• 0

fabriceren van katoenproducten

Goedemorgen medeforumgenoten,

 

Ik heb een aantal vragen voor jullie.

 

1. wie weet een fabriek in NL die katoenen producten ( denk aan shawls etc) kan vervaardigen? Ik zal hun 1 voorbeeld/ exemplaar geven. Aan de hand daarvan wil ik een stuk of 100 producten daarvan willen afnemen.

 

2. Als je een eigen bedrijf start, dat in eerste instantie via een website zijn producten verkoopt, wat kun je dan het beste als eerste doen? KVK?

 

3. Wie weet waar ik goeie stoffen uit het buitenland kan halen? Welk land is het meest geschikt voor bv Katoen?

 

4. Heeft er iemand een tip over LABELS?

 

Edit, typo topictitel

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Vragen en antwoorden over KvK kun je genoeg op Higherlevel terug vinden zoals Iwan ook al aangeeft. Neem even zelf de moeite om hier op te zoeken.

 

Wat betreft het katoen en labels verhaal het volgende:

 

- Productie

100 stuks is natuurlijk wel heel erg weinig als je zelf 1 voorbeeld sjaal aanlevert en ze moeten deze namaken. Het maken van patronen, en het eerste model namaken verdelen over 100 stuks is natuurlijk straks nog steeds van de hoge kant qua stuksprijs.

 

- Stof

Kijk even als je grotere aantallen gaat produceren bij de producent hiervoor. Vaak hebben deze een ontzettend uitgebreid gamma of connecties dat zij bijna iedere stof wel kunnen krijgen, of zelfs op basis van PMS kleuren kunnen maken.

Houd er rekening mee dat je als je het stof zelf aanlevert dubbele verzendkosten krijgt, tevens moet je natuurlijk niet vergeten dat je er een hoop tijd aan kwijt bent om deze stoffen te selecteren en te kopen. Deze kosten kun je vaak besparen door even duidelijk met je producent een gesprek aan te gaan. Zij kunnen vaak stoffen leveren aan prijzen waar ik het nog niet eens aan kan inkopen. Hoe komt dat? Op zich heel logisch, nogmaals zij kopen veel materialen in, waardoor ze ook staffel korting kunnen krijgen bij hun eigen leveranciers. Ik ben vaker goedkoper uit om het meteen bij de producent te kopen. Laat staan dat het nog eens veel sneller werkt!

 

- Labels

Het is natuurlijk maar de vraag wat voor formaat en welke type je graag wilt gaan gebruiken. Ik zelf maak gebruik van:

 

- Print labels, deze zijn wit en in zwart bedrukt.

Dit zijn de iets goedkopere labels, en zeer ideaal om mee te starten.

 

- Geweven labels, deze zijn met een max. van 8 kleuren geweven op basis van een ontworpen afbeelding of tekst.

Dit zijn de meer exclusievere labels, het heeft een duurdere uitstraling dan de printlabels. Deze zijn door het verwerkingsproces natuurlijk weer een stukje duurder.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.