Higherlevel op eigen benen

Aanbevolen berichten

Ik vind het niet nodig om commerciële partners te zoeken die geld willen investeren in ruil voor reclame. In verband met zakelijke belangen zie ik geen punt om meer bedrijven te verbinden aan HL.

 

Wat wel kan worden overwogen is een "donate" functie zodat mensen die hier naar wens zijn geholpen wat geld kunnen overmaken als dank aan de inzet van HL'ers. Of dat ze bij een goed advies een paar euro willen doneren omdat ze zakelijk gezien een voordeel kunnen halen. Of misschien een sms dienst waarin je per sms 1,30 overmaakt aan de rekening van HL?

 

Het hoeven geen wereldbedragen te zijn maar als iedereen die dankbaar is een paar euro per jaar overmaakt, kan het een leuke meevaller zijn om extra kosten te dekken of andere initiatieven op gang te helpen. Of maandelijks een kleine goodie weg te geven voor de starter van de maand of het advies van de maand?

 

Edit: Of als een pot voor een HL meeting zoals HL goes to the beach natuurlijk!

Fiscalist in de maak

Link naar reactie

Ik geef dit topic even een kick. Niet zozeer om het topic een kick te geven maar meer omdat ik een gedachte kwijt wil en daar geen apart topic aan wil wijden.

 

Het gaat over de strategie van HL.

 

Als je bedenkt dat "we" inmiddels 10 jaar bestaan dan maken we in onze levensloop ook een aantal stappen.

 

- In het begin was ieder lid extra een geschenk, nu komen er leden bij die berichten posten waar je vraagtekens bij kunt zetten.

- in het begin is het prachtig als iemand reageert, inmiddels "dreutelen" sommige topics helemaal vol.

- in het begin moet je iemand verleiden om de site te bezoeken, inmiddels zorgt onze vriend google ervoor dat er iedere dag duizenden mensen binnenwaaien.

 

etc etc.

 

Voor mijn gevoel wordt het tijd voor een filtertje links of rechts. Enkele schetsen van mogelijke maatregelen:

- om te registreren een (symbolische) eenmalige bijdrage van € 1,95. Puur om de meest onzinnige vragen tegen te houden. Mocht er een aspirant-ondernemer zijn die dit ervaart als drempel om zijn vragen hier te mogen stellen, dan kan ik daar eigenlijk wel mee leven. Voor € 1,95 kun je in Nederland alleen nog in dorpjes een glas bier, een cappucino of een ijsje krijgen. Iedereen kan nog steeds gewoon gratis alles lezen. Ook zouden we een algemene "postvak in" kunnen maken waar aspirant leden een vraag kunnen deponeren zonder te registreren. Interessante vragen zou je dan aslnog kunnen behandelen, andere kunnen vaak verwezen worden naar de zoekfunctie. Voor mijn gevoel hoeft met name dit laatste type berichten niet te lezen te zijn op het forum.

- voor alle leden maximaal 3 reacties per dag. Dit voorkomt "slowchat-opmerkingen". (forumvervuiling) Het recht om iets te "mogen" posten krijgt zo enige waarde. (Mods kunnen natuurlijk vrijuit posten.)

- maximaal 1 topic beginnen per dag. (idem)

- geen columns van newbies, uitzonderingen kunnen gemaakt worden voor columns die ondubbelzinnig een stevig kaliber hebben.

 

Ik gun graag de ruimte aan anderen om deze suggesties hetzij af te schieten, hetzij aan te vullen/verder uit te werken.

 

Mijn insteek is om over 10 jaar nog steeds trots op HL te zijn.

 

(O ja, ook de huidige leden zal gevraagd worden de 1,95 te voldoen. Leden die het niet voldoen eindigt na 1 jaar het lidmaatschap. Het budget wat deze maatregelen oplevert is een bijeffect en kun je inzetten voor enkele hoogwaardige initiatieven > onderwerp van nadere discussie)

Link naar reactie

Op zich herken ik de symptomen die je aankaart. Deze symptomen gaan volgens mij samen met de groei van internet in het algemeen. Steeds meer mensen zitten steeds langer op internet. Zo ook de ondernemers en dus komen er ook meer mensen langs HL.

 

Ik denk niet dat de oplossing zit in het vragen van een vergoeding voor HL. HL is gratis en dat moet zo blijven, vind ik. Als je er voor betaalt, hoe symbolisch ook, dan ga je ook een tegenprestatie van HL als platform verwachten. Dat moet je denk ik niet willen. Bovendien krijg je een opsplitsing. Leden zullen uit principe niet willen betalen en vertrekken naar een ander platform of richten een nieuwe op. Been there, done that.

 

Een maximaal aantal berichten per dag is niet handig. Zat waardevolle leden checken maar 1x per week of minder vaak het forum en kunnen dan misschien in wel 7 of 10 topics waardevolle hulp bieden. Daar moet je geen max op willen zetten.

 

De drempel voor nieuwe leden moet zo laag mogelijk blijven. De drempel is met het huidige beleid al vrij hoog, en dat is op zich hoog genoeg.

 

De enige oplossing is volgens mij gewoon strenge mods die de boel goed in toom houden. Naar mijn idee gaat dat prima zoals dat nu gaat. Af en toe wat offtopic geblaat (met name in de weekenden) maar dat hoeft niet negatief te zijn.

 

Kortom, ik vind het prima zoals het nu gaat.

Link naar reactie

 

Goh. Iemand die strenge moderatie waardeert. ;D

 

Kan er nog wel een bedenken (heeft net een boek geschreven) ;)

 

Ontopic: Ik moet voor mezelf eerst het probleem helder hebben voordat ik over de oplossingen na kan denken. En dat is me nu nog niet geheel duidelijk.

Ik waardeer het wel dat leden actief meedenken over de richting van HL dus dank en reus daarvoor

Link naar reactie

Een maximaal aantal berichten per dag is niet handig. Zat waardevolle leden checken maar 1x per week of minder vaak het forum en kunnen dan misschien in wel 7 of 10 topics waardevolle hulp bieden. Daar moet je geen max op willen zetten.

Dank je voor je reactie Wouter. Dit punt pak ik er even uit als voorbeeld. Als ik "jouw stats" bekijk ben je nu 5 1/2 jaar lid en heb je 1300 berichten gepost. Ik beschouw jouw als waardevol lid. Ik neem jouw stats even als voorbeeld. Stel dat jij inderdaad 1x per week zou checken dan zou je in dus in die 5 1/2 jaar, dus zo'n 290 dagen ingelogd geweest zijn. Als je op die dagen 3 berichten zou mogen plaatsen, zou je dus ook 870 berichten hebben kunnen plaatsen.

 

Het gaat mij niet zozeer over het aantal van 3. Het gaat mij erom dat het "een waarde" heeft dat je op dit forum mag posten. Je zou dus ook 20 berichten per week kunnen nemen (of 100 per maand). Zie het als belminuten of 1 Gb dataverkeer. Denk in termen van "fair use". Juist omdat je de vrijheid hebt om iets te mogen typen, wil niet zeggen dat je die vrijheid altijd moet gebruiken.

Link naar reactie

Een postlimiet is killing voor urgente discussies waarin misverstanden voorkomen. Als een post verkeerd begrepen wordt en je hebt niet meer de mogelijkheid om een en ander te verduidelijken of aan te vullen dan werkt dit zeer negatief voor degelijke informatie en antwoorden.

 

Link naar reactie

Een postlimiet is killing voor urgente discussies waarin misverstanden voorkomen. Als een post verkeerd begrepen wordt en je hebt niet meer de mogelijkheid om een en ander te verduidelijken of aan te vullen dan werkt dit zeer negatief voor degelijke informatie en antwoorden.

@Middle: Een van de dingen die een forum gezond houden is "forumtechniek". Je kunt een bericht binnen 2 uur (?) nog veranderen/wijzigen/corrigeren/typo's eruit halen etc. Daar heb je dus ook geen apart bericht voor nodig.

 

@Frans: een gedachtegang ( ;) ) is dat wanneer het recht om te mogen posten een gevoel van waarde heeft, hier ongetwijfeld zorgvuldiger mee omgesprongen wordt. Voor mijn gevoel ligt de uitdaging erin hoe je iemand die waarde kunt laten ervaren. Ik zie het dus meer als credits die je hebt i.p.v. een limiet.

 

Je zou bijvoorbeeld ook extra credits kunnen krijgen als je een reusje krijgt. (dan mag je bijvoorbeeld 1 bericht extra posten). Zo beloon je "goed en coöperatief" forumgedrag.

 

Edit (toevoeging): daarnaast kun je (net zoals nu) het off-topic gedeelte "niet mee laten tellen". Zo concentreer je het "gedreutel" in dat forum en blijven de andere topics daar meer van gevrijwaard.

Link naar reactie

Misschien kunnen we dan ook reuzen gaan verhandelen in de V&A rubriek? ;)

Sorry, melige opmerking en zeker niet negatief bedoeld.

 

Eerlijk gezegd zie ik nog niet direct welk probleem moet worden opgelost door verdergaande regeldruk. Ik maak mijzelf regelmatig schuldig aan flauwe opmerkingen, soms uit recalcitrantie, meestal omdat een beetje humor de zwaarte van sommige discussies wat kan relativeren. Gelukkig zie ik dat ook van anderen.

 

Naast een serieus platform waar ondernemers elkaar belangeloos helpen is HL voor mij ook een community waar met elkaar op zijn tijd gelachen en gedold mag worden. Ik hoop van harte dat dit zo mag blijven.

 

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie

- om te registreren een (symbolische) eenmalige bijdrage van € 1,95.

- voor alle leden maximaal 3 reacties per dag.

- maximaal 1 topic beginnen per dag. (idem)

 

1 - Dan had ik me hier NIET ingeschreven, heb nog geen internet bankieren, dus was me niet eens gelukt. (of moet ik 2 euro per post opsturen? ;D)

2 - Ik heb liever dat de mensen met verstand over mijn vragen zoveel reactie's kunnen geven als ze willen. Wat je zei over je kan je berichten ook bewerken, wat voor nut heeft dit nu weer? De inhoud blijft het zelfde als dat er 50 reacties geplaats worden, alleen dan in 1 post. Dan heb ik liever gewoon een mailtje als er een nieuwe reactie is, of wil je dit ook doen als iemand zijn bericht bewerkt?

3 - En als ik nu 4 belangrijke vragen heb die ik het liefste in 1 dag beantwoord heb? Bijvoorbeeld omdat er zakelijke spoed achter zit.

 

Wat mij betreft zijn dit 3 no go's. 8)

© 1987 - 2012 Internet Explorer is geen browser het is alleen om Firefox of Google Chrome te downloaden. - WebBuro NiXiO Development met style en van kwaliteit - We listen the best music for free on Whoomy.com

Link naar reactie

Als je je strategie wil veranderen dan lijkt het me een goed idee om eerst te kijken naar de missie. Keep your eyes on the prize, zeggen ze.

 

Ik lees hierboven onder "Higherlevel.nl?" de volgende:

 

Voor wie is Higherlevel.nl?

 

Higherlevel.nl is bedoeld voor iedereen die een bedrijf wil starten, is gestart, wil groeien, of interesse heeft in ondernemers met een toekomst. Nog niet overtuigd? Er zijn vele redenen om vaste bezoeker te worden en mee te praten op Higherlevel.nl.

 

Ondernemers staan bij ons hoog in het vaandel, sterker nog, zij zijn ons vaandel! Toch bestaat een groot gedeelte van de forumleden uit o.a. ervaren (ex)ondernemers, adviseurs en mensen met activiteiten die ondernemers ondersteunen.

 

Ondernemen zal altijd een race tegen de klok met miljoenen valkuilen zijn. Iedere uitdaging die je kan krijgen moet je aangrijpen. Je moet de hulpmiddelen weten te vinden en door het delen van informatie kom je al een heel eind. Higherlevel.nl biedt ingangen, advies, voorbeelden, ervaringen, feedback, ongezouten meningen, etc., etc.

