• 0

Help, mijn jonge onderneming (ca 6 mnd) dreigt onderuit te gaan (herenmode)

Hallo Iedereen,

 

Ik heb eigenlijk al regelmatig -als gast- hier zinvolle topics doorgepluist. Inmiddels ben ik sinds jan'08 officieel 'ondernemer' en sinds april'08 'operationeel' .

 

Ik leef hier veel topics, met daarin formele zinsopbouw, hoop dat het geen probleem is als ik gewoon informeel blijf? ;)

 

Goed, ik ben een 27jarige Hagenaar en ben dus sinds dit jaar ondernemer in een midden grote stad in de randstad. Ik heb daar op een mooie locatie (A1/A2) een Heren Mode zaak geopend. Met hoog segment, casual & trendy merken, richt ik mij op een specifieke doelgroep. Leeftijd varierend van ca. 20+ tot eind 30. Uiteraard heb ik ook jongere en iets oudere klanten, maar dit is de core 8).

 

Ik heb geen directe concurrent, sinds er in deze stad; 1. weinige hoog segment heren mode winkels zijn en 2. géén enkele casual zaak in het hoogsement aanwezig is. Daarnaast voer ik een merkenpakket die, buiten 1 brand, binnen de Gemeente **** exclusief bij mij te verkrijgen is

Assortiment bestaat uit bovenkleding (shirts/polos/truien/overhemden & Jeans) tot en met schoenen(sneakers), ondergoed en accesoires.

 

Tot hier even geprobeerd een duidelijke beeld van de onderneming te creeeren.

 

Goed, ik heb de onderneming gestart met een klein deel eigenvermogen en een bedrijfsfinanciering (rekeningcourant) bij de ING, voor >50k.

 

De eerste 6,7 maanden zijn zwaar geweest, moeilijk begin, wat óók ermee te maken had, dat ik in de zomer collectie nog relatief weinig van mijn beoogde hoog segment merken had(ca. 30%), deze moeten namelijk bijna 1 jaar vantevoren bij de verschillende agentschappen van deze merken besteld worden, ik was daar dus ca. 5 maanden te laat voor.

Daarnaast was er een EK, busstaking (belangrijke bron van klanten op mijn locatie) en sprake van een financiele crisis (nog steeds) waardoor consumenten ook minder snel consumeren, zeker in het hoog segment.

 

Positieve zijde van het eerste halfjaar dat ik bezig ben, is het feit dat de omzet wél iedere maand weer groeit, met kleine stappen (tussen de ca, 10-20%), maar toch!

 

Goed, maar tegelijkertijd is het probleem van het achterblijven van voldoende omzet, dat ik niet genoeg gereneer om mijn inkoop te kunnen betalen.

Om dit reden heb ik acuut geld nodig, dit doorbesproken met de boekhouder en samen een prognose voor 2008-2010 gemaakt, hierin vanuit gegaan dat groei op dezelfde tempo doorzet en dan ziet de toekomst er gewoon rooskleurig uit!

Met de (positieve) feedback van de boekhouder en de 2,5 jaar prognose onder de arm richting de bank gestapt,maar deze weigert na 6 weken (!!) bedenktijd de aanvullende financiering :( :-[

 

Nu ben ik dus in paniek, zonder de aanvullende financiering kan ik mijn inkoop niet betalen, wat behalve problemen oplevert met deurwaarders (nog niet gebeurt!) e,d ,maar ook dat de leveranciers de leveringen voor de nieuwe collecties stopzetten. :'(

 

En mijn vraag is dan ook; Hoe nu verder? Ik weet van de borgstelling vanuit de staat voor startende ondernemers, volgens mij kan ik zelfs proberen een borgstelling bij desbetreffende gemeente te halen (BZB), ik heb eventueel mijn koophuis als onderpand en mijn vrouw is gewoon full time werkzaam. Mijn enige oplossing die ik kon bedenken was naar andere banken dan mijn huidige bank afstappen, maar gaan die het dan wel goedkeuren, ik ben echt ten einde raad :( :(

 

Sorry voor de lange brij aan tekst, maar ik wilde zo duidelijk mogelijke beeld schetsen van mijn situatie, hoop dat jullie me kunnen adviseren :-\

 

[kopregel gespatieerd - mod]

Zonder ambities geen motivatie

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Gisteravond, koopavond en een hele leuke klant; Directeur RABO Bank OostNederland! :P

Kocht één artikel, wel mijn duurste schoenen :)

Hij vertelde mij dat banken op dit moment 0,0 durven te financieren in de kledingbranche, dit terwijl er wél een borgstelling vanuit de staat bestaat...:(

Goed gesprek mee gehad, complimenten ontvangen voor me winkel, in deze tijden toch een lekkere opsteker!

 

Anyhow, vanmorgen bij de Gemeente geweest, beweert de dame achter de balie dat de heer in kwestie er pas vanaf 13:00 is!! ???

 

Sinds discussieren geen zin heb, benik maar met naam&telnr. weer vertrokken en bel ik degene wel rond 13:00

 

Ik heb ook veel klanten die heel hard roepen dat ik zo'n mooie winkel en zulke leuke spullen heb.

Maar kopen is een héél ander verhaal..... :P

Geef mij maar klanten die stilletjes wat uit de rekken pakken en richting paskamer gaan.

Die kopen vaak wél wat! 8)

 

Herkenbaar die beperkte aanwezigheid van ambtenaren.

Is hier exact hetzelfde dus..... ;D

 

Link naar reactie
  • 0

Veel succes.

 

Misschien een rare vraag maar zijn er geen inkoop organisaties of totaal groothandels waar je de kleding/merken bij kan kopen zodat je in de toekomst niet meteen een grote investering nodig heb om de winkel te vullen.

Vanuit mijn situatie gezien moet ik daar helaas met nee op antwoorden.

Ik voer uitsluitend exclusieve merken die je niet via een inkoopcombinatie kunt inkopen en dus ook niet op die manier kunt bijkopen.

Er is mij slechts één adres bekend waar dat héél beperkt kan, maar dan is je keuze beperkt tot wat daar hangt en gaat je brutomarge van 2.5 naar 1.8..... :(

Je nettomarge komt hiermee zodanig onder druk te staan dat je het op die manier gewoon niet gaat redden.

Feitelijk is de beste methode om 70 % van je budget te gebruiken om 2 keer per jaar de collectie in te kopen en 30% achter de hand te houden om later bij te sturen door de goed lopende artikelen bij te bestellen.

Ik denk overigens dat je met wat 'gewonere' doorsneekleding wel zoiets zou kunnen doen en dat je dan je budget veel beter zou kunnen sturen.

Maar dan krijg je een ander publiek binnen en wordt het meer een verhaal van kleine marge met grote omzet.

En dat is nu juist wat ik niet wil......ik wil mensen op hun gemak adviseren bij het kopen van hun kleding en ze voorzien van kleding die anders is dan wat de winkelketens aan ons opdringen.

Aan de reacties van mijn klanten te zien en te horen is dat ook wat zij willen, dus ik blijf optimistisch over mijn slagingskansen ook al is het economische weer op het moment heel slecht.

 

 

 

perfect samengevat, komt ook precies neer op mijn kijk erop en hoe ook mijn klanten reageren!

Juist in deze tijd, waarin de ambachten wegvallen en je alles bij de supermarkt moet kopen, waar de kleine speciaalzaken wegvallen en de eenheidsworst ketens uit de grond worden gestampt, juist nu heeft een groot deel van de consumenten behoefte aan(vraag naar) de specialere winkels, boetiekjes; waar weer tijd is voor persoonlijk aandacht, adviseren op maat e.d

 

Hoop dat we het beide redden :)

Zonder ambities geen motivatie

Link naar reactie
  • 0

ik vroeg me eigenlijk ook af in hoeverre het zinvol is om een brief aan de ombudsman/minister van financien te richten?

Er is namelijk een borgstellingsregeling vanuit de regerin voor startende ondernemers, maar banken lijken hier helemaal geen gebruik van te willen maken! Ze weigeren binnen één week tijd de aanvraag, vraag je ze naar de borgstelling, geven ze aan dat ze dan ook eerst zélf in positief over je plannen willen/moeten zijn, maar is de borgstelling nu juist niet als steun in de rug bedoelt voor de banken, die nu juist huiveriger zijn om financieringen af te staan? ::)

Zonder ambities geen motivatie

Link naar reactie
  • 0

Ik kan me de redenering wel voorstellen, de borgstelling is niet bedoeld als vangnet voor de bank als een onderneming al bij voorbaat weinig of geen kans op succes heeft.

Je moet wel met een goed klinkend ondernemingsplan komen en als daar dan een beetje twijfel over is dan is zo'n borgstelling een goede oplossing.

Maar, zoals je net zelf al schreef, de banken willen op dit moment geen cent uitlenen aan ondernemers in de kledingbranche (ze willen zelfs geen geld uitlenen aan elkaar! ) en al helemaal niet aan die in het hogere segment.

Daar is kleding echt een luxe-artikel en dat zal als eerste terzijde worden geschoven als consumenten moeten gaan bezuinigen.

Buiten dat is de verwachting dat de komende jaren enige duizenden kleine winkeliers het loodje zullen leggen.

Dus hoe goed je ondernemingsplan ook is, als je een formele consciëntieuze kredietbeoordelaar treft (en die kans is erg groot ;) ) dan heb je dus mooi pech gehad.

Maar desondanks ga ik toch maar gewoon lekker door waar ik mee bezig ben.....ben altijd al een tikkie eigenzinnig geweest. 8)

Link naar reactie
  • 0

Ik kan me de redenering wel voorstellen, de borgstelling is niet bedoeld als vangnet voor de bank als een onderneming al bij voorbaat weinig of geen kans op succes heeft.

Je moet wel met een goed klinkend ondernemingsplan komen en als daar dan een beetje twijfel over is dan is zo'n borgstelling een goede oplossing.

Maar, zoals je net zelf als schreef, de banken willen op dit moment geen cent uitlenen aan ondernemers in de kledingbranche (ze willen zelfs geen geld uitlenen aan elkaar! ) en al helemaal niet aan die in het hogere segment.

Daar is kleding echt een luxe-artikel en dat zal als eerste terzijde worden geschoven als consumenten moeten gaan bezuinigen.

Buiten dat is de verwachting dat de komende jaren enige duizenden kleine winkeliers het loodje zullen leggen.

Dus hoe goed je ondernemingsplan ook is, als je een formele consciëntieuze kredietbeoordelaar treft (en die kans is erg groot ;) ) dan heb je dus mooi pech gehad.

Maar desondanks ga ik toch maar gewoon lekker door waar ik mee bezig ben.....ben altijd al een tikkie eigenzinnig geweest. 8)

 

ik dus ook ;D

en juist daarom dus dat ik dit wel zou willen aankaarten, ik zie de borgstelling toch eerder in dezelfde lijn als een BZB; de staat zal verder kijken dan 'Hey, jij draait nu rode cijfers, dus nee, er is niets mogelijk'

Ik ben in de veronderstelling dat de staat eerder ook verder kijkt, naar de langere termijn en dan beoordelen hoe je slagingskansen zijn! Dan zou je dus ook in deze moeilijke tijden een financiering kunnen krijgen, waardoor de economie 'blijft draaien' en dat is nu net van Bos toch wilt bereiken met dit soort garant stellingen?

Zonder ambities geen motivatie

Link naar reactie
  • 0

 

Vandaag naar Gemeente Zoetermeer geweest,wordt er gezegd dat degene die over BBZ gaat pas vanaf 13:00 aanwezig is, bel ik om 13:20, wordt ik van het kastje naar het muur gestuurd. Uiteindelijk krijg ik Dhr van der Heijden aan de lijn, vertelt hij me op het punt te staan weg te gaan, want hij is smiddags vrij, ambtenaren.....

 

Goed, hij meende dat je als gevestigde ondernemer(minimaal jaar bestaan hebben) pas recht heb op het BBZ traject(?), maar hij zou het een en ander met zijn collega bespreken en mijn in de loop van volgende week bellen...

 

Hier is in ieder geval even een stukje over het BBZ:

 

 

Vormen van BBZ voor gevestigde ondernemers

Gevestigde zelfstandigen komen volgens het BBZ in aanmerking voor:

 

Periodieke uitkering

Indien gevestigde zelfstandigen tijdelijk inkomensproblemen hebben, waardoor ze niet in hun levensonderhoud kunnen voorzien, dan komen zij in aanmerking voor een periodieke uitkering. Het Bbz vult uw inkomen aan tot de bijstandsnorm. Deze uitkering mag 12 maanden duren en kan worden verlengd met maximaal 24 maanden. De gemeente bepaalt aan de hand van het inkomen uit het voorafgaande jaar of u eventueel wat terug moet betalen. In principe is de periodieke lening een renteloze lening.

Bedrijfskapitaal

Dankzij het Bbz kunt u geld krijgen indien uw levensvatbaar bedrijf gevaar loopt. Dit geld is een rentedragende lening, waarbij het maximumbedrag € 168.995 is. De rente volgt het niveau van de banken. De lening moet u in tien jaar terugbetalen. Hebt u een laag inkomen in het jaar dat u een aanvraag voor bedrijfskapitaal doet of in het daaraan voorafgaande jaar, dan kan de Gemeentelijke Sociale Dienst een deel van het benodigde bedrijfskapitaal als uitkering verstrekken. Bij een mager inkomen in de twee volgende jaren kan de Sociale Dienst de rente over die jaren geheel of gedeeltelijk kwijtschelden.

Voorwaarden

Er worden ook eisen gesteld aan de aanvraag van bedrijfskapitaal voor gevestigde zelfstandigen. Aangezien bedrijfskapitaal wordt vertrekt door de bank zult u aan veel eisen moeten voldoen. Banken vinden vaak een bedrijfkapitaal niet erg interessant omdat het (voor hun) niet om veel geld gaat. Mocht u moeite hebben met bedrijfkapitaal van de bank te krijgen, dan kunt u de gemeente vragen om borg te staan voor u en uw bedrijf.

 

 

 

 

Zonder ambities geen motivatie

Link naar reactie
  • 0

Binnen de BBZ zijn een aantal regelingen voor ondernemers onder andere om inkomen aan te vullen en om bedrijfskredieten te verstrekken aan ondernemers die bij de 'gewone' bank niet terecht kunnen.

Bij ons gaat het om het verkrijgen van een bedrijfskrediet.

De BBZ kent twee soorten regelingen voor bedrijfskredieten:

 

- Het Bedrijfs-/Starterskrediet voor Startende Ondernemers met een maximum van € 31.975,-

- Het Bedrijfskrediet voor Gevestigde Ondernemers (vanaf 18 maanden) met een maximum van € 173.677,-

Lees alles over de BBZ bij de bron: BBZ Website Ministerie van SVW

 

Verder moet je een formulier van 16 pagina's invullen en daarin volledig inzicht geven in je financiële en leefsituatie.

En met volledig bedoel ik dan ook volledig!

Kortom je bent niet zomaar klaar met een aanvraagje en moet daarnaast rekening houden met een onderzoek van je bedrijf en je ondernemingsplan door het IMK omdat de Gemeente dat niet zelf kan.

Zij brengen een advies uit aan de Gemeente of je bedrijf levensvatbaar is of niet.

Op basis daarvan neemt de Gemeente een besluit om je te helpen of niet.

 

Laat je dus niet van de wijs brengen door die ambtenaar, ook als starter zijn er voor jou voldoende mogelijkheden.

Als je al eerder een andere onderneming hebt gehad en je kunt daar de boeken van laten zien, is de kans heel groot dat ze je dan als gevestigde ondernemer zullen zien.

