• 0

Welke Frankeermachine?

Hallo Allemaal,

 

Ik heb wat draadjes gelezen over frankeren en gezien dat er enkele leden van Higher Level zijn die een frankeermachine bezitten. Ik heb er in het verleden een gehad en overweeg nu weer om er een te kopen, maar heb nog geen idee welk merk.

 

Voordat ik zelf het wiel ga uitvinden daarom de vraag of er misschien iemand is die het afgelopen jaar een frankeermachine heeft gekocht en zijn/haar argumenten voor Frama, Ruys, Neopost of een van hun concurrenten met mij wil delen?

 

Alvast bedankt.

Karen

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb sinds dit voorjaar een Mymail frankeermachine van Ruys (huur). Dit kost me 19.95 ex btw per maand (even uit het hoofd). Ik ben er erg tevreden over. Het voordeel van huren is dat je niet dat hele bedrag ineens op hoeft te hoesten en het (verplichte) onderhoudscontract van de TNT is bij de prijs inbegrepen. Na 5 jaar heb je net zoveel betaald als voor een nieuwe. http://www.ruys.nl/Producten/Frankeren/Pages/MyMail.aspx

 

Gezien het lagere tarief voor verzending is het een kostenbesparing voor me. Bovendien veel gemak omdat je niet de hele tijd de zegels in huis hoeft te hebben etc.

 

De service van Ruys is prima. De eerste die we toegezonden kregen, was nieuw maar DOA. Die hebben ze gelijk de volgende dag opgehaald en een andere afgeleverd. Die was wel goed. Hij is ook erg schattig. :P

www.deblijeekster.nl * www.edelsteenkralen.nl * www.steinperlenwelt.de

Link naar reactie
  • 0

Een frankeermachien is zo 1800.

Neem een debiteurennr. bij TNT post en biedt je post gewoon aan als "port betaald Gemengd"

Nattuurlijk niet voor aantallen onder de 10 of zo maar daar moet je dan ook geen frankeermachine voor willen hebben.

Bedenk ook dat de onderhoudscontracten duur zijn en inkt gaat ook op en soms het je etiketteerstroken nodig. Bovendien gebruikt het apparaat stroom en zit je er jaren aan vast. Kortom denk goed na. Je kunt een euro maar 1 keer uitgeven. Enige nadeel aan Port betaald aanbieden is dat je het op een business point van TNT moet afgeven. maar die zijn zelfs in mijn dorp (in de bakker) gevestigd en dus bereikbaar. Je betaald wel een voorschot voor het bedrag dat je maandelijks gaat verbruiken, maar dat verdien je snel terug door het lagere tarief. Alleen een port betaald stempeltje kopen bij de boekhandel voor ca. 15 euro. inschrijven en gaan.

 

 

Always expect the unexpected

Link naar reactie
  • 1

Bij mij toekomstige ex-werkgever hebben we een Frama staan.

 

Als je veel brieven tot 20 gram verzend krijg je maar 2 cent korting terwijl dat het printlint (hopeloos ouderwets) 28 euro kost en daar maak je 400 afdrukken mee. Kost dus 7 cent per keer! Neem daarbij de onderhoudskosten, stickervellen en niet te vergeten de aanschaf, dan is het gewoon duurder als postzegels plakken. Hier tegenover staan professionaliteit en gemak.

 

Als je zwaardere stukken gaat versturen loopt de korting op: http://www.ruys.nl/Producten/Frankeren/Pages/Frankerenmetkorting.aspx

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wij hadden een Frama. Waren daar erg gelukkig mee. Die is destijds in beslag genomen (mocht niet meer) sindsdies weer aan de postzegeltjes.

 

Je went er aan. Het voordeel van een frankeermachine was het gemak en de korting. De korting is weg. Het gemak is ook weg. En er wordt domweg minder post verstuurd. Al onze enveloppen waaren standaard voorzien van het "port betaald" stempel. Partijen werden aangeboden als partij "port betaald" ongesorteerd. De rest gewoon even een postzegeltje op plakken. uiteindelijk werd de frankeermachiene niet echt gemist en ik kan je verzekeren dat we erg veel post hadden.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ik ben blijkbaar de enige fan van de frankeermachine. :P Maar ik vind het nog altijd prettig, ook frankeren binnen Nederland, binnen Europa, buiten Europa, aantekenen Nederland, aantekenen met verzekerde verzending, aantekenen Europa etc. Je ken er alle kanten mee op.

Die zegels voor aantekenen hebben wij ook trouwens.

www.deblijeekster.nl * www.edelsteenkralen.nl * www.steinperlenwelt.de

Link naar reactie
  • 0

Ik heb het nu al een paar jaar en het bevalt prima. Frama 2dehands met 10 jaar garantie. Wel al snel iets van 150,- per jaar onderhoud, maar in mijn geval is het nog het investeren waard. Wat ikzelf heb gedaan, is een week of 2 noteren hoeveel er per dag de deur uit gaat en hoeveel het per stuk woog. Je kan dan makkelijk via excel uitrekenen hoeveel het scheelt als je frankeermachine gebruikt. Enige nadeel is dat het soms toch net wat lastiger door de brievenbus gaat. Ze maken er dan meteen pakket van en ik mag dan later 6,- bijbetalen. Dat heb je niet als je gewoon via postzegels betaald, dan doen ze wel meer moeite om het gewoon door de brievenbus te krijgen. ;)

Link naar reactie
  • 0

Als je veel via TNT verstuurd is het altijd slim om even met ze te bellen en ze te vragen naar de mogelijkheid van een contract.

