• 0

Social Media Marketing

Aanbevolen berichten

  • 0

We zijn te bescheiden. Ik neem al tijden HL mee in mijn presentaties, blogs op Marketingfacts en tweets bij Twitter. Nu begint het besef laaangzaam te komen.

 

Ja, wij zijn een sociaal netwerk. Misschien dat we dit nog iets kunnen versterken, maar: alle elementen zijn er.

 

is misschien wel een idee voor het sociale netwerk HigherLevel: wat kunnen we gezamenlijk doen om de bekendheid van HL te vergroten ? (Kees de Kruijff hoeft niet meer mee te doen, die heeft ons in de Telegraaf gekregen ;-D )

Link naar reactie
  • 0

Sowieso missen de meeste ' groeps-hyves ' hun doel. Het gros bestaat en is er alleen maar om lid van te zijn, om te laten zien dat je een bepaalde interesse hebt. Er zijn hele grote groeps-hyves waar nauwelijks berichten, foto's of andere content geplaatst word.

 

En in het geval van higherlevel denk ik dan; waarom proberen op hyves iedereen bij elkaar te brengen als je hier standaard al bij elkaar bent na het inloggen?. Ik zie geen meerwaarde dus voel me ook niet bewogen om lid te worden van de higherleve-hyve.

Link naar reactie
  • 0

Ja Danny,

 

wat wil je weten? Ben je zelf lid van die communities? En zo ja, wat zijn jouw ervaringen? Zo nee, waarom niet?

 

Wat het oplevert is altijd wat je er van maakt. Ben je heel actief en benader je anderen (rechtstreeks of via-via) dan kun je er nieuwe contacten aan overhouden. Doe je niks, dan gebeurt er ook niks. Zie het als één van je netwerken, net als higherlevel en de mkb-borrel in je woonplaats. Meer dan contactplaatsen zijn die netwerken niet: je kunt er jaren lid van zijn zonder er iets van te horen.

 

Dus ik zou zeggen: meld je aan en bericht hier over je ervaringen!

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een aantal weken terug op Linkedin de "Get Introduced" knop gebruikt op het profiel van een belangrijke prospect van mij (een inkoper). Wat bleek? We waren slechts twee relaties verwijderd van elkaar. Via één van mijn contacten is één van haar contacten benaderd (gaat allemaal automatisch), waarop de mevrouw in kwestie mijn aanvraag geacepteerd heeft. Hiermee had ik meteen inzage in haar contactgegevens, tot aan haar mobiele telefoon toe.

De dag erna gebeld en direct de opdracht gescoord!

 

Mijn ervaringen: positief, zolang je zelf actief (op zoek) bent. Sindsdien volg ik ook alle tips omtrent het optimaliseren van het gebruik van Linkedin; ik begin nu pas te begrijpen dat ook een digitaal netwerk een goede bron voor nieuwe contacten kan vormen.

"Think for yourself and question authority" - Timothy Leary (1920-1996)

Link naar reactie
  • 0

Mijn mening is dat social netwerk zoals LinkedIn, Xing en Twitter zijn zakelijk heel goed te gebruiken, maar volgens een artikel (gelezen op NuZakelijk.nl vinden CEO in de USA het niet zo belangrijk.

 

http://www.nuzakelijk.nl/e-business/2030091/ceos-laten-sociale-media-links-liggen.html.

 

Dit terwijl LinkedIn, Xing en Twitter een media is waar veel gebruik van gemaakt wordt. Ik ben een tijdje handelsagent geweest voor een aantal bedrijven in Turkije die hun product in Nederland op de markt wilden krijgen. Deze klanten heb ik via Xing gevonden. Nog steeds krijg ik uitnodigingen voor Xing netwerk bijeenkomsten. Ze zijn vaak in Duitsland, dus ga ik vaak op een uitnodiging in.

 

Dus mijn ervaring met LinkedIn, Xing en Twitter zijn tot op heden positief

Link naar reactie
  • 1

Wij gebruiken voor een aantal van onze klanten LinkedIn DirectAds (www.linkedin.com/directads) om hun vacatures te adverteren.

 

Het grote voordeel van DirectAds t.o.v. Google AdWords is dat de advertenties getarget kunnen worden op professionals uit een bepaalde branche, leeftijdsgroep, functieniveau, etc. en voorzien kunnen worden van een bedrijfslogo.

 

De resultaten vallen zeker niet tegen: de kosten per klik liggen weliswaar hoger met DirectAds dan met AdWords, maar de conversiepercentages zijn ook hoger, waardoor de kosten per conversie (=ingestuurd CV/sollicitatie) vergelijkbaar zijn. Belangrijker, onze klanten geven aan dat de kwaliteit van aangeleverde kandidaten duidelijk hoger ligt.

 

Takeaway: denk creatief na over advertentiemogelijkheden die sociale media te bieden hebben!

 

 

Expand Online - bereik meer met online marketing

http://www.expandonline.nl

Link naar reactie
  • 0

In het kader van deze topic nog een aardige voorspelling van Forrester Research m.b.t. de groei van social media advertising in de US.

 

Volgens deze voorspelling groeit social media advertising de komende vijf jaar jaarlijks met 34% om het derde interactieve advertentiekanaal in 2014 te worden!