Bij mij is dat in ieder geval wel zo en dat scheelt aanzienlijk in de mogelijkheden qua kredietbedrag...... :)

Link naar reactie
  • 0

Binnen de BBZ zijn een aantal regelingen voor ondernemers onder andere om inkomen aan te vullen en om bedrijfskredieten te verstrekken aan ondernemers die bij de 'gewone' bank niet terecht kunnen.

Bij ons gaat het om het verkrijgen van een bedrijfskrediet.

De BBZ kent twee soorten regelingen voor bedrijfskredieten:

 

- Het Bedrijfs-/Starterskrediet voor Startende Ondernemers met een maximum van € 31.975,-

- Het Bedrijfskrediet voor Gevestigde Ondernemers (vanaf 18 maanden) met een maximum van € 173.677,-

Lees alles over de BBZ bij de bron: BBZ Website Ministerie van SVW

 

Verder moet je een formulier van 16 pagina's invullen en daarin volledig inzicht geven in je financiële en leefsituatie.

En met volledig bedoel ik dan ook volledig!

Kortom je bent niet zomaar klaar met een aanvraagje en moet daarnaast rekening houden met een onderzoek van je bedrijf en je ondernemingsplan door het IMK omdat de Gemeente dat niet zelf kan.

Zij brengen een advies uit aan de Gemeente of je bedrijf levensvatbaar is of niet.

Op basis daarvan neemt de Gemeente een besluit om je te helpen of niet.

 

Laat je dus niet van de wijs brengen door die ambtenaar, ook als starter zijn er voor jou voldoende mogelijkheden.

Als je al eerder een andere onderneming hebt gehad en je kunt daar de boeken van laten zien, is de kans heel groot dat ze je dan als gevestigde ondernemer zullen zien.

Bij mij is dat in ieder geval wel zo en dat scheelt aanzienlijk in de mogelijkheden qua kredietbedrag...... :)

 

Bedankt Donder!

Ik ben een groentje ;) dus echt pas sinds 01-01-2008 ondernemer, maar aangezien zo'n traject aardig wat tijd kan kosten, maak ik uiteindelijk toch ook deel uit van de 'gevestigde' ondernemers? ;D 8)

Zonder ambities geen motivatie

Link naar reactie
  • 0

En hoe loopt de verkoop de laatste dagen? Heb je al eens geprobeerd om een half uur voor opening of tot een uur na sluiting op afspraak totale kledingadviezen te verstrekken (complete nieuwe outfit aanmeten)?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Waar ik in het verleden wel eens aan meegedaan heb is een kledingadvies/pas-sessie die op kantoor gegeven werd door enkele adviseurs van een bekend (maat)pakken merk. Helaas viel het toen bij ons ontzettend tegen, er werd enkel gericht op verkopen en niet op daadwerkelijk aviseren. Omdat het een bedrijf is met vrij jonge mensen (recentelijk afgestudeerden en starters op de arbeidsmarkt) is er een grote behoefte aan advies op het gebied van zakelijke kleding en etiquette.

 

Overigens wordt op dit moment weer gekeken of we niet opnieuw zo'n sessie kunnen organiseren, maar dat deze keer het adviserende karakter echt centraal staat. Als je interesse hebt, en niet te ver weg van ons hoofdkantoor zit wil ik je wel even in contact brengen met de personen die hiermee bezig zijn.

 

Wouter

Webwinkel met gouden en zilveren sieraden met edelstenen.

www.KleurJuwelen.nl, geef je leven wat kleur!

Link naar reactie
  • 0

En hoe loopt de verkoop de laatste dagen? Heb je al eens geprobeerd om een half uur voor opening of tot een uur na sluiting op afspraak totale kledingadviezen te verstrekken (complete nieuwe outfit aanmeten)?

 

Groet,

 

Highio

 

Vrij/Zat goed tot zeer goed gedraaid (omzet in die 2 dagen ca. 2500!), de dagen daarvoor slecht, maar wel ietsjes verkocht, al bij beste week sinds 5 weken!

Afgelopen Maandag(gisteren ) 1 truitje verkocht en vandaag nog niets.

