• 0

Logo voor nieuwe activiteit. Dekt het de lading?

Hallo HLers,

 

Naast mijn activiteiten in de caravanbranche wil ik wat gaan doen met mijn kennis en ervaring op het gebied van intellectueel eigendom. Geïnspireerd door het topic over bedrijfsnamen kwam ik op de naam inventigator. Een combinatie dus van onderzoeker en uitvinder. NL domein ligt vast en ook is de naam als merk gedeponeerd.

 

Vandaag zitten denken aan een logo. Hieronder zie je hem. Denk dat er al vaker i als uitroepteken zijn gebruikt maar hier staan ze voor:

out of the box

tegendraads

vernieuwend

uitgesproken

 

Dekt dit logo de lading naar jullie mening?

inventigator_rood.pdf

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je geeft zelf al aan dat een uitroepteken al vaker is gebruikt, dus vernieuwend vind ik niet echt.

 

Verder vind ik het een beetje saai, het doet mij denken aan het oude Vara logo ( zwart/rood met uitroepteken )

 

Welke doelgroep wil je precies aanspreken?

 

 

Voor hoger opgeleid commercieel personeel neem contact op via

www.profilerecruitment.nl

Link naar reactie
  • 0

Doelgroep die ik in gedachten heb zijn uitvinders en kleine bedrijven die op weg geholpen moeten worden bij vragen over IE. Denk hierbij aan zaken rond octrooien, merken, handelsnamen ed.

Dit alles vanuit mijn eigen ervaring en kennis als ondernemer / uitvinder / marketeer.

 

Uiteraard kunnen de uitroeptekens ook in een andere kleur...

inventigator_blauw.pdf

Link naar reactie
  • 0

...

out of the box

tegendraads

vernieuwend

uitgesproken

 

Dekt dit logo de lading naar jullie mening?

 

 

Ik vind de naam Inventigator moeilijk maar ook boeiend, intrigerend. Iemand die slecht is in Engels zal er niks mee kunnen. Of dat erg is, is deel 2.

 

Ik ben het met Marc eens dat het logo aan dat van de Vara doet denken. Volgens mij kun je beter een specialist inhuren, zo'n logo kost je ook niet de kop en gaat lang mee. Ik weet nog wel iemand en nee, ik ontwerp geen logo's. ;D

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het blauw wel beter over komen dan het rood.

Wist je dat kleur veel over een bedrijf kan zeggen?

Elke kleur zegt namelijk iets en met rood kan je vaak zeggen: Pas op! Gevaar!

Met andere woorden komt het logo vooral met de uitroeptekens drijgend over wat denk ik niet de bedoeling is.

Het blauw komt daarin tegen natuurlijk veel rustiger over ook voor onze ogen, en staat ook voor rust ;)

Verder weet ik ook niet of deze logo wel passend is bij het onderwerp.

Maar natuurlijk gaat het ook om wat jij vind dus wat jou mening is :)

Link naar reactie
  • 0

Wat vind je van een logo dat een combi is van een uitvinder (Willy Wortel, Einstein type) met een onderzoeker (Sherlock Holmes oid)?

 

 

Heb ik aan zitten denken maar dan wordt het al snel te veel "plaatje". Had ook een idee over een creatief proces in de vorm van vlammende neuronen maar ook dat leidt af. Helemaal met je eens dat het woord niet eenvoudig is. Dus moet het logo dat juist wel zijn. De rode uitroeptekens waren gewoon over de top zoals ook Melissa aangeeft.

 

Bedankt voor het commentaar.

Link naar reactie
  • 1

Hans,

 

Wat rood betreft het volgende: 30 jaar gelden werd ik door een beroepskeuzepsycholoog getest (voor Fokker) op enig moment de vraag: kies een kleur. Ik koos rood. Toen vertelde de man dat vrijwel iedereen rood wil kiezen, maar vrijwel niemand dat doet. Dus zelf-censuur, tijdens het kiezen. Omdat rood een kinder-keus zou zijn. Men grijpt naar het rode maar verandert op het laatste moment de keus in blauw. Ik vermoed dus, dat wij allemaal rood wel mooi vinden. Ik vind jouwe mooi. Maar ik ben ook nog een kind (65).

 

Karel

Link naar reactie
  • 0

Hmm ik heb zitten denken over kleurgebruik zoals ik even terug las gaat het hier om een bedrijf dat zich richt op bedrijven.

Paars is de kleur die zakelijk doet overkomen maar toch vernieuwend.

Misschien kan je hiermee spelen maar goed dat wil niet zeggen dat de kleur paars moet zijn zoals Karel zegt het gaat om eigen keuze's denk ik.

Welke kleur vind jij het beste bij een bedrijf passen? Ik denk dat het daar om gaat jij weet het beste waar jou idee voor staat denk ik :)

Link naar reactie
  • 0

Beste Hans,

 

ik ga iets offtopic, maar hoe denk je je te positioneren tegenover de huidige marktpartijen? Hoe dek je aansprakelijkheid af?

