viooltje Geplaatst: 16 oktober 2008 viooltje 38 1 Geplaatst: 16 oktober 2008 Hoi ik ga op 1 december een cafetaria overnemen en introduceer dan ook sushis. Hoe kan ik het beste adverteren in de plaatselijke krant dat er een nieuwe eigenaar in komt? Ik had zelf een idee van zoiets: "NIEUW introductie nieuwe eigenaar bij cafetaria NAAM CAFETARIA Tot en met 14 december gratis proef pakket sushi ter waarde van 5 euro bij elke bestelling boven de 5 euro! Contact gegevens van de Cafetaria" A4 een halve bladzijde denk ik heeft iemand betere idee voor mij? Het klinkt niet echt overtuigend hier? Link naar reactie
0 Profiel opheffen Geplaatst: 16 oktober 2008 Profiel opheffen 54 3 Geplaatst: 16 oktober 2008 Onderscheid jezelf eens. Nodig de redactie uit om gratis jouw sushi te testen. Als de kwaliteit goed is ............gratis reclame......... Wat maak jou bijzonder? Waarom kom ik bij jou eten? Link naar reactie
0 Marcel (Up) Geplaatst: 16 oktober 2008 Marcel (Up) 1,5k 314 Geplaatst: 16 oktober 2008 Hoi en welkom ! Vraagje : gaat de hut ook nog dicht vooraf ? Ivm verbouwing of herinrichting ? Of gaat de zaak in principe gewoon geruisloos over van de één naar de ander ? Column : "Wat kun je feitelijk en emotioneel verwachten als je besluit te stoppen" Link naar reactie
0 viooltje Geplaatst: 16 oktober 2008 Auteur viooltje 38 1 Geplaatst: 16 oktober 2008 Het zaak gaat gewoon geruisloos door, alleen de koppen achter de balie veranderd we behouden alle snackbar gerechten en merken zoals ze zijn. Alleen er komt nieuwe lijn sushis in, daar moet ik ook een mailing actie gericht op de bedrijven voor eventuele catering. Sushi zijn dan online te bestellen om afgehaald worden later mischien ook bezorgd. Ik dacht zelf ouders aan de sushi en kinderen aan de frites? Link naar reactie
0 jwdutch Geplaatst: 17 oktober 2008 jwdutch 1 0 Geplaatst: 17 oktober 2008 Ik zou die plaatselijk krant eerst uitnodigen en de journalist laten proeven van jullie nieuwe producten. Wie weet plaatsen ze een leuk stukje. Het is, zeker niet bij plaatselijke kranten, niet ongebruikelijk dat ze tevens hopen op wat advertenties daarna. Redactie en commercie liggen niet zo ver uit elkaar bij dit soort media.... Je kunt kortings bonnen vertrekken, waarom niet. Maar als je in de krant zet: "Openings stunt, Sushi halve prijs op je openingsdag scoort dat ook. Die medeling kan of in een redactioneel stukje of in een advertentie. Het eerste is uiteraard beter want hoe dan ook, redactie wordt meer gelezen dan advertenties. Veel succes. JW Link naar reactie
0 Karel Stromph Geplaatst: 17 oktober 2008 Karel Stromph 902 15 Geplaatst: 17 oktober 2008 Is het in een buurt waar de meeste mensen weten wat sushi is? Karel Link naar reactie
0 BVS Geplaatst: 17 oktober 2008 BVS 107 3 Geplaatst: 17 oktober 2008 Moet je maar net van sushi houden. Vergeet je de andere doelgroep(en) niet te verleiden? Eeen leaflet in de bus bij omliggende bedrijven is wellicht ook een goede stap. Leuke foto er op van lekker eten. On-line bestellen en niet bezorgen ? Misschien met lokale bezorger of koerier ? Daar wil men best extra voor betalen. Nu ook bij u in de buurt lekker(s) on-line bestellen ! is misschien beter dan nieuwe eigenaar. Tenzij de vorige een slechte naam had natuurlijk, anders niet relevant . Succes Always expect the unexpected Link naar reactie
0 Karen Geplaatst: 17 oktober 2008 Karen 990 176 Geplaatst: 17 oktober 2008 Hallo Viooltje, Ik zou helemaal nog niet beginnen met adverteren, maar een flyer maken met een leuke aanbieding met inleverbon en die vervolgens deur aan deur in je verzorgingsgebied laten bezorgen door bekenden/scholieren oid. Eventueel ook op het dichtsbijzijnde bedrijventerrein Of bonnetjes die je aan fietsen vast laat maken en onder de ruitenwissers laat stoppen van bezoekers van de dichtsbijzijnde supermarkt. Als mensen dan bonnen bij je inleveren kun je eventueel naar hun postcode of straatnaam vragen en weet je vrij snel waar de meeste klanten vandaan komen. Maar een heel klein deel van de lezers van die krant behoort tot jouw doelgroep omdat mensen nu eenmaal niet ver rijden voor een cafetaria. Als je eerst zorgt dat je buurt weet dat er een nieuwe eigenaar in zit die voortaan ook Sushi verkoopt, kun je daarna op zoek naar manieren om mensen in andere buurten te interesseren voor je nieuwe producten. Tot zover mijn 2 centen. Succes met de overname. Karen Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl Link naar reactie
0 viooltje Geplaatst: 17 oktober 2008 Auteur viooltje 38 1 Geplaatst: 17 oktober 2008 Bedankt voor jullie tijd, echt goeie tips allemaal ik zal er werk van maken. Link naar reactie
viooltje
viooltje
Hoi ik ga op 1 december een cafetaria overnemen en introduceer dan ook sushis.
Hoe kan ik het beste adverteren in de plaatselijke krant dat er een nieuwe eigenaar in komt?
Ik had zelf een idee van zoiets:
"NIEUW introductie nieuwe eigenaar bij cafetaria NAAM CAFETARIA
Tot en met 14 december gratis proef pakket sushi ter waarde van 5 euro bij elke bestelling boven de 5 euro!
Contact gegevens van de Cafetaria"
A4 een halve bladzijde denk ik heeft iemand betere idee voor mij?
Het klinkt niet echt overtuigend hier?
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag