• 0

abn amro als zakelijke rekening?

Ik zit te denken over een zakelijke rekening voor mijn eenmanszaakje.

 

Dan heb ik het gescheiden, en ach ja de naam van je bedrijf op een factuur staat wel profi he. Meer nut zie ik er niet in.

 

Dus ik denk ik kan naar de abn gaan. Daar zit ik al en wel zo makkelijk alles bij 1 bank.

Maar wat zijn ze duur. Ik heb uitgerekend dat internetbankieren/pas/basiskosten neerkomt op 127 euro per jaar.

 

Is abn okay?

 

Ik zit ook te denken aan de rabo, die 94 per jaar. Maar ik wil alles (ook prive) bij 1 bank en zie tegen het gedoe op van rekeningnummers aanpassen etc.

 

denken jullie?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

ABN heeft volgens mij wel starterskortingen, wellicht dat het daardoor nog wat goedkoper wordt.

 

Ik zelf ben te spreken over Bizner. Ze zijn snel, goedkoop en bieden een hoop leuke extra's. Denk hierbij aan Bizflow waardoor je spaarrekening aan je betaalrekening kan worden gekoppeld en je hierover 3,4% rente krijgt. of BizAlerts waarbij je gratis een SMS en/of mail krijgt wanneer er geld is gestort of afgeschreven. Maar ook gewoon onbeperkt internetbankieren, 1000 gratis transacties per jaar, een pas, een spaarekening, etc. Daarnaast is het onderdeel van de Rabobank en dus behoorlijk veilig te noemen.

 

Een nadeel heeft het ook. iDeal is nog niet mogelijk en automatische incasso ook niet. Aan beide schijnt gewerkt te worden.

Link naar reactie
  • 0

Op een goede bank moet je niet bezuinigen om een paar tientjes. Een goed contact en een bank waar je vertrouwen hebt in je contactpersoon die jou het gevoel geeft dat hij het vuur uit de sloffen loopt voor je (indien nodig) is heel wat belangrijker.

 

Eens zal er een moment of fase zijn waarbij je de bank wel eens een keer nodig hebt en dan kunnen die paar tientjes p/jaar peanuts lijken.

 

Hetzelfde vind ik overigens van toepassing op je administratiekantoor/accountant.

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

Ik zit zelf zakelijk o.a. bij de ABNAMRO, maar ik moet zeggen dat ik niet meer tevreden ben.

De eerste 5 jaar zat ik keurig bij een accountmanager in mijn eigen woonplaats, toen samengevoegd met een groter kantoor (kan gebeuren)

Na 1 jaar weer een ander kantoor en na 1,5 jaar weer een andere samenvoeging. Uiteraard steeds wisselende accountmanager en weer je hele verhaal opnieuw afsteken. De betrokkenheid was op een gegeven moment dus ver te zoeken.

Tegenwoordig alleen nog maar bereikbaar via een 0900 nummer en doorverbinden naar je 'eigen' vestiging is er niet meer bij.

Mogelijk is dit bij andere banken niet anders, maar wat mij betreft bouw ik mijn relatie met de ABN af tot nul....

 

De informatie in deze reactie is met de grootst mogelijk zorg samengesteld. Niettemin kan aan de inhoud van deze reactie geen enkel recht worden ontleend en kan DvO niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele spelfouten.

Link naar reactie
  • 0

Heb hetzelfde probleem met ABN. Komt bij dat ze voor zakelijke rekeningen vier verschillende soorten kosten doorbelasten waarbij onduidelijk is wat nou met wat te maken heeft.

 

 

 

Ik zit zelf zakelijk o.a. bij de ABNAMRO, maar ik moet zeggen dat ik niet meer tevreden ben.

De eerste 5 jaar zat ik keurig bij een accountmanager in mijn eigen woonplaats, toen samengevoegd met een groter kantoor (kan gebeuren)

Na 1 jaar weer een ander kantoor en na 1,5 jaar weer een andere samenvoeging. Uiteraard steeds wisselende accountmanager en weer je hele verhaal opnieuw afsteken. De betrokkenheid was op een gegeven moment dus ver te zoeken.

Tegenwoordig alleen nog maar bereikbaar via een 0900 nummer en doorverbinden naar je 'eigen' vestiging is er niet meer bij.

Mogelijk is dit bij andere banken niet anders, maar wat mij betreft bouw ik mijn relatie met de ABN af tot nul....

 

www.venturemedia.nl

Link naar reactie
  • 0

ABN Amro zou ik persoonlijk niet doen. Momenteel loopt mijn zakelijke rekening daar en ben er niet echt tevreden over. Ik heb namelijk net opgehangen met ze omdat door een storing in hun internetbankier systeem de verzendlijst met betaalopdrachten twee keer is uitgevoerd. En zo heb ik al meer problemen gehad met internetbankieren. Daarbij ook geen contactpersoon meer en alles moet nu inderdaad via een centraal nummer. En als ze nou goedkoop waren....maar dat is ook niet het geval.

 

Ik overweeg nu zeker na dit laatste geintje om de boel bij een andere bank onder te brengen.

www.bezembinderproducties.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik ook ben geen ABN AMRO voorstander. Ik wilde daar een zakelijke rekening openen en ze gingen mij verplichten allerlei verzekeringen af te sluiten. Ik ben boos weggelopen en gezegd dat ik het belachelijk vind dat wanneer ik een rekening wil openen, zonder roodstand, ik allerlei verzekeringen moet afsluiten bij ze.

 

Bij Rabobank waar ik nu zit ben ik er erg tevreden.

Link naar reactie
  • 0
Ik ook ben geen ABN AMRO voorstander. Ik wilde daar een zakelijke rekening openen en ze gingen mij verplichten allerlei verzekeringen af te sluiten

 

Moah... ik ben de laatste tijd eigenlijk best tevreden over mijn ABN Amrootje, maar het blijft people's business: toevallig heb ik wel goede accountmanagers, weinig verloop daarin, en zijn ze pro-actief en servicegericht.

 

Over de verplichte crosssell ben ik als startersadviseur en concullega verzekeringsadviseur uiteraard minder te spreken.

Ieder starterspakket wordt standaard voorzien van een aansprakelijkheidsverzekering. Gelukkig kent die verzekering wel een bedenktijd van 14 dagen. Een ieder die dus wel de rekening maar niet de verzekering wil: teken gewoon de aanvraag en zeg de verzekering na ontvangst van de polis binnen 14 dagen schriftelijk op.

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Privé ben ik heel tevreden met de Rabobank en zou ik nooit overstappen naar de Postbank. Maar zakelijk is de Postbank echt top!

1. Een prima helpdesk met korte wachttijden en niet eens een 0900 nummer.

2. Geen iDeal instapkosten! Verder zijn de tarieven uitstekend.

3. Het goedkoopste PIN abonnement van Nederland.

 

Nadelen:

- Het systeem ligt er wel eens uit, maar tegenwoordig nog maar zelden.

- Enkele veel gebruikte valuta zijn niet beschikbaar (RMB bijvoorbeeld).

- De rentes op de spaarrekeningen zijn laag, maar daar heb je toch de AT Bank voor.

 

En verder zal je sowieso moeten wennen dat zakelijk bankieren gewoon een stuk duurder is dan particulier. Je tikt al snel een honderdtal euro's af per jaar aan transactiekosten.

Link naar reactie
  • 0
En verder zal je sowieso moeten wennen dat zakelijk bankieren gewoon een stuk duurder is dan particulier. Je tikt al snel een honderdtal euro's af per jaar aan transactiekosten.

Zoals een accountmanager van de Rabo laatst toelichtte: eigenlijk is particulier bankieren uit concurrentieoverwegingen veel te goedkoop gemaakt. Als zakelijke klant betaal je de "normale kosten" en subsidieer je ook nog een paar particuliere klantjes naast jezelf...

Al met al vind ik de zakelijke kosten van bankieren nogal meevallen en zoals vrijwel alles zijn deze kosten nog onderhandelbaar ook.

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Zoals een accountmanager van de Rabo laatst toelichtte: eigenlijk is particulier bankieren uit concurrentieoverwegingen veel te goedkoop gemaakt.

 

Ik krijg altijd een wrange smaak in mijn mond als ik dit soort opmerkingen hoor. Stel je voor dat we ons geld allemaal van de banken halen en weer in een ouwe sok onder het bed stoppen. Geen actie van Bos die dan de banken nog kan redden.

Op een normale betaalrekening krijg je nauwelijks nog rente. En ja, natuurlijk kost het particuliere betalingsverkeer geld. Maar het geld dat wij met z'n allen op die bank zetten, daar verdient de bank ook (veel) geld mee. Al dan niet gemakshalve, wordt dat vaak buiten beschouwing gelaten.

 

Kees de Kruiff

In Memoriam

Link naar reactie
  • 0
Maar het geld dat wij met z'n allen op die bank zetten, daar verdient de bank ook (veel) geld mee. Al dan niet gemakshalve, wordt dat vaak buiten beschouwing gelaten.

Ben geen bankier, maar de betreffende accountmanager deed het mij voorkomen alsof ze eigenlijk verlies lijden op mensen die alleen maar een betaalrekeningetje hebben, en DAAR kan ik mijn heel wat bij voorstellen. Ze verdienen alleen (en goed!) aan mensen die sparen/beleggen of lenen/rood staan.

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

...

Zoals een accountmanager van de Rabo laatst toelichtte: eigenlijk is particulier bankieren uit concurrentieoverwegingen veel te goedkoop gemaakt.

...

 

Leuk maar niet juist. De banken hebben zelf besloten welke prijzen ze voor welke diensten aanbieden. Dat ze er voor kiezen particulieren te 'bevoordelen' door onder de kostprijs rekeningen aan te bieden is hun investering, in de hoop op meer geld (rendement) van die particulieren (spaargeld etc). Banken moeten niet zeuren, of met dit soort schijnargumenten aankomen.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0
Banken moeten niet zeuren, of met dit soort schijnargumenten aankomen.

Hear Hear, maar hedentegendage doen ze het wel.

En ik vind hun "investering" in particuliere klanten allemaal erg leuk, zolang ik daar als zakelijke klant maar niet de rekening van gepresenteerd krijg.

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

...alsof ze eigenlijk verlies lijden op mensen die alleen maar een betaalrekeningetje hebben, en DAAR kan ik mijn heel wat bij voorstellen.

...

 

Ik niet., Hoeveel mensen zijn dat, ten eerste, en dan: ook die mensen moeten of geld op die rekening hebben (dus rente voor de bank) of rood staan (nog meer rente voor de bank).

 

Ik durf wel te stellen dat zelfs als alle rekeninghouders uitsluitend een rekening courant hebben, de banken daar nog zeker wel winst op kunnen maken. Alleen al door geen of heel weinig rentevergoeding te bieden. paskosten, betaalde helpdesknrs etc. Er is inmiddels zoveel geautomatiseerd (en daar zitten uiteraard wel kosten aan) dat er ook weinig medewerkers meer met simpele transacties bezig hoeven zijn.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

@Fred: de Postbank leed jarenlang verlies op de giro betaalrekeningen die veel mensen er naast hielden of waar met name mensen met een laag inkomen of een uitkering gebruik van maakten. Grote consternatie toen de Postbank voor dat gebruik ineens kosten in rekening ging brengen: het land was te klein, consumentenprogramma's spraken schande en er zijn zelfs kamervragen over gesteld. Daarom kan ik mij bij de redenatie van de accountmanager, hoe zeurderig of ontrecht dat dan ook moge zijn wel "iets" voorstellen: particuliere betaalrekeningen zijn niet de grote cashcow van de bank.

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ook ben geen ABN AMRO voorstander. Ik wilde daar een zakelijke rekening openen en ze gingen mij verplichten allerlei verzekeringen af te sluiten. Ik ben boos weggelopen en gezegd dat ik het belachelijk vind dat wanneer ik een rekening wil openen, zonder roodstand, ik allerlei verzekeringen moet afsluiten bij ze.

 

Bij Rabobank waar ik nu zit ben ik er erg tevreden.

 

 

Hetzelfde verhaal bij mij met een klein verschilletje......

Ik had juist bij de Rabo nog geen tijd om de koffie op te drinken of ik stond alweer buiten, want daar werden juist allerlei verplichtingen gesteld (verzekeringen), ben direct doorgereden naar ABB en zeer tevreden.

