• 0

Provider internetsite.

Beste mensen,

 

van de week heb ik contact gezocht met mijn provider, XS4ALL, om een nieuwe alias van mijn internetadres beschikbaar te krijgen. Ten eerste moest ik aan de telefoon heel wat geduld hebben, en heel wat muzak uitstaan. Nou, na doorverbonden te zijn, opnieuw muzak. Toen viel mijn oog op een nummer dat ik van hen opgeschreven had. Dat gebeld, he he technisch mens aan de lijn. Uitgelegd ... werd doorverwezen naar service center, een deel van hun internetsite om dingen van je site in te stellen. Wat ik wil, is daar geen functie voor. Weer bellen, zij zoeken en overleggen. U moet een brief sturen ....

 

XS4ALL heeft geloof ik een down-time van 8 uur per jaar, dat is heel goed. En ik vind ze wel pittig qua prijs.

 

Wie weet voor mij een provider die een bewezen steengoede up-time heeft, dus zwart op wit ... geen praatjes. En die wel een effectieve helpdesk heeft? En graag ook een stuk scherper geprijsd.

Boterham dubbel vouwen? Ik kan het niet.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dit is natuurlijk vragen om spam, ga naar www.webhosters.nl, vul je eisen in en kijk wat eruit rolt, vaak staan er al wat ervaringen op webhosters.nl, google je hoster ook ff. Veel webhosters staan in deze lijst: uptime, als ze daar staan kun je de downtime over de afgelopen maanden en sinds hun bestaan zien, altijd handig. Vraag sowieso per mail de uptime gegevens op bij de webhoster en maak een afspraak over uptime garanties en hoe je gecompenseerd wordt bij downtime. Kijk daarbij goed uit wat men allemaal onder overmacht laat vallen, in de algemene voorwaarden moet heel duidelijk staan aangegeven wat volgens je hoster allemaal onder overmacht valt, bijvoorbeeld: als men een server heeft die opgebouwd is uit goeie apparatuur en goed onderhouden wordt en de harde schijf van die server gaat kapot waardoor jij 5 uur downtime hebt, dan zijn er hostingbedrijven die roepen: overmacht! en zie dan maar eens compensatie te krijgen...

 

Succes,

 

hwjd

Makkelijk en snel online boodschappen bestellen? Dat kan bij Thijl!

Twitter | Facebook

Link naar reactie
  • 0

Ik ben er achter gekomen dat die uptime een loos cijfer is als het gaat om shared hosts. Dit heeft te maken met de grote verscheidenheid aan klanten op 1 server. Hierdoor kunnen ze niet een sluitende uptime geven. Sommige klanten op de server hebben namelijk opeens zeer afwijkend gedrag, criminaliteit en zo.

 

Ik ga naar WideXS want ik vond dat zij mij eerlijk en voor mij aannemelijk uitgelegd hebben hoe het in elkaar steekt. Bovendien kreeg ik geen muzak aan de lijn, of moest ik 100.000 jaar wachten. Prijzen zijn vriendelijk. Dus als het niet bevalt, ga ik gewoon weer op zoek.

 

Ik heb nog wel contact gehad met mijn huidige provider XS4ALL, en er viel geen zalf aan te strijken qua contract. Nou toen heb ik het ook maar meteen opgezegd.

Boterham dubbel vouwen? Ik kan het niet.

Link naar reactie
  • -1

Ik ben er achter gekomen dat die uptime een loos cijfer is als het gaat om shared hosts. Dit heeft te maken met de grote verscheidenheid aan klanten op 1 server. Hierdoor kunnen ze niet een sluitende uptime geven. Sommige klanten op de server hebben namelijk opeens zeer afwijkend gedrag, criminaliteit en zo.

Huh, je kan nooit een sluitende uptime geven, er kan zoveel gebeuren, kapotte processors, harde schijven, moeder borden, stroomuitval en ga zo maar door, dedicated server, colocated server, VPS, shared hosting het maakt niet uit, je kunt nooit een uptime garanderen, je kunt alleen garanderen dat er 24/7 iemand klaar staat om problemen op te lossen, dat er alleen gebruik wordt gemaakt van topapparatuur en dat je financieel (of anders) gecompenseerd wordt bij downtime.

 

Shared hosting hoeft helemaal niet verkeerd te zijn, tuurlijk kunnen mensen rare dingen doen maar een goede webhoster houdt de serverload scherp in de gaten (en suspend accounts als ze de server naar beneden aan het trekken zijn) en zorgt ervoor dat er goede bescherming is tegen virussen, hack aanvallen enz. Ook zit er nogal een verschil tussen het aantal mensen dat bij een webhoster op een server geplaatst wordt, sommige bedrijven zetten tienduizenden klanten op een server, anderen slechts honderden of tientallen (uiteraard deels afhankelijk van de kwaliteit van de server).

 

Zo kan ik nog wel even doorgaan, de conclusie is in ieder geval dat shared webhosting bij een goede webhoster een prima keuze is waarbij zeer goede uptime gehaald kunnen worden.

 

Groeten,

 

hwjd

Makkelijk en snel online boodschappen bestellen? Dat kan bij Thijl!

Twitter | Facebook

Link naar reactie
  • 0

Ik ben over Xs4all wel tevreden, maar de helpdesk is inderdaad niet je van het, en de sales telefoon ook niet altijd.

 

Maar wat bedoel je precies met een nieuwe alias van je internet adres? Als je een nieuw domein wilt aanvragen is dat tegenwoordig heel snel geregeld via de site, en daarbinnen kun je met de domein editor alles zelf instellen, zowel domeinbeheer als de naam van je dsl verbinding.

Link naar reactie
  • 0

Misschien wat offtopic, maar ik vind veel Nederlandse webhosts aan de prijzige kant voor wat ze bieden. Als je geen probleem hebt met e-mailsupport (in plaats van telefonische support) en je je goed verstaanbaar kunt maken in het Engels, dan kan een Amerikaanse provider een prima keus zijn.

 

Uiteraard moet je wel goed opletten dat je een betrouwbare webhost neemt, of je nu in Nederland of buiten Nederland een webhost zoekt.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ervaring met een Amerikaanse host (tevens ook een kantoor in Amsterdam), uiteraard niet zomaar gekozen, maar via relaties vernomen dat ze betrouwbaar zijn. Daarvoor zat ik bij een aantal Nederlandse hosts en ik moet zeggen dat de laatste zwaar tegenvallen in vergelijking met deze Amerikaanse. Er zijn genoeg host-review sites waar je prijs/kwaliteit kunt vegelijken (uiteraard meestal in het Engels). ;)

"Think for yourself and question authority" - Timothy Leary (1920-1996)

Link naar reactie
  • 0

Je moet wel oppassen met Amerikaanse 'review websites'. Er bestaan heel veel van dit soort 'onafhankelijke' en objectieve' websites, maar een meerderheid is helaas niets meer dan een affiliate van een webhost (de webmaster krijgt geld voor iedere klik of voor iedere verkoop van een hostingpakket via zijn site). Je denkt dus advies van gebruikers te krijgen maar de werkelijkheid is anders. Vooral als er alleen maar 'ervaringen' worden gemeld vol positieve superlatieven is het oppassen geblazen.

 

Waar wel veel info te vinden is is de website www.webhostingtalk.com, een gigantisch druk forum met veel webmasters en ook webhosts. Ik heb daar in ieder geval veel aan gehad in het bepalen van mijn keuze.

 

Marco

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 239 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.