• 0

Waar kan je het beste organisch katoen vandaan halen?

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Patricia,

 

Bedoel je je met organische katoen de katoen BOLLEN of reeds tot stof (textiel) verwerkt?

 

Egypte is o.m. een grote katoenproducent. Overigens ging/gaat het elk jaar mis, door toedoen van de armyworm, een larve die in de katoen bollen gaat zitten (vreten), en elk jaar werden zelfs schoolkinderen naar de velden gedirigeerd om ze te verwijderen. Althans: vroeger - en misschien nog. If not, dan zullen er verdelgingsmiddelen deze kinderen vervangen. Hoe gevaarlijk deze voor de mens is is mij niet bekend. Kijk ook naar de site van de EVD

 

http://www.evd.nl/home/index.asp

 

Turkije schijn ook een producent van katoen te zijn.

 

Katoen als gewas (product) is licht (bulky). Dus hoge vervoerskosten. Ze komen meestal van verre landen (dichtsbij Turkijke/Egypte????).

 

Succes, Karel

 

 

Link naar reactie
  • 0

@Karel,

 

ja dat gif is schadelijk voor mensen. Tegenwoordig is het kopen van pesticiden erg duur geworden. Dit heeft geleid tot schrijnende situaties in India, waar veel boeren zelf dat gif maar gingen nemen omdat zij het echt niet meer zagen zitten, omdat zij meer dan bankroet waren.

 

Dus, nu is het goedkoper geworden om mensen in te zetten. Dat is veel werk, katoenteelt zonder pesticiden is arbeidsintensief. En dat is positief ... er wordt geen gif gespoten en de mensen zijn daarom in de plaats aan het werk.

 

Zij bedoelt hier de stoffen Karel. Althans ik stel mij niet voor dat iemand dat spul gaat kammen, spinnen en weven. Afgezien van het enorme volume, dat nodig is om katoenbollen van A naar B te krijgen.

Boterham dubbel vouwen? Ik kan het niet.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben nieuw hier... :-[

 

Geen probleem, vandaar de link :) Eigenlijk moet je het zo zien: elk topic is één vraag of kwestie, een gesprek over één onderwerp als het ware. Heb je een nieuwe vraag of kwestie, dan heb je grote kans dat daar al een gesprek over loopt. Zo niet, dan kun je een nieuw gesprek opstarten. Zo ja, dan kun je aanhaken op het lopende gesprek :)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 285 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.