 

Schroom dus niet om lid te worden... Stel je vragen en geef advies op gestelde vragen van anderen waar jij raad op hebt. Alleen zo komen we allen op een 'higher level'!

 

Voordat er maatregelen komen met als doel toetredingsdrempels te creëren voor het gebruik van een openbare internet forum die door belastinggeld gesteund is, zou ik eerst goed naar de bedoeling kijken. Een community heeft een bepaalde vorm van integriteit. Structurele veranderingen tasten het integriteit aan en veranderen, linksom of rechtsom, de aarde en omgang van de community zelf. Zoiets beginnen met een drempel -- net als Quora of Gmail, die destijds een uitnodiging voor nodig was -- is een aanpak. Maar het creëren van een drempel waar er vroeger geen drempel was, is iets heel anders en zorgt minimaal ervoor dat je ervaring van de community tijdelijk verslechtert.

 

Snel en eenvoudig bedrijfshuisvesting, waar de ruimte aan je werk past, en niet andersom. Wij zijn aan het delen. En het is geweldig. http://www.registratie-adres.nl

 

Een professioneel, verwelkomen coworking gemeenschap Treat it like your own. It is. http://www.kamer52.nl

Link naar reactie

Even terug naar de probleemstelling:

 

 

- In het begin was ieder lid extra een geschenk, nu komen er leden bij die berichten posten waar je vraagtekens bij kunt zetten.

- in het begin is het prachtig als iemand reageert, inmiddels "dreutelen" sommige topics helemaal vol.

- in het begin moet je iemand verleiden om de site te bezoeken, inmiddels zorgt onze vriend google ervoor dat er iedere dag duizenden mensen binnenwaaien.

 

 

Er zijn de afgelopen jaren al wat extra filters ingevoerd, oa op studievragen en verzoeken tot medewerking aan onderzoek. Er wordt actiever gemodereerd op niveau (oa door even door te vragen naar beweegredenen en wat al aan voorwerk gedaan is) en duidelijkheid (bezoeker kan zelf filteren op kopregels), en door topics te sluiten e/o verwijderen als ze niet echt bijdragen aan het doel van het forum.

 

Modereren op niveau (of filteren) blijft echter lastig, want wat evident is voor de één is lastig voor de ander. Wat mij betreft mag ook de stamgastpraat wat teruggedrongen worden. Dat kan best gezellig zijn, maar de verhouding ondernemersvragen en interne smalltalk raakt soms uit balans. Wordt er meer over gemeenschapsbeslommeringen gepraat dan over ondernemen.

 

Suggesties?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Op persoonlijke titel.

 

Bekijk het eens wat groter in plaats van allemaal kleinere regels. Het gaat niet om dat ene regeltje, die ene mod actie, dat ene topic wat je wel/niet sluit.

 

Uiteindelijk, en dat zegt Jeannine goed, gaat het volgens mij om de visie. HL heeft bestaansrecht omdat het een bepaalde visie en missie heeft die het nastreeft. Soms met veel succes en soms met wat minder succes. Het streven om dat te bereiken is het bestaansrecht, niet meer niet minder.

 

De interessante discussie is dus: Hoe kunnen we daar nog betere resultaten op boeken? Daarvoor bestaan vele plannen van zowel online zaken als offline zaken. In de basis heeft dat niet zoveel met modereren te maken (dat moet gewoon heel goed zijn) maar ook met organiseren en mensen die tijd en energie hierin willen steken.

 

Wanneer wordt HL meer nuttig voor je? Dit heeft te maken met veel factoren zoals behoud van ervaren ondernemers, persoonlijke hulp via je HL netwerk bij een crisis of net even dat ondersteunende berichtje in een rottijd. Maar ook de suggestie om eens met de juiste persoon te gaan praten waarbij je ineens je nieuwe businessplan scherp voor ogen hebt door wat rake opmerkingen.

 

HL is groter dan alleen het forum alleen. HL = De HL ondernemers. En jij als gebruiker kan kiezen wat je daar mee doet.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 111 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.