• 0

wie kan mij helpen offerte schoonmaak

ik heb een schoonmaakbedrijje

sinds 1 jaar

maar nu haken veel klanten af ze zeggen door de prijs maar wij zitten zeker niet te hoog of te laag

kan het aan de opmaak van onze offerte liggen

 

wie kan mij opweg helpen met een voorbeeld offerte enwie kan mij helpen om beter onze diensten aan te bieden

en als het aan de prijs ligt die nu op de 27,50 zit wie kan dan zeggen wat dan wel reeel is ons bedrijf zit in beuningen

 

avast bedankt voor jullie reactie

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

nee ik raak geen bestaande klanten kwijt die paar die wij nu hebben zijn er 4 die zijn tevreden zijn wel kleintje van 1 a 2 maal per week maar wie de kleine niet eert toch

 

maar het gaat erom om nieuwe klanten binnen te halen

als wij op gesprek zijn geweest dan de offete sturen en na bellen dan zeggen ze dat ze naar een ander gaan om dat wij te duurzijn

 

nu ben ik aan het uit zoeken waar het om gaat

is het de prijs die toch niet goed is

is de offerte niet goed al zeggen ze wel dat het duidelijk is

ik vind het raar dat er in 1 jaar meer dan 70 a 100 offerte,s we zijn en er niks terug komt

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Miranda

 

Ik neem aan dat je in je eerste post een uurtarief noemt. Noem je dat ook in je offerte?

Zag namelijk dat je op diverse internetsites ook alleen het uurtarief noemt, zonder verdere toelichting

 

Vaak is het zo dat er (zo ook bij mij) gewerkt wordt met een schoonmaakeisenpakket waar dan een vaste prijs door het schoonmaakbedrijf aangehangen wordt.

Een klant wil geen uurtarief maar gewoon een maandelijkse factuur voor de schoonmaakkosten op basis van een vooraf bepaalde fixed price en omschreven takenpakket

 

Dat eisenpakket bestaat uit een omschrijving per ruimte wat er schoongemaakt wordt, hoe, en de frequentie

Bijvoorbeeld

ruimte 1, linoleum vloerbedekking, 2xper week stofzuigen/vegen, maandelijks schrobben

ruimte 2, ramen, maandelijks binnenzijde wassen, jaarlijks buiten

etc.

 

Door per ruimte te omschrijven wat je doet, daar voor jezelf een aantal uren aan te hangen en een totaalprijs afgeven zonder je uurtarief te noemen. Door dit duidelijk in een tabel in je offerte op te nemen geef je klant meteen een mogelijkheid om offertes te vergelijken.

Kiest hij toch nog voor een ander dan kun je ook gerichter vragen waar de verschillen zaten.

 

groet

 

frans74

 

PS. Zelfde aanbod als Karel, pm me de offerte als je wilt, zal ik er ook eens naar kijken. 3 weten meer dan 1 en wellicht kun je onze suggesties voor zover ze je wat lijken combineren

de ark is gebouwd door amateurs, de titanic door professionals

Link naar reactie
  • 0

wie kan mij opweg helpen met een voorbeeld offerte enwie kan mij helpen om beter onze diensten aan te bieden

en als het aan de prijs ligt die nu op de 27,50 zit wie kan dan zeggen wat dan wel reeel is ons bedrijf zit in beuningen

 

avast bedankt voor jullie reactie

 

Ik neem aan dat die 27,50 per uur is, nu is alles naar zijn prijs maar wij betalen 20,- per uur om de kantoren te laten schoonmaken. Het gaat er bij een klant natuurlijk niet in dat een hogere prijs een betere schoonmaak kwalitiet tegenover staat.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat de eerste stap moet zijn dat je een kostprijsberekening voor jezelf maakt !

 

Als je exact weet wat 1 uur schoonmaak jou kost kun je middels opslag voor risico en winst een verkooptarief bepalen.

Wat een ander aanbiedt is wel een indicatie voor je maar is niet allesbepalend. Een klant binnenhalen om er vervolgens iedere maand geld bij te moeten leggen op ieder uur kan niet je bedoeling zijn.

 

Wat een concurrent als kostprijs heeft is natuurlijk heel divers. Alle kosten ( overhead, leiding, materialen, vervoerskoste etc ) en uiteraard je loonkosten zijn bepalend.

 

Bied altijd aan zodat je zelf 100 % achter je aanbieding staat qua prijs en kwaliteit ! Lange termijn is veel belangrijker dan kortetermijn-scoringsdrang

 

gr

 

gerard

Link naar reactie
  • 0

Bedenk wel dat CAO bruto uurloon ook al €9,70 is en per 1-1-2009 weer 3% omhoog gaat. Tel je lasten en premies en je komt ook ver :)

 

tuurlijk kunnen wij eigen personeel in dienst nemen

maar wij dachten dat het makkelijker zou zijn niet die rompslomp van belasting verzekering enz

 

maar nu blijkt het dus dat het daar aan kan liggen

 

en payroll stop zetten kan altijd

Link naar reactie
  • 0

Schoonmaken kan iedereen wordt wel eens gedacht. Probeer in je offertes de toegevoegde waarde van jouw bedrijf te benadrukken. Milieu eisen, controle, no cure no pay, laatste eisen aan schoonmaakmiddelen, pro actief, flexibele schoonmaaktijden..................Ofwel bedenk eens waarom iemand met jou zaken moet doen, los van de tarieven.

Link naar reactie
  • -1

Ik denk bij schoonmaak gelijk aan kwaliteit en betrouwbaarheid. Prijs is natuurlijk ook belangrijk maar je geeft zelf aan dat je niet heel duur bent. Ik zou in een brief mee sturen met een offerte, daarin vertellen dat jullie heel lang bestaan en klanten zijn super tevreden enzovoort.

 

Hoop dat het helpt.

 

Website laten maken voor €19,99p.m. Een professionele website maken voor iedereeen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 229 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.