• 0

Copyright op foto's website.

Hoi,

Mijn concurrent heeft foto's van produkten van mijn website gekopieerd, en op zijn eigen site geplaatst, terwijl er op mijn site duidelijk aangegeven is dat er copyright op rust.

Na een dringend verzoek van mijn kant deze foto's te verwijderen, heeft hij echter alleen de achtergrond ervan veranderd.

Kan iemand me misschien vertellen of nu mijn copyright is vervallen, of zijn dit nog steeds illegale praktijken van zijn kant. En wat zou er eventueel tegen te doen zijn?

Alvast hartelijk dank voor uw/jullie reaktie.

vr.gr. K. Kaptijn

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

• 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Hoe ben je zelf aan die foto's gekomen? Zelf gemaakt? Dan ben je volledig copy wright houder en moet hij ze eraf halen.

Maar ... stel dat hij ze van dezelfde bron heeft als jij? Dan lijkt het mij een moeilijke kwestie. Dan moet je bij jouw bron informeren of hij ze mag plaatsten (mits je dat zelf ook gedaan hebt, anders ben je zelf ook een copy-cat). Want de achtergrond verdwenen is, blijft naar mijn idee alleen de foto over en deze kan hij overal vandaan hebben.

Maar laat ik van het positieve uitgaan ... het zijn jouw foto's?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

Bedankt voor uw reaktie.

Als ik de foto's niet zelf zou gemaakt hebben zou het natuurlijk een mooie bak zijn als ik hierover problemen zou gaan maken. Het zijn dus gewoon mijn eigengemaakte foto's.

Ook is het niet zo dat hij die foto overal vandaan gehaald zou kunnen hebben, want dit betreft eigenlijk best een uniek produkt. Mijn indruk is dat hij zijn klanten wil peilen of die interesse hebben in dit produkt, zoja, dan kan hij ook van dit sieraad zelf een kopie maken.

Het is zelfs aan de ondergelegen nummers van de foto's te zien. Die corresponderen totaal niet met de nummers van zijn eigen pics.

Ik vindt dit maar moeilijk te verkroppen, de tijd die je steekt in een paar knappe foto's te maken, en een ander die ze alleen hoeft te copy/pasten.

Link naar reactie
  • 0

Door technische problemen is m'n vorige post verdwenen, bij deze dus nogmaals: als jij de foto's hebt gemaakt heb jij het eigendom en alle rechten, en mag een ander die niet van jou overnemen zonder jouw toestemming. Ook aanpassingen eraan als een achtergrondkleur veranderen doen daar niets aan af.

Link naar reactie
  • 0

:( Mijn post is ook verdwenen. Ik zou iig meteen contact opnemen met degene die jou copyright heeft geschonden en hem/haar duidelijk maken dat wanneer de foto's niet onmiddelijk worden verwijderd, je juridische stappen gaat ondernemen.

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

Tot nu toe bedankt voor uw reakties.

De betreffende website is na mijn dringende verzoek de foto's te verwijderen compleet van het net afgehaald. Ik weet dus niet of "mijn probleem"hier de oorzaak van is.

Ik hoop dat de eigenaar van die website zijn fout ingezien heeft.

vriendelijke groeten,

K. Kaptijn

Urk

Link naar reactie
  • 0

Beste mensen,

Ik heb een ander probleem. Het lijkt er wel op. Ik wil een webshop maken en daar aantal producten aanbieden. Alleen 1 van de leveranciers heeft op producten van hun 2 merken en op de logo' s copyright gezet. Hij heeft dit laten weten via een brief. Hij wil namelijk niet dat foto's en de logo's op het internet komen.

Mijn vraag aan jullie is:

1) Mag dit zomaar?

2) Geldt de copyright ook als je zelf foto's maakt van je assortiment?

3) Mag je de namen van de merken wel anders noemen?

4) hebben jullie nog tips voor mij wat ik hier tegen kan doen?of waar ik meer informatie kan vinden hierover?

groeten,

Harmen

Link naar reactie
  • 0

Beste mensen,

Ik heb een ander probleem. Het lijkt er wel op. Ik wil een webshop maken en daar aantal producten aanbieden. Alleen 1 van de leveranciers heeft op producten van hun 2 merken en op de logo' s copyright gezet. Hij heeft dit laten weten via een brief. Hij wil namelijk niet dat foto's en de logo's op het internet komen.

Mijn vraag aan jullie is:

1) Mag dit zomaar?

2) Geldt de copyright ook als je zelf foto's maakt van je assortiment?

3) Mag je de namen van de merken wel anders noemen?

4) hebben jullie nog tips voor mij wat ik hier tegen kan doen?of waar ik meer informatie kan vinden hierover?

groeten,

Harmen

1) ja

2) nee

3) ja mag wel merken noemen onder voorbehoud van onderstaande opmerking.

4) Als een producent niet wil dat je zijn producten aanbied, dan kan die dat verbieden en dan heb je volgens mij te gehoorzamen. De producent mag namelijk zelf bepalen waar zijn producten verkocht c.q. aangeboden worden.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

Link naar reactie
  • 0

hey,

ook als je zelf de producten hebt in het assortiment?

En als je zelf foto' s er van kan maken dan kun je de producten als nog via internet aanbieden of zie ik dat verkeerd?

Groeten,

Harmen

Link naar reactie
  • 0

hey,

Het gaat over kranen en andere sanitaire producten. Er zijn verschillende aanbieders ook op het internet. Wij hebben al een bedrijf wat leverd aan installateurs, maar wij willen naar de consument.

groeten,

Harmen

Link naar reactie
  • 0

hey,

Het gaat over kranen en andere sanitaire producten. Er zijn verschillende aanbieders ook op het internet. Wij hebben al een bedrijf wat leverd aan installateurs, maar wij willen naar de consument.

groeten,

Harmen

Volgens mij is hier iets anders aan de hand.

Een aantal fabrikanten zit niet te wachten op sanitair dat door zogenaamde "handige Nico's" is aangesloten, en vervolgens problemen geeft.

De naam van de fabrikant kan zo in een verkeerd daglicht komen te staan.

Ook is er een bewust prijsbeleid wat weer verband houd met het eerste.

Als jij de prijzen onder een bepaalde bodem prijs gaat verkopen, krijgt een installateur gezeur omdat klanten bij offertes op het internet gaan zoeken naar de prijzen.

De installateur verkoopt deze kranen dan niet langer, ergo omzet verlies voor de fabrikant.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar