• 0

faillissement/omzetbelasting etc brandende vragen...

Goedemorgen!

 

Ik heb me hier net ingeschreven in de hoop wat antwoorden/advies te krijgen, we zitten nogal in een lastig pakketje.

Wat brandende vragen;???

 

Op 8 maart 2005 ging het bedrijf (BV) van mijn man failliet door verschillende oorzaken buiten zijn schuld.

Hij heeft zelf faillissement aangevraagd, achteraf bleek dat hij een "fiscale eenheid" had getekend.

Wij wisten absoluut niet wat een gevolgen dat kon hebben anders hadden we dat voor het aanvragen van het faillissement

natuurlijk allang veranderd.

Nu is eigenlijk het allergrootste probleem dat de cijfers van de maand februari en 8 dagen van maart weg zijn. We krijgen nu pas inzage in brieven waaron de curator onze boekhouder verschillende keren verzoekt om die cijfers. Onze boekhouder beweert echter deze cijfers nooit gehad te hebben. Het bedrijf dat uit het faillissement is overgenomen heeft de computers van die tijd laten vernietigen. De curator werkt absoluut nergens aan mee om de cijfers boven water te krijgen. We zijn hier nu al 3 jaar mee bezig en komen er niet uit. Inmiddels heeft de belastingdienst het bedrag van de omzetbelasting geschat, veel te hoog natuurlijk en komt er boete op boete bij. Het gaat om minstens 50.000 euro inmiddels en dat kunnen we echt nooit niet betalen. Mijn man is een paar maanden voor het faillissement 100% arbeidsongeschikt geworden (nek-hernia + psychische klachten) mede door alle spanningen ed van deze kwestie dus het inkomen is er ook niet op vooruit gegaan.

 

Ook houden ze nu al sinds het faillissement de prive teruggaves van de belasting voor ons huis ed in. Op zich niet zo heel erg maar we hebben op die teruggave helemaal geen recht omdat de arbeidsongeschiktheidsverzekering van mijn man bruto wordt gestort. Uiteraard hebben we verschilldende verzoeken gedaan dit te stoppen wat niet is gelukt. Ze houden nu al 3 en half jaar op papier meer dan 6000 euro per jaar in die direct de omzetbelasting van het bedrijf ingaat. Prive moeten we dit bedrag bovenop wat we al aan privebelasting moeten betalen weer terugbetalen en wordt er ook nog belasting over gerekend (inkomsten? ???). We moeten nu bv over 2006; 9000 euro betalen, over 2007 bijna 18000 euro, 2008 zal ongeveer hetzelfde verhaal worden en dan de omzetbelasting van het bedrijf nog(zo ongeveer 50.000 euro). De dwangbevellen zijn al binnen dus het wordt steeds spannender. We kunnen niet eens het netto/bruto verschil van de inkomsten apart leggen, ons inkomen is drastisch achteruitgegaan sinds het faillissement en arbeidsongeschikt worden van mijn man. We hebben absoluut geen vermogen, geen overwaarde op het huis of wat dan ook en 2 kinderen met verschillende stoornissen waar we voor moeten zorgen. Zo'n beetje alles wat we hadden aan waarde hebben we allang verkocht om het hoofd boven water te houden en de hypotheek te blijven betalen.

 

Heeft iemand advies???

Wie was nou verwoordelijk om die cijfers bij de belastingdienst in te leveren??

Volgens de belasting gaat het om dingen van vóór het faillissement en moeten wij die cijfers gewoon inleveren, anders blijft de schatting bestaan. Ik moet zeggen dat ze belastingdienst niet eens erg naar is, zo heeft iemand van de belasting ons zelf gebeld en wat adviezen gegeven. (bv die cijfers boven water krijgen en de voorlopige teruggave prive stopzetten, het lukt alleen niet!!) Op de dag van het faillissement werd mijn man het bedrijf uitgeknikkerd en mocht hij niets meer doen, geen betalingen verrichten, niets. Wanneer had hij in godsnaam die rekeningen moeten betalen?? Dat werd meestal de 15 van de maand erna gedaan, mijn man deed zowiso zelf geen administratie(dyslect) maar had daar goed personeel voor. Hij werd echt vreselijk behandeld door de curator, of je een enorme crimineel bent ofzo maar dat terzijde. We hebben echt alles geprobeerd om aan die cijfers te komen maar het is gewoon hopeloos.

