• 0

1 november startersdag KvK

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ben er een keer heen gegaan in Amsterdam en vond het op zich zeker nuttig, alhoewel voor de meeste bedrijven geldt dat ik hun diensten totaal niet nodig had ben ik zeker tegen een paar interessante dingen opgelopen en het zorgde er ook voor dat ik me van een aantal dingen bewust werd dat ze toch wel nodig waren terwijl ik daar daarvoor niet aan had gedacht.

 

Daarnaast is het gewoon een goeie manier om met mensen in contact te komen en een tas vol met gratis rotzooi te scoren ;D

 

Het is niet echt een top of flop, het is zeker niet noodzakelijk om erheen te gaan als je gaat starten maar als je die dag niks van plan was kan het zeker geen kwaad om er even te gaan kijken.

Makkelijk en snel online boodschappen bestellen? Dat kan bij Thijl!

Twitter | Facebook

Link naar reactie
  • 0

Ik ben er ook wel eens heen geweest, zowel net voor de feitelijke start als daarna nog.

 

Een essentie is het natuurlijk niet, maar wellicht wel een leuk ding om te bezoeken en mensen te ontmoeten die een beetje op hetzelfde punt van ondernemen staan.

 

De stands hadden voor mij veelal een wervend karakter.. niet dat dat per se slecht is, maar de kans is reeel dat je achter de stands meer mensen aantreft die je iets willen verkopen dan mensen waar je veel aan hebt. Wat dat betreft is een beetje buurten met het publiek waarschijnlijk interessanter dan de standjes aflopen, maarja, als je dr toch bent.. ;)

Link naar reactie
  • 0

Het was vandaag weer nationale startersdag bij de Kamer van Koophandel. Volgens de KVK dé informatiedag voor iedereen die goed voorbereid met zijn eigen bedrijf wil beginnen. Op 24 locaties werden in Nederland (potentiele) ondernemers ontvangen. Ik vroeg mij af of er hier mensen gegaan zijn en wat zij er van vonden?

 

Ik vond het persoonlijk een klein beetje tegenvallen in vergelijking met voorgaande jaren. Het was vooral veel reclame en relatief weinig informatie. Zo waren in Eindhoven slechts twee mensen van de belastingdienst aanwezig terwijl die informatie nu net zo ontzettend belangrijk is voor starters. Dit is zo maar een voorbeeldje natuurlijk. Daarnaast was er vrij weinig netwerk ruimte en vielen de presentaties tegen of waren ze nauwelijks interessant of zelfs gerelateerd. Het is natuurlijk allemaal gratis, maar echt wijzer wordt een gemiddelde starter er volgens mij niet van.

 

Wat vinden / vonden jullie?

Een zakelijke website + CMS + webhosting + domeinnaam + e-mail + gratis updates voor slechts 20 euro p/m! Ga naar Webdesign Direct!

Link naar reactie
  • 0

Ik ben een aantal jaren geleden naar zo'n startersdag geweest. Ik herken jouw ervaring wel. Misschien is de informatie voor een starter die zich nog echt nergens in heeft verdiept wel interessant, ik vond ook het informatieve gehalte amper de moeite waard. Ik denk dat je een startersdag ook meer moet zien als een eerste kennismaking en orientatie met bepaalde facetten van ondernemen van waaruit je voor jezelf moet bepalen over welke onderwerpen je je verder wil/moet informeren.

 

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik ben dan wel geen starter maar ben maar eens wezen kijken.

 

Wat mij opviel hoeveel mensen willen starten in we design en/of ict danwel financiele dienstverlening. Daarbij is de meerderheid van de starters van plan om dit naast hun "werk" te gaan doen.

 

Nee niet echt spannend, vond wel opvallend dat de meeste zich eigenlijk niet goed orrienteren. Het plan is meestal natte vingerwerk en van horen zeggen.

 

De stands die aanwezig waren: Boekhouders, softwarecq hardware, banken, cwi.

Link naar reactie
  • 0

 

Het was goed georganiseerd en best wel druk.

De informatie viel tegen, ze staan er om je iets te verkopen.

Mijn tip ; je kan alle presentaties en reclame wissen van de memory stick, die iedereen kreeg, en gebruiken voor nuttiger informatie.

Onder startende ondernemers zijn opvallend veel mooie vrouwen.

 

SubRosa : Moving products that move people

&

R.W. Verbrugge Bedrijfseconomisch advies :

http://www.reneverbrugge.nl

Link naar reactie
  • 0

In Nieuwegein de startersdag bezocht en de presentatie/stands aldaar vond ik goed. Een ruime keuze uit accountants/banken/adviseurs/belastingdienst en redelijk wat netwerkaanbieders.

 

Wat de adviseurs betreft viel mij op dat veel kennis verkocht wordt in abonnementsvorm, de prijs die je dan per jaar betaald varieert tussen de 70 en 120 euro. Welbespraakte dames en heren proberen je te verleiden tot een abonnement maar haken af zodra ik vermeld dat ik veel info via HigherLevel krijg.........................jawel gratis ;D

 

Alhoewel ik al een paar jaar een eigen onderneming heb vond ik deze dag toch interessant, als ondernemer blijf je jezelf aanscherpen.

 

Have a nice day,

Rick

NewContacts, call support. Expert in b2b telemarketing en adresbestanden.

Link naar reactie
  • 0

Denk dat als je je nog echt aan het orienteren bent over hoe en wat het een uitstekende kans is om verder te komen.

 

Misschien is dat ook wel een beetje de doelgroep... mensen die overwegen wellicht het een of ander te gaan ondernemen, bezig zijn met wat plannen, maar nog niet concreet gestart zijn. Zeker daarvoor is wat basisinformatie nooit weg, en maken de commerciele aanbieders vast kennis.

 

Ik zag juist een hele grote diversiteit onder bezoekers. Van maatpak tot trainingspak zeg maar.

 

Wellicht dat het per regio verschilt, maar het is natuurlijk iets voor alle starters, of het nou een klusjesman, nagelstudio of softwareonwikkelaar betreft. Wat dat betreft zal het een diverser publiek zijn dan wat hier op higherlevel langskomt, al moet ik zeggen dat dat inmiddels ook ondernemers van allerlei pluimage omvat ;)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb met zo'n 20 tot 25 mensen gesproken, aangezien ik wil weten wat er in mijn regio gebeurd. Maar wanneer je binnen twee uur met de vierde startende web design man praat, en deze het uiteraard anders doet dan andere tja.

 

En de aanbieders...ik begreep dit niet echt, startende ondernemers zitten niet te wachten op uitgaven, maar juist op inkomsten. Die zijn dus op zoek naar klanten.

 

Die kvk dag zou meer in het teken moeten staan van "wat kan jij voor mij betekenen"

Link naar reactie
  • 0

Dat is dus het probleem van een vastgeroeste en oubollige instantie zoals de KvK, ze zijn niet creatief en (in mijn ogen) vaak nog erger dan ambtenaren. Dus als er een bank, verzekeringsmaatschappij en een beetje andere gewichtige dingen staan is het al snel goed.

Het zou inderdaad een goed initiatief zijn om een aantal marktkraampjes weg te zetten waar diverse starters bezoekers en andere starters op hun nieuwe kunstje kunnen attenderen en zo tevens kritiek, ondersteuning of aandacht van de meer ervaren ondernemers uit de regio zouden kunnen krijgen.

Ja, ik zie het alleen niet zo snel organiseren, brengt geen geld op en heeft een te laag blabla gehalte.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hier niets dan lof over de KvK Amsterdam en de Startersdag. Ik herken me nadrukkelijk niet in de voorgaande kritiek.

 

Groet,

 

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Muv gisteren ben ik de voorgaande jaren wel geweest. Inderdaad viel (in Eindhoven) op dat de fiscus weinig mensen stuurt die ook nog eens weinig inhoudelijks vertellen en vaak verwijzen naar een afspraak bij hun op kantoor.

De workshops zelf vond ik veelal informatief en gaven me (vooral in het 1e jaar) veel handige tips en informatie.

Goed initiatief alleen zou ik het wenselijk vinden om starters die zo'n 3-4 jaar draaien ook aan bod te laten komen en hun successen en missers te delen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 215 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.