• 0

Artikelen voor webshop

Graag wil ik op korte termijn een webshop beginnen, waarop ik o.a. exclusieve horloges wil aanbieden. Wat ik merk is dat fabrikanten niet echt staan te popelen om je te bevoorraden. Ook is er veel fake in omloop.

 

Hoe kan ik toch aan artikelen komen? Hoe doen andere webshops dat? Halen die het uit het buitenland? (parallel?)

 

Wie weet dit?

 

 

Gr's

 

 

Marcel

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk dat je je eerst even moet concentreren op de verschillende groothandels in Nederland, de merken reageren wellicht niet omdat ze niet 'zomaar' willen leveren. Exclusieve horloges liggen toch vaak bij de juwelier, die geven een duur en exclusief imago af, een webshop heeft die service niet.

 

Maw, jij levert voor een bodemprijs (wellicht) en de juwelier zal hem op maat moeten maken terwijl die er niets aan verdient. Zelfde als met dure brillen, die kun je ook van het internet kopen voor een spotprijs, en ook daarmee kun je gewoon langs de opticien ;)

Link naar reactie
  • 0

Nou dat soort dingen zijn het geheim van de smid he. Het is een kwestie van uitproberen, ergens iets bestellen en een band opbouwen met een leverancier.

 

Je wilt niet weten hoe vaak ik mailtjes krijg in de trant van "waar koop jij je kralen?" ::) Nou dat ga ik niet vertellen he want dat is mijn handel. En ik ben er ook achter gekomen met vallen en opstaan. Hoort bij ondernemerschap.

www.deblijeekster.nl * www.edelsteenkralen.nl * www.steinperlenwelt.de

Link naar reactie
  • 0

:)Uit die richting was ik het ook zeker niet van plan. Horloges zijn vrij makkelijk te vinden, maar voor schoenen geldt een ander verhaal... :-\

 

Schoenen zou ik zeker niet aanbieden. Je blijft met een groot deel van je voorraad zitten, omdat niet iedereen dezelfde maat heeft. Daarnaast zou ik persoonlijk ook nooit online schoenen kopen, tenzij ik hetzelfde type al eens in de winkel heb gepast en heb gevoeld of ze lekker zitten en lopen...

 

Ciao

Link naar reactie
  • 0

One small advice: exclusieve horloge uit Aziatische landen hoef je in ieder geval niet te proberen. Kijk voor exclusieve horloges in Italië of Duitsland ;)

 

Of start een webshop in een relatief nieuw merk dat upcoming is...

 

Vergeet zwitserland niet! Trouwens, een mooi merk, maar nog niet vertegenwoordigd in nl is Ball, erg mooi spul. http://www.ballwatch.com/. Goede techniek, en wat unieke kenmerken.

 

gr. Rogier

www.ca-electronics.com

Link naar reactie
  • 0

Had nog wel een vraag. Ik zie dat veel webshops bepaalde producten leveren en doen dat waarschijnlijk veelal via groothandels.

 

Ik zie ook exclusieve artikelen die niet via groothandels zijn te krijgen. Veelal hebben ze wel een winkeltje. (In dit geval een kleine kapperszaak).

 

Hoe krijgen ze alsnog de artikelen geleverd van de fabrikant? Want meestal moet je bij aanvraag een foto van interieur/exterieur maken van je winkeltje.

 

Link naar reactie
  • 0

Iedere groothandel heeft wel eens producten die "over" zijn en/of niet via het gewone dealerkanaal verkocht kunnen worden, geen standaard artikelen dus.

 

Als groothandel krijg je wel eens wat van een fabrikant of koopt iets in wat bij nader inzien niet als massa te verkopen is. Meestal gaan zulke spullen via geselecteerde dealers weg, tenminste bij mij.

 

Daarnaast is het ogen en oren open houden en een netwerk opbouwen binnen de branche. Dit zal niet van de ene op de andere dag zijn. Beginnen met contatcen leggen en een relatie opbouwen, wie weet kun je af en toe spullen verkrijgen die uniek zijn en waarmee je je kunt onderscheiden.

 

gr. Rogier

www.ca-electronics.com

Link naar reactie
  • 0

Houd je voorraad klein en begin slechts met een klein verschillend aantal artikelen. Kies producten in het begin niet uit op hun mogelijke enorme marge, maar ga voor omloopsnelheid. Van de opbrengsten van de verkoop koop je nieuwe voorraad in.

 

Bovenstaande is een veilige weg, maar je zet wel mogelijk een rem op je groei. Naar mijn mening kun je het toch het beste zo aanpakken. Als het loopt kun je altijd nog meer investeren. :)

 

Nog een klein off-topic tipje: Bespaar niet op het materiaal waarin je de luxe artikelen verzend! Je ziet nog weleens dat verkopers de artikelen die ze verzenden slecht inpakken en niet goed beschermen. Je kunt je een hoop gedoe besparen door dit goed te doen. Geen ontevreden klanten, geen kapotte waar en vooral geen problemen die je achteraf moet oplossenen en dat maar voor een paar dubbeltjes extra! 8)

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Thanks voor de reactie. Heb nu een duidelijk beeld voor mezelf. Ook het kostenplaatje om op te starten. Ik wil voor een startkapitaal misschien gebruik maken van Bizner.

 

Ik weet dat de gebruiksmogelijkheden beperkt zijn, maar vraag me ook af het startkapitaal van Bizner, €5000, genoeg gaat zijn.

 

Misschien gewoon beginnen en nadenken. Ondernemen is toch gewoon op een gegeven moment doen en logisch nadenken.

Link naar reactie
  • 0

De kartonnen dozen die je bij het postkantoor kunt krijgen zijn zeer degelijk, maar kosten geld. Zelf haalde ik weleens wat dozen bij de supermarkt, die hebben altijd over. Maar voor jouw exclusieve handel is dit misschien minder geschikt. Zorg in ieder geval dat de doos niet veel te groot is en dat hij stevig is. Het zal waarschijnlijk even duren voor je de juiste leverancier hebt gevonden die verschillende maten dozen kan leveren voor jou meest verkochte producten.

 

Vul lege ruimtes op met bubbeltjesplastic. Je kunt hiervoor kijken bij de bouwmarkten of doe-het-zelf- zaken, Gamma, Karwei. Soms hebben ze het ook op het postkantoor. De prijzen zijn als je los per meter koopt meestal 0,75-1,00. Dit is best duur. Er zijn ook rollen van 50 of 100 meter te koop (kijk maar even in google). Deze zijn interessant als je er veel gebruik van maakt en de kosten zijn dan rond de 0,30-0,40 per meter.

 

Luxe artikelen passen soms in een envelop. Doe dit niet! Verstuur alleen in doosjes als pakketpost. De kans dat er iets kwijtraakt is dan zo klein mogelijk en met tracktrace weet je altijd waar je pakketje is.

 

Hopelijk kun je hier iets mee :)

 

Nick

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 259 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.