• 0

Nieuw Online Bedrijf Concept

Hoi Collega Ondernemers,

 

Ik ben 18 jaar en zou heel graag een eigen zaak willen opzetten, maar ik heb een idee , maar ben niog niet helemaal zeker van mijn idee, en weet niet of het wel uitvooerbaar is, vandaar dat ik hem hier plaatst.

 

Mijn idee:

 

Een paar maanden terug was het PLMA fair in RAI, De zakenpartners van mijn ouders kwamen uit India die vroegen ons om een hotel voor ze te boeken, twee jaar terug waren het de zakenpartners uit Turkije die om een hotel vroegn en ook vroegen of ze hun samples voor deze beurs alvast naar ons toe konden sturen.

 

En ik had zo iets van wow is het nou zo moeilijk om een hotel e.d. van het land van herkomst te boeken, want vaak zijn de hotel die door de beursorganisator worden aangebeoden vaak duurder.

Mijn idee is om een site op te zetten dat al deze dingen tegen een kleine bijdrage regelt voor de standhouder of een bezoeker op een beurs. Hotel, Autohuur,Afleveren van promotiemateriaal kan allemaal in een klap geregeld kan worden. En had ik als bedrijfsnaam Neyk Neyk. En slogan "Your fair our Care".

 

En nu komen jullie aan de beurt kameraden. Wat vinden jullie zelf?? Kritiek en Aan bevelingen worden met open armen ontvangen.

 

Alvast Bedankt,

 

Jeff

(Neyk Neyk)

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Als een soort gemaksdienst kan het zeker wel interessant zijn. Probleem is deels hoe je medewerking krijgt van de beurzen waarmee je enigzins concurreert, je wilt zaken doen met 'hun' bezoekers en standhouders. Misschien een soort generieke gemaksdienst opzetten en die als 'white label' verkopen via Ahoy, Rai etc?

 

Daarnaast zie ik niet zo snel hoe je een goede hotelkamer regelt voor zeg een bezoeker. Ga je zelf zoeken op hotelsites, of sluis je ze door? Het eerste is arbeidsintensief en dus duur, het 2e heeft weinig toegevoegde waarde en zal je vermoedelijk weinig opleveren.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Je geeft net zelf aan dat de beurzen vaak zelf de hotels regelen. Weet je zeker dat die hotels geen kickback teruggeven aan de beursorganisatie? Dat lijkt me namelijk wel.

 

Op zich geloof ik wel in zoiets als dit maar dan vooral in het hogere segment. Dat je naast de boeking van het hotel ook ervoor zorgt dat er een krantje ligt in hun taal, dat de taxi chauffeur klaar staat en weet waar hij heen moet. Dat je eigenlijk al het nodige (en meer) regelt tijdens het verblijf van de beursbezoeker. Eigenlijk voor het type beursbezoeker dat nog net geen p.a. heeft.

 

Maar ik heb geen idee of daar markt voor is.

Link naar reactie
  • 0

Je geeft net zelf aan dat de beurzen vaak zelf de hotels regelen. Weet je zeker dat die hotels geen kickback teruggeven aan de beursorganisatie? Dat lijkt me namelijk wel.

 

Op zich geloof ik wel in zoiets als dit maar dan vooral in het hogere segment. Dat je naast de boeking van het hotel ook ervoor zorgt dat er een krantje ligt in hun taal, dat de taxi chauffeur klaar staat en weet waar hij heen moet. Dat je eigenlijk al het nodige (en meer) regelt tijdens het verblijf van de beursbezoeker. Eigenlijk voor het type beursbezoeker dat nog net geen p.a. heeft.

 

Maar ik heb geen idee of daar markt voor is.

\

 

 

hmm ja dat is geen slecht idee, een soort virtuele personal assistant hmmmm

Link naar reactie
  • 0

18 jaar, tijd zat. In ieder geval geen reden om nu al radeloos te worden.

 

Als beurzen iets is wat dichtbij je ligt en je wil gaan ondernemen in die hoek kun je misschien beter eerst bij een beurzenorganisatie in dienst gaan, kijkje in de keuken nemen. Aan de hand van wat jij ziet dat fout gaat of gewoon veel beter kan kun jij wellicht in de toekomst je eigen bedrijf beginnen.

Link naar reactie
  • 0

18 jaar, tijd zat. In ieder geval geen reden om nu al radeloos te worden.

 

Als beurzen iets is wat dichtbij je ligt en je wil gaan ondernemen in die hoek kun je misschien beter eerst bij een beurzenorganisatie in dienst gaan, kijkje in de keuken nemen. Aan de hand van wat jij ziet dat fout gaat of gewoon veel beter kan kun jij wellicht in de toekomst je eigen bedrijf beginnen.

 

Daar heeft u gelijk in, maar het liefst wil ik gewoon iets vanaf mijn eiegen zolder beginnen, ervaring moet ik sowieso opdoen..... Heeft u misschien een idee ???

Link naar reactie
  • 0

Je geeft net zelf aan dat de beurzen vaak zelf de hotels regelen. Weet je zeker dat die hotels geen kickback teruggeven aan de beursorganisatie? Dat lijkt me namelijk wel.

 

Op zich geloof ik wel in zoiets als dit maar dan vooral in het hogere segment. Dat je naast de boeking van het hotel ook ervoor zorgt dat er een krantje ligt in hun taal, dat de taxi chauffeur klaar staat en weet waar hij heen moet. Dat je eigenlijk al het nodige (en meer) regelt tijdens het verblijf van de beursbezoeker. Eigenlijk voor het type beursbezoeker dat nog net geen p.a. heeft.

 

Maar ik heb geen idee of daar markt voor is.

\

 

 

hmm ja dat is geen slecht idee, een soort virtuele personal assistant hmmmm

 

Juistem, en tijdelijk. Gewoon veel dingen die een p.a. zou doen gevraagd en ongevraagd. Dat de taxi chauffeur er precies op tijd staat en ze in het hotel weten wie er ongeveer hoe laat aankomt is vanzelfsprekend. Het krantje en dat de taxi chauffeur wellicht dezelfde moedertaal heeft zijn leuke ongevraagde extra's.

 

 

Link naar reactie
  • 0

...

Op zich geloof ik wel in zoiets als dit maar dan vooral in het hogere segment. Dat je naast de boeking van het hotel ook ervoor zorgt dat er een krantje ligt in hun taal, dat de taxi chauffeur klaar staat en weet waar hij heen moet. Dat je eigenlijk al het nodige (en meer) regelt tijdens het verblijf van de beursbezoeker. Eigenlijk voor het type beursbezoeker dat nog net geen p.a. heeft.

 

Maar ik heb geen idee of daar markt voor is.

 

Hierop doorbordurend: je zou studenten voor het uitvoerend werk (hotel, autohuur, krantje, etc) kunnen inhuren die 1 of meer klanten ondersteunen. Geef je klanten een prepaid telefoon waarin het nummer van hun tijdelijke P.A. al ingeprogrammeerd staat, en die P.A. houdt de klant blij.

 

Lees ter inspiratie ook eens het korte verhaal 'We also walk dogs' van Robert A. Heinlein.

 

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Je geeft net zelf aan dat de beurzen vaak zelf de hotels regelen. Weet je zeker dat die hotels geen kickback teruggeven aan de beursorganisatie? Dat lijkt me namelijk wel.

 

Op zich geloof ik wel in zoiets als dit maar dan vooral in het hogere segment. Dat je naast de boeking van het hotel ook ervoor zorgt dat er een krantje ligt in hun taal, dat de taxi chauffeur klaar staat en weet waar hij heen moet. Dat je eigenlijk al het nodige (en meer) regelt tijdens het verblijf van de beursbezoeker. Eigenlijk voor het type beursbezoeker dat nog net geen p.a. heeft.

 

Maar ik heb geen idee of daar markt voor is.

\

 

 

hmm ja dat is geen slecht idee, een soort virtuele personal assistant hmmmm

 

Juistem, en tijdelijk. Gewoon veel dingen die een p.a. zou doen gevraagd en ongevraagd. Dat de taxi chauffeur er precies op tijd staat en ze in het hotel weten wie er ongeveer hoe laat aankomt is vanzelfsprekend. Het krantje en dat de taxi chauffeur wellicht dezelfde moedertaal heeft zijn leuke ongevraagde extra's.

 

 

 

Maar denkt u dat dit uitvoerbaar is? Want de meeste mensen komen vaak alleen of een paar export medewerkers, maar zoiets zouden ze wel willen hebben...

Link naar reactie
  • 0

...

Op zich geloof ik wel in zoiets als dit maar dan vooral in het hogere segment. Dat je naast de boeking van het hotel ook ervoor zorgt dat er een krantje ligt in hun taal, dat de taxi chauffeur klaar staat en weet waar hij heen moet. Dat je eigenlijk al het nodige (en meer) regelt tijdens het verblijf van de beursbezoeker. Eigenlijk voor het type beursbezoeker dat nog net geen p.a. heeft.

 

Maar ik heb geen idee of daar markt voor is.

 

Hierop doorbordurend: je zou studenten voor het uitvoerend werk (hotel, autohuur, krantje, etc) kunnen inhuren die 1 of meer klanten ondersteunen. Geef je klanten een prepaid telefoon waarin het nummer van hun tijdelijke P.A. al ingeprogrammeerd staat, en die P.A. houdt de klant blij.

 

Lees ter inspiratie ook eens het korte verhaal 'We also walk dogs' van Robert A. Heinlein.

 

 

Ik ga hem zeker lenen of kopen!! Alvast Bedankt

Link naar reactie
  • 0

Hoe meer ik er over denk hoe beter vind ik het idee.

 

Een soort instant PA of PA service zodat, als er al een PA is, alles via jouw bureau geregeld kan worden.

Ik zou het alleen wat breder opzetten en niet alleen concentreren op beurzen.

 

Hey Rebel,

 

Bedankt voor je berichtje, je hebt gelijk de concentratie moet groter zijn... :)

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het eens met Joost, ga een tijdje werken (desnoods stage lopen) bij een organisator van beurzen (bijvoorbeeld easyfairs). Je doet ervaring op, je ziet wat hun fouten zijn, wat ze goed doen, hoe ze met hun klanten communiceren en met deze waardevolle informatie kun je jouw plan verder ontwikkelen. Zie het als een investering in jouw zaak en netwerk zoveel mogelijk. ;)

 

Zeker als het een breed pakket aan PA services betreft, denk ik dat er veel aspecten bij komen kijken waar je nog geen ervaring mee hebt. Niet omdat je jong bent, maar doordat je er nog nooit mee in aanraking bent gekomen. Als dit één van mijn ideeën zou zijn, zou ik zeker overwegen om de markt van binnenuit te gaan verkennen.

"Think for yourself and question authority" - Timothy Leary (1920-1996)

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het eens met Joost, ga een tijdje werken (desnoods stage lopen) bij een organisator van beurzen (bijvoorbeeld easyfairs). Je doet ervaring op, je ziet wat hun fouten zijn, wat ze goed doen, hoe ze met hun klanten communiceren en met deze waardevolle informatie kun je jouw plan verder ontwikkelen. Zie het als een investering in jouw zaak en netwerk zoveel mogelijk. ;)

 

Zeker als het een breed pakket aan PA services betreft, denk ik dat er veel aspecten bij komen kijken waar je nog geen ervaring mee hebt. Niet omdat je jong bent, maar doordat je er nog nooit mee in aanraking bent gekomen. Als dit één van mijn ideeën zou zijn, zou ik zeker overwegen om de markt van binnenuit te gaan verkennen.

 

Ik snap jullie wel, met het ervaring opdoen, maar ik heb het pokkendruk, ben nog bezig met mijn studie accountancy.. werk , andere activiteiten... dus het wordt moeilijk anders in de zomervakantie...

Link naar reactie
  • 1

Toen ik dit verhaal las dacht ik meteen, ja daar zit wat in.

 

Wat mij opvalt is dat beursorganisatie vaak in handen is van de organisatie die daar zelf het meeste belang bij heeft. De organisator belast zichzelf daarmee met een dubbele taak, namelijk organisator van het evenement en tevens hoofddeelnemer van het evenement zelf.

Je ziet dan vaak dat mensen van het bedrijf of organisatie in aanloop naar de beurs en tijdens de beurs zelf niet goed toekomen aan precies datgene waar ze de beurs voor hebben georganiseerd. Juist op het moment dat ze goed voor de dag willen komen kunnen ze er niet goed de aandacht bijhouden omdat ze ook nog allerlei neventaken en verantwoordelijkheden hebben als organisator.

Ook zie je vaak dat het organiseren van een beurs al maanden van tevoren zijn tol begint te eisen van de organiserende partij doordat zij niet alleen een wiel opnieuw aan het uitvinden zijn maar onderhand ook hun normale werk er niet teveel onder mag leiden.

 

Trek je de vergelijking door naar een bruiloft, stel je eens voor dat het bruidspaar tijdens de bruiloft ook nog zelf ceremonie meester moet zijn en zich ook met allerhande andere (familie)beslommeringen moet gaan bemoeien. Leuke bruiloft !

 

De praktijk

Momenteel ben ik zijdelings betrokken bij de organisatie van een kleine bijeenkomst in mei 2009.

Tijdens deze bijeenkomst zullen we gaan praten over het beleid van onze nieuw op te richten organisatie en tevens zal men 2 dagdelen instructie krijgen in het beheren van de internetcommunity.

Tijdens deze meeting zullen er ongeveer een 12tal mensen aanwezig zijn waarvan er 9 uit verschillende Europese landen komen. Een miniconferentie waarvan er jaarlijks in Nederland vast veel meer plaatsvinden.

 

Op dit moment zijn we dus al druk bezig met het programma voor mei 2009 dat enkele dagen zal duren.

Dat betekent ook dat wij als organisatie accommodatie voor zowel de conferentie als voor de overnachtingen moeten gaan regelen. Daar komen ook weer allerlei kleine dingetjes bij kijken zoals speciale wensen met betrekking tot het eten ivm met allergieën, het regelen van apparatuur voor presentaties, zorgen dat er voor onze deelnemers duidelijke reisbeschrijvingen zijn en dat ze weten hoe ze de locatie kunnen bereiken. Eventueel hulp bieden als mensen tegen problemen aanlopen tijdens het reizen. Zorgen dat er een facultatief programma is voor uurtjes buiten de conferentie om. Sommige mensen willen misschien Amsterdam bezoeken enz enz.

Onderhand zijn we tijdens deze conferentie ook nog eens een van de belangrijkste deelnemers, niet alleen omdat vele presentaties door ons gedaan zullen worden, ook omdat wij de motor zijn achter de nieuw op te tuigen Europese organisatie.

 

Mijn verhaal zal geen op zichzelf staand verhaal zijn, ik kan me zelfs voorstellen dat bedrijven en organisaties regelmatig dit soort kleine nationale en internationale evenementen organiseren die door de relatief kleine omvang van de organiserende partij een flinke wissel trekken op het personeel.

En misschien wel juist omdat het klein is wil je er zelf als organisatie uit springen door een goed evenement te organiseren met een programma dat meer biedt dan alleen de conferentie zelf. In ons geval willen we met deze conferentie laten zien waar wij als kleine organisatie voorstaan en wat wij kunnen orgiseren, dit is voor ons een van de weinige momenten om ons visitekaartje af te kunnen leveren aan andere deelnemers.

 

Hoe handig zou het zijn als er een soort ceremoniemeester achtige partij zou zijn die ons helpt de boel in goede banen te leiden zodat wij ons kunnen richten op onze rol als deelnemer en ons minder druk hoeven te maken over onze rol als organisatie.

Ik gebruik bewust het woord ceremoniemeester omdat ik denk dat dat goed aangeeft hoe ik de rol zie van deze organisator. Zelf houden wij als organisatie gewoon een dikke vinger in de pap, alleen is er iemand die ons assisteert en er daarbij op toeziet dat alle gasten een uitnodiging krijgen, bijhoud wie er allemaal komen, waar deze gasten ondergebracht zijn, indien nodig vervoer regelt van en naar het evenement en daarnaast ook voorstellen doet om deelnemers in de vrije uren bezig te houden. Denk daarbij een voorstellen voor ontbijt en diner maar ook aan uitstapjes in de omgeving om deelnemers ook in een informele omgeving samen te brengen.

 

Als je zoiets combineert met een mooie stijlvolle website waarop je bijvoorbeeld elk evenement een eigen besloten deel heeft waarop gasten en organisatie zelf kunnen checken aan welke programma onderdelen ze deelnemen, kunnen zien of hun accomodatie en/of catering geregeld is dan heb je misschien wel iets heel moois in handen.

 

Succes in ieder geval.

Link naar reactie
  • 0

Toen ik dit verhaal las dacht ik meteen, ja daar zit wat in.

 

Knip .......

 

Hey heel erg bedankt Merkava, Uw verhaal heeft echt een hart onder mijn riem gestoken, Ik dnek dat het behalve beurzen zich ook moet richten op het organiseren van bedrijfsevenementen en de persoonlijk gelegenheden van de bezoekers. Maar dan had ik nog een klein vraag Merkava wie moet ik dan belastten voor de kosten? misschien een stomme vraag majah ::)

Link naar reactie
  • 0

Maar dan had ik nog een klein vraag Merkava wie moet ik dan belastten voor de kosten? misschien een stomme vraag majah ::)

 

Het leuke is dat je nu na kunt gaan denken over verschillende verdienmodellen doordat het idee op verschillende niveau's van organisatie verantwoordelijkheid ingezet kan worden.

Enkele mogelijkheden zijn er al genoemd, zo zou je een provisie kunnen vragen aan horeca ondernemers waar jij reserveringen plaatst. Een andere mogelijkheid is dat je een prijs per persoon afspreekt en dat jij voor die prijs per persoon een programma samenstelt en je kosten in dat bedrag meerekent.

In dat geval ga ik ervan uit dat jij de organisatie geheel doet, in het geval jij alleen ingehuurd word als ceremoniemeester en eigenlijk alleen maar de noodzakelijke uren declareert kun je daarvoor gewoon op voorhand een offerte uitbrengen of gewoon uurtje factuurtje rekenen.

OF zoals Joost aangeeft, een beetje door allebei, organisatie en individuele deelnemer.

Je kunt zelf bijvoorbeeld ook avondprogramma's aanbieden waarvan de organisatie weer geheel in jouw handen ligt terwijl je met de conferentie zelf weer niks van doen hebt.

Juist door de combinatie zijn er verschillende verdienmodellen mogelijk die afhankelijk van het gewenste serviceniveau kunnen variëren.

Link naar reactie
  • 0

Maar dan had ik nog een klein vraag Merkava wie moet ik dan belastten voor de kosten? misschien een stomme vraag majah ::)

 

Het leuke is dat je nu na kunt gaan denken over verschillende verdienmodellen doordat het idee op verschillende niveau's van organisatie verantwoordelijkheid ingezet kan worden.

Enkele mogelijkheden zijn er al genoemd, zo zou je een provisie kunnen vragen aan horeca ondernemers waar jij reserveringen plaatst. Een andere mogelijkheid is dat je een prijs per persoon afspreekt en dat jij voor die prijs per persoon een programma samenstelt en je kosten in dat bedrag meerekent.

In dat geval ga ik ervan uit dat jij de organisatie geheel doet, in het geval jij alleen ingehuurt word als ceremoniemeester en eigenl;ijk alleen maar de noodzakelijke uren declareert kun je daarvoor gewoon op voorhand een offerte uitbrengen of gewoon uurtje factuurtje rekenen.

Juist door de combinatie zijn er verschillende verdienmodellen mogelijk die afhankelijk van het gewenste serviceniveau kunnen varieren.

 

Dat klopt Merkava, Heel erg bednakt Mijn dank is groot !!! Maar weet jij hoe ik het beste in contact kan komen met horeca ondernemers...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 276 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.