Ga naar inhoud
  • 0

Meer geld uit je website halen

Hallo iedereen,

Ondertussen is het al even geleden dat ik Higherlevel nog bezocht heb maar ik zit weer met een prangende vraag en ik krijg er geen duidelijke lijn in. Momenteel hebben we met Gamevibes een label lopen TEK9 waar alles draait om een mannelijk gaming team. Voor dit team verzorgen we de reizen naar internationale events, sponsoring, media aandacht etc en dit loopt er goed. Zo behoren onze jongens tot de wereldtop en hebben we binnen het wereldje een goede naam, ook bij onze sponsors.

Onze website daarentegen brengt een gemengd gevoel met zich mee. Dankzij onze successen en leuke content is deze uitgegroeid tot een erg mooie community website met veel bezoekers en exclusieve content, maar daar stopt het. Ondanks goede cijfers slagen we er niet in (met onze bescheiden pogingen) om een goede advertentieinkomst te genereren. Allereerst enkele statistieken:

URL: WWW.TEK-9.ORG

Pageviews: 1,500,000 per maand

Bezoeken: 300,000 per maand

Unieke bezoekers: 60,000 per maand

Aantal geregistreerde leden (met unieke emailadressen): 21,750

Hierop realiseren we een maandelijkse groei van 5 tot 10%. Qua geregistreerde bezoekers komen er maandelijks tussen de 1,500 à 2,000 bij in een normale maand. Met pieken tot 3,000 - 4,000 in erg goede maanden. De site draait ondertussen een 10-tal maanden. Ook de doelgroep is goed te bepalen, hoger opgeleide mannen tussen 16-28 tellen voor goed 75% van onze traffiek.

Ook hebben we op de site een uitgebreide "download en cinema section", waar mensen unieke content kunnen download of rechtstreeks in hun browser bekijken (via Wipido, soort Youtube).

Ook hiervan enkele statistieken:

Wipido views: 450,000

Youtube views: 375,000 (www.youtube.com/tek9cinema)

Download: 190,000

Desondanks deze mooie cijfers lukt het ons dus niet een goede advertentieinkomst te genereren. Af en toe konden we een advertentie verkopen voor tussen de 50 en 300 € per maand maar dit was eerder sporadisch. Ook probeerden we al Google Adwords maar verder dan 30-50 $ per maand kwamen we daar ook niet mee. Het advertentiebureautje dat nu banners op onze site zet (meta network) zitten we aan amper 33 $ voor meer dan 2 miljoen pageviews en bijna 2000 clicks.

Iemand ideetjes hoe we meer geld uit onze website kunnen halen want het begint meer en meer een mysterie voor ons te worden...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

• 0

Heb je al verschillende plekken en opmaak voor de advertenties geprobeerd? De reclame midden in tekst op mijn kookblog draait 3x meer omzet dan die onderaan de pagina en 25x meer dan het blokje in de navigatie. Op jouw site zie ik voornamelijk reclame aan de kant. De reclame valt trouwens ook nogal weg tegen alle andere flitsende dingen.

Fora staan ook bekend als slecht medium voor reclame.

Als ze er zijn voor je branche is affiliate marketing wellicht iets. Op de boekreviewpaginas op genoemde site staat een link naar bol.com voor meer info / bestellen. Denk wel dat productinformatiepaginas dan nodig zijn.

Link naar reactie
  • 0

Google Analytics, deze maand is er inderdaad een terugval geweest na de ERG drukke zomermaanden. Met de nieuwe toernooien die er aan komen (in dit wereldje draait alles immers om toernooien) gaat dit weer de goede richting uit gaan.

Tot aan de zomermaanden kenden we een goede groei die een piek gekend heeft in juli / augustus. Nu is er een terugval door gewoonweg minder activiteit in de 'scene' maar binnenkort komen er weer nieuwe dingen aan...

EDIT - de fluctuaties die je volgens Alexa krijgt verschillen toch van diegenen die ik hier zie. Zo komen volgens Google Analytics mijn gebruikers voornamelijk uit andere landen dan Alexa zegt. Top land bij GA is de UK met pakweg 17%, daarna Nederland, dan België en op de 4e plaats Duitsland.

Link naar reactie
  • 0

Dat kan heel goed, Alexa is niet heel betrouwbaar als je bezoekers niet uit de US komen.

Ik herken het probleem wel, wij experimenteren sinds een paar dagen ook weer met AdSense en krijgen redelijk wat clicks, maar daar wordt gemiddeld maar $0.03 per click voor betaald, wat daarmee niet zo hard op schiet.

Maar zoals willemj zegt: experimenteer met de plaatsing, kleuren, etc. (eventueel door split-testing). Wat tips van iemand met meer ervaring hierin over kleur en plaatsing heeft ons onlangs geholpen aan een vervijfvoudiging van het aantal clicks.

Link naar reactie
  • 0

Goh met onze huidige adverteerder krijgen we - enkel op clicksbasis - maar 0,0015 $ per click. Is it me of is dit belachelijk weinig? Als we deze cijfers naar CPM overzetten is het nog belachelijker - 0,0165 $ CPM, en het vreemde is dat we die cijfers ook met de Google variant krijgen. Waarom krijgen we zo weinig CPC / CPM als andere sites vaak tot 2,5 $ CPM/CPC krijgen?

Link naar reactie
  • 0

Geen content waar mensen veel voor advertentie clicks willen betalen :) Het verschilt heel erg per site, één van onze andere sites doet wel $1+ per click. En ik vernam een paar dagen geleden ook nog dat het kan verschillen per Adsense account: iemand deed winstdeling door om en om adsense van persoon 1 en 2 te laten zien.... één van de twee verdiende veel meer dan de ander.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.