• 0

Financiering auto van de zaak?

op dit moment heb ik de financiering van mijn bedrijf zelf zo goed als rond en ben ik nu specifiek aan het kijken naar het vervoer, ik heb namelijk een personen auto nodig om naar afspraken te kunnen en bijv. zaken te bezorgen. Ik weet al welk merk ik wil en dat het om een goede occasion zal gaan. Maar hoe zou ik dit het beste kunnen aanpakken? bijvoorbeeld hoe kun je dit als starter het beste financieren? en zijn garages/dealers überhaupt wel bereid om een startende ondernemer te helpen?

Het gaat bij mij wel om een relatief grote zaak met een grote omzet, waarbij de prognoses zowel door de bank als de accountant zijn onderstreept.

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb zelf een tijdje geleden een soortgelijk topic geopend: https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=15;action=display;threadid=21277

 

Ik heb inmiddels voor mezelf geconcludeerd dat ik het geheel zonder financiering wil doen. In mijn geval heb ik al een redelijk potje gespaard tegen de tijd dat ik ga inruilen en kan dus gaan voor een 'zo goed als nieuw'-occasion. Maar als je in jouw geval een exemplaar pakt van ca. 5000 euro, wel zelf kritisch de auto beoordelen, dan kun je daar vast wel een jaar mee overbruggen en daarna met niet teveel afschrijving inruilen voor een nieuwer/beter/luxere auto.

Niet Ditzo, maar Datzo!

Link naar reactie
  • 0

Dagobert,

 

Ik kan je situatie niet beoordelen, weshalve ik slechts aangeef wat IK zou doen in jouw plaats. Omdat je dingen moet wegbrengen, en een starter bent met een lening zou ik in jouw plaats een nieuwe bestelwagen met grijs kenteken kopen. De Porsche komt later wel als je stinkend rijk bent (wat ik voor je hoop).

 

Karel

Link naar reactie
  • 0

Dagobert,

 

We lopen een beetje gelijk op voor wat de ontwikkeling van onze winkeltjes betreft.

 

Ik ben bezig geweest met financial lease wat eigenlijk gewoon financieren is en operational lease (zowel nieuw als gebruikt) maar hier wil men een startende ondernemer gewoon niet helpen. Er wordt zonder blikken of blozen 30% van de netto investering als borg gevraagd.

 

Ben nu bezig met shortlease dat ligt in het verlengde van huren en is zeer flexibel en als je goed zoekt hoeft het niet duurder te zijn dan leasen. Even googlen op shortlease vind je een batterij aan aanbieders.

Link naar reactie
  • 0

De reden waarom ik een nieuwe bestelwagen met grijs kenteken aanbeveel ligt enerzijds aan de lage prijs (bvb- rn BTW vrij) en anderzijds het ongestoord rijden in de 1e, 2e en 3e jaar. Wat betreft de representatie: bezorgen doe je in het algemeen aan het magazijn, volstrekt logisch dat je dat met een (enigermate representatieve) bestelwagen doet. Ga je op verkoopbezoek waar je het liefst met een dikke Mercedes zou willen verschijnen, dan laat je doorschemeren, dat je na/voor het gesprek nog veel moet bezorgen en dus logisch dat je met de bestelwagen bent gekomen (i.p.v. de Mercedes of een andere super car).

 

Succes, Karel

Link naar reactie
  • 0

Ik heb inmiddels wat ervaring met het leasen van auto's , en het enige waar ik je voor wil waarschuwen, zijn de constructies waarbij je via een garage de auto op afbetaling koopt. Een voertuig waar je een aanbetaling op moet doen van € 5000,-- vervolgens 5jr iedere maand €350,-- en dan tenslotte een eindbedrag(gegarandeerd inruilbedrag) lijkt interessanter dan het is.

Ik lease nu via amstel lease(financial), en aan het eind van 3 jaar kan ik zelf bepalen wat ik doe. Zoals de economie er nu voorstaat wordt dat waarschijnlijk nog 2 jaar extra doorrijden.

Link naar reactie
  • 0

Nils,

 

In mijn geval speelt een stukje representativiteit ook een rol.

 

Daarbij komt in mijn ogen de kans groot is dat ik met een dieseltje van 3k met een beetje pech in 1 jaar ook 3 keer voor een aanzienlijk bedrag bij de garage sta.

 

Groet.

 

Representativiteit is een betrekkelijk begrip. "Wij" hebben 10 jaar gedaan met een Golf Diesel. Er stond 350.000 km op de teller toen we er afscheid van namen. Jaarlijkse kosten incl. brandstof, onderhoud, belasting en afschrijving waren 3.500,- euro. De auto zag er keurig uit. Er is werkelijk geen klant (investeerders) die er een probleem mee had.

 

Het is absoluut anders als je vertegenwoordiger bent en de hele dag afspraken buiten de deur hebt. Maar dan nog liever iets kleins en zelf betaald dan iets luxe geleased. Die leasekosten moeten ook opgehoest worden als het even iets minder gaat.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Nils,

 

Mijn insteek is dan ook zo kort mogelijk leasen/huren en als er middelen beschikbaar zijn een auto kopen waar je (een aantal) jaren mee vooruit kunt.

 

Snap nu waarom bij mijn laatste werkgever alle auto's in eigendom waren. Leasen is echt te duur,

 

Gegroet.

Link naar reactie
  • 0

Ff een tip als je een knappe zakenauto zoekt voor niet te veel geld. Ga eens kijken op de Duitse websites. Voor een leuk bedrag haal je daar een knappe diesel vandaan van een recent model die je met een nieuw Nederland kenteken geleverd krijgt. Dus 'nieuwe' uitstraling en een 'gebruikte' prijs.

 

En je eigen auto biedt je natuurlijk aan via ikwilvanmijnautoaf.nl ;) dan heb je ook geen probleem met inruilen.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ook een bedrijfsauto geleast d.m.v. starterslease en ik vond dat een prima oplossing.

Moest toenertijd 2000 Euro aanbetalen en had een maandtermijn van 300 euro en reed een splinternieuwe auto waar ik veilig en vertrouwd mee de weg op kon.

Vaak als het minder gaat en het niet meer op te brengen is kun je de wagen kosteloos weer inleveren.

En het is tevens een mooi visitekaartje.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 189 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.