Ik verstuur vooal pakketten en heb sinds een paar maanden een pakkettencontract met ze.

Je kan dan gewoon via het internet alles regelen en afdrukken op je eigen laserprinter.

 

Bovendien krijg je korting als je via zo'n contract werkt, ze houden je graag als klant.

 

Mij bevalt het prima, ik kan overal mijn postzaken regelen en het verzenden is ook een stuk goedkoper geworden.

 

Karen

Link naar reactie
  • 1

Hallo allen,

 

Altijd boeiend om te zien hoe draadjes op HL zich ontwikkelen.

 

Ik beperk me in mijn reactie even tot de reageerders die mijn vraag hebben gelezen, Armande en Anna dus.

Bedankt voor jullie reacties, maar waar ik nu juist benieuwd naar ben is waarom jullie voor Ruys (Armande) en Frama (Anna) hebben gekozen. Zouden jullie dat met me willen delen?

 

Alvast bedankt.

Karen

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Even aan Dave gevraagd want die heeft de selectie gedaan: vanwege de huur-optie waar het verplichte TNT-contract bij in zat. Naar een mogelijkheid tot tweedehands aanschaffen hebben we nooit gekeken.

 

Ooooooh ik zie nu pas dat jij de schrijfster van het het Calimeroboek bent! Daar heb ik toch zoveel aan gehad!

pompom.gifpompom.gifpompom.gif

www.deblijeekster.nl * www.edelsteenkralen.nl * www.steinperlenwelt.de

Link naar reactie
  • 0

Hallo allen,

 

Altijd boeiend om te zien hoe draadjes op HL zich ontwikkelen.

 

Ik beperk me in mijn reactie even tot de reageerders die mijn vraag hebben gelezen, Armande en Anna dus.

Bedankt voor jullie reacties, maar waar ik nu juist benieuwd naar ben is waarom jullie voor Ruys (Armande) en Frama (Anna) hebben gekozen. Zouden jullie dat met me willen delen?

 

Alvast bedankt.

Karen

;D lang geleden heb ik dit forum al gebruikt, ik dacht te herinneren dat velen het wel positief over Frama hadden. Geloof ook dat ik bij meerderen had geinformeerd naar prijzen. Meen te herinneren dat ik voor Frama koos omdat velen het positief erover hadden en omdat ze een 2dehands hadden (zo goed als nieuw, bedrijf was heel snel failliet) met lange garantie, en dat de prijs betaalbaar was (nou ja betaalbaar, rond de 1000,- , asociaal duur voor zo 'n ding, maar goed, geen goedkopere gevonden).

 

edit: gevonden: https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=28;action=display;threadid=8095 . Wat kan higherlevel toch handig zijn he. ;)

Link naar reactie
  • 0

Kijk ook goed naar de aanbiedingen van de andere frankeermachine leveranciers, zoals van TeleFrank, PitneyBowes en Neopost daar kun je ook goede machine verkrijgen en vaak tegen aantrekkelijke (danwel voordeligere) prijzen.

Staar je niet blind op 2 merken !

Link naar reactie
  • 0

Ik gebruik sinds kort de ecomail van Frama, prima apparaatje, werkt goed. Reden: las op hun site dat ze over de 20.000 klanten hebben en ook marktleider zijn. Keuze was voor mij altans dus makkelijk, zelf geen ervaring met andere aanbieders.

 

Hoi Bouwj,

 

Nu vraag ik me echt af of je dit ding direct besteld hebt omdat ze 20.000 klanten hebben en marktleider zijn en verder nergens naar gekeken hebt, of omdat je het om voor de hand liggende redenen wel prettig vond om dat even hier te melden onder het mom van een tevreden klant?

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Dag Frans,

 

De uiteindelijke doorslag voor mij was dat ze marktleider zijn. Ik heb dan ook meerdere offertes bekeken en kon echt geen keuze maken, het is tenslotte maar ``frankeren``.

Tenslotte kiest de meerderheid van het bedrijfsleven dus voor Frama, wrm?? geen idee....

 

Hmmm, je hebt helemaal gelijk en ik ben een beetje tegendraads, dus de volgende frankeermachine wordt GEEN Frama.

 

Straks heb ik stempels met spam erop....

 

Frans

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bouwj, als je ons dan toch aan het informeren bent, plaats dan ook even de apparaten uit de andere offertes. Dan kunnen we daar in het weekend allemaal even rustig naar kijken.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Bouwj, als je ons dan toch aan het informeren bent, plaats dan ook even de apparaten uit de andere offertes. Dan kunnen we daar in het weekend allemaal even rustig naar kijken.

 

Groet,

 

Highio

 

Volgens mij gaf Bouwj in zijn vorige (verwijderde) bericht aan dat hij geen andere offertes had, sterker nog, dat hij niet verder hoefde te kijken.

Nu zijn er ineens wel andere offertes?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 272 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.