 

 

Forrester_-_interactive_ads_forecast.thumb.jpg.0b4ebae0b5b53e08869991e2fe8696e0.jpg

Expand Online - bereik meer met online marketing

http://www.expandonline.nl

Link naar reactie
  • 0

Kort geleden nog het boek nieuwe regels voor nieuwe economie besproken. Kevin Kelly voorspelde in 1998 al dat netwerken de belangrijkste manier zou worden om zaken te doen en mensen te bereiken. http://boekenvoorondernemers.web-log.nl/.

 

Zelf denk ik dat iedereen nu nog een beetje zoekt naar het forum dat het best bij hem past. Over een aantal jaar zullen er vermoedelijk fora zijn waar je echt gericht op een bepaalde doelgroep kunt adverteren. Het belang? Contact met mensen met dezelfde interesse en daardoor interessant om advertenties te zetten.

 

Jacqelien

Een goede tekst genereert omzet.

 

K-PR Schrijfatelier

www.k-pr.nl

Link naar reactie
  • 0

In dit topic wordt gevraagd hoe Higherlevel meer kan bereiken met Social Media Marketing.

 

Op Higherlevel zitten allemaal experts die elkaar over het algemeen alleen op een onderwerp ontmoeten. Misschien dat mensen in de aanmeldprocedure meer informatie over zichzelf kunnen opgeven zodat je ook echt branche gerelateerde mensen kan benaderen om samen de handen ineen te slaan.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat HL om de "Social Marketing" efficiënter (en dus meer succesvol) te krijgen de "boards" meer specifiek zouden moeten worden, dus bijvoorbeeld een apart board over SEO of koude acquisitie in plaats van deze in een algemener board onder te brengen. Zo kunnen leden zich duidelijker profileren als autoriteit van dat specifieke gebied, doordat je bijvoorbeeld kan zien wie het meest in zo'n forum gepost heeft.

 

 

Gratis onbeperkt online factureren! http://internetfactureren.nl/

Link naar reactie
  • 0

Jeroen,

 

Ik weet niet of je vraag voor mij of Martin bedoeld was, maar ik wil wel iets uitweiden over wat ik bedoel:

 

Ik heb het boek "Inbound Marketing" gelezen en begrijp daaruit dat het idee van social marketing is dat ondernemers niet op zoek gaan naar klanten maar juist gevonden worden door klanten. Stel dat ik nu als klant opzoek ga op HigherLevel naar iemand die veel verstand heeft van SEO. Dan zou ik eigenlijk willen zien wie het hoogste "karma" heeft op dat onderwerp. Op dit moment is dat lastig omdat:

 

1) Over SEO wordt gesproken op board "Automatisering en internet", wie veel karma heeft op dat board is niet noodzakelijkerwijs een specialist op SEO gebied.

2) Ik kan alleen het totale karma zien van andere gebruikers, niet het karma op een bepaald board.

 

Niet dat ik van mening ben dat dit zo snel mogelijk aangepast moet worden, maar als er meerdere gebruikers zijn met mijn mening is het denk ik een waardevolle aanpassing.

 

mvg,

Wouter.

 

 

Gratis onbeperkt online factureren! http://internetfactureren.nl/

Link naar reactie
  • 0

Zou je dat echt zo doen? Ik zou dat persoonlijk nooit zo doen, karma zegt immers weinig over iemands echte kennis en zakelijk kunnen (iemand met een groot empathisch vermogen kan ook een hoog karma hebben). Is het niet zo dat je zoekt op SEO, dan een aantal actuele, drukke topics eruit pikt, en daarin gaat bladeren wie slimme dingen zegt? Dat is hoe ik dit doe als ik iemand zoek, ik kijk niet echt naar karma, maar naar de inhoud en het totaalplaatje.

Link naar reactie
  • 0

Gedeeltelijk mee eens.

 

Karma is wel een onderdeel van het totaalplaatje. Het probleem is als je als klant soms niet kan beoordelen wat de "slimme dingen" zijn die gezegd worden op het board, want waar moet je dan op letten? Karma is dan wel een soort van objectieve indicatie (ik heb het idee dat mods onnodige reuzen ongedaan maken).

 

Maar het is natuurlijk zo dat je wel slimme dingen kunt zeggen en alsnog een bedrijf runt waar klanten niet tevreden mee zijn, maar de kans daarop is wel kleiner en dat kan genoeg zijn om met iemand in zee te gaan.

Gratis onbeperkt online factureren! http://internetfactureren.nl/

Link naar reactie
  • 0

Onnodige reuzen maken we nooit ongedaan , evenmin als onnodige kneuzen (1 grievende uitzondering daargelaten bij mijn weten). Technisch hebben we daar als mod's niet eens de mogelijkheden voor.

 

O.b.v. mijn karma zou je me voor van alles en nog wat kunnen inhuren en zou je het nog logisch vinden als ik 150,-- per uur zou vragen. De praktijk is dat ik van alles wat weet en van veel nog minder. (bewijs? zie de karmateksten :))

 

Alleen veel van kasten en archieven weet ik echt veel maar dat blijkt weer niet uit het karmaoverzicht.

 

Hecht daar dus niet teveel waarde aan :)

 

Interessanter zou een overzicht van de meest "bekroonde" berichten per board zijn. Maar ook daar kleven weer nadelen aan.

 

Frans

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 100 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.