 

In principe werk ik vanuit de boetiek altijd vanuit het idee dat ik kledingadvies geef/moet geven. En probeer je altijd een outfit te verkopen, maar dat is niet zo gemakkelijk;

- Moet na ca 7 maanden concluderen dat 'vaste klanten' daar beter op benaderbaar zijn, sinds dit groepje nog niet heel groot is, is aan de overgrote deel wat moeilijker om er een outfit aan te verkopen. Die lijken eerst eens te willen 'snuffelen' / 1 artikel te willen kopen alvorens ze een outfit komen halen.

- Mannen zijn heel rechtlijnig, als je een leuke broek/schoenen/riem wilt aanprijzen; "kom alleen voor een truitje"

 

Maar je hebt wél gelijk, een gemiddelde outfit(trui/broek/schoenen/riem) kost bij ca. 400 euro, als ik 2-3 klanten per dag heb die dat zouden kopen, zou ik een leuke winst draaien :P

Zonder ambities geen motivatie

Link naar reactie
  • 0

Waar ik in het verleden wel eens aan meegedaan heb is een kledingadvies/pas-sessie die op kantoor gegeven werd door enkele adviseurs van een bekend (maat)pakken merk. Helaas viel het toen bij ons ontzettend tegen, er werd enkel gericht op verkopen en niet op daadwerkelijk aviseren. Omdat het een bedrijf is met vrij jonge mensen (recentelijk afgestudeerden en starters op de arbeidsmarkt) is er een grote behoefte aan advies op het gebied van zakelijke kleding en etiquette.

 

Overigens wordt op dit moment weer gekeken of we niet opnieuw zo'n sessie kunnen organiseren, maar dat deze keer het adviserende karakter echt centraal staat. Als je interesse hebt, en niet te ver weg van ons hoofdkantoor zit wil ik je wel even in contact brengen met de personen die hiermee bezig zijn.

 

Wouter

 

Ik zou dit uiteraard graag doen; leuk! Maar wij verkopen casual high fashion, maw geen pakken...

We hebben wel ruime assortiment aan overhemden, but thats about it; geen dassen, geen pakken en/of heren schoenen

Zonder ambities geen motivatie

Link naar reactie
  • 0

Als je gedegen kennis hebt van zakelijke kleding en etiquette dan zou je natuurlijk wel gewoon een adviessessie kunnen doen, het komt denk ik je naam alleen maar ten goede als je dan niet loopt te pushen om te kopen.

 

Overigens hebben de meeste op zich wel voldoende nette pakken, maar ontbreekt het met name aan zaken als nette (bijpassende) schoenen, riemen, overhemden etc. Volgens mij gaf je aan een aantal van die artikelen wel te verkopen dus wellicht dat er ook al direct 'winst' voor je te behalen zou zijn tijdens zo'n adviessessie.

 

 

Webwinkel met gouden en zilveren sieraden met edelstenen.

www.KleurJuwelen.nl, geef je leven wat kleur!

Link naar reactie
  • 0

Misschien kun je toch overwegen om eens via een afsprakenboek te werken. Allicht krijg je daar mannen die doordeweeks lange werktijd hebben of de vrouwen/vriendinnen of moeders van potentiële klanten warm mee!

 

Kun je je kleding positioneren als 'Casual Friday', 'Friday Afterworks' of 'feestkleding'? Probeer dan donderdag en vrijdag gewoon eens met een korting op een complete outfit, of gratis accessoire(s). Kan ook bij verkoop op afspraak.

 

Voorgaande ideeën zou ik op een pamflet promoten, niet schreeuwerig, maar met gepaste stijl. Naast vooruitdenken over de totale haalbaarheid van je bedrijf moet je nu ook omzetgedreven te werk gaan naar mijn smaak.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Misschien kun je toch overwegen om eens via een afsprakenboek te werken. Misschien krijg je daar mannen die doordeweeks lange werktijd hebben of de vrouwen/vriendinnen of moeders van potentiële klanten warm mee!

 

Kun je je kleding positioneren als 'Casual Friday', 'Friday Afterworks' of 'feestkleding'? Probeer dan donderdag en vrijdag gewoon eens met een korting op een complete outfit, of gratis accessoire(s). Kan ook bij verkoop op afspraak.

 

Voorgaande ideeën zou ik op een pamflet promoten, niet schreeuwerig, maar met gepaste stijl. Naast vooruitdenken over de totale haalbaarheid van je bedrijf moet je nu ook omzetgedreven te werk gaan naar mijn smaak.

 

Groet,

 

Highio

see bolded part: he-le-maal met je eens!

en zeker een goed idee, ga eens brainstormen met het vrouwtje vanavond om dit eens in een bepaalde vorm te gieten:)

 

 

Zonder ambities geen motivatie

Link naar reactie
  • 0

Als je gedegen kennis hebt van zakelijke kleding en etiquette dan zou je natuurlijk wel gewoon een adviessessie kunnen doen, het komt denk ik je naam alleen maar ten goede als je dan niet loopt te pushen om te kopen.

 

Overigens hebben de meeste op zich wel voldoende nette pakken, maar ontbreekt het met name aan zaken als nette (bijpassende) schoenen, riemen, overhemden etc. Volgens mij gaf je aan een aantal van die artikelen wel te verkopen dus wellicht dat er ook al direct 'winst' voor je te behalen zou zijn tijdens zo'n adviessessie.

 

 

 

Voordat ik een eigen kledingzaak had,moest ik óók in een pak naar kantoor ;)

durf niet te zeggen dat ik gedegen kennis heb mbt etiquette, kan me uiteraard wel voorbereiden, hoe moeilijk kan dat zijn;)

kennis over combinaties, trends en materialen heb ikwel!

 

 

 

 

Zonder ambities geen motivatie

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het een gemiste kans dat je geen pakken verkoopt.

 

Je klanten lopen waarschijnlijk voor hun werk wel in pak en willen niet bij de ene winkel een pak kopen en bij de andere hun vrijetijds kleding.

Zelf kocht ik mijn vrijetijds kleding ( Mc Gregor )altijd bij een zaak in Heiloo die achterin een speciale afdeling pakken had.

Sprak wel eens met de eigenaar en die had deze formule van een totaal aanbod heel goed doordacht.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het een gemiste kans dat je geen pakken verkoopt.

 

Je klanten lopen waarschijnlijk voor hun werk wel in pak en willen niet bij de ene winkel een pak kopen en bij de andere hun vrijetijds kleding.

Zelf kocht ik mijn vrijetijds kleding ( Mc Gregor )altijd bij een zaak in Heiloo die achterin een speciale afdeling pakken had.

Sprak wel eens met de eigenaar en die had deze formule van een totaal aanbod heel goed doordacht.

 

 

 

Beste Rebel,

 

Snap je feedback omtrent het aanbieden/niet aanbieden van pakken goed, alleen heb je ook met een bepaalde uitstraling te maken; ik wil een High Fashion, Trendy/Lifestyle (Heren)Boetiek zijn en daar passen geen pakken tussen..

Bovendien is het aanbod in mijn buurt van winkels die gespecaliseerd in pakken zijn erg groot(circa 5,6 winkels in één straat).

Daarnaast zorgt dat voor nog meer financiele druk(inkoop).

Zonder ambities geen motivatie

Link naar reactie
  • 0

Over maatpakken gesproken, ben je toevallig nog in de Sebastian & co te Alphen aan den Rijn geweest?

 

ik probeer Dick Mahzer nu al 2 weken te bereiken, of hij is er niet of hij is op dat moment bezig, omdat ik zelf 6dagen in de week in mijn winkel sta, is erlangs gaan vrijwel onmogelijk, but we keep trying!

Ik heb overigens wel het een en ander over heb gehoord en zijn website gezien; IMPRESSING!

ik hoop dat hij me wilt adviseren, kan ondertussen toch ook wel verklappen; zit toch best redelijk dicht in de buurt van Alphen :-[

Zonder ambities geen motivatie

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.