• 0

Een gratis Blog aanmaken.

Aanbevolen berichten

24 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zit er ook al een tijdje aan te denken om een blog aan te maken. Maar ik ben me eigenlijk nog niet zeker hoe je daar de meeste (commerciële) waarde uithaalt.

 

Waarom zou je iets op een blog schrijven wat je niet op je eigen website kunt schrijven (aangenomen dat je een website hebt). Ja, op een blog kunnen mensen reacties geven. Is dat alles?

 

Wie kan mij daar meer over vertellen? Zo helemaal snappen doe ik het hele blog-gebeuren nl. niet.

 

Link naar reactie
  • 0

Als je als ondernemer gaat bloggen, lijkt mij een gratis dienst, zoals, blogger van Google , wordpress.com e.d. niet de meest voor de hand liggende optie. Je krijgt dan geen eigen domein en dat lijkt me toch wel een minimale voorwaarde.. Ook komt het voor dat Google gebruikers toegang tot hun diensten weigert en dan ben je dus mooi in de aap gelogeerd want je content staat bij Google. Verder komt het minder professioneel over.

 

Helemaal gratis is het dan niet omdat je kosten voor hosting en de domeinnaam hebt, maar er is wel heel goede gratis blogsoftware, zoals ttp://www.wordpress.org. Als je toch voor gratis wilt gaan, is Wordpress.com wel een goede optie omdat je dat later het gemakkelijkst kunt exporteren naar een eigen blog, met wordpress software.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ok, wist ik niet maar registreer je dat domein dan zelf en staat dat op jouw naam en moet je dan de software van blogger downloaden of zo? De SIDN geeft in ieder geval de volgende reactie op een zoekopdracht naar blog.up100.nl:

 

"Error: domeinnaam blog.up100.nl wordt niet bediend door deze server", terwijl de sidn toch volgens mij alle nl domeinen registreert. ???

Link naar reactie
  • 0

Hoi Cath,

 

Het is een subdomeinnaam van up100.nl, dus het klopt dat het SIDN dit niet ziet als een normale domeinnaam.

Je kunt echter wel gewoon een domeinnaam zoals cath.nl registreren en koppelen aan je blogger account. Als je dit wilt en je komt er niet uit dan kun je me wel een PM sturen...

 

Het programma blogger word gewoon gehost door hun zelf, je linkt alleen je domeinnaam naar hun systeem..

Link naar reactie
  • 0

Hoi Cath,

 

Het is een subdomeinnaam van up100.nl, dus het klopt dat het SIDN dit niet ziet als een normale domeinnaam.

Je kunt echter wel gewoon een domeinnaam zoals cath.nl registreren en koppelen aan je blogger account. Als je dit wilt en je komt er niet uit dan kun je me wel een PM sturen...

 

Het programma blogger word gewoon gehost door hun zelf, je linkt alleen je domeinnaam naar hun systeem..

 

Ok, dank je wel maar het is zeker niet iets wat ik zelf wil. Ik ben graag baas op mijn eigen blog :)

Link naar reactie
  • 0

Ik zit er ook al een tijdje aan te denken om een blog aan te maken. Maar ik ben me eigenlijk nog niet zeker hoe je daar de meeste (commerciële) waarde uithaalt.

 

Waarom zou je iets op een blog schrijven wat je niet op je eigen website kunt schrijven (aangenomen dat je een website hebt). Ja, op een blog kunnen mensen reacties geven. Is dat alles?

 

Wie kan mij daar meer over vertellen? Zo helemaal snappen doe ik het hele blog-gebeuren nl. niet.

 

 

Hallo Kena,

 

Ik kan het allicht proberen. Met een blog maak je het wat meer persoonlijk dan met een gewone website. Overigens kun je een blog ook koppelen aan een gewone website of een combinatie maken van een blog en een gewone website. Integratie van een blog en een website is bijvoorbeeld mogelijk met Wordpress, Joomla en Drupal.

 

Ik heb mijn eigen blog bewust niet gekoppeld aan- of geintegreerd met andere websites omdat ik op mijn blog vrij wil zijn over zaken te bloggen die niks met de andere sites van doen hebben. Wat ik af en toe wel doe is de andere sites via mijn blog onder de aandacht brengen, bijvoorbeeld als er daar iets verandert.

 

Wat je niet moet onderschatten is dat het onderhouden van een blog best arbeidsintensief is. Als er een tijdje niks verandert op een gewone site valt niemand daar over, maar bij een blog verwachten ze wel regelmatig een nieuw verhaal. Blogs trekken ook eerder rss-volgers aan. Als je een blog regelmatig onderhoudt kan je dat ook goede posities opleveren bij zoekmachines. Mijn blog scoort op verschillende zoekwoorden binnen de eerste tien google posities, maar ik ben dan ook al een paar jaar bezig.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als je als ondernemer gaat bloggen, lijkt mij een gratis dienst, zoals, blogger van Google , wordpress.com e.d. niet de meest voor de hand liggende optie. Je krijgt dan geen eigen domein en dat lijkt me toch wel een minimale voorwaarde.. Ook komt het voor dat Google gebruikers toegang tot hun diensten weigert en dan ben je dus mooi in de aap gelogeerd want je content staat bij Google. Verder komt het minder professioneel over.

 

Helemaal gratis is het dan niet omdat je kosten voor hosting en de domeinnaam hebt, maar er is wel heel goede gratis blogsoftware, zoals ttp://www.wordpress.org. Als je toch voor gratis wilt gaan, is Wordpress.com wel een goede optie omdat je dat later het gemakkelijkst kunt exporteren naar een eigen blog, met wordpress software.

 

 

 

Denk nu dat een site opzetten met daaraan een blog ook een beter idee is.

Op die wijze heb ik dan ook meteen bescherming van me domeinnaam.

 

Ik kan nu 3 site's hosten op 1 hostingadres dus moet morgen maar eens contact opnemen met mijn hoster of dit naar 4 kan worden gezet met evt. een zwaarder pakket.

Link naar reactie
  • 0

Een extra domeinnaam bij je host -tegen meerprijs- kan vast wel....

 

Maar dan? Dan heb je een weblog naast je site. Of een blog in je site. Dan heb je eerst de vraag welke software je daarvoor gebruikt. Kijk eens naar de sites en weblogs die je zelf goed vind, niet zozeer qua inhoud, maar wel wat betreft uiterlijk en structuur. Ik heb zelf meerdere open source oplossingen gebruikt (en doe dat nog steeds) maar er zit echt verschil in. Bekijk ook eens de verschillende templates die beschikbaar zijn (ik ga er even vanuit dat je die niet speciaal wilt laten maken).

 

Belangrijker is dat je weet waarom je wilt bloggen. En waarover. Wat is je doel? Gewoon van je af schrijven, of wil je ook zakelijk voordeel behalen? In het tweede geval moet je echt een plan maken. Wat wil je vertellen, waarop wil je focussen? En hoe zit met de concurrentie? Bloggen zij ook en zo ja, waarover?

 

Als je hetzelfde wilt gaan doen als anderen die al (veel) eerder zijn gestart is de kans groot dat het een teleurstelling wordt. Dan zit je met die akelige "reacties: nog geen reacties" onderaan ieder artikel. Dat stimuleert niet, kan ik je uit ervaring vertellen.

 

Als je zakelijk blogt is het 'serious business'. Dat betekent dat je tijd moet vrijmaken om een 'blogplan' te maken, en om veel tijd te reserveren. Wat dat betreft is webloggen in een bestaande website wat veiliger, dan valt het niet zo op als er en tijdje geen nieuwe blog is. Anderzijds is -bijvoorbeeld- een apart WordPress weblog, met een eigen domeinnaam geweldig als je snel resultaten wilt zien bij zoekmachines. Maar realiseer je vooral dat een weblog zichzelf niet vult en dat gekopieerde inhoud geen inhoud is.

