• 0

Detacheren verplicht?

Gast Verwijderd account

Hallo, ik heb een aantal vragen en ben op zoek naar een paar antwoorden.

Ik ben zelf taxi chauffeur in loondient ( 10 jaar) en het is redelijk duidelijk dat mijn werkgever van mij af wil. 2 jaar geleden kreeg ik al eens een brief waarin ik "verzocht" werd om een andere baan te zoeken.

Ik zit nu al 4 maanden thuis vanwege een uit de hand gelopen arbeidsconflict.

Dit conflict is begonnen nadat mijn werkgever mij een "boete" van 25 Euro had gegeven wegens werkweigering. In mijn CAO staat hier geen vermelding van.

Inmiddels is via het UWV duidelijk dat mijn werkgever onvoldoende reintegratie inspanningen heeft vericht nadat ik zelf tot 5x toe via overleg./bemiddeling getracht heb ons conflict op te lossen.

Na 4 maanden tijd is het enige wat hij mij biedt een "detachering" naar een ander taxibedrijf. Ik ben het daar totaal niet mee eens omdat ik dan verder van huis moet gaan werken, en hij vervolgens gewoon mijn werkgever blijft. Ons conflict wordt hier niet door opgelost.

Ik heb zelf vanaf het begin af aan aangegeven dat mijn werk me bevalt maar dat ik duidelijke afspraken wil over loonbetaling. Hij weigert om op dit voorstel in te gaan en negeert mijn voorstel om dit conflict op te lossen zodat ik terug kan keren in mijn huidige functie bij het huidige bedrijf. Mediation wijst hij af omdat het te duur ( ?) zou zijn. Intussen heeft hij al 2 maanden geen salaris betaald en heb ik geen recht op een uitkering. Hij heeft immers aan zijn betalingsverplichting te doen.

In hoeverre ben ik verplicht om op het detacheringsvoorstel in te gaan? In mijn optiek is detachering bedoelt voor hoger opgeleiden en verandert er weinig aan de werkgever/werknemer verhouding. Ik ben die hele taxibranche intussen ook helemaal zat. Hij wil me gewoon onderbrengen bij een bevriende taxiondernemer, en ik wil helemaal niet voor die man werken.

Kortom... moet ik op het detacheringsvoorstel ingaan?

( verwart hij detacheren met deporteren?)

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/17717-detacheren-verplicht/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 0

Halle lastigetaxibazen,

Een heel vervelende kwestie, waarbij ik me kan voorstellen dat je dringend op zoek bent naar antwoorden. Dit is echter een forum voor en door ondernemers, iets waar we vrij streng aan proberen vast te houden. Dit topic gaat dus op slot, vanwege het feit dat dit forum niet de plek is hiervoor.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/17717-detacheren-verplicht/#findComment-174817
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar