René Zonneveld Geplaatst: 30 oktober 2008 René Zonneveld 488 44 Geplaatst: 30 oktober 2008 Afgelopen weekend ben ik gestart met het schrijven van een dagboek over het maken van een ondernemingsplan. Letterlijk van dag tot dag beschrijf ik de twijfels, zoektochten, successen en teleurstellingen van een starter die probeert van iets niets te maken. Ach.. jullie kennen het wel. :) Natuurlijk ben ik op zoek naar reacties op mijn berichten. Dus kom maar op! Tegelijkertijd vraag ik me af: er is geen ruimte voor zoiets op HigherLevel? Nu niet lijkt me. Ik heb geen idee waar ik dat kwijt zou kunnen, behalve dan hier in het off-topic gedeelte. Maar een rubriekje voor ondernemersdagboeken? Dat lijkt me niet verkeerd. Er is een tijd geleden een initiatief geweest voor zo'n blog, maar ik kan het niet meer terugvinden. Ik dacht dat Annedien daarbij betrokken was... Annedien? Verder vind ik ook via Google weinig bijzonders. Verrassend weinig. Het lijkt me juist voor starters erg inspirerend om over en van iemand uit hun eigen branche te kunnen lezen. Edit: o shit, ik vergeet nu natuurlijk het blog van Sprout. Maar dat is niet toevallig natuurlijk, dat is inspiratieniveau 0. Of loop ik hier nu iemand heel erg te beledigen? Goed, ik ben de beroerdste niet: niveau 1 dan. Maar dan wel op een schaal van 10. www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl | www.tekstschrijverdeventer.nl Link naar reactie
Marcel (Up) Geplaatst: 30 oktober 2008 Marcel (Up) 1,5k 314 Geplaatst: 30 oktober 2008 Vind dit echt geen slecht idee, moet ik zeggen ! Zou ook een hoop huiswerkvragen schelen, denk ik. Eeen apart hoofdstukje of titel welke hééééél makkelijk te vinden is ? Column : "Wat kun je feitelijk en emotioneel verwachten als je besluit te stoppen" Link naar reactie
Edo van Santen Geplaatst: 30 oktober 2008 Edo van Santen 2,7k 112 Geplaatst: 30 oktober 2008 dagboek over het maken van een ondernemingsplan: dat vraagt om een weblog op je eigen site. Of HL natuurlijk, goed idee! Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c) "Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!" Link naar reactie
Armande Geplaatst: 30 oktober 2008 Armande 64 3 Geplaatst: 30 oktober 2008 Superleuk idee, het maakt het "eigen" voor de lezer. www.deblijeekster.nl * www.edelsteenkralen.nl * www.steinperlenwelt.de Link naar reactie
Norbert Bakker Geplaatst: 30 oktober 2008 Norbert Bakker Moderator 17,9k 1965 Geplaatst: 30 oktober 2008 Edit: o shit, ik vergeet nu natuurlijk het blog van Sprout. Maar dat is niet toevallig natuurlijk, dat is inspiratieniveau 0. Of loop ik hier nu iemand heel erg te beledigen? Goed, ik ben de beroerdste niet: niveau 1 dan. Maar dan wel op een schaal van 10. Uche Uche Uche Uche Uche.... ik verslik me als ex-Sproutstarter even in mijn koffie :-[ :-\ :'(. Maar goed, de waarheid is hard, het Sproutstart-blog is IMHO erg sleets geworden.... weinig echt inhoudelijke posts over wat starters bezighoudt, de postfrequentie is dramatisch gedaald en het aantal reacties is vrijwel opgedroogd . Jammer, in 2006/2007 werd het goed gelezen en waren er ook beduidend meer reacties. Mensen refereren nu nog aan sommige posts uit die tijd. Wellicht dat andere ex-Sproutstarters die op HL actief zijn (Edo, DLA) dat kunnen beamen? Verzekeringsadviseur voor ondernemers | AOV | Aansprakelijkheid | Cyber | Pensioen. Hulp nodig bij verzekeringen of wil je offertes? → Contact Link naar reactie
Henri Kroeze Geplaatst: 30 oktober 2008 Henri Kroeze 1,4k 174 Geplaatst: 30 oktober 2008 Ik loop met precies hetzelfde idee rond, om een blog bij te houden over het wel en wee van het opzetten van mijn nieuwe produkten. ... doet leuke dingen op internet ... Link naar reactie
René Zonneveld Geplaatst: 30 oktober 2008 Auteur René Zonneveld 488 44 Geplaatst: 30 oktober 2008 dagboek over het maken van een ondernemingsplan: dat vraagt om een weblog op je eigen site. Of HL natuurlijk, goed idee! Staat ook op mijn eigen site natuurlijk. Maar het lijkt me niet zo'n probleem om het op je eigen site te zetten én hier. @ Norbert: Sorry, het was natuurlijk niet de bedoeling om de koffiespetters op je beeldscherm te laten belanden. Het Sproutlog was in den beginne inderdaad lezenswaardig. Maar dat is niet meer: te afstandelijk. Dat risico zou je hier natuurlijk lopen, dat de zaken die er echt toe doen niet aan bod komen. www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl | www.tekstschrijverdeventer.nl Link naar reactie
Christine Geplaatst: 30 oktober 2008 Christine 5,5k 322 Geplaatst: 30 oktober 2008 Edit: o shit, ik vergeet nu natuurlijk het blog van Sprout. Maar dat is niet toevallig natuurlijk, dat is inspiratieniveau 0. Dat is niet zo gek natuurlijk. Het bijhouden ervan kost best wel tijd, en het betaalt niets. Ik ben er mee gestopt - waarom iets doen wat veel tijd kost en niets oplevert - en dan houdt je alleen de bloggers over die een commercieel belang hebben bij het posten op zo'n blog. Voornamelijk adviseurs die hopen klanten binnen te halen. edit: ik heb het hier over het Sprout expertblog. christine.nl Ciphermail Maas AItech Moto Gymkhana Link naar reactie
Norbert Bakker Geplaatst: 30 oktober 2008 Norbert Bakker Moderator 17,9k 1965 Geplaatst: 30 oktober 2008 En dan houdt je alleen de bloggers over die een commercieel belang hebben bij het posten op zo'n blog. Voornamelijk adviseurs die hopen klanten binnen te halen. edit: ik heb het hier over het Sprout expertblog. M.i. vooral adviseurs die zichzelf veel te serieus nemen en denken dat ze internet journalist of gevierd columnist zijn ;D ;D ;D Nee, voor mijn commerciële belang doe ik het allemaal niet, alhoewel ik - met name aan het sproutstarten - wel een paar leuke klanten heb overgehouden. Voor de meesten onder ons is dat bloggen toch vooral naamsbekendheid, imago, vindbaarheid op Google en egotripperij...maar (vind ik althans) ook wel erg leuk om te doen. Verzekeringsadviseur voor ondernemers | AOV | Aansprakelijkheid | Cyber | Pensioen. Hulp nodig bij verzekeringen of wil je offertes? → Contact Link naar reactie
Arthur Tolsma Geplaatst: 30 oktober 2008 Arthur Tolsma 386 60 Geplaatst: 30 oktober 2008 Leuk idee! Ik heb zelf het blof van de sprout starters veel gelezen (expertlog nog steeds wel), vond het erg leuk en leerzaam(!) om te lezen wat voor problemen collega ondernemers tegenkomen. Jammer dat er nu niet zoveel meer gepost wordt. Ik kwam gister een bevriende ondernemer tegen, en voor we het wisten waren we een half uur lang onze leermomentjes aan het spuien, zoveel herkenden we bij elkaar. Onze conclusie was dat we maar een boek moesten schrijven :D Nadeel is wel dat je moeilijk informatie naar buiten kan brengen mocht het wat minder gaan, je klanten/ werknemers/ leveranciers lezen het ook natuurlijk... misschien dat de sproutstarters nu zo voorzichtig zijn? Startup coach | Pitchtrainer | Spreker | Presentator | www.arthurtolsma.nl Schrijver van Startups & Downs. Fouten, successen en lessen van een ambitieuze ondernemer Link naar reactie
Edo van Santen Geplaatst: 31 oktober 2008 Edo van Santen 2,7k 112 Geplaatst: 31 oktober 2008 Edit: o shit, ik vergeet nu natuurlijk het blog van Sprout. Maar dat is niet toevallig natuurlijk, dat is inspiratieniveau 0. Of loop ik hier nu iemand heel erg te beledigen? Goed, ik ben de beroerdste niet: niveau 1 dan. Maar dan wel op een schaal van 10. Uche Uche Uche Uche Uche.... ik verslik me als ex-Sproutstarter even in mijn koffie :-[ :-\ :'(. Maar goed, de waarheid is hard, het Sproutstart-blog is IMHO erg sleets geworden.... weinig echt inhoudelijke posts over wat starters bezighoudt, de postfrequentie is dramatisch gedaald en het aantal reacties is vrijwel opgedroogd . Jammer, in 2006/2007 werd het goed gelezen en waren er ook beduidend meer reacties. Mensen refereren nu nog aan sommige posts uit die tijd. Wellicht dat andere ex-Sproutstarters die op HL actief zijn (Edo, DLA) dat kunnen beamen? ik denk dat webloggen zijn beste tijd heeft gehad. te veel blogs, te weinig inhoud. Het Sproutblog werd in 2005/2006 echt veel gelezen, veel reacties en als afgeleide veel nieuwe business. Nog steeds krijg ik reactie uit weblogs van 2005/6. In 2007 is het afgegleden, de redactie besteedde er te weinig aandacht en tijd aan en intussen is het een dood blog, met één starter die te vaak een verkapt salesverhaal post, en daarnaast als interimmer elders aan de slag is. als blogger heb je inderdaad te vaak dat je over de échte dingen niet kan schrijven, niet alles kan of wil je publiek maken. opheffen is naar mijn mening de enige remedie. mijn voorspelling/de trend voor 2008/9: twitter en videoblogs. Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c) "Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!" Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen