• 0

Engels contract : NON RESIDENCE artikel

Hallo,

Ik heb de gelegenheid om een aantal foto's onder te brengen bij een Brits stock-bureau.

Een stock-bureau is een bedrijf wat een grote database heeft aan beeldmateriaal en deze foto's voor je aan de man probeert te brengen.

Hier is natuurlijk een Engels contract mee annex, waar ik wel uit kom, behalve één artikel met de navolgende tekst.

///

NON RESIDENCE

If You are resident outside the United Kingdom, You and the Library will negotiate with a view to obtaining a certificate of non residence so that any commission payable by the Library to You may be remitted without deduction of income tax or withholding tax. Unless such a certificate is obtained the Library may deduct appropriate withholding tax from all monies paid to You.

///

Is er iemand van jullie die me duidelijk kan maken wat dit artikel inhoudelijk betekent?

 

vriendelijke groet,

Herman Troost

eigenwijze fotografie op eigen wijze www.hermantroost.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 1

Er staat dat je een certificaat nodig hebt waaruit blijkt dat je buiten de UK woont. Er staat dat men in de onderhandelingen over de zaken die jullie misschien gaan doen er van uit gaat dat zo'n certificaat geregeld is of zal worden. Dit geeft de doorslag voor hen om geen belastingen in te houden op de betaling aan jou. Als dat certificaat er niet is kan Library een som geld inhouden, op de betaling voor de foto's. Met die som geld wordt dan belasting betaald.

 

Ik weet niet wat voor certificaat, dus ook niet hoe je daar aan zou moeten komen. Misschien ambassade UK of Library.

Boterham dubbel vouwen? Ik kan het niet.

Link naar reactie
  • 1

Dit betreft (voorkoming van) inhouding van bronbelasting, zoals dividendbelasting, maar ook de heffingen op rente en royalties die veel landen hanteren vallen daaronder. Als je aan de voorwaarden voor vrijstelling voldoet, kun je voorkomen dat die inhouding plaatsvindt.

 

Meestal gebruik je daar een woonplaatsverklaring van de belastingdienst voor (mits je in Nederland woont en netjes aan je belastingverplichtingen hebt voldaan). Deze kun je aanvragen bij je eigen inspecteur, meestal moet er dan nog een stempeltje van het ministerie van financien op en soms ook nog een stempeltje van de rechtbank. De verklaring is in het Engels te verkrijgen.

 

Of je ook nog een locale verklaring nodig hebt, weet ik niet uit mijn hoofd.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 155 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.