• 0

kan niet inkopen in engeland

wil mijn webwinkel uitbreiden met artikelen die ik rechtstreeks uit het buitenland wil halen omdat de importeur in nederland deze tegen een veel hogere prijs levert. Nu heb ik een duitse leverancier gevonden die een filiaal in engeland heeft. nu wil het geval dat dezelfde artikelen in engeland 25 % goedkoper zijn dan in duitsland. dus geprobeerd om te bestellen in engeland maar die zeggen dus doodleuk bestel maar in duitsland. maar dan ben ik dus een stuk duurder uit. wie weet raad.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

henk,

 

Verkoopplicht bestaat niet. De Engelse leverancier is derhalve nimmer verplicht aan je te leveren. Wellicht terecht beschermt hij de belangen van zijn Duitse principaal. Overigens kan een webwinkel goedkoper zijn dan de gewone handel (winkels?) en is misschien dat de logica/verklaring achter de hogere prijs, van de NL-importeur jegens jou. Hij kan niet toestaan, dat jij de markt van zijn regulaire handel beschadigt. Ga eerst rondkijken en uitvinden wat de "gewone" prijs is van het betreffende artikel in de "normale" handel. Misschien valt best zaken te doen met de NL-importeur op een ander prijsniveau, zonder dat er brokken vallen. Wat is het trouwens? Om welk artikel gaat het?

 

Succes, Karel

Link naar reactie
  • 0

@henkh, je geeft aan dat in Nederland al een importeur zit en je daarom voor je inkoop uitwijkt naar het buitenland. In hoeverre heeft de fabrikant zelf aangegeven dat het via de importeur moet? en is dit bedrijf wel officieel importeur of schermen zij met dit woord om hun markt te beschermen.

 

Als Engeland 25% goedkoper is dan Duitsland, hoeveel goedkoper dan dan de Nederlandse importeur en heb je rekening gehouden met bankkosten/verzendkosten? . Misschien zijn er andere buitenlandse bedrijven die zaken met je willen doen. Check eens E-bay.co.uk of E-bay.de . Ik heb zelf gemerkt dat op die sites qua prijs agressief gehandeld wordt.

 

Natuurlijk zal een Nederlandse importeur zijn markt beschermen, maar zijn er ook andere producten die dezelfde eigenschappen hebben en waar je wel direct vanaf de fabriek kan importeren?

 

Ben benieuwd,

Rick

 

NewContacts, call support. Expert in b2b telemarketing en adresbestanden.

Link naar reactie
  • 0

het gaat om materialen voor inlijsten zoals passepartoutsnijders e.d. geen afzet van grote aantallen dus. maar het is niet mijn bedoeling om voor afbraakprijzen te leveren. de importeur in nederland heeft tevens een eigen webwinkel voor consumenten. ik vind het wel vreemd dat je in nederland engeland en duitsland zoveel prijsverschil in inkoop ziet voor hetzelfde product. dit wordt wordt trouwens in amerika gemaakt.

Link naar reactie
  • 0

henk,

 

Wij leveren passepartoutsnijders, uitsluitend aan gesubsidieerde instellingen (dus geen spam). Kijk eens op onze web-site en vergelijk onze prijzen met gelijkwaardige producten. Wij maken winst erop, dus onze inkoopprijs is uiteraard lager. Als je equivalente producten vindt, dan wil ik je de naam en het adres van onze leveranciers geven.

 

Karel

Link naar reactie
  • 0

@karel bedankt voor je snelle reactie. ik heb een website waar ik materialen voor inlijsten en ophangen verkoop. dit materiaal koop ik bij nederlandse leveranciers en lever ik met een goede marge door. nu wil ik dit uitbreiden met materialen voor het zelf maken van lijsten. op de gereedschappen hoef ik niet de hoofdprijs te hebben omdat het mij gaat om levering van de supplies. ik verbaas me erover dat de inkoopprijs van een bepaald artikel zoveel verschilt. GB 87,00 NL109,00 en DE 129,00 dit zijn prijzen ex btw en ex order/verzendkosten. maar ja rechtstreeks in engeland kopen is er niet bij omdat ze mij weer doorverwijzen naar duitsland.

Link naar reactie
  • 0

henk,

 

Prijzen worden door de markt bepaald. Indien de Duitsers een markt hebben voor E 129,00, maar de Engelsen niet hoger dan E 87,00 dan is dat een economische wetmatigheid. Ik zie dat Nederland zowat in het midden zit van de twee prijzen. Daarover kun je je verbazen of zelfs opwinden, maar verder niets aan doen, nu de Engelsen je kennelijk niet willen leveren.

 

Wat mij verbaasde is dat in een Oost-Europees land uitsluitend Nederlandse 2e handse caravans gingen, Duitsers totaal niet, terwijl we weten, dat Nederland geen caravanbouwer meer heeft, en alles....... ja uit Duitsland haalt.

 

Succes, Karel

Link naar reactie
  • 0

Parallel-import, daar ben je kennelijk naar op zoek. Daar gaat geen fabrikant mee akkoord. Een fabrikant gebruikt importeurs per werelddeel of per land omdat ze daar de markt bewerken. In het ene land kost dat veel meer dan in het andere. Daarom maken ze afspraken per distributeur/importeur. Logisch dus dat je internationaal verschillen ziet. Het heeft te maken met kosten voor promotie en distributie en ook van vraag en aanbod, importheffingen, etc.

Dat een Engelse distributeur niet wil leveren aan een Nederlandse verkoper is dus logisch, daarmee zou hij afspraken schenden en zijn importeurschap kunnen kwijtraken.

 

Wat jij wilt is de laagste inkoopprijs, maar ondertussen profiteren van de activiteiten van de Nederlandse importeur.. . Dat kan wel, maar dat is in veel gevallen niet legaal (hoe dat in jouw branche zit zit weet ik niet). Even verder lezen?

http://www.euronorm.net/content/template2.php?itemID=851

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik heb altijd begrepen dat verkoopweigering = discriminatie niet mag (in geval van buitenlandse interessent onder voorbehoud dat deze evt. de voor de export benodigde zaken regelt).

 

Nintendo, Tippex, Volkswagen en vele andere firma's zijn door de EU veroordeeld tot boetes van soms vele honderden miljoenen Euros vanwege verkoopweigering/het belemmeren van parallelle export/import.

Het eerder aangehaalde artikeltje http://www.euronorm.net/content/template2.php?itemID=851

schetst dat 'geen handelsbelemmeringen mogen worden opgeworpen" en dit alles uiteindelijk ten bate van de consument.

 

Creatieve verkopers vinden, hoewel het niet mag, drogredenen om verkoop te bemoeilijken: lange levertijden, onbetrouwbare informatie, taalproblemen, ...

Link naar reactie
  • 0
ik verbaas me erover dat de inkoopprijs van een bepaald artikel zoveel verschilt. GB 87,00 NL109,00 en DE 129,00 dit zijn prijzen ex btw en ex order/verzendkosten. maar ja rechtstreeks in engeland kopen is er niet bij omdat ze mij weer doorverwijzen naar duitsland.

 

Of je hebt ergens je prijzen verkeerd vermeld, of je hebt iets vergeten om te rekenen.

 

UK: € 87,00

NL = € 109,00

DE = € 129,00

 

Je zegt zelf dat Engeland 25% goedkoper is dan DE, € 87,00 * 1.25 = € 108,75

Weet je trouwens heel zeker dat je van ponden naar euro's hebt omgerekend?

 

 

Link naar reactie
  • 0

na alle berichten gelezen te hebben gign ik toch twijfelen of ik wel goed gerekend had. dus alles nog eens gecheckt. als voorbeeld hierbij de prijzen van 1 artikel. alle prijzen ex btw. de prijs in engeland is 65,11 gbp

 

82,63 engeland

99,75 nederland

109,16 duitsland

 

waarbij het mij opvalt als ik de engelse ponden via internet omreken ik op verschillende websites ander uitkomsten krijg. varierend van 80,77 euro tot 83,34 euro voor 65,11 gbp (iemand een verklaring daarvoor?)

maar de nederlandse importeur hanteert ook nog eens bepaalde voorwaarden zoals minimum afname en orderwaarde.

in engeland kan ik gewoon per stuk bestellen (komen wel verzendkosten bij) maar hoef ik geen grote voorraden aan te houden. ze hebben ook geen aparte voorwaarden (online webwinkels) alleen de engelse leverancier zegt voor nederland moet je in duitsland bestellen. wij leveren alleen in engeland.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 147 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.