Kunnen we evt kwijtschelding proberen? Kan een advocaat iets betekenen? ???

Ik weet het echt niet meer.........

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Oef, wat een verhaal! Veel sterkte!

 

Ik lees een aantal dingen.

 

1) Je man is als eigenaar van de BV verantwoordelijk voor de administratie. Dat hij dat uitbesteedt is niet belangrijk. Als de boekhouder aan wie hij het uitbesteedt een wanprestatie heeft geleverd moet je man hem daarvoor aansprakelijk stellen. Maar je man blijft verantwoordelijk. Of is die boekhouder in dienst van de BV (je hebt het ook over goed personeel).

 

2) Is er uit de papieren (facturen etc) niet de juiste boekhouding op te bouwen? Als de curator die papieren heeft en niet mee wil werken (waarom niet?) moet je de BD maar met hem contact op laten nemen. Vraag desnoods kopieen van facturen op bij klanten en leveranciers.

 

3) Kwijtschelding lijkt me lastig. Je wordt geacht je administratie op orde te hebben, en de juiste belasting af te dragen.

 

Sorry, mooier kan ik het niet maken. Is er in jullie omgeving niet een goede adviseur te vinden?

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Bedank voor de reactie!

 

Het was een bedrijf met 16 man personeel, mijn man werkte mee in de produktie en op kantoor zaten 2 man, zeer capabele mensen die zeker geen fouten hebben gemaakt, de administratie was keurig op orde, een presenteerblaadje voor de curator. De boekhouder was inderdaad in dienst van de BV, maakt dat verschil? Wel werd mijn man eerst nog beschuldigd van onbehoorlijk bestuur door de curator om allerlei vage redenen. Daardoor moesten we een advocaat inschakelen die het uiteraard heeft weerlegd maar die lieve man kostte ook weer enorm veel geld en het was eigenlijk nergens voor nodig geweest.(alleen weer een lening erbij) Mijn man werkte al langere tijd niet meer mee door zijn ziekte. De boekhouder is een ander verhaal, dat is een drama zonder einde. Wij zijn inmiddels verhuist naar Groningen (daar konden we nog een huis krijgen) en de boekhouder zit nog in Leiden. Hij nam gewoon de telefoon niet meer op en we zijn verschillende keren naar Leiden gereden (6 uur in de auto) na een afspraak om hem doodleuk niet aan te treffen daar.

Hij blijft bij hoog en laag volhouden dat hij nooit papieren heeft gehad van de curator. We hebben tot vervelens toe aan de bel getrokken bij de curator om papieren en die zegt ook niets te hebben en dat we het maar met de boekhouder moeten uitzoeken. Ik begrijp helemaal dat je zelf verantwoordelijk bent voor je bedrijf maar hoe kan je nou belasting betalen als je maand nog niet eens is afgesloten? Zodra die curator binnen is hij er toch verantwoordelijk voor alle rekeningen die nog betaald moeten worden te betalen? De curator heeft alle papieren meegenomen en wel andere betalingen gedaan omdat er nog geld in de BV zat door verkoop van het bedrijf aan een derde. Ik heb altijd gedacht dat de curator als eerder de belasting moet betalen, dat geld was er ook!

Mijn plan was inderdaad ook om via de curator zelf de cijfers te achterhalen via facturen oid maar we krijgen gewoon echt niets, worden alleen maar afgeblaft elke keer dat we contact opnemen. We hebben inderdaad ook al bij de belastingdienst aangegeven zelf eens contact op te nemen met de curator maar dat doen ze niet. En dan te bedenken dat we met 1 formuliertje van die fiscale eenheid af hadden kunnen komen, toch ook wel iets waar je boekhouder je even over kan inlichten als ie je zelf belt dat je beter je faillissement aan kan vragen omdat het niet meer lukt. Mijn schoonvader heeft nog enorm veel geld in het bedrijf gepomt om het te redden, het was een familiebedrijf, mijn man werkte er al 20 jaar in voor hij het overnam, geen zomaarbedrijfjebeginnen oid dus. Je leest ook zoveel dergelijke zaken van mensen die in de problemen komen door "foute boekhouders" etc. en daar is niets aan te doen, klopt toch eigenlijk niet! Als je je auto laat maken ga je er daarna toch ook niet onder liggen om te kijken of de reparatie wel goed is uitgevoerd, waar moet je in godsnaam op letten? Ieder zijn vakgebied toch? Mijn man heeft zich helemaal het apelazarus gewerkt tot ie gewoon niet meer kon, hernia, versleten wervels en psychisch helemaal kapot, zo onrechtvaardig, dat dit allemaal maar kan ???

