• 0

Stappenplan eigen tv prod. bedrijf?

Nu hier mijn 2e topic over dit specifieke onderwerp, namelijk het opzetten van een eigen tv productiebedrijf. Uit mijn vorige topic ben ik helaas niet wijzer geworden, dus ik besluit toch wat minder breed vragen te stellen. Omdat het produceren van een tv programma ingewikkeld in elkaar zit ben ik daarom meer op zoek naar specifieke personen, of een consultingbedrijf die mij echt specifiek advies kunnen geven, en zaken uitleggen.

 

Helaas zal ik hier vast een hoop centen moeten neerleggen om echt antwoord op mijn vragen te stellen betreft het produceren van eeen tv programma. Zijn er hier mensen die zich in deze branche actief zijn, en die evt een eigen productiebedrijf hebben?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je stelt geen vraag, maar je doet een oproep.

 

Stel gewoon een vraag, laat weten wat je zelf al weet. Wat is je intentie? Heb je een idee voor een televisieprogramma en wil je dat zelf produceren? of wil je een productiemaatschappij beginnen om in opdracht van anderen programma's te produceren.

 

Voor het opzetten van een productiebedrijf heb je niet veel nodig. Je schrift je in bij de KvK als productiebedrijf en je hebt een sdrae en een telefoon nodig. Thats it.

 

Wel je een eigen programma produceren, dan heb je nodig:

- een script

- geld voor de productie

- plek op een zender

 

Heb je die zaken niet voor elkaar, dan zou ik geen cent uitgeven.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Als je concrete vragen heb wil ik die best beantwoorden. Ik heb een videoproductiebedrijf maar meer gericht op het bedrijfsleven, dus ik weet niet wat je precies wilt met dat tv productiebedrijf? Maar buiten het feit dat ik me meer concentreer op de zakelijke markt heb ik wel de kennis van "tv land" Ik heb er ook voor gestudeerd namelijk.

 

Dus brand maar los.

www.bezembinderproducties.nl

Link naar reactie
  • 0

Een oproep dan… Nils. Excuses voor mijn slechte taalgebruik. :-[

 

Hier volgen mijn vragen, ik ga ervan uit dat ik op het moment van starten weinig, of onvoldoende vermogen heb om apparatuur of mensen zelf te huren/kopen, maar wel een aantal volledige ideeën volledig uitgewerkt op papier.

Ik heb een aantal uiteenlopende plannen, waarbij de één meer in de commerciële sfeer komt, en de ander meer in een documentaire sfeer. Mijn plan is om voor projecten te gaan die op tv worden uitgezonden, of/en op dvd verschijnen.

Er zijn verschillende (financiële) mogelijkheden om een project te realiseren. Ik kan een sponsor, fonds, subsidie, omroep, binnenhalen om daarmee mijn project te financieren, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

Nogmaals wat ik kan, dus is het project (een documentaire) dus volledig laten financieren door een omroep, in ruil dat het daar natuurlijk word uitgezonden. Maar wat ook een mogelijkheid, is van geld van sponsoren, fondsen daarvan een documentaire te laten financieren, dan op DVD uitbrengen, en vervolgens wellicht aan een (buitenlandse) omroep verkopen. Ik zat er nog aan te informeren bij NCRV’s Dokument, maar die verzochten mij vervolgens om maar ergens anders te informeren hoe dat precies in tvland te werk gaat.

 

Link naar reactie
  • 0

twee antwoorden:

 

1. hoe groot acht je de kans in een bedrijfstak, waarvan je niet weet hoe het werkt en waar je de mensen niet kent, dat jij succesvol zal kunnen zijn? nul dus.

 

2. als je er echt in gelooft, doen! ga met zoveel mogelijk mensen in de omroepwereld praten en zorg dat je ideeen werkelijkheid worden!

 

de keuze is aan jou.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 114 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.