 

Succes!

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik heb nu 3 sites klaarstaan om gehost te worden deze zijn alle voor het borduren en bedrukken van textiel, elke site is gemaakt voor een bepaalde doelgroep.

De reden dat ze nog niet online staan is dat ik nog even wachten moet daar mijn vorige onderneming is overgenomen door een grote speler in het borduur en bedrukwereldje en ik nog even met een concurentiebeding zit.

 

Door omstandigheden, een paar hartattacks, doe ik het rustig aan maar ik kom uit de detailhandel en dat deed ik erg goed.

Vorige maand heb ik me laatste dottering gehad met meteen een totaal van 14,5 cm stents in me rechter kransslagader zodat deze niet meer dicht kan.

 

Ik voel me nu beter dan in de afgelopen 3 jaar terwijl ik toen al stents had zodat ik de moed heb opgepakt om weer wat meer te gaan doen.

Heb nu ook het idee wat in de advisering te gaan doen voor de detailhandel, weet nog niet of ik dat commercieel of als stichting ga doen.

 

Omdat ik soms nog veel fouten of onbenutte kansen zie in div. winkels wil ik daar me ongenoegen op een blog, wordpress, zetten vandaar het blog.

Ik kan nu al tientalle verhalen en anekdotes opschrijven dus de vulling komt er wel.

 

Link naar reactie
  • 0

Sinds dit jaar Blog ik er lustig los via mijn publieke Hyves site, van Fleurinmon Nederland voordeel hiervan is dat ik niet telkens mijn webmaster hoef te bellen om weer eea te uploaden en kan ik wanneer ik zelf wil verhalen en plaatjes toevoegen.

 

Voordeel: marketingtechnisch haal ik daar veel uit , mijn bedrijf blijft in beweging er vind actie en activiteit plaats dat vinden mensen interessant zeker in mijn vak van Visagie en uiterlijk, ik merk via mijn webteller dat er met grote regelmaat gekeken word ( een teller is erg handig!)

 

nadeel: tijd planner en in staat zijn levendig te schrijven, geen ellelange zeurverhalen maar to the point kernpunten, bewezen is dat mensen eerder ""scrollen"" dan lezen het gaat net als in de krant om de hoogtepunten.

Ik beperk me tot zaken die gerelateerd zijn aan het bedrijf, zonder direct mijn hele bedrijgsfilosofie neer te zetten.

 

Via mijn hyvessite verwijs ik ook naar mijn website.

 

kortom : wie schrijft die blijft!!

 

Ralph

 

Ralph Baaij

www.fleurimon-nederland.nl

www.ralphbaaij.nl

Ralph Baaij

 

Make-up artist

Link naar reactie
  • 0

Wordpress heeft ook een gratis online versie. Je hoeft in dat geval geen webhosting te hebben. Een domeinnaam zou je kunnen forwarden. Het voordeel ten opzichte van vele andere blogtools is dat Wordpress geen reclame maakt op jouw website en dat het naar mijn mening een van de beste weblog-scripts beschikbaar is.

Een zakelijke website + CMS + webhosting + domeinnaam + e-mail + gratis updates voor slechts 20 euro p/m! Ga naar Webdesign Direct!

Link naar reactie
  • 0

Wordpress vind ik inderdaad ook een aanrader. Makkelijk in gebruik, veel uitbreidingsmogelijkheden, en ook op je eigen server / bij je hostingpartij te installeren. Eenmaal geïnstalleerd, hoef je geen techneut te zijn om te bloggen.Ik ben altijd huiverig voor het plaatsen van content op 'gratis' sites, als het om zakelijk bloggen gaat. Voor je het weet, hangt er ineens een berg reclame aan je blog, of is alles ineens weg ('sorry, ging iets fout hier, maar ja 't het is gratis hè'). succes iig

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 171 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.