 

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0
Ik had juist bij de Rabo nog geen tijd om de koffie op te drinken of ik stond alweer buiten,

 

Apart, totaal geen last van gehad. Misschien maakt het uit wat voor ondernemer je bent? Ik ben een ZZP'er in de IT, ik behoef geen investeringen en ik heb geen rekening nodig waar ik rood op kan staan. Wellicht dat wanneer je een rekening neemt waar je rood op wil staan dat je bij de Rabobank wel een verzekering moet afsluiten?

Link naar reactie
  • 0

Ik kreeg amper de tijd om uit te leggen dat ik een zzp'er ben met nauwelijks investeringen, lage kosten en geen behoefte aan lening. Het was 1 van de eerste voorwaarden die op tafel gelegd werden: "hier bankieren, dan ook de verzekeringen".

 

Ik kon het zelf eerst niet geloven en heb uitgelegd dat ik al jarenlang bij een tussenpersoon zit (ex-werkgever van mijn vrouw) en mij niet wil binden aan 1 verzekeringsmij waar ik verplicht (!) ben om de verzekeringen af te nemen.

Ook nadat ik duidelijk gesteld had dat we dan geen zaken konden doen, bleef de snotneus bij zijn voorwaarde.

 

Het zou ook mee kunnen spelen dat ik privé en zakelijk gescheiden wilde houden en daarom de privérekening ook niet bij de Rabo heb.

 

Het lijkt er ook wel alsof verschillende banken die voorwaarden toch stellen, maar als een starter teleurgesteld/verontwaardigd van een andere bank afkomt ze die voorwaarden dan toch laten schieten omdat ze weten dat ze 'm dan toch niet als klant kunnen binnenhalen

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

Ik zit zowel bij ABN als bij Rabo en privé bij de Postbank. Hoewel de Rabo het wel eens geprobeerd heeft om ook de prive rekening bij hen onder te brengen blijf ik bij mijn standpunt dat ik privé en zakelijk gescheiden houd.

 

Allebei de banken hebben hun voor- en nadelen natuurlijk, maar ik heb nu bij de ABN een hele goede accountmanager toegewezen en dat scheelt een slok op een borrel. Dat is toch je contact met de bank, en ik was een paar maanden ook echt van plan om hier op te stappen maar hij heeft me toch kunnen overtuigen om te blijven.

 

Bij de Rabobank zit ik een treetje hoger door in plaats van bij een bedrijvenadviseur bij een accountmanager in het bakje te zitten. Ik denk dat heel veel afhangt van je contact met de medewerker, zoals Norbert al zei is er heel veel onderhandelbaar.

 

En als het niet klikt dan kun je natuurlijk altijd naar een vestiging van de bank in de volgende plaats, wat in het geval van de Rabobank ook echt een andere vestiging is.

 

Of je gaat op een andere dag terug, kans is groot dat je dan weer een andere bedrijfsadviseur treft die heel anders tegen dingen aankijkt.

 

Groet, Martin

Link naar reactie
  • 0

Momenteel bankier ik bij de abn amro bank. Nu ga ik ook een zakelijke rekening openen. Is het verstandig om voor mijn zakelijke bankzaken te kiezen voor een andere bank of kan ik deze net zo goed onder brengen bij de abn amro. Anders gezegd; zitten er voor/nadelen aan het feit dat je kiest om alles bij 1 bank onder te brengen; buiten de kosten die miss bij splitsen goedkoper kunnen uitvallen.

Link naar reactie
  • 0

Ik zat voorheen bij Fortis, mooi geregled, alles in één voor slecht 14,95 bedrag per maand - het zogenoemde MKB-Privé pakket met gescheiden zakelijke en privérekeningen, een goede maanddeposito spaarrekening, creditcards, bankpassen , internetbankieren.

 

Helaas - dat is nu ABNAmro geworden... en recent een nieuw overzicht met kosten toegestuurd gekregen. Elke (trans)actie kost geld... Belachelijk >:( Zelfs het storten van cash geld in een GeldAutomaat kost geld (het opnemen trouwens ook).

 

Ik hoorde van een kennis ondernemer, die bij ING zat (voorheen PostBank) dat ook daar de kosten de pan uitrijzen (driemaal zo duur als voorheen). Hij zei dat Rabo wat dat betreft veruit de goedkoopste is.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 97 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.