• 0

Beloverlast binnen kantoor

Beste Forumleden,

 

Ik zit met een praktisch probleem. Mijn onderneming is inmiddels flink aan het groeien en er komen steeds meer medewerkers bij. Hierdoor komt het nu wel eens voor dat meerdere medewerkers last van elkaar hebben tijdens het telefoneren met klanten. Het geluid van een telefoonerende collega overstemt het stemgeluid van de klant. Ik kan me voorstellen dat dit erg lastig kan zijn.

 

Nu ben ik aan het kijken naar oplossingen. Eerste oplossing is het anders zetten van bureaus (ze zitten nu per 2 tegenover elkaar met 1,5 á 2 meter afstand), echter is dit door het formaat van de bureaus en de ruimten niet mogelijk.

 

Ik heb ook gekeken naar zaken als headsets waarbij de overlast een stuk minder zal zijn. Echter zijn dit behoorlijk dure investeringen.

 

Ik vraag me of er misschien iemand anders is die met hetzelfde probleem zit/heeft gezeten en die misschien wat tips heeft?! Misschien een andere creatieveling?

 

Alvast Bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als de kosten van een headset al te veel zijn in verhuizen natuurlijk ook geen optie. Ik begrijp dat die headsets duur zijn.

 

Je kan echter makkelijk een headset maken van een computerheadset, deze koop je voor 25 euro. Het enige wat je moet aanpassen is de stekker of een verloopje maken. Je bent dan voor 30 euro een headset rijker. Wat je ook kan doen is schotten plaatsen tussen de werkplekken.

Link naar reactie
  • 0

Headsets geven minder last van omgevingsgeluid, zowel voor de bellende collega als voor de klant aan de andere kant. Het microfoontje zit dichter op de mond waardoor het verschil tussen gesprek en achtergrondherrie groter is.

 

Wat wel aan te raden is: headsets met 2 oorschelpen (veel modellen hebben er 1), en zo'n microfoontje aan een beugeltje/hengeltje zodat het in de buurt van de mond zit en niet halverwege de wang (zoals bij veel bluetooth oortjes).

Link naar reactie
  • 0

Een headset helpt helaas niet tegen hard pratende medewerkers. Wat wel zeer goed helpt is de inrichting van het pand. Je hebt speciale plafondplaten die geluid goed absorberen maar ook het ophangen van gordijnen en het neerzetten van een bank helpt een heel stuk om een prettige akoustiek te krijgen waarin je wel met meerdere mensen kan bellen. Het is echt verbluffend wat je zelfs met weinig budget kunt bereiken.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou echt denken aan een soort headset..

Werk zelf in een muziekstudie waar ik dagelijks een koptelefoon op heb.. die dempt in mijn geval ook de achtergrond weg.. misschien dat deze ook bij headsets zijn, anders kan je knutselen en er zelf een demp laag omheen doen ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 89 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.