Kopieën bij klanten, leveranciers ed is jammergenoeg niet te doen, we hadden enorm veel klanten en leveranciers, ook een aantal die mijn man zelf niet eens kent omdat hij er al zo'n tijd uit was. Die mensen zitten nu ook niet echt op ons te wachten natuurlijk omdat er een aantal nog geld kregen bv. Ik werkte zelf niet in het bedrijf dus weet verder ook niet wie en waar ik de klanten zou moeten vinden, geloof me anders had ik het gedaan!

 

We hebben op het moment wel een goede boekhouder gevonden die ons enorm goed helpt maargoed, wat kunnen we doen?? Als ik zeker wist dat een adviseur of advocaat iets zou kunnen doen zouden we dat wel doen (nog geen idee hoe maar toch) maar het lijkt zo hopeloos.

Link naar reactie
  • 1

Jemig inderdaad een verhaal.

 

Even wat vragen:

1. je schrijft over een fiscale eenheid. Ik denk dat je een fiscale eenheid BTW bedoelt. Die volgt uit de wet en daar kun je niet met een briefje vanaf komen (is niet optioneel). In die situatie is de DGA hoofdelijk aansprakelijk voor alle BTW schulden van de BV's. Echter, vorig jaar heeft het Europees Hof van Justitie bepaald dat een DGA helemaal geen BTW ondernemer is en dus nooit een fiscale eenheid met de BV aan kan gaan. Saillant detail daarin is dat het EHvJ aan die uitspraak geen beperkende datum heeft gegeven. Ergo: op basis van die uitspraak is de DGA NOOIT BTW ondernemer geweest en kan zij niet aansprakelijk gesteld worden voor BTW van de BV. Zeker nu de aansprakelijkstelling wegens mismanagement al van tafel is, is dit zeker de moeite van het onderzoeken waard.

 

2. Is jullie al gewezen over de mogelijkheid om de WSNP in te gaan?

 

3. Het faillissement is thans in behandeling door een curator. Echter, je schrijft dat nog steeds de fiscus teruggaves verrekent en dat de AOV uitkeringen elk jaar tot heffing leiden. Is de curator daarvan op de hoogte?

De AOV verzekeraar hoeft inderdaad geen belasting in te houden op de uitkeringen. Die betalen jullie via de IB aangifte.

 

Ik denk dat een juridisch en fiscaal adviseur jullie zeker kan baten. Er lijken zo op het oog wat zaken door te modderen die het aanvechten waard zijn (BTW verhaal voor de DGA, doorlopende verrekening van belastingteruggaves).

 

Groet

Joost

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Om van alle stress af te komen misschien gewoon in de WSNP gaan.

 

Oef! Rebel, van dit soort reakties krijg ik een beetje jeuk. "gewoon de WSNP in".

 

a) Daar is niets gewoons aan;

b) Het is zeker niet iets om mee van de stress af te komen;

c) De impact die WSNP op mensen heeft is onvoorstelbaar.

 

Morgen, uiterlijk overmorgen kom ik hier uitgebreid op terug. Ik hoop op een interessante, open discussie over de WSNP. Ik geef je nu geen kneus, omdat ik denk dat je reageert uit onwetendheid. Maar ben wel benieuwd of je na de discussie nog bij je mening blijft.

 

@A3n: Ook op jou post kom ik dan terug. Heftig verhaal, interessante case. Wel alvast sterkte en wijsheid toegewenst!

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Oef! Rebel, van dit soort reakties krijg ik een beetje jeuk. "gewoon de WSNP in".

 

a) Daar is niets gewoons aan;

b) Het is zeker niet iets om mee van de stress af te komen;

c) De impact die WSNP op mensen heeft is onvoorstelbaar.

Dat kan ik alleen maar onderschrijven! WSNP betekent 3 jaar lang (soms langer) aan de leiband van de bewindvoerder en de R-C lopen. Er zijn bewindvoerders met wie het goed toeven is, maar vaak zie je ook dat bewindvoerders weinig begrip tonen en eerder 'dwars' lijken te zijn.

