen met klanten en een werkritme waardoor je elke dag je bed niet meer uit wilt. Dan kun je net zo goed weer voor een baas werken. Hou dat scherp voor ogen als je aan het ondernemen bent.

 

Neem er dus de tijd voor goed na te denken wie jij bent en waar jij voor staat.

Met zonnige groet,

 

Rebecca Kanne

Image Builder

www.Dare2be.eu

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat is toch wat elke ondernemer doet? En als die vraag negatief beantwoord wordt dan zijn dat meestal ook de bedrijven die eb tijd van het kapitalistisch systeem niet overleven.

-edit: grammaticale fouten tover ik zo weer weg, met mijn toverstafje. Iemand heeft er alleen eentje vergeten.

Boterham dubbel vouwen? Ik kan het niet.

Link naar reactie
  • 0

Dat is toch wat elke ondernemer doet? En als die vraag negatief beantwoord wordt dan zijn dat meestal ook de bedrijven die eb tijd van het kapitalistisch systeem niet overleven. Wat ik ook altijd doe is mijn schriftelijke communicatie nalezen op grammaticale onvolkomenheden, vind ik wel zo respectvol naar de lezer.

 

:P

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Hoi Stef, was het maar waar, dat elke ondernemer dit doet. Dit is nou juist een onderdeel dat vergeten wordt door veel starters. En dat mondt dan uit in het aannemen van klussen waar ze niet blij van worden. Overigens is het een ongoing proces; het scherp houden waarom je wilde ondernemen, met wie je dat wilt en hoe je dat wilt.

 

En het eventueel niet redden door het kapatalistische systeem is voor mij juist de reden om deze groep te helpen en wijzer te maken. Hoewel ik denk dat het best meevalt met het kapatalistische systeem.

Met zonnige groet,

 

Rebecca Kanne

Image Builder

www.Dare2be.eu

Link naar reactie
  • 0

Hoi Stef, was het maar waar, dat elke ondernemer dit doet. Dit is nou juist een onderdeel dat vergeten wordt door veel starters. En dat mondt dan uit in het aannemen van klussen waar ze niet blij van worden. Overigens is het een ongoing proces; het scherp houden waarom je wilde ondernemen, met wie je dat wilt en hoe je dat wilt.

 

En het eventueel niet redden door het kapatalistische systeem is voor mij juist de reden om deze groep te helpen en wijzer te maken. Hoewel ik denk dat het best meevalt met het kapatalistische systeem.

Hoi Rkanne,

voor mij staat vast dat passie het ingrediënt is. Stel dat een ondernemer langs het randje loopt, het is er op of er onder, dan zal passie dat persoon er door helpen. Mijn overtuiging. Ik heb zo maar het gekke idee dat ondernemers die zich niet realiseren waarom ze eigenlijk ondernemen dat juist die ondernemers zijn die exclusief voor het geld gaan. Succesvolle ondernemers hoor je zelden over geld, die praten altijd over het ondernemen, het product of de dienst, wat ze van plan zijn, etc..

Zie ik het goed?

Boterham dubbel vouwen? Ik kan het niet.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.