 

Met vriendelijke groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

@ Hans

 

Hi Hans, heb ook naar je logo gekeken en even nagedacht over een simpele doch subtiele verwijzing naar Inventigator (intrigerende naam). Een vergrootglas (Sherlock) is misschien ook niet origineel, maar wel als je die als letter gebruikt, of, zoals in het laatste voorstel, om de R heen, zodat het tevens verwijst naar Registered. Ik heb blauw gebruikt als link naar ogen, maar andere kleuren kunnen natuurlijk ook. Iemand opperde paars, lijkt mij ook prima, beetje mysterieus. Zie bijlage.

 

Carlita

Untitled-1.thumb.jpg.b4a826282d0de2ed98fc9e8fd6d0a7e6.jpg

www.stijlbeeld.nl

Styling & Fotografie

Link naar reactie
  • 0

Hans,

 

Als ik jou was zou ik een goede vormgever vragen zich hier over te buigen. Een logo is één ding, het logo vertalen naar een complete huisstijl is heel andere koek. Via PM zullen zich wel een aantal aanbieders melden ben ik bang, maar surf ook eens naar www.logomatch.nl. Je schrijft in feite een wedstrijd uit voor het ontwikkelen van een huisstijl. Verschillende jonge en fanatieke designers maken op basis van jouw briefing voorstellen en met één of twee ga je vervolgens finetunen. Uiteindelijk is één designer de "winnaar" van jouw wedstrijd en ontvangt de fee die je in het vooruitzicht hebt gesteld. Kijk maar eens rond daar, dan zie je hoeveel kwaliteit er wordt geleverd voor 300 - 400 euro. En daar krijg je dan een volledige huisstijl voor! Dat kan je de kop niet kosten denk ik.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind 'm wel leuk eigenlijk (de rode) Ik heb eerst het logo bekeken en toen pas je tekst gelezen en het kwam wel ongeveer overeen.

 

Ruben, leuke site dat logomatch. Enige competitie heeft vaak een goede uitwerking op de kwaliteit van het ontwerp. Vanuit 't oogpunt van de designer lijkt 't me wel veel werk voor weinig geld gemiddeld.

Link naar reactie
  • 0

Beste Hans,

 

ik ga iets offtopic, maar hoe denk je je te positioneren tegenover de huidige marktpartijen? Hoe dek je aansprakelijkheid af?

 

Met vriendelijke groet,

 

Highio

 

Bestaande partijen zijn, of overheid (Syntens), specialist (octrooigemachtigde, merkenbureaus, juristen) of grote adviesbureaus. Ik wil eigenlijk een soort van "eerste hulp" bij innoveren gaan bieden.

 

Ik wil me niet richten op starters maar op bestaande (kleine en middelgrote) partijen die willen innoveren maar daar wel een steuntje bij in de rug willen hebben van iemand uit de praktijk. Ik ben ervaren genoeg om redelijk in te kunnen schatten wanneer de hulp van specialisten gewenst of nodig is. Door die met de juiste vragen te belasten kan ook hun dienstverlening effectiever en dus goedkoper zijn. Bovendien heb ik ervaring met het vermarkten van innovaties. Als generalist weet ik ook dat niet alleen een goed product tot succes leidt maar vooral het letterlijk "aan de man" brengen.

 

Aansprakelijkheid moet af te dekken zijn met algemene voorwaarden en wellicht een contract. Hier moet ik me nog in verdiepen.

 

Bedankt Carlita voor de suggesties. Vind het vergrootglas helemaal niet verkeerd gevonden. Denk nu dat het teveel van de woordwaarde afknabbelt. Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

 

Ga morgen even naar logomatch kijken of dat wat voor me is. Zie dat je er ook voor een website terecht kan.

 

Link naar reactie
  • 0
. Verschillende jonge en fanatieke designers maken op basis van jouw briefing voorstellen en met één of twee ga je vervolgens finetunen.

 

Precies. En dat is dan ook meteen het probleem: want wie schrijft de briefing? Je zult toch eerst moeten kunnen vertellen wat en wie je bent. Als je dat niet kunt krijg je plaatje-praatje als antwoord. En dat wil je niet, als je je eigen zaak serieus neemt... Rood, blauw, groen, paars. Natuurlijk heeft iedereen een mening, maar het is nergens anders op gestoeld dan op eigen smaak.

 

Dus: weg met dat logo! Beschrijf eerst je bedrijf en leg het dan voor aan een professioneel ontwerper die het vermogen heeft om te stoeien, moeilijke vragen te stellen en makkelijke antwoorden te diskwalificeren.

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0
Ik wil me niet richten op starters maar op bestaande (kleine en middelgrote) partijen die willen innoveren maar daar wel een steuntje bij in de rug willen hebben van iemand uit de praktijk.

 

Innovatiecoach in de breedte of adviseur m.b.t. intellectueel eigendom? Dat bedoelde ik dus te zeggen met positioneren. Ik denk dat je dat zeer duidelijk voor ogen moet hebben, maar die discussie is niet voor in dit topic. Veel succes!

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 89 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.