 

WSNP is zeker niet iets waar je lichtvaardig over moet denken!

Link naar reactie
  • 0

Oef! Rebel, van dit soort reakties krijg ik een beetje jeuk. "gewoon de WSNP in".

 

a) Daar is niets gewoons aan;

b) Het is zeker niet iets om mee van de stress af te komen;

c) De impact die WSNP op mensen heeft is onvoorstelbaar.

Dat kan ik alleen maar onderschrijven! WSNP betekent 3 jaar lang (soms langer) aan de leiband van de bewindvoerder en de R-C lopen. Er zijn bewindvoerders met wie het goed toeven is, maar vaak zie je ook dat bewindvoerders weinig begrip tonen en eerder 'dwars' lijken te zijn.

 

WSNP is zeker niet iets waar je lichtvaardig over moet denken!

 

Ik had de in de opmerking het woordje "gewoon" weg moeten laten maar ik ben nog steeds van mening dat de WSNP tegenover de huidige situatie een stukje rust geeft.

Ook ik ben in me leven 2 keer failliet geweest dus weet waarover ik praat.

Link naar reactie
  • 0

Rebel: Hihi, leuke discussie gelijk over de WSNP, ikzelf krijg kippenvel van die letters en zal er alles aan doen om daar uit te blijven!! Alleen al het idee dat je niet eens je eigen post open mag maken, vreselijk gewoon, inderdaad niets "gewoons" aan maar een nachtmerrie voor mijn gevoel. Ben ook nog lang niet uitgevochten hiermee, allergisch voor onrecht! ;D Zou het niet kunnen verdragen om hierdoor in de WSNP te komen! Hoezo geen stress? En hoe zit dat eigenlijk met huwelijkse voorwaarden en WSNP??

 

Er is ook nog een klein lichtpuntje aan de horizon omdat we in de laatste fase zitten van een zaak tegen de DSB om een, jawel, aandelenlease. Als we die helemaal winnen kunnen we alles in 1x keer betalen. Het schiet alleen niet op met die zaak, nu al 5 jaar mee bezig :-\ en totaal geen zekerheid natuurlijk. Daarbuiten vind ik het BTW verhaal helemaal niet kloppen. Net weer de curator aan de lijn gehad (blijven het gewoon domweg proberen, al is het alleen maar om te irriteren) en die menen nog steeds niets te hebben van vóór het faillissement (dat "vóór" is nieuw). Erg vreemd en echt godsonmogelijk want hij heeft alles onder zijn (weinig gespierde) armpjes meegenomen. Ook is er nog 3 weken na de datum van het faillissement doorgedraaid met de orders die er nog waren, over die periode zou mijn man die BTW (wederom geschat) nu prive ook moeten betalen. Ik heb hier dan wel erg weinig verstand van maar volgens mij kan dat gewoon echt niet, failliet is failliet lijkt mij. Op het moment werken hier 2 boekhouders aan die beiden het vage idee hebben dat er enorme fouten gemaakt zijn door meneer Curator.

 

Joost: Die fiscale eenheid ben ik niet echt in thuis (in dit hele gebeuren niet eigenlijk :-[) dus welke dat precies is geen idee, mijn man moest er iig wel voor tekenen destijds en mij is verteld dat dat altijd weer terug te trekken was (achteraf uiteraard). Weet ook dat het te maken had met het feit dat er 2 BV's waren; een WerkBV en een BeheerBV. Volgens mij was het zo dat dat voor de boekhouder makkelijker was, minder werk waarschijnlijk, hiephiephoera ;) Heeeel erg interessant, je verhaal over BTW en DGA's, die informatie geef ik gelijk door aan onze nieuwe superboekhouder, godzijdank bestaan die ook nog!

De curator hebben we wel verteld over de verrekeningen prive door de belasting maar die luistert echt nergens naar, ik zou het niet geloven als een ander het zou vertellen maar wat een verschrikkelijke mensen zijn dat! We worden gewoon niet te woord gestaan. We weten ook totaal niets verder, moet zo'n faillissement niet afgesloten worden ooit ofzo??? Ze hebben ook eens gezegd dat de papieren bij de rechtbank zouden liggen... ???

 

Verder heeft niemand ons op de WSNP gewezen, wel zelf over gelezen maar zoals ik hierboven al schrijf: kippenvel!

Ook weet ik dat de AOV geen belasting inhoudt, het maakt het er in ons geval alleen niet gemakkelijker op, die inhoudingen hebben er denk ik wel voor gezorgd dat de belasting nu pas gaat komen met de deurwaarders, dwangbevelen en beslagdreigementen. Het faillissement is immers inmiddels al 3 en half jaar geleden uitgesproken...

Het is ook zo'n zooitje bij die belasting, we hebben op het moment met belastingdienst Groningen, Leeuwarden, Leiden en Arnhem te maken, die allemaal langs elkaar heenwerken. Je bent nog niet bezig met de ene aanslag of de ander van een ander kantoor ligt of staat alweer op de deurmat. Waar is een sofinummer/BSN dan eigenlijk voor?? ???

 

 

(Jammer dat "Breekijzer" niet meer bestaat en dat het snachts vriest anders zette ik mn tentje op voor de deur daar, haha!)

Erg bedankt voor de reactie, enig idee waar we een goede adviseur zouden kunnen vinden??

 

 

Ruben; Wacht met spanning jouw reactie af!

 

Alle tips zijn uiteraard zeer welkom! Bedankt allemaal!

Link naar reactie
  • 0

Rebel: Hihi, leuke discussie gelijk over de WSNP, ikzelf krijg kippenvel van die letters en zal er alles aan doen om daar uit te blijven!! Alleen al het idee dat je niet eens je eigen post open mag maken, vreselijk gewoon, inderdaad niets "gewoons" aan maar een nachtmerrie voor mijn gevoel. Ben ook nog lang niet uitgevochten hiermee, allergisch voor onrecht! ;D Zou het niet kunnen verdragen om hierdoor in de WSNP te komen! Hoezo geen stress? En hoe zit dat eigenlijk met huwelijkse voorwaarden en WSNP??

 

(Jammer dat "Breekijzer" niet meer bestaat en dat het snachts vriest anders zette ik mn tentje op voor de deur daar, haha!)

Erg bedankt voor de reactie, enig idee waar we een goede adviseur zouden kunnen vinden??

 

 

Ruben; Wacht met spanning jouw reactie af!

 

Alle tips zijn uiteraard zeer welkom! Bedankt allemaal!

 

In je eerste bericht gaf je al aan dat je nu pas je post heb ontvangen dus dat blijft het zelfde.

 

In tegenstelling tot een faillisement gelden bij een WSNP de huwelijkse voorwaarden wel, bij een faillisement probeert de curator nl. zoveel mogelijk zaken te vinden die de huwelijkse voorwaarden kunnen ontbinden.

 

Uitgaande van de gezondheids situatie van je man kan je de rechtbank verzoeken tot een WSNP van 1 jaar daar er geen hoop is dat de klachten over gaan zodat er geen kans is op inkomsten.

 

Betreffende een adviseur, neem contact op met Ruben die kan je verder helpen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste, korte reactie maar kom hier later op terug (Maandag)

Er zijn wat onduidelijkheden maar een ding kan je zeker van mij aannemen: De curator is van af de dag van uitspraak van faillissement verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van een bedrijf. In jouw geval is hij verantwoordelijk voor de betaling van de schulden van het bedrijf die ontstaan zijn na uitspraak faillissement, alsmede voor het voeren van de boekhouding,

personeel, huurcontracten,betaling van de loonbelasting en BTW en het doen van aangifte hiervan. Omdat hij voor al deze zaken verantwoordelijk is komt het vaak voor dat als er enigszins risico voor de curator onstaat hij onmiddellijk overgaat tot het ontbinden van huurcontracten, ontslaan personeel etc. etc.. Mocht er genoeg aktief uit de boedel komen dan valt dit toe aan het faillissement waarbij na aftrek van de gemaakte kosten ( oa salaris curator ) de rest verdeeld wordt over de schuldeisers. Ik heb grote ervaring in het onderhandelen met curatoren maar er gebeuren dingen die niet allemaal correct verlopen maar die ik hier niet wil uiten. MVRGR ,R

Link naar reactie
  • 0

Rebel, bedankt voor je reactie, ik had zoiets gelezen over de WSNP en huwelijkse voorwaarden, vraag me alleen af hoe dat dan werkt, ik heb namelijk zelf geen inkomen. Verder heeft mijn man een behoorlijk goede particuliere arbeidsongeschiktheidsverzekering, een vaster inkomen is er niet en de belasting heeft veel meer rechten dan welke andere schuldeiser ook heb ik begrepen. Ook trekken zij zich weinig aan van huwelijkse voorwaarden denk ik zo.

De post ontvangen we gewoon hoor, krijgen alleen geen informatie van de curator. Als de WSNP echt in 1 jaar zou kunnen klinkt het al weer heel anders maar zover is het nog niet, de strijdbijl is nog niet bot ;-)

Heb inmiddels ook al contact met Ruben...

 

wordt vervolgt ;-)

 

vr gr

 

Adriën

Link naar reactie
  • 3

Een "kleine" update:

 

Gisteravond laat enorm goed nieuws gekregen; wij hebben bij het nieuwe bedrijf steeds aan het personeel gevraagd of ze nog administratie van ons hadden. Nu blijkt dat de nieuwe eigenaar, die er nooit is, nog van 7 jaar ordnermappen heeft staan van ons. Die had ie zonder dat dan ook maar iemand anders van het bedrijf dat wist op een andere plek gezet (buiten het bedrijf). Vanmorgen nog haalt onze boekhouder alles op. Ik ben nog niet 100% gerust maar volgens de nieuwe eigenaar zitten ook de maanden erbij waar we al zo lang naar op zoek zijn.

Dan staan we toch alvast een stuk sterker!

 

Verder enorm veel wijzer geworden door diverse mensen van dit forum, echt geweldig! Niet meer dat gevoel dat je er helemaal alleen voor staat als leek tussen alle wetjes en cijfertjes. (een Lonneke met alleen een MAVO'tje en ADHD ;-)) )

Nooit eerder van het Van Der Steen arrest gehoord bv en dat een curator verantwoording af moet leggen aan een rechter commissaris. We hebben gisteren een nieuwe brief gekregen van de belasting, ons verzoek om een betalingsregeling is afgewezen, omdat we het niet binnen 12 maanden kunnen afbetalen.(hadden om 2 jaar gevraagd) Er was een uitgebreide brief heengegaan met alle uitleg en goede wil van onze kant en dan krijg je gewoon een standaard brief terug die er op neerkomt dat je het gewoon lekker uit moet zoeken.

 

Soms denk ik wel eens dat er iemand in een voodoopoppetje zit te prikken, haha, je hebt van die tijden waarin gewoon werkelijk alles je tegenzit.

Zo was 2005 een rampenjaar, je denkt er nooit aan als alles je goedgaat dat je leven binnen een paar maanden compleet anders kan zijn. Ons bedrijf failliet, mijn man arbeidongeschikt en door de medicijnen meer een zombie dan een kerel, ons dochtertje van toen 6 jaar werd slachtoffer van een zeer ernstig misdrijf (en dan de straf die de dader krijgt! 40 uur therapie!!) , We moesten verhuizen omdat het inkomen zo drastisch daalde en zijn omdat we het vrije wonen zo gewend waren naar Oost Groningen vertrokken (huizenprijzen zijn hier enorm lager). Heerlijk wonen maar we hebben alles en iedereen achtergelaten en moesten hier helemaal opnieuw beginnen. Mijn ouders kregen in die tijd beiden een beroerte waardoor ik mijn vader helemaal ben verloren en mijn moeder gedeeltelijk, mensen die het kennen weten vast wel wat ik bedoel. Verder moet je in zo'n periode enorm uitkijken voor oplichters, die weten dat je in zo'n positie een erg gemakkelijk slachtoffer bent .We raakten in diezelfde 2 maanden ons paard en een auto kwijt door slimme truukjes van dat soort mensen. Rechtzaken hebben we nav die zaken gewonnen maar het geld tot op de dag van vandaag niet gekregen. Je leert wel je echte vrienden kennen en allemachtig wat zijn dat er weinig als je zo diep zit. Hier bleef het niet eens bij maar dit is wel genoeg voor het idee ;-)

Weet niet of iemand op dit geneuzel zit te wachten maar ik hoop er ooit iemand mee te helpen die in eenzelfde situatie zit, eruit komen we zeker, ik ben er klaar voor en vooral ook, mee!! :-)))

 

 

A3n

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
...

Weet niet of iemand op dit geneuzel zit te wachten maar ik hoop er ooit iemand mee te helpen die in eenzelfde situatie zit, eruit komen we zeker, ik ben er klaar voor! :-)))

 

 

 

 

Van mij krijg je een reus vanwege je strijdlust. Never back down!

 

En nog een reus voor je "geneuzel" !

 

"Never back Down"

 

Let's go UP !

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wat een verschrikkelijk verhaal.

Ik snap niet dat je het allemaal trekt.

Hoeveel ellende kan een mens aan?

Hopen dat die maanden in die mappen zitten.

 

Ps. Als er ooit zover ben dat ik voor mezelf begin (dit is de planning) bewaar ik mijn boekhouding in 3-voud.

Namlijk; Thuis, op kantoor, bij de boekhouder.

 

Ik wens je nog veel sterkte.

mvg.

10 dubbeltjes is ook een euro!

Link naar reactie
  • 1

Ha Edwin,

 

Toen ik in die periode zat zei ik steeds om de moed erin te houden: "Erger kan tóch niet, komt wel goed" maar dat heb ik inmiddels wel afgeleerd, er zijn veel ergere dingen en het kan altijd nóg erger.

Je leert ook keihard dat te ver vooruitkijken, hard werken en alles plannen soms volledig zinloos is.

Zeker net na de ergste dingen vond ik het moeilijk weer vertrouwen te hebben in de toekomst. Vooral als het even goed ging...juist als het goed ging was het doodeng want wat zou er nu weer komen??

Je staat er versteld van hoeveel een mens kan hebben, niet veel keus btw, ik heb gelukkig een kort en selectief geheugen ;-))) en ervaren dat de sportschool beter werkt dan de kroeg ;-)

 

Heb een pesthekel aan voetbal (oopsss ;)) maar die Cruiff heeft in 1 ding wel gelijk: aan elke nadeel zit een voordeel ;).

Veel van geleerd, je wordt er ook lekker flexibel van ;-) en waardeert goede dingen veel meer als je ook de andere kant eens goed voelt. Wel erg belangrijk niet je hele vertrouwen in "de mens" te verliezen, geen zin om een grumpy oud wijf te worden!

 

Die Ps, geweldig!! Hahaha, alvast 1 zieltje gered voor deze situatie! ;-)))

 

Heb zelf ook plannen iets voor mezelf te gaan beginnen, maar eerst even deze puinzooi wegvegen ;-) en dan inderdaad die papieren tot vervelens toe kopieren bij de plaatselijke boekhandel!

 

Ondertussen wachtend op het telefoontje van de boekhouder, is net pas onderweg richting de ozobelangrijke mappen!

 

Groetjes,

 

A3n

 

 

Link naar reactie
  • 0

Thanks Joost, het lukt me alleen even niet om alles op te slaan tijdens het lezen :-\.

Nog geen nieuws over de verdwenen cijfers, die boekhouders ook! >:(Het laatste bericht

was gistermiddag dat ie onderweg was en alle telefoontjes daarna werden niet opgenomen.

 

Misschien heeft ie zichzelf opgesloten in het archief en wordt ie over een paar maanden onder het

stof teruggevonden... Geen idee waar die papieren opgeslagen zijn dus ik kan hem niet redden,

geen zin in ook eigenlijk.... ;-))

Link naar reactie
  • 0

Goeiemiddag!

 

Er is mij gevraagd om een "update", kheb al een tijdje niet veel laten horen want er is eigenlijk nog geen echt interessant nieuws.

Boekhouder heeft veel van de benodigde paperassen gevonden en is een eind op weg, alleen de meeste afschrijfposten (altijd fijn) zijn nog verschwunden. Maargoed, het bedrag is al wel van 56000 naar 22000 oid gegaan, dat klinkt al iets beter. Mijn lieftallige hubby moet 7 januari persoonlijk naar het belastingkantoor voor een mondelinge toelichting maar dat gaat alleen over prive 2006. Hoop maar dat daar wat meer info uit gaat komen, die onzekerheid is zo vervelend, je kan er niets mee, en ik wil nou juist iets kunnen doen...

Verdorie, de staatsloten zijn ook al uitverkocht! >;( >:(

 

Ik hou jullie op de hoogte....ondertussen houden we ons op de been met een: "Komt wel goed schatje" ;D ;)

 

Fijn 2009 alvast!!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 234 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.