• 0

Transport USA - Nederland

Hallo allemaal,

 

Ik heb een pallet (2.7m3 en 128kg) met goederen in de Verenigde Staten staan die naar Nederland vervoerd moet worden. De transportkosten zijn echter veel hoger uitgepakt dan me is voorgedaan. Volgens het bedrijf waar ik het gekocht heb, gaan die 1450 dollar kosten. Een goedkopere optie was er volgens hen niet.

 

Ik kan me niet voorstellen dat het niet goedkoper kan. Zeevracht? Ik heb me al suf zitten googlen, maar vind niet echt iets. UPS, TNT, DHL, FedEx, etc. zijn allemaal veel te duur.

 

Weet iemand een goede optie? Het mag best een maand duren voordat het hier is.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het is een beetje een welles-nietus verhaal geworden. Aan de ene kant mijn schuld dat ik eerst zwart-wit op papier de transportkosten op basis van deze order had moeten hebben, aan de andere kant had dat bedrijf wel wat duidelijker mogen zijn uit zichzelf.

 

Punt is dat de order al betaald is, maar nog niet de transportkosten.

 

Of ik juridisch sterk sta om de order te annuleren en mijn geld terug te krijgen, weet ik niet. Binnen Nederland had ik dat zo geprobeerd, maar ik laat in dit geval liever alsnog die pallet versturen.

 

En dus ben ik op zoek naar een verzendmethode / transporteur die het voor veel minder kan doen, dan wat ze in de USA voorstellen. Want volgens mij had ik een complete zeecontainer kunnen laten versturen voor die 1450 dollar....

Link naar reactie
  • 0

Ik had het al gezien, maar bedankt voor de tip.

 

Ik heb echter geen verstand van groupage transport, want daar gaat de discussie over. Moet ik bijv. zelf een vervoerder regelen tot de haven in de USA waar het wordt afgeleverd bij een overslag-bedrijf o.i.d.? En dan zelf ophalen in Rotterdam?

 

Volgens mij is dat wel de goedkoopste oplossing; lange verzendtijd maar wel een relatief goedkope optie...

Link naar reactie
  • 0

Goedemiddag Joelphil,

 

Wanneer je een zending hebt van 2,7cbm oftwel 2,7 w/m (om het in zeevrachttermen aan te geven) kun je het beste hier lokaal contact opnemen met bijv. Schenker, DHL of andere vervoerders, en dan vraag je naar een tarief (FOB of ex works)voor LCL zending vanaf de plaats van vertrek.

 

Kosten zijn ong (afhankelijk van haven van vertrek) 80- 115 dollar per w/m dan krijg je nog de BAF (bunker adjustment fee) en je krijgt de inklaringskosten en afleverkosten in Nederland. Denk je dat, afhankelijk van de leveringsconditie (FOB of ex works) ong 650 euro kwijt bent voor het transport.

 

Wat ik je dus kan aanraden is om contact op te nemen met een locale (internationale) vervoerder/forwarder en vraag naar de kosten voor een LCL zending.

 

Succes, en als je nog vragen hebt.....

 

Groeten,

 

J.S. ASPA

Business with China was never easier

sales@bjornfrank.eu www.bjornfrank